Ayaan Hirsi Ali complot

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Sebastiaan
Bevlogen

Ayaan Hirsi Ali complot

Bericht door Sebastiaan » 19 mei 2006 20:34

er wordt druk gespeculeert over wat er achter de Hirsi Ali debakel zit

bron: http://www.jongedemocraten.nl/forum/sho ... eadid=1245
Afdelingstijger schreef:Het hele land heeft het erover, behalve het JD-forum? Dat kan natuurlijk niet! Hier alle meningen en zijsprongen. Er valt genoeg over te zeggen isn zwart, wit, en een scala aan grijstinten. Leeft u uit!

Om alvast een voorzet te geven: Mijn gut-feeling zegt me dat hier een smerig spel gespeeld wordt, waar meer achter zit dan je in het nieuws hoort.

Want kijk nou logisch: Wat heeft de VVD hiermee te winnen? Niets. Ze verliezen er alleen maar mee. Wat heeft Verdonk hiermee te winnen? Niets. Men zegt wel het imago voor haar kandidatuur, maar daar zijn betere manieren voor dan een held van haar eigen achterban (de rechtse VVD'ers) te slachten. Verdonk verliest hoe dan ook. Zet ze Ayaan uit, dan verliest ze zoals nu gebeurd, laat ze Ayaan haar Nederlanderschap behouden, dan wordt ze beschuldigd van vriendjespolitiek en willekeur. Verdonk is hier voor het blok gezet een uitspraak te doen, en wat er ook de uitkomst van is, ze zal erdoor geschaad worden. Dit bleek gisteren al in de peilingen van Maurice de Hond. Hier ben ik, als geen fan van Verdonk, op zich wel over te spreken, maar haar beschuldigen van eigenbelang in deze zaak is onrechtvaardig.

Wie heeft hiermee te winnen? Verdonk? Verdonk had een ruime voorsprong op Rutte, volgens Maurice de Hond. Deze zaak had ze niet nodig, en zij en haar campagneteam zullen snugger genoeg zijn om in te zien dat er met deze zaak niets te winnen, en alleen maar te verliezen is. Rutte? Rutte wint erbij dat Verdonk beschadigd raakt. Maar dit ten koste laten gaan van de VVD is absoluut onlogisch. Rutte heeft er dus niets mee te maken. Juist de strijd tussen die twee zorgde ervoor dat de VVD de laatste weken bleef stijgen in de peilingen. Zelfs de links kabinet mogelijkheid was al weg. Zit de winst dan links? Electoraal wel. De VVD is beschadigd. Waar de VVD won in de peilingen, was de PvdA aan het dalen. Wie heeft hierin dus het meest te winnen? De PvdA. Verdonk is beschadigd. Verdonk was populairste politicus van 2005. Wie wint bij haar verlies? Die andere populaire knakker, Wouter Bos.
Neem hierin mee dat de PvdA al heeft zitten schieten op Hirsi Ali sinds haar overstap naar de VVD. Hoofdreden? Vast niet, maar geef toe dat het een mooie bijkomstigheid is.

Wat is hiervan de aanleiding? Schriftelijke Kamervragen van Nawijn hebben Verdonk tot een uitspraak gedwongen. Nou is Nawijn's enige onderwerp inderdaad de immigratie, dus dat hij vragen stelt is logisch. Zijn punt met immigratie is echter mensen buiten houden. Niet de troetelallochtonen het land uitwerken. En gezien Nawijn het politiek strategische niveau heeft van een amoebe (zelfs Wilders is slim genoeg om zich hier niet aan te branden), zou ik er absoluut niet vreemd van opkijken als Nomen Nescio hem in de wandelgangen heeft ingefluisterd dat hij zich naar aanleiding van die Zembla-uitzending mooi zou kunnen profileren. Nawijn als mastermind of als marionet? Dat laatste lijkt mij meer waarschijnlijk.
Gezien Nomen Nescio echt pure speculatie is, ga ik daar verder aan voorbij en richt ik even de blik op Zembla. Waarom komen zij nú met deze informatie? Waarom wordt deze informatie, die al jaren bekend was, nú gebracht als "onthulling!" "schokkend!" en meer van dat soort spectakel? Heeft Zembla een politieke agenda? Nee, dat heeft het niet, Zembla wil nieuwsmakend zijn, en kijkers trekken. Daar is het een nieuwsrubriek voor, en daar is niets mis mee. Maar natuurlijk kunnen ze wel politieke onderwerpen ingefluisterd krijgen. Wie is daarvoor het meest waarschijnlijk? Bij de VARA? Met PvdA'ers oververtegenwoordigd in bestuur en personeel?

Pure speculatie, maar ik heb een verdacht gevoel bij de hele zaak. Zie ik de PvdA hiertoe in staat? Hell yeah. Ze hebben al eerder via slinkse wijze de media gebruikt om politieke tegenstanders buitenspel te zetten. Kijk bijvoorbeeld de "Andere Tijden" uitzending "D66: Regeren is halveren" terug. Daarin wordt ook uiteengezet hoe ze via gerichte media-influistering Terlouw vleugellam gemaakt hebben toen hij een te grote dreiging werd.

De PvdA heeft het motief, de middelen, de reputatie en het verleden. Ze hebben wat mij betreft dus alle schijn tegen.
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 19 mei 2006 21:04, 2 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

appelfflap
Superposter

Re: Ayaan Shi Ali complot

Bericht door appelfflap » 19 mei 2006 21:03

ik denk dat je de PVDA veel te veel krediet geeft.

Verdonk ( en haar entourage) zagen na de zembla reportage een geweldige profilerings kans (lijsstrekkerschap, imago, ...) en ze hebben het nogal slecht aangepakt :)

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier » 19 mei 2006 22:50

Het mag bekend zijn dat er een link is tussen de PVDA en de VARA, dus los van welk feit dan ook komt het wel heel mooi uit dat "links" nu straks én AHA én Verdonk kwijt is (hangende een een eventueel onderzoek naar buitengrondrechterlijk handelen die ik Afshin Ellian deze week in het elfde uur zag opperen). Twee hele mooie vliegen in 1 klap. En als de linkse elite je massaal steun betuigt kun je dat vergelijken met een dolksteek.

Niet slecht voor een documentairetje van Zembla waar alleen bekende feiten opnieuw werden opgerakeld met een dubieus sausje.
Geloof verzet bergen onzin.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 20 mei 2006 07:59

afgestompt dier schreef:Het mag bekend zijn dat er een link is tussen de PVDA en de VARA
geen idee maar wat indien Verdonk verstandiger had gereageerd ipv de huidige reactie?
dat Vara bewust en doelgericht onder druk vd Pvda een van haar reportageprogramma's opoffert (nu heeft zembla zichzelf in de voet geschoten) enkel in de hoop dat verdonk reageert zoals ze gedaan heeft lijkt toch straf.

chromis
Technologist

Bericht door chromis » 20 mei 2006 09:43

afgestompt dier schreef:Niet slecht voor een documentairetje van Zembla waar alleen bekende feiten opnieuw werden opgerakeld met een dubieus sausje.
In ieder geval was de Hofstadgroep zeer blij met de uitzending,

De Zembla redactie heeft dan ook een mooie bos bloemen gekregen, chocolade en "marrokaanse koekjes".

http://frontpage.fok.nl/nieuws/64867
Hofstadgroep bedankt de VARA
Gepost door Rob (R@b) - Bron: FOK! (de Volkskrant / Trouw)
Gepubliceerd: vrijdag 19 mei 2006 @ 19:33
Bloemen houden van de VARABij de VARA is gisteren een prachtige bos bloemen aangeboden door twee - vrijgesproken - leden van de Hofstadgroep. Ze wilden zo hun dank betuigen voor de Zembla-uitzending die de val van Ayaan Hirsi Ali inluidde.

Vier jongens verschenen gisteren bij de VARA-receptie met een bloemetje voor de redactie van het documentaireprogramma Zembla. Op een bijgevoegd kaartje stond: ''Zembla bedankt voor de mooie uitzending over Ayaan Hirsi Ali: groetjes 'de Hofstadgroep'.'' Volgens de 19-jarige Jermaine W. was het een ideetje van Zakaria T. Beiden werden onlangs vrijgesproken in het terreurproces tegen de groep. Jermaine's broer Jason kreeg daarbij wel een fikse straf: 15 jaar cel. Volgens Jermaine wilden ze Zembla niet zozeer bedanken omdat Hirsi Ali haar Nederlanderschap verliest, maar ''omdat de waarheid over haar is gezegd.''

Naast de bloemen liet het viertal Marokkaanse koekjes en chocolade alsmede hun naam en telefoonnummer achter. De VARA-receptionistes belden in lichte paniek de politie. Deze kon echter geen strafbare feiten ontdekken. De VARA wil niet zeggen of de Zembla-redactie blij was met de ontvangen presentjes.

'Linkse kerk'
Zembla-eindredacteur Kees Driehuis heeft zich overigens vandaag in dagblad Trouw verdedigd over de documentaire 'De heilige Ayaan'. Volgens hem bevatte die wel degelijk nieuwe feiten en was het helemaal geen oude koek. Dat Zembla op suggestieve, sensatiebeluste wijze allang bekende feiten zou hebben opgedist, wijst hij absoluut ter zijde. Een uitgebreide verklaring van Driehuis staat ook online.

Gisteravond vertoonde Zembla een documentaire over 'de leugens' van Rita Verdonk, onder de titel De tien geboden van Rita Verdonk. Volgens de programmamakers, die kennelijk de kritiek voor wilden zijn, was dat ''wederom een bericht uit de linkse kerk''.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 20 mei 2006 11:34

Allereerst, er is geen complot.

Zembla:
Gewoon een documentaire.
Deze extreme consequenties had men nooit kunnen bevroeden.

Minister Verdonk:
Kon niet anders! Anders is er sprake van klasse jusititie.

Minister Verdonk:
Kon wel anders!
Ze had het huidige paspoort kunnen intrekken en onmiddelijk Ayaan een nieuw paspoort kunnen verlenen op basis van haar gewijzigde vluchtelingen status na 1992.
Ze is immers politiek vluchteling binnen Nederland. En dit onderscheid haar [Ayaan] t.o.v. alle andere vluchtelingen in Nederland.
En minister Verdonk kon - en kan! - haar een paspoort verlenen met terugwerkende kracht omdat het de kamer verwijtbaar is dat ze niet onmiddelijk en consequent gereageerd hebben bij haar aanstelling als volksvertegenwoordiger in de tweede kamer.

Minister Verdonk:
Moet anders!
Verdonk moet anders als ze ooit leider van de VVD wil worden en dan dus ook verantwoordelijk is voor de politieke invloedsfeer in het binnenland maar ook in het buitenland. De politieke realiteit is dat Ayaan wel degelijk uniek is! Ze is dus geen gelijke monnik en heeft dus geen gelijke kap!

Minister Verdonk:
Kan ook anders!
Minister Verdonk kan anders door één ieder die een valse naam opgegeven heeft een herkansing te geven om de juiste naam op te geven. En als blijkt dat er een valse naam is opgegeven uitsluitend en alleen omdat de betrokkene vreesde voor zijn leven als hij/zij haar echte personalia vermeld had, dan valt dit binnen de geest en intentie van de wet.
De immigratie en naturalisatie wet is bedoeld om het kaf van het koren te scheiden.
D.w.z. alleen vluchtelingen die ook daadwerkelijk vluchteling zijn (en hiervoor is een set van criteria!) verdienen de vluchtelingen status eventueel gevolgd door een naturalisatie (n.b. naturalisatie is geen automatische consequentie van een vluchtelingen status).
Een herziening van de personalia voor alle vluchtelingen die genaturaliseerd zijn heeft geen consequenties voor het beleid! Immers, een vluchtelingen status is altijd gebaseerd op andere criteria.

De politieke partijen:
Waren allemaal formeel en correct in het debat.
Mij is het niet opgevallen dat zij zich nu politiek meer of minder profileerde dan met enig ander willekeurig wetsvoorstel.
Het is natuurlijk wel zo dat deze kwestie een uitermate zichtbaar en politiek en menselijk gevoelige kwestie was en is.
En op een enkele uitzondering na (ik kan er maar één bedenken: Nawijn) zag ik dat de kamer als blok achter Ayaan stond en staat (en zelfs, mogelijk en waarschijnlijk, Nawijn ook, ook al was en is hij hard in zijn oordeel!).

Complot:
Ik zie geen enkel complot theorie! Deze bal is gewoon gaan rollen.
Ik vermoed dat Verdonk gewoon niet stil heeft gestaan bij de legale implicaties van Ayaan.
En toen Verdonk dit wel deed, n.a.v. de Zembla uitzending, toen - en toen pas! - zag ze in wat de wettelijke consequenties waren.
Ze handelde - maar iets te snel naar mijn mening - naar de letter van de wet juist omdat ze de verantwoordelijke minister is! In haar verantwoording kon ze - na op de hoogte te zijn van de wettelijke consequenties - niet anders handelen.

Prive:
Ik vond zelf dat Verdonk wel anders kon handelen! (zie eerder genoemde redenen).
Ik vind dit een internationaal schandelijk en schadelijke actie.

Verdonk is voor mij juist niet een goede politicus juist vanwege haar onbuigzaamheid.
Zij is inderdaad 'niet links, niet rechts, maar rechtdoor' ... zelfs als dit ons internationaal in de afgrond leidt!

Ja, de wet is gelijk voor iedereen! Maar geen enkele wet is volledig! Als dit zo was dan waren er geen advocaten die bij elk geval de grenzen opzoeken, aftasten en uitdagen.
Verdonk verliest door de letterlijke interpretatie de intentie van de wet uit het oog!

En nee! Ik heb het hier niet over de 'menselijke maat'! De 'menselijke maat' leid inderdaad tot willekeur! Van de 26.000 nog uitstaande vluchtelingen zijn er immers 26.000 'zielige verhalen'. Het gaat mij dus niet om deze 'zielige verhalen' (=menselijke maat) maar om de wettelijke criteria die ten grondslag ligt achter deze 'zielige verhalen'.

De intentie van het geven van de juiste personalia is tweeledig:
1. Internationaal wettelijk! Deze naam staat ergens geregistreerd en heeft legale consequenties. Denk bijvoorbeeld aan erfrecht en trouwen.
2. Met de juiste personalia kan de achtergrond van het zielige verhaal geverifieerd worden.
En het is deze achtergrond die al dan niet de legale vluchtelingen criteria definieert.

In het geval van Ayaan is haar achtergrond en dus de oorspronkelijke vluchtelingen criteria nog steeds gelijk ondanks de valse personalia.
En, in tegenstelling tot alle andere vluchtelingen, heeft Ayaan na deze oorspronkelijke vluchtelingen criteria een veel zwaardere set van vluchtelingen criteria verworven na haar aankomst in 1992.
En alleen al op basis van dit laatste moet onverkort en onmiddelijk de Nederlandse nationaliteit worden toegekend aan Ayaan!
...maar dit laatste is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Overigens...
Na een persoonlijke, 3,5 jarige, diepgaande studie van de Islam ben ik het op alle fronten eens met Ayaan.
Eénieder die me nu verwijt niet objectief te zijn hebben volkomen gelijk!
Maar in dat geval moet je mij de eerste persoon noemen die wel objectief is aangaande Ayaan!
Daarboven en daarnaast, éénieder die de Islam serieus bestudeerd heeft kan niet meer objectief zijn! Dit is een logische consequentie die voortvloeit uit de filosofie en ideologie van de Islam zelf!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

pieps
Forum fan

Ayaan

Bericht door pieps » 20 mei 2006 12:36

....
Laatst gewijzigd door pieps op 23 jun 2006 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 21 mei 2006 13:28

Euh ...
ik ben wel zwaar verliefd op die aha( of hoe ze ook noemen mag ) ondertussen-terug (?) Nederlandse Roetmop, ondanks haar nogal onwaarschijnlijk fotogenieke flaporen voor een "star " ; ik weet ook wel wat prachtig oogt tusen de witte lakens ....
Daar heb ik geen peer van een Jacques Gabriels voor nodig ____ De liberale limburgse belgen-mop burgemeester van Bree die AHA , zo waar , asiel aanbied , ahahahaha , terwijl zij zelf allang naar amerika wil ... wat een achterlijke rivaal /uilebal ?
Kan hij niet eens proberen aanpappen met die dikke vvd robot van integratie , lijkt me ook opwindend ) ... Geen verstandshuwelijk en geen gedwongen huwelijk toch hé ?En toch ook geen limburgse vlaaien na pasen .... 't zal wel ergens goed zijn voor zijn imago bij de volgende verkiezingen ( binnen enkele maanden ) ,fluisterde zijn spin-doctor ?

Maar of
die "Ebru " een attractief alternatief is om verliefd op te worden ? , ik denk dat het toch ten strengste "verboden " is in die richting ambities te koesteren ... de hel lonkt ?

M.a.w.
kan iemand me in het kort uitleggen waar ze allemaal nog mee bezig zijn in Nederland buiten dan deze eigen grote en kleine persoonlijke frutselarijtjes en frustaties en jaloerse afrekeningetjes , complojtes en kortzichtige nostalgietjes en zelf-promoties wat voor visie en staatsmansschap en vooral kunde moet doorgaan ?
Niet dat het hier veel beter is , hoor...
Wat moeten we bijvoorbeeld aanvangen in mijn vaderstad Gent met de aangekondigde inplanting van een afdeling van de "rotterdamse islam-universiteit" ?___ Zoals de "progressieve " media hier deze week , nogal triomfantelijk dit soort intenties probeerden te verkopen als nuttig en voordelig en verrijkend ____ ( Voor wanneer madrasssas ? )
Het gaat er hier misschien dus al even stom en onverschillig naif en kortzichtig aan toe , maar dan met de nodige "couleur locale " ( en nog steeds met het gemakzuchtig en infantiel groot respect voor het zaligmakend Nederlands kikker-model )....vandaar mijn belangstelling voor de bron van mijjn vaderlandsche knoei .... en de terug volgelopen kerken ( met hongerstakende asielzoekers ipv de ooit verwachte Polen )

Kan iemand eventjes die Ebru situeren ... ik zou als geinteresseerde buitenlander het ook graag kunnen volgen en er tussendoor ietwat van opsteken ....

Met dank
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot » 21 mei 2006 16:56

Tsjok45 schreef:die "Ebru " een attractief alternatief is om verliefd op te worden ? , ik denk dat het toch ten strengste "verboden " is in die richting ambities te koesteren ... de hel lonkt ?
Dat vuil mens dat AHA de schuld geeft van de moord op Theo van Gogh is zelfs helemaal geen Mohamedaanse.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 22 mei 2006 09:53

gisteren op premtime, interview met enkele genaturaliseerde somali's.
De achternamen van Somaliërs
De affaire Hirsi Ali. Prem ging met enkele Somaliërs naar de bevolkingsadministratie van de gemeente Nijmegen. Daar blijkt dat er veel onduidelijkheid is over de namen en geboortedata Somaliërs leggen uit dat iedereen meerdere achternamen heeft en dat bij bijna iedereen problemen zijn met het geven van de juiste namen en geboortedata.

Ze had als "Ayaan Hirsi" genaturaliseerd kunnen worden.

bekijk de uitzending hier:
http://sites.nps.nl/jerome/index.cfm/si ... C54782EE5E
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun » 28 jul 2006 05:15

De conclusie hier zwaait wel erg veel lof toe aan de nieuws'makers' van Zembla. Inderdaad is er een connectie tussen de VARA! en de PvdA, bijvoorbeeld het carrièreverloop van diverse journalisten, het directeurschap van deze omroep van achtereenvolgens Marcel van Dam en Vera Keur.

Intussen is er meer bekend geworden over de werkwijze van Zembla bij verlening van politieke hand- en spandiensten aan de PvdA om Hirsi Ali van het toneel en Rita Verdonk beschadigd te krijgen. Achter de eerste link op p.6 zie je ook hoe Ronald Plasterk, schrijver van het PvdA-programma op de publieke omroep bij Buitenhof de ruimte krijgt om zuigend en insinuerend zijn politieke puntjes te kunnen scoren.

Uiteindelijk leidde deze gekleurde berichtgeving tot de val van Balkenende II. Propaganda blijkt nog steeds een machtig middel om een politieke werkelijkheid van geregisseerde inkleuring te voorzien.

Wanneer komt er nu een interview met Kees Driehuis voor wederhoor? Wat mij betreft zowel bij Paul Witteman als bij Andries Knevel. Mij dunkt dat de pers dient te publiceren over propagandistische pogingen tot politiek gekleurde beïnvloeding van de publieke opinie via lasterlijke aantijgingen op een medium dat notabene van belastinggeld en dus uit algemene middelen bekostigd wordt. Komt dit niet dan zal geconcludeerd kunnen worden dat onze pers onvoldoende functioneert als waakhond van de democratie en dat zij onder andere bruikbaar gebleken is als demagogisch instrument ter bewerking van politieke macht van mensen uit het eigen netwerk.
:idea:

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 28 jul 2006 07:40

Sjun,

Mijn antwoord:
Paranoïde complot theoriën!
Erg amerikaans en nog nooit waar gebleken middels bewijzen.

MvG, Wim.

sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun » 28 jul 2006 12:16

wahlers schreef:Sjun,

Mijn antwoord:
Paranoïde complot theoriën!
Erg amerikaans en nog nooit waar gebleken middels bewijzen.

MvG, Wim.
Ha die Wim,
Ridiculisering van ideeën leidt hooguit tot dooddoeners in een discussie. Politiek is dat wel handig als je van lastige vragen af wilt zijn maar als je zulks op een discussieforum doet riekt het in mijn ogen naar een wens tot het laatste woord.

Je gaat bijvoorbeeld helemaal niet in op de voorbeelden achter de links door deze te benoemen en aan te geven waarom jij de aangedragen bewijzen en kriteria graag van tafel ziet gaan.

Zo ben ik benieuwd wat je van de in scene gezette stemmingmakera van Zembla vond en hoe jij professioneel jij een dergelijke wijze van jourbnalistiek bedrijving beoordeelt.

In tegenstelling tot dhr. Driehuis van Zembla ben ik bereid dde wederhoor een kans te bieden. Kom er maar mee zodat er hier een discussie kan ontstaan en iedere lurker en poster meer licht op de zaak krijgt om tot een weloverwiogen eigen oordeel te kunnen komen.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 28 jul 2006 13:35

connectie aantonen tussen pvda en Vara is geen bewijs voor welk complot dan ook.
Zembla heeft in haar reportage niet volgens de regels vd kunst gewerkt dat is duidelijk.
dit aantonen is geen bewijs voor welk complot dan ook.
eigen antipathie tegen iets/iemand is geen bewijs voor complot

Verdonk heeft zichzelf opgeblazen en Balkenende heeft nog maar eens aangetoond gewoon incompetent te zijn voor de functie. eens kijken of hij een 3e kans krijgt :)
of je AHA zoveel kunt verwijten weet ik niet. volgens mij had ze haar achtergrond jaren te voor al publiek gemaakt

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 28 jul 2006 14:24

sjun schreef:Ha die Wim,
Ridiculisering van ideeën leidt hooguit tot dooddoeners in een discussie. Politiek is dat wel handig als je van lastige vragen af wilt zijn maar als je zulks op een discussieforum doet riekt het in mijn ogen naar een wens tot het laatste woord.
Ik denk dat ik één van de weinige Nederlanders ben die het kabinet en Hirsi Ali direkt heeft aangeschreven.
Van het kabinet heb ik bij monde van president Balkenende antwoord gehad.
Van Hirshi Ali (of Magan zo je wilt!) niet.
Maar mijn brief aan haar bevatte ook niet direct echte vragen.

Jij moet me nog steeds duidelijk maken wat nu de relatie is tussen vermeende slechte journalistiek en een politiek complot.
Die link heb ik nog steeds niet gezien!
Dus tot die tijd is de opmerking "paranoïde complot theorie" volkomen gerechtvaardigd en zeker geen dooddoener.
Ik meen niet bekend te staan als iemand die lastige vragen ontloopt of af doet met een dooddoener.
Dus kom maar op met die kritische vragen!
sjun schreef:Je gaat bijvoorbeeld helemaal niet in op de voorbeelden achter de links door deze te benoemen en aan te geven waarom jij de aangedragen bewijzen en kriteria graag van tafel ziet gaan.
Welke bewijzen?
Bewijzen voor slechte journalistiek?...misschien!
Bewijzen voor gemanipuleerde journalistiek met een vooropgezet plan om Hirshi Ali ten val te brengen?...Geen!

Welke kriteria?
Een politieke voorkeur?...mogelijk! So what!!!
Een beetje Nederland filtert deze politieke voorkeur er zo uit! Of het nu de VPRO, EO, VARA, KRO of NMO is!
Ieder kleurt het verhaal naar zijn eigen voorkeur!
Maar dit is toch allang belicht in de overige pers!?!...Dus, so what?

Denk je nu werkelijk dat programmamakers zo naïef zijn dit menen te kunnen gebruiken als absoluut wapen?
Natuurlijk niet!
Wel probeert één ieder zijn eigen politiek getinte boodschap met dit soort documentataires te bewerkstelligen. Maar in deze verschilt de documentairte van Hirshi Ali niet met vergelijkbare belichtingen van andere politici.

Hooguit kun je Zembla verwijten dat ze hun eigen conclusies niet geverifieerd hebben met alle informatie die nu op één hoop achteraf weer gepubliceerd wordt!
Ik wist bijvoorbeeld persoonlijk ook niets over de valse naam, valse geboortedatum en valse afkomst van Ayaan.
Mocht dit ik gezien hebben in de periode van 2000-2005 dan was dit zo onbelangrijk voor mij dat ik allang weer vergeten ben dat ik dit ooit gezien heb.
Wat je de onderzoeksjournalisten van Zembla kan verwijten is dat het hun taak en verantwoording is om hun eigen conclusies te verifiëren. En dit nu hebben ze nagelaten.
Een beetje 'story' kwaliteit: veel rook, weinig vuur!
Maar ja...slechte kwaliteit is geen halsmisdrijf.
sjun schreef:Zo ben ik benieuwd wat je van de in scene gezette stemmingmakera van Zembla vond en hoe jij professioneel jij een dergelijke wijze van jourbnalistiek bedrijving beoordeelt.
Kan waarschijnlijk beter! Maar...so what!?!
sjun schreef:In tegenstelling tot dhr. Driehuis van Zembla ben ik bereid dde wederhoor een kans te bieden. Kom er maar mee zodat er hier een discussie kan ontstaan en iedere lurker en poster meer licht op de zaak krijgt om tot een weloverwiogen eigen oordeel te kunnen komen.
En waar wil je dan over praten?
Over het slechte kwaliteitsniveau van deze documentaire?
Hier zie ik het nut niet van in!
De gevolgen van deze documentaire?
Deze staan los van deze documentaire!
Op z'n best en als enige kan geconcludeerd worden dat Zembla de aanleiding was.
Waarbij de vermeende 'kwaliteit' of gebrek aan 'kwaliteit' van de documentaire zelf volkomen irrelevant was en is!

Wat wel relevant is is de vraag; Waarom nu?
Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen (niemand kent dit maar je wordt er formeel altijd op aangesproken! Excuses zoals: "Maar dat wist ik niet!" zijn geen legale argumenten!).
Een interessante vraag is dan ook hoe het mogelijk is dat Ayaan door het screenings proces van de tweede kamer heen gekomen is!
Hier heb ik o.a. een woordje over gewisseld in mijn briefwisseling aan het kabinet!

Kort gezegd:
Wat is het nu precies waarover je wil praten?
  1. De documentaire zelf!
  2. Een complot!
  3. De politieke reactie!
  4. ...of toch iets totaal anders?
Wim Ahlers.

Plaats reactie