De anti-koran film van Geert Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Een dergelijke film is een goed initatief.

ja
30
34%
ja, maar dan ook graag een film over de Bijbel
25
28%
nee
23
26%
ik weet het niet
11
12%

Totaal aantal stemmen: 89

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 01 mar 2008 23:04

Plons schreef:
skeptic schreef:Waarom een racist, keert hij zich dan tegen een bepaald ras?
Vervang het woordje ras voor cultuur of geloofsovertuiging!
Ja lieve meid, maar dan het je het niet over racisme maar eerder over discriminaasie.

En cultuurrelativisme is nog erger dan discriminaasie, want met dat relativisme ontken je jezelf en je eigen roots.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

Theoloog

Bericht door Theoloog » 01 mar 2008 23:21

Zie ook dit heldere betoog op GrensWetenschap
Respect is een hol woord dat staat voor éénrichtingsverkeer. Uit respect voor vegetariërs bijvoorbeeld blinderen slagers hun ramen niet. Dat Hindoes de koe als heilig dier beschouwen is voor onze bio-industrie geen reden om te stoppen. Begrijpelijk natuurlijk want respect moet je afdwingen en afdwingen doet de één net iets beter dan de ander. http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1796
Ik zou zeggen 'respect' moet je verdienen, en 'vrees' is iets dat wordt afgedwongen.

Ik respecteer een junk die met een mes staat te zwaaien niet, maar dat neemt niet weg dat ik wel bang voor 'm ben.

Helaas verwarren messenzwaaiende nozems die rezzpect eisen die twee dingen nogal eens.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 01 mar 2008 23:28

Theoloog schreef:Zie ook dit heldere betoog op GrensWetenschap
Respect is een hol woord dat staat voor éénrichtingsverkeer. Uit respect voor vegetariërs bijvoorbeeld blinderen slagers hun ramen niet. Dat Hindoes de koe als heilig dier beschouwen is voor onze bio-industrie geen reden om te stoppen. Begrijpelijk natuurlijk want respect moet je afdwingen en afdwingen doet de één net iets beter dan de ander. http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1796
Ik zou zeggen 'respect' moet je verdienen, en 'vrees' is iets dat wordt afgedwongen.

Ik respecteer een junk die met een mes staat te zwaaien niet, maar dat neemt niet weg dat ik wel bang voor 'm ben.

Helaas verwarren messenzwaaiende nozems die rezzpect eisen die twee dingen nogal eens.
Vrees de Heer.... :evil3:
Psalm 119 schreef: 75 Ik weet het, HEER,
uw voorschriften zijn rechtvaardig,
en u vernederde mij in uw trouw.
76 Moge uw liefde mij vertroosten,
zoals u aan uw dienaar hebt beloofd.

77 Heb mededogen met mij, en ik zal leven,
uw wet verheugt mij.
78 Laat de hoogmoedigen beschaamd staan,
zij doen mij kwaad met hun leugens,
maar ik overdenk uw regels.

79 Laat mijn vriend zijn wie u vreest
en uw richtlijnen kent.
80 Laat mij volmaakt naar uw wetten leven,
dan zal ik niet beschaamd staan.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 01 mar 2008 23:31

MOODY BLUE schreef:
Ja lieve meid, maar dan het je het niet over racisme maar eerder over discriminaasie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antiracismewet
Wikipedia schreef:De volgende antiracismewet hanteert volgende definitie van 'Racisme'.

Elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur, die tot doel heeft of ten gevolge heeft of kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan, aangetast of beperkt.
Maar als je de term 'racist' zo erg vind zal ik het veranderen in het 'discrimineerd blonde varken'.
Fuck met alles.

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 01 mar 2008 23:50

Ik vind het wel erg grappig hoe bijna heel politiek Nederland erom vecht de verkiezing meest politiek correcte Nederlander te winnen. De een na de ander meent maar even de vrijheid van meningsuiting onder de grond te moeten trappen om "onze" "degelijkheid" over de moslimwereld uit te kotsen. Angsthazen zijn het en landverraders. Laat ze zich drukker maken om de feiten.

Distiple
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

Theoloog

Bericht door Theoloog » 02 mar 2008 00:24

distiple schreef:Ik vind het wel erg grappig hoe bijna heel politiek Nederland erom vecht de verkiezing meest politiek correcte Nederlander te winnen. De een na de ander meent maar even de vrijheid van meningsuiting onder de grond te moeten trappen om "onze" "degelijkheid" over de moslimwereld uit te kotsen. Angsthazen zijn het en landverraders. Laat ze zich drukker maken om de feiten. Distiple
Fijn dat je je gevoelens van ergernis met ons hebt willen delen. Kunnen we nu je heldere analyse vol doortimmerde argumenten tegemoet zien?

Bookie

Bericht door Bookie » 02 mar 2008 07:49

Ik vind het raar dat er nog geen actie is ondernomen tegen landen als Egypte die er blijk van geven achter een fatwa tegen een Nederlandse parlementarier te staan.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 02 mar 2008 08:32

Theoloog schreef:
windsurfer schreef:
Je kent die spreuk van Van Randwijk toch wel?

"Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht"
Mooie tekst, maar de dreiging van een paar fanatici nu gelijk stellen aan 'tirannen' lijkt me wat te gortig. Ja er zijn godsdienstfanatici, en ja Wilders wordt met geweld en de dood bedreigd, en ja er zijn islamieten die het liefst hier de Sharia zouden invoeren. Maar laten we helder blijven, de meeste moslims zijn mensen als jij en ik die gewoon in rust en vrede hun leven willen leiden, en geen moorddadige duivels. Ik krijg (misschien ten onrechte hoor) de indruk dat hier in dit topic door verscheidene posters die ik hoog acht de nuance uit het oog verloren wordt.
De meeste Duitsers waren ook gewoon mensen als jij en ik die in rust en vrede hun leven willen leiden. Sterker nog, een aantal nazi's wilde ook gewoon trots zijn op hun Germaanse identiteit.
Precies, Theoloog! En ik voeg daar aan toe dat de Bolsjewisten in Rusland ook maar een klein splintergroeperinkje waren in 1918. Fanaten zijn altijd een klein groepje, maar omdat het mensen zijn die zichzelf niet sparen en in meedogenloosheid tot het uiterste bereid zijn te gaan, maken ze uiteindelijk de dienst uit. 'Genuanceerde mensen' staan uiteindelijk als mekkeraars aan de zijlijn; hun enige funktie (iets wat ze zelf niet beseffen) is ervoor te zorgen dat de terreur ongestoord kan doorgaan.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 02 mar 2008 08:44

appelfflap schreef:waarom kunnen al die moslimorganisaties niet eens een mars TEGEN de islamterror organiseren? of waarom zijn ze niet verontwaardigd als hun profeet systematisch opgevoerd wordt als er weer eens een hulpverlener wordt afgeslacht in het M-O?

als er 1 miljoen moslims op straat komen dan zullen de media dit echt niet doodzwijgen.
maar neen, als men een hoofddoek wil verbieden dan zijn ze er plots wel om iedere blanke te beschuldigen als racist.
tsja
Ook deze zaak is van bijzonder groot gewicht. Uiteraard zijn de meeste mensen niet bereid om fanatiek aan de weg te timmeren voor welke ideologie dan ook, maar in stilte staan alle moslims achter het moslimfundamentalisme. Dit is een conclusie die je eenvoudig kan trekken uit het feit dat er nergens georganiseerde tegenstemmen zijn te bespeuren.

Stel je voor, in een ideologie die wereldwijd 1,2 miljard mensen omvat is er de afgelopen 10 jaar nergens in de wereld een beweging van gematigde moslims opgestaan die openlijk georganiseerde kritiek durft te uiten op het moslimfundamentalisme en moslimgeweld. Het laat zien dat de gehele moslimsgodsdienst beschouwd kan worden als zwijgende achterban van het moslimfundamentalisme.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 02 mar 2008 08:57

Balkenende schreef:Het was en is onze verantwoordelijkheid om de heer Wilders te wijzen op de mogelijke consequenties van zijn daden. Vrijheid ontslaat niemand van verantwoordelijkheid. Nu al moet rekening worden gehouden met ernstige risico's voor Nederlanders en Nederlandse belangen in verschillende landen. Het is onze plicht de heer Wilders daarop te wijzen. Daarom spreken wij dit hier openlijk uit. Het gaat hier immers om de veiligheid van Nederlandse burgers en bedrijven in het buitenland. Om de Nederlandse krijgsmacht die missies vervult. Om het bredere belang van Nederland, de waarden waarvoor wij staan en onze reputatie in internationaal verband. Wij roepen hem op al deze aspecten in zijn beoordeling te betrekken.
Nu is het al een belachelijke zaak dat het leven van één persoon op het spel staat wanneer hij een film met kritiek op de Koran zegt te maken, maar het feit dat de dreiging van terreur dus zulke astronomische proporties aanneemt dat heel Nederland, al zijn burgers en het gehele bedrijfsleven hierdoor wordt bedreigd, staat gelijk aan het bewijs dat het om de allergrootste terreur gaat die men zich maar kan voorstellen. Het gelijk van Wilders wordt enkel steeds groter en groter.

Op dit punt had Nederland een Churchill nodig gehad die zegt nooit te zwichten voor terreur en alle Nederlanders op te roepen manmoedig en rechtop te staan, ook al is men het niet eens met de politicus Wilders. Op dit punt had Balkenende ook alle Nederlandse moslims op moeten roepen om de komende weken eenvoudig het bewijs te leveren dat Wilders ongelijk heeft door daadwerkelijk te laten zien dat de moslimreligie een vreedzame religie is. In plaats daarvan geeft hij bij voorbaat al toe dat Wilders gelijk heeft, maar veroordeelt hij hem ervoor het uit te spreken!
Born OK the first time

Bookie

Bericht door Bookie » 02 mar 2008 09:34

Rereformed schreef:
appelfflap schreef:waarom kunnen al die moslimorganisaties niet eens een mars TEGEN de islamterror organiseren? of waarom zijn ze niet verontwaardigd als hun profeet systematisch opgevoerd wordt als er weer eens een hulpverlener wordt afgeslacht in het M-O?

als er 1 miljoen moslims op straat komen dan zullen de media dit echt niet doodzwijgen.
maar neen, als men een hoofddoek wil verbieden dan zijn ze er plots wel om iedere blanke te beschuldigen als racist.
tsja
Ook deze zaak is van bijzonder groot gewicht. Uiteraard zijn de meeste mensen niet bereid om fanatiek aan de weg te timmeren voor welke ideologie dan ook, maar in stilte staan alle moslims achter het moslimfundamentalisme. Dit is een conclusie die je eenvoudig kan trekken uit het feit dat er nergens georganiseerde tegenstemmen zijn te bespeuren.

Stel je voor, in een ideologie die wereldwijd 1,2 miljard mensen omvat is er de afgelopen 10 jaar nergens in de wereld een beweging van gematigde moslims opgestaan die openlijk georganiseerde kritiek durft te uiten op het moslimfundamentalisme en moslimgeweld. Het laat zien dat de gehele moslimsgodsdienst beschouwd kan worden als zwijgende achterban van het moslimfundamentalisme.
Nergens kan je ook niet zeggen:

Voorbeeldje (nog niet veel leden, maar ja)

http://moslimstegenterreur.hyves.nl/

Theoloog

Bericht door Theoloog » 02 mar 2008 12:14

Bookie schreef:
Rereformed schreef:Stel je voor, in een ideologie die wereldwijd 1,2 miljard mensen omvat is er de afgelopen 10 jaar nergens in de wereld een beweging van gematigde moslims opgestaan die openlijk georganiseerde kritiek durft te uiten op het moslimfundamentalisme en moslimgeweld. Het laat zien dat de gehele moslimsgodsdienst beschouwd kan worden als zwijgende achterban van het moslimfundamentalisme.
Nergens kan je ook niet zeggen:

Voorbeeldje (nog niet veel leden, maar ja)

http://moslimstegenterreur.hyves.nl/
Prima, dan formuleren we het anders:

In stilte staat de moslimgemeenschap als geheel achter het moslimfundamentalisme. Dit is een conclusie die je eenvoudig kan trekken uit het feit dat er nergens georganiseerde tegenstemmen van betekenis zijn te bespeuren.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 02 mar 2008 12:22

Theoloog schreef:Prima, dan formuleren we het anders:

In stilte staat de moslimgemeenschap als geheel achter het moslimfundamentalisme. Dit is een conclusie die je eenvoudig kan trekken uit het feit dat er nergens georganiseerde tegenstemmen van betekenis zijn te bespeuren.
En uiteraard dragen we die 228 leden een warm hart toe en hopen we dat ze eens zullen uitgroeien tot een stem die gehoord wordt, of misschien beter gezegd: een reuzenmegafoon zullen gaan gebruiken die op de oren van alle moslims aankomt.

228 op 1.000.000 moslims in Nederland doet me eerder huiveren dan geruststellen.
Born OK the first time

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 02 mar 2008 13:01

MOODY BLUE schreef:
Plons schreef:
skeptic schreef:Waarom een racist, keert hij zich dan tegen een bepaald ras?
Vervang het woordje ras voor cultuur of geloofsovertuiging!

En cultuurrelativisme is nog erger dan discriminaasie, want met dat relativisme ontken je jezelf en je eigen roots.
Kijk dat is nu duidelijk, je kunt niet zomaar woorden gaan vervangen. :)
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 02 mar 2008 13:49

Theoloog schreef:
Jouw pleidooi en dat van Plons zouden zuiver zijn indien het ging om weerloze mensen.
Mijn pleidooi (en die van Windsurfer denk ik ook) is niet gericht op de agressievelingen maar op de 'under dog' van de Nederlandse maatschappij.

Vinden jullie trouwens het gek dat de moslims in Nederland niks van zich laat horen, na dagelijks, jarenlang steselmating uitgemaakt worden voor geitenneukers en voor weet ik allemaal nog meer, dagelijks bespot, gehoond door de nederlanders (niet alle). Wat zou zoiets met hun psyche doen.

Nederlanders zijn niet alleen oppervlakkig (niet alle) maar ook arrogant en zonder enig respect (fatsoen) naar hun medemens.
Fuck met alles.

Plaats reactie