Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon » 10 okt 2004 00:04

Nederland is niet helemaal vol maar vol voor niet Europeanen.

Nederland is echt vol als het gaat om niet Europesee Moslims.
Ja Enigma, het doet mij zeer om het te zeggen, maar zo voel ik het wel. Zoals ik al eerder zei, ik was eerder net als jou wat cultuurrelativistisch aangelegd.

Echter de gastarbeider uit de zeventiger jaren die hier alleen kwam werken, en 'dankbaar' was dat hij hier mocht komen werken is niet meer. Door de ruimhartige wetgeving waar ik toen helemaal achterstond werd gezinshereniging en vorming een gegeven voor die gastarbeiders.

Hun kinderen en kleinkinderen zijn echter niet meer onmondig en eisen hun plaats op in de westerse wereld, tot zover niks verkeerds aan.

Door de kloof echter die ontstaan is tussen de allochtonen en Nederlanders/westerlingen valt niet te ontkennen. Persoonlijk heb ik nog nooit echt nauwe banden gehad met moslims. En ik denk dat 85% van de Nederlanders dat niet heeft.
De tweede generatie Marokkanen en Turken groeiden op in een totaal andere wereld dan de mijne, en toch moesten ze wel studeren en werken in de mijne. Er ontstonde grote indentiteitsproblemen, waardoor extreme identiteitsprofilering ontstond. Kleding die in landen van herkomst nauwelijks nog gedragen wordt, werd hier aangetrokken, en gedachtengoed dat in de thuislanden nauwelijks nog bestaat, gaat hier hoogtij vieren.

Om middels nieuwe extreme imams en import van bruiden en bruidegommen uit achtergerbleven islamitische gebieden, waar enige verlichting nooit heeft plaatsgevonden maar welke wel hier weer veel kinderen moeten opvoeden, daar voelen veel mensen niets voor.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 10 okt 2004 01:05

Momenteel zijn er veel arbeidsbureaus in Nederland die buitenlanders in EU-staten werven voor werk in Nederland. Zo kunnen ze die mensen in Nederland laten werken maar ze betalen volgens de CAO van hun eigen land. Er zijn zelfs gevallen bekend van groepen van 10 tot 15 Polen die werken in magazijnen van de overheid. Die mensen krijgen ongeveer 5,- per uur betaald. Poolse uitzendbureaus mogen geen mensen naar Nederland uitzenden, maar een Nederlands uitzendbureau mag het weer wel. Erg krom allemaal. Nederlandse economen waarschuwen al jaren dat Nederland zich meer moet richten op innovatie en ontwikkeling. Produceren in eigen land is niet meer te doen; we kunnen niet concurreren tegen lage lonen landen. Probleem is ook dat er in Nederland genoeg laag geschoolden zijn en deze mensen dreigen buiten de boot te vallen vanwege de concurrentie van die uitzendkrachten. Het is erg lastig om daar een goede balans in te vinden. Wat het weren van buitenlanders betreft: Criminelen en fundamentalisten moeten sowieso geweerd worden en oorlogslachtoffers kunnen het beste weer worden teruggestuurd als de situatie in hun land weer veilig is. De meeste van die mensen willen trouwens graag weer terug naar hun eigen land. Ook de beheersing van de Nederlandse taal is een pre, zo bevorder je de integratie. Nederland zou ook minder tolerant moeten zijn, het gaat hier allemaal veel te makkelijk.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 10 okt 2004 22:51

Enigma schreef:Als je dan al vind dat Nederland vol is dan is het raar om onderscheid te gaan maken in wat er nog wel bij kan en wat er niet bij kan
Da's toch een menselijk trekje?
Als het cafe vol is en er staat een vreselijk leuk iemand/lekker ding voor deur dan kan hij/zij er toch ook nog wel bij?
Enigma schreef:Maar zeg dan gewoon dat je vind dat Nederland wat aantal Moslims aangaat vol is en specificeer dan ook meteeen over welk soort, type of stroming Moslim je het hebt.
Ja, dan heb ik het voornamelijk over moslims.
Dus niet nog meer analfabete wereldvreemde Fatima's hier opgesloten achter het raam, precies zoals Pim dat zei.
En al zeker niet in deze wijk.
Wat mij betreft een nulstop, mag morgen al ingaan.
Als je een moskee in elke straat wil, blijf dan weg/cq ga terug.

Voor Fatima's die voldoen aan het 'cafevoorbeeld'; welkom!
Devious schreef:..... heeft evenveel recht om hier te komen als een christen uit Frankrijk of een atheist uit Polen
Grapjas!
Die zijn er niet! Als daar een atheist zich in het openbaar vertoont wordt ie doodgeknuppeld door katholieken...
Ik begrijp die Polen wel die wegwillen, het is me daar een achterlijk zooitje.
Vroeger in de communistische tijd viel het allemaal nog wel mee, maar op een aantal gebieden is het er erg op achteruitgegaan.
Enigma schreef:Aha, Skeptic en Devious, mijn conclusie naar aanleiding van jullie reacties is dus terecht;
Wat is ze op dreef he mensen? :D
Volgens mij heeft ze mot gehad in de supermarkt met een New Ager of zoiets. ;-)
an3sdej schreef: Door de kloof echter die ontstaan is tussen de allochtonen en Nederlanders/westerlingen valt niet te ontkennen. Persoonlijk heb ik nog nooit echt nauwe banden gehad met moslims. En ik denk dat 85% van de Nederlanders dat niet heeft.
Nope, en ik denk ook niet dat dat er zit aan te komen.
De tweede generatie Marokkanen en Turken groeiden op in een totaal andere wereld dan de mijne, en toch moesten ze wel studeren en werken in de mijne.
Er ontstonde grote indentiteitsproblemen, waardoor extreme identiteitsprofilering ontstond.
Yep.
De dominante cultuur is niet meer in staat, en zeker niet in dit soort wijken, de islamitische nieuwkomers op te nemen.
Tot dat de problemen hier onder de knie zijn, zou grenzen dicht voor Marokkanen en Turken die niet voldoen aan het cafevoorbeeld een mogelijkheid zijn.

Oh ja.
Ik heb het in deze discussie niet over asielzoekers.
Da's een heel andere discussie; mensen die nergens ander terechtkunnen en hier om hulp aankloppen horen opgevangen te worden!

molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon » 11 okt 2004 08:05

Kortom Nederland is eigenlijk niet meer in staat meer nieuwe mensen op te nemen uit noord afrikaanse landen en Turkije.

De polarisatie in Nederland met alle problemen van dien zijn nu al haast niet meer te 'handelen', dus eerst deze maar eens afhandelen, voordat er weer nieuwe komen. Wat mij betreft dus een voorlopige stop op de importbruiden.

Tevens mag wat mij betreft de gemeentelijke wetgeving aangepast worden waarbinnen het mogelijk is mokeeën te bouwen naar conservatief Arabische stijl.
Met de huidige technische communicatieve mogelijkheden is de functie van een minaret bij een moskee vervallen, en al helemaal die van 53 meter hoogte.

Vincent

Bericht door Vincent » 16 nov 2004 01:19

tegen vestigingen van MacDonalds in elk durp van Nederland geen bezwaar zeker, hè, Andries? :lol:

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 17 nov 2004 10:47

Fenomeen schreef:
an3sdej schreef: Door de kloof echter die ontstaan is tussen de allochtonen en Nederlanders/westerlingen valt niet te ontkennen. Persoonlijk heb ik nog nooit echt nauwe banden gehad met moslims. En ik denk dat 85% van de Nederlanders dat niet heeft.
Nope, en ik denk ook niet dat dat er zit aan te komen.
Ik wel. Ik ga bijna dagelijks met moslims om. Vrijwel geen turken en marokkanen, maar wel veel uit oostbloklanden, irakezen, koerden etc. Ik blijf er ook wel een ff hangen. Heb met deze mensen over het algemeen geen probleem, maar zie wel een probleem met de kinderen die deze mensen gaan maken. Kinderen die zich zowel tegen hun ouders, als tegen de nederlandse maatschappij willen afzetten. Ghettovorming en radicalisme zal dan een nog groter probleem worden dan nu het geval is. Als reactie daarop zullen extreemrechtse ideeen ook steeds meer grip krijgen op de autochtone bevolking.
Zowel voor het islamitische deel van de bevolking, als voor de autochtone bevolking is het beter dat er een einde komt aan de import van migranten.

ciao...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Fenomeen
Superposter

Re: Wilders

Bericht door Fenomeen » 19 nov 2004 20:54

Fenomeen schreef: Mijn mening is dat Limburgers met buitenaardse kapsels weinig stemmen trekken maar we zullen zien.
Ik geloof dat ik eea bij moet bijstellen.

Het gaat lekker he?
La Hirsi is verdwenen met als gevolg complottheoriën.
Wilders, ik zag 'm net bij Netwerk, heb ik ook wel eens vrolijker gezien.
D'r was ook weer iets aan de hand met blootfoto's las ik, en die gaat men dan ook doodleuk verwijderen...

En die geitenneukers maar lachen.
Kutzooi! (ik zit niet helemaal lekker in m'n vel, wellicht valt het op ;-) )

skeptic
Erelid
Contacteer:

Re: Wilders

Bericht door skeptic » 20 nov 2004 16:27

Fenomeen schreef: D'r was ook weer iets aan de hand met blootfoto's las ik, en die gaat men dan ook doodleuk verwijderen...

En die geitenneukers maar lachen.
Kutzooi! (ik zit niet helemaal lekker in m'n vel, wellicht valt het op ;-) )
Begrijpelijk dat je niet zo lekker in je vel zit, het is achterlijk om die foto's ( of waren het tekeningen?) van de muur te halen, zo kunnen we ons zelf niet meer zijn!!
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 20 nov 2004 16:47

Naaktfoto's nu onderdeel inburgeringscursus

De naaktfoto’s , die gisteren werden verwijderd uit de hal van volksuniversiteit Aventus in Deventer, zullen alsnog onder de ogen komen bij allochtonen. De foto's werden gisteren uit voorzorg verwijderd, omdat ze aanstootgevend zouden kunnen zijn bij moslims.

Dit bleek na een gesprek tussen betrokkenen gisteren. De naaktfoto's zullen nu in de inburgeringscursus worden gebruikt. Fotografiedocent Hans Wissink, die de expositie van het werk van zijn cursisten had georganiseerd en mét zijn cursisten boos was over de censuur, kan zich hierin vinden.

Hans Wissink met twee verwijderde foto's.

Afbeelding

Verwijdering naakfoto's leidt tot verbolgen reacties
De verwijdering van de foto's heeft geleid tot vele verbolgen reacties. "Als het om inburgeren gaat zou je deze foto's júist moeten laten hangen. Dit soort foto’s horen bij Nederland, zijn hier heel gewoon. Kunstuitingen moeten we beschermen", aldus een stagiare in het centrum.

Ook moslims vinden het weghalen van de kunst overdreven. Zo zegt een Turkse: "De foto’s zijn niet eens extreem en er komen geen kinderen op die school. Andere mensen die de foto’s niet willen zien, zijn niet verplicht te kijken."

De enige die er wel moeite mee had was de bijbeltrainer van het evangelisch jongerencentrum The Base, Johan Bakker. Zo zegt hij: "Ik denk dat het wél een verstandig besluit is geweest de naaktfoto’s te verwijderen. Ik leef volgens de bijbel en ben tegen het te koop lopen met alles wat je hebt hangen. Dit soort dingen zouden we niet moeten willen."

Bron:
Fok!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Van kunst blijf je af is mijn mening.

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 22 nov 2004 16:43

Fenomeen schreef: De enige die er wel moeite mee had was de bijbeltrainer van het evangelisch jongerencentrum The Base, Johan Bakker. Zo zegt hij: "Ik denk dat het wél een verstandig besluit is geweest de naaktfoto’s te verwijderen. Ik leef volgens de bijbel en ben tegen het te koop lopen met alles wat je hebt hangen. Dit soort dingen zouden we niet moeten willen.".
Oh mann, wat een druif. Maar ja, het is zijn mening hé? :)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 22 nov 2004 17:02

Fenomeen schreef:Naaktfoto's nu onderdeel inburgeringscursus

De naaktfoto’s , die gisteren werden verwijderd uit de hal van volksuniversiteit Aventus in Deventer, zullen alsnog onder de ogen komen bij allochtonen. De foto's werden gisteren uit voorzorg verwijderd, omdat ze aanstootgevend zouden kunnen zijn bij moslims.

Dit bleek na een gesprek tussen betrokkenen gisteren. De naaktfoto's zullen nu in de inburgeringscursus worden gebruikt. Fotografiedocent Hans Wissink, die de expositie van het werk van zijn cursisten had georganiseerd en mét zijn cursisten boos was over de censuur, kan zich hierin vinden.
Gelukkig, valt dat ook weer mee. =D>
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

FonsV
Diehard

Bericht door FonsV » 24 nov 2004 15:45

Fenomeen schreef:En zo lang Europa een rijk bolwerk blijft en er aan de wereldsituatie niets verandert zullen we met het gegeven rekening moeten houden dat mensen naar Europa toe willen komen.
Er is me niets gevraagd, maar áls me zou worden gevraagd wat de fundamentele oplossing is van het probleem, dan zou ik Fenomeen bijvallen. Als er een probleem is, wat is dan het beste: a) symptoombestrijding of b) oorzaakbestrijding (oorzaak van het probleem)?

B.v. je lijdt aan een ontstoken kies: hartstikke veel pijn, dikke wang, arbeidsongeschikt etc. Wat is het beste: a) pijnbestrijding b) wortelkanaalbehandeling (als dat zou helpen) of c) trekken die kies en weg ermee?

Er is een te grote instroom in dit land. Wat is daarvan de oorzaak of wat zijn daarvan de oorzaken?

Enorm probleem!!! Wat doe je als klein land aan de rotheid van een wereldwijde samenleving? Of gaat het niet eigenlijk dáár over? (Voorlopige) symptoombestrijding of dat als 'DE' oplossing beschouwen?

Groeten.

Fons.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 24 nov 2004 18:53

De 'soap noir' gaat verder:

Afbeelding

Kaaskopmoslim wenst Wilders dood

Sorry geen foto van Abdul, maar hij leek sprekend op een geytBekeerlingen zijn altijd het meest fanatiek in de leer. Zo hebben de gereformeerden uit Veenendaal een oud-marinier, oftewel havenhoerenneuker, die christenextremist werd: de dominee Ds. Wink die zegt dat doodrijders niet opgepakt moeten blijven, suggererend dat die gasten toch maar een Turkenvriend doodreden in plaats van een echt mens. Stivoro heeft Trudy Prins en de moslims Abdul-Jabbar van de Ven, een moslimleraar en maker van het blad Wij Moslims. Jabbarrr zei gisteren in het EO-programma van Andries Knevel dat hij Geert Wilders dood wenste binnen twee jaar. Om PR-redenen hoopte hij echter dat het niet een moslim is die Wilders gaat ombrengen. Abdul-Jabbar kan helaas niet het land uitgetrapt worden, omdat hij Nederlands is. Geytenmelkje teveel gezopen zeker. Of steeg de menstruatieles aan kleine meisjes hem naar het hoofd? Maar goed, uit naam van het geloof iemand doodwensen: het mag volgens Jabar omdat het 'slechts een wens is'. Ja, met Allah kun je alle kanten op. Dus Jabbar gaat vast geen probleem hebben met onze kerstwens: Val zelf eens lekker dood!

Stichting doe een wens

Geest is uit de fles...Abdul-Jabbar van de Ven, beter bekend als Jilles de la Tourette, zit ondergedoken. Lafbek! Eerst een beetje Wilders dood wensen en dan snel in je grot verdwijnen. In een zelf uitgegeven verklaring stelt Jilles dat zijn uitspraken gisteravond bij Andrie Knevel uit zijn verband zijn getrokken. Zijn persoonlijke mening over Wilders was nooit naar buiten gekomen als Knevel er niet naar gevraagd had. Een slapende cel dus. In het geval Wilders toch dood mocht neervallen, schrijft hij: "Ik zou er niet om treuren, net als dat een groot deel van de Nederlandse bevolking er niet om zou treuren als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden." Verder zegt Jilles graag eens de hand te willen schudden van Wilders. Wanneer laatstgenoemde een beetje gesteld is op zijn gezondheid raden we hem dat ten zeerste af...

Gejat van:
Geenstijl
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het zal voor niemand nieuws zijn omdat elk zichzelf respecterend actualiteitenprogramma er inmiddels aandacht aan heeft besteed.
Eens kijken wat Nova vanavond gaat doen.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 24 nov 2004 22:17

Ik denk dat veel gematigde moslims niet blij zijn met die van de Ven. Wat moeten ze met zo'n bekeerling? Ik denk niet dat hij begrijpt dat er nog meer mensen zijn die tegen de Islam zijn. Met als gevolg nog meer stemmen voor Wilders. Goede zet geweest van Knevel?

molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon » 25 nov 2004 18:37

lanier schreef:Ik denk dat veel gematigde moslims niet blij zijn met die van de Ven.

Maar heel veel wat radicalere jongeren wel, en dat is wel echt link.......

Plaats reactie