Wanttoknow pakt weer groots uit met een lang artikel over 9/11.
Ir. Coen Vermeeren en het 9/11-complot.
Centraal daarin staat natuurlijk het boek van Coen Vermeeren. Deze is over een paar weken te koop.
De discussie met reacties onderaan heb ik wel vluchtig gelezen, daar heb ik zelf spijt van, gelukkig heb ik er weinig van onthouden. In de inleiding van het artikel heb ik ook weinig nieuwe verhaaltjes gezien, het lijkt weer een herhaling van dezelfde oude lariekoek.
Wanttoknow is al jaren heel actief met het uitdragen van de 9/11 complottheorieën en is dus onvermijdelijk ook heel actief met de promotie van het bevestigende boek van Vermeeren.
Het nieuwe in het artikel zijn de 15 vragen aan Coen Vermeeren. Voor mezelf ook het enige wat het lezen waard is omdat daar nieuwe dingen in voorkomen.
Een citaat van Vermeeren opgeschreven uit het vraaggesprek.
Het woord ‘complot’ of ‘complottheorie’ is een wereld op zichzelf. Ik besteed een heel hoofdstuk over het woord, waar het vandaan komt en wie het heeft geïntroduceerd als wapen in de strijd om mensen over dergelijke onderwerpen hun mond te laten houden. Dat is goed bekend maar het werkt: mensen plakken je een stikker ‘complotdenker’ op zodat ze de inhoudelijke discussie niet meer hoeven voeren. Uiteraard is dit een wapen in het arsenaal van de mensen die belangen hebben bij dergelijke complotten. In dit geval lijkt het er niet op dat 9/11 een complot van was Osama en de 19 kapers. Er zijn teveel ongemakkelijke feiten – onbeantwoorde vragen – over 9/11 die in een hele andere richting wijzen.
Het goede nieuws is dat de toegangsprijs is gehalveerd van 40€ naar 20€ en dat er een nu nog maagdelijke Facebook pagina is geopend.
Facebook: 9/11 is gewoon een complot
Wat ik nog even wil vermelden. Hierover hebben Guido Jonkers en Coen Vermeeren het ook even over.
Cognitieve Dissonantie!
Een scepticus die de 9/11 theorieën van complottheoristen verwerpt, lijdt daaraan.
Dank u wel Coen Vermeeren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.