Nieuw partijprogramma

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Nieuw partijprogramma

Bericht door Kitty » 09 okt 2006 19:11

Eén NL presenteerde vandaag zijn partijprogramma

http://www.eennl.nl/files/Verkiezingspr ... _EenNL.pdf

Ik weet dat er hier veel zijn die niet van deze partij willen weten. Ik moet zeggen dat het partijprogramma mij heel erg aanspreekt. Jammer als ze geen kans krijgen.

Vanavond is Pastors te zien in Pauw en Witteman.

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier » 09 okt 2006 19:25

Ik wel hoor, ik ben een groot fan van Pastors maar mischien nog wel een groter fan van Joost Eerdmands.
Geloof verzet bergen onzin.

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 09 okt 2006 19:38

ook ik sta niet afwijzend t.o.v. deze partij met dit programma.

Wel vind ik het moeilijk om duidelijk vast te stellen wat nou wel en niet racistisch is, een partij als VB in Vlaanderen schreeuwt luid "eigen volk eerst" op dat soort kreten heb ik Pastors en Eerdmans (nog) niet kunnen betrappen.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier » 09 okt 2006 19:43

MOODY BLUE schreef:ook ik sta niet afwijzend t.o.v. deze partij met dit programma.

Wel vind ik het moeilijk om duidelijk vast te stellen wat nou wel en niet racistisch is, een partij als VB in Vlaanderen schreeuwt luid "eigen volk eerst" op dat soort kreten heb ik Pastors en Eerdmans (nog) niet kunnen betrappen.
Het zijn toch ook geen racisten, als je alloctonen aanspreekt op hun verantwoordelijkheden ben je gelijk rasistisch, vreemd vind ik dat.
Geloof verzet bergen onzin.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 09 okt 2006 19:57

Ik vind ze helemaal niet rascistisch, dat staan ze ook heel erg voor. Ze willen ook absoluut niet met VB vergeleken worden, dat wilde Pim Fortuyn ook al niet, alleen is dat vaak een truc van links om ze in die hoek te drukken.

Ze durven de problemen te benoemen en er daadwerkelijk iets aan te doen. En ze hebben genoeg sociaal gedachtegoed om te kunnen zorgen voor een voor iedereen leefbare omgeving, behalve voor criminelen en fundamentalisten, maar dat is toch juist wat we allemaal willen? En we wilden toch een partij die seculariteit hoog in het vaandel heeft staan? Nou dat hebben ze. Ook qua millieu en ook voor de dieren laten ze de zaken niet op zijn beloop.

Deze partij gun ik in ieder geval meer dan 1 of 2 zetels.

En hij was niet zoals aangekondigd op zijn site te gast bij Pauw en Wittenman, jammer, maar zal wel een reden hebben gehad.

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

LindaK
Banned

Re: Nieuw partijprogramma

Bericht door LindaK » 10 okt 2006 20:37

Kitty schreef:Eén NL presenteerde vandaag zijn partijprogramma

http://www.eennl.nl/files/Verkiezingspr ... _EenNL.pdf

Ik weet dat er hier veel zijn die niet van deze partij willen weten. Ik moet zeggen dat het partijprogramma mij heel erg aanspreekt. Jammer als ze geen kans krijgen.

Vanavond is Pastors te zien in Pauw en Witteman.

Groet,

Kitty
Helemaal mee eens. Eindelijk weer iemand die durft te zeggen wat de Nederlanders denken. Over jeugd en onderwijs: Prima!!!! Over verkeer: Natuurlijk moet die A4 er komen. Over belastingen: eindelijk iemand die het hardop durft te zeggen.
Marco is de stem van het Nederlandse volk. Hij vertolkt datgene wat anderen denken, maar niet durven te zeggen.
STEM OP 22 november op LIJST Eén.NL.
Alles van waarde is weerloos.

Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline » 10 okt 2006 20:48

Kitty,

ik zit er al langer over te denken om inderdaad op EénNL te stemmen. Joost Eerdmans heeft de afgelopen jaren in de kamer laten zien dat hij één van de weinige LPF-ers was die wel wat te bieden had. Van Marco Pastors weet ik dat nog neit, al komt hij op mij niet zo radicaal over als ("onze nationale wildebras") Wilders. Ik vind het inderdaad prima als men kritisch is over autochtone Nederlanders en het beestje bij de naam durft te noemen, maar zoals Wilders dat doet vind ik te ver gaan (tenminste ik vind het eerder lachwekkend wat hij doet en "mediageil"). Van Marco Pastors heb ik dit (nog) niet vernomen en dat is positief. Maar ik denk dat ik de komende tijd me nog wat meer moet gaan inleven in hoe hij zich precies presenteerd.

Het partijprogramma ziet er inhoudelijk goed uit. Goede punten over jeugd en onderwijs. Bovendien vind ik dat onderwijs zo ontzettend belangrijk is. Daar moet heel veel aandacht aan worden besteed de komende jaren.

Maar ik laat mijn stem altijd bepaald worden door zowel inhoud als presentatie. Dus als ook de presentatie door Marco Pastors goed gedaan wordt, gaat mijn stem waarschijnlijk naar EénNL.

Hoewel ik dit wel onder voorbehoud moet zeggen. Soms kom ik er in de laatste week ineens achter dat een andere partij minstens evenveel goede punten heeft en dit even goed brengt (ik neem mijn definitieve beslissing pas laat altijd). Maar voorlopig dus wel voor EénNL.

Groet,
Deadline
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan

LindaK
Banned

Marco Pators

Bericht door LindaK » 10 okt 2006 21:12

Deadline schreef:Kitty,

ik zit er al langer over te denken om inderdaad op EénNL te stemmen. Joost Eerdmans heeft de afgelopen jaren in de kamer laten zien dat hij één van de weinige LPF-ers was die wel wat te bieden had. Van Marco Pastors weet ik dat nog neit, al komt hij op mij niet zo radicaal over als ("onze nationale wildebras") Wilders. Ik vind het inderdaad prima als men kritisch is over autochtone Nederlanders en het beestje bij de naam durft te noemen, maar zoals Wilders dat doet vind ik te ver gaan (tenminste ik vind het eerder lachwekkend wat hij doet en "mediageil"). Van Marco Pastors heb ik dit (nog) niet vernomen en dat is positief. Maar ik denk dat ik de komende tijd me nog wat meer moet gaan inleven in hoe hij zich precies presenteerd.

Het partijprogramma ziet er inhoudelijk goed uit. Goede punten over jeugd en onderwijs. Bovendien vind ik dat onderwijs zo ontzettend belangrijk is. Daar moet heel veel aandacht aan worden besteed de komende jaren.

Maar ik laat mijn stem altijd bepaald worden door zowel inhoud als presentatie. Dus als ook de presentatie door Marco Pastors goed gedaan wordt, gaat mijn stem waarschijnlijk naar EénNL.

Hoewel ik dit wel onder voorbehoud moet zeggen. Soms kom ik er in de laatste week ineens achter dat een andere partij minstens evenveel goede punten heeft en dit even goed brengt (ik neem mijn definitieve beslissing pas laat altijd). Maar voorlopig dus wel voor EénNL.

Groet,
Deadline
Neen, Deadline, het gaat er niet om hoe Marco zich presenteert. Het is in feite een zachtaardige man, met goede standpunten. Hij weet als geen ander wat er speelt in onze maatschappijk. Hij komt tenslotte uit Rotterdam.
Ga bij het stemmen niet uit van de presentatie van de man of vrouw, maar van de inhoud van het programma!! Dat is belangrijk!!.

Hij zal zich vanavond bij Witteman en Pauw moeten weren tegen, de veelal, provocerende vragen van deze mannen. Vergeet niet dat deze "mannen" zich heel links voordoen, maar heel rechts leven en denken. Zij zijn het in vele zaken met Pastors eens, maar vanwege hun "image" (VARA, NPS) moeten ze zich kritisch opstellen. Zo zit het publieke stelsel nou éénmaal in elkaar.

Luister goed vanavond naar Marco, dan zal je zeker op hem stemmen op 22 november.

Animal
Forum fan

Bericht door Animal » 10 okt 2006 21:25

Mooi programma.
Mijn stem hebben ze.
Alleen is hun financiele plaatje nog niet op orde. Twee grote ambtenaren groepen 11 % erbij en de belastingen verlagen. In hun programma staat niet waar ze dat vandaan halen.

Deadline
Forum fan

Re: Marco Pators

Bericht door Deadline » 10 okt 2006 21:28

LindaK schreef: Neen, Deadline, het gaat er niet om hoe Marco zich presenteert. Het is in feite een zachtaardige man, met goede standpunten. Hij weet als geen ander wat er speelt in onze maatschappijk. Hij komt tenslotte uit Rotterdam.
Ga bij het stemmen niet uit van de presentatie van de man of vrouw, maar van de inhoud van het programma!! Dat is belangrijk!!.

Hij zal zich vanavond bij Witteman en Pauw moeten weren tegen, de veelal, provocerende vragen van deze mannen. Vergeet niet dat deze "mannen" zich heel links voordoen, maar heel rechts leven en denken. Zij zijn het in vele zaken met Pastors eens, maar vanwege hun "image" (VARA, NPS) moeten ze zich kritisch opstellen. Zo zit het publieke stelsel nou éénmaal in elkaar.

Luister goed vanavond naar Marco, dan zal je zeker op hem stemmen op 22 november.
Ik vind presentatie wel degelijk belangrijk. Want presentatie verteld hoe iemand persoonlijk is. Dit geeft ook aan hoe sociaal iemand is. Want diegene vertegenwoordigd mijn stem ook als het volk toegesproken moet worden. Denk eens terug aan het media optreden van JP na de dood van Theo van Gogh (wat in mijn ogen totaal niet goed was van JP Balkenende), ook op dat soort momenten moet diegene die je kiest kunnen laten zien dat hij een leider is en een bepaalde presentatie van het geheel kunnen geven die overeenkomt met de sociale aspecten die jij zoekt in een politiek leider. Ik weeg dit trouwens niet even zwaar mee als de inhoud. Voor mij gaat het om inhoud (70%) en presentatie (30%). Zo zal ik dus nooit op iemand stemmen die een geweldige presentatie geeft, maar waar ik het inhoudelijk niet mee eens ben.

Maar zoals jij Marco Pastors beschrijft komt dit dan vast wel goed!

Gr,
Deadline
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 10 okt 2006 21:30

Vanavond is Pastors inderdaad te zien bij Pauw en Wittenman.

Deadline,

Over media geilheid. Je zou Marco Pastors hooguit een gebrek aan media geilheid kunnen verwijten, tenminste hij is niet iemand die heel sterk op de voorgrond treedt. Is vaak heel voorzichtig hierin, soms een beetje te voorzichtig en terughoudend.

Wat dat betreft is hij het tegenovergestelde van Wilders. Het is ook niet bepaald iemand die uit verkiezingspropaganda met een groep de stad in zou gaan, of de deuren langs. Tenminste het is niet iemand die dit graag doet. Dit kan voor- en nadelen hebben natuurlijk. In principe is hij soms iets te aardig daarin en te integer. Wel is het een harde werker die staat voor zijn doelstellingen en er alles aan probeert te doen die te verwezenlijken. Het liefst zonder teveel de publiciteit te zoeken. Of dit goed is voor een politicus die toch vooral de aandacht op zichzelf wil vestigen valt natuurlijk te bezien.

Hij moet het hebben van de mensen die zijn manier van doen kennen en die achter zijn gedachtegoed staan. Hij is juist een felle tegenstander van progaganda puur vanuit partijdoelstellingen. Hij vindt ook dat hij moet werken in het landsbelang en niet in het partijbelang. Daarin onderscheidt hij zich op een bijzondere manier van de anderen. Het is geen van de daken schreeuwer. Maar als hij zijn standpunten moet verdedigen zal hij dit op een goedonderbouwde en zeer overtuigende manier doen.

Het gaat niet om links of rechts en verdediging van die richtingen, het gaat om wat op dit moment nodig is in de huidige maatschappij, en dat is zijn doelstelling. Zo heeft hij zich ook in Rotterdam opgesteld, met goede en meetbare resultaten.

Ik weet het, het is een subjectief pleidooi. Maar ik heb hem, mede door iemand in mijn zeer nabije omgeving, op die manier leren kennen. Zelf niet persoonlijk, maar wel in de eerste graad vernomen van iemand die hem wel persoonlijk kent en heeft gevolgd. Ook Joost Eerdmans leerde ik op die manier kennen en ook hij komt op mij heel goed over. Verder heeft hij goede mensen op zijn lijst.

Groet,

Kitty
Laatst gewijzigd door Kitty op 10 okt 2006 21:38, 3 keer totaal gewijzigd.

LindaK
Banned

Re: Marco Pators

Bericht door LindaK » 10 okt 2006 21:34

Deadline schreef:
LindaK schreef:
Voor mij gaat het om inhoud (70%) en presentatie (30%). Zo zal ik dus nooit op iemand stemmen die een geweldige presentatie geeft, maar waar ik het inhoudelijk niet mee eens ben.

Maar zoals jij Marco Pastors beschrijft komt dit dan vast wel goed!

Gr,
Deadline
Dan zijn we het toch met elkaar eens.

LindaK
Banned

Mee eens.

Bericht door LindaK » 10 okt 2006 21:40

Kitty schreef:Deadline,

Over media geilheid. Je zou Marco Pastors hooguit een gebrek aan media geilheid kunnen verwijten, tenminste hij is niet iemand die heel sterk op de voorgrond treedt. Is vaak heel voorzichtig hierin, soms een beetje te voorzichtig en terughoudend.
Mee eens Kitty, zo ken ik Marco ook.
Een zeer sympathiek mens, integer en toch standvastig in zijn (politieke) standpunten. Zulke mensen hebben wij nodig in Nederland.

MOODY BLUE
Diehard

Re: Mee eens.

Bericht door MOODY BLUE » 10 okt 2006 21:54

LindaK schreef:
Mee eens Kitty, zo ken ik Marco ook.
Een zeer sympathiek mens, integer en toch standvastig in zijn (politieke) standpunten. Zulke mensen hebben wij nodig in Nederland.
Ik krijg sterk de indruk dat jij hem redelijk kent van dichtbij :wink:
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

LindaK
Banned

Re: Mee eens.

Bericht door LindaK » 10 okt 2006 21:57

MOODY BLUE schreef:Denk aan jet quote gedrag. ingekort Skeptic.

Ik krijg sterk de indruk dat jij hem redelijk kent van dichtbij :wink:
Ja, ik ken hem van "dichtbij".

Plaats reactie