Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Bevlogen

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door ChaimNimsky » 28 okt 2020 13:39

gerard_m schreef:
28 okt 2020 11:30
Hoe prettig het ook is om al het optimisme te lezen.... Je ziet heel vaak vlak voor verkiezingen dat de zittende president alsnog beter scoort dan de weken ervoor. Twijfelende mensen die op het laatste moment toch nog besluiten voor de zekerheid te gaan. Je weet wat je hebt, maar je weet niet wat je krijgt. Het is nog niet gedaan....
Dat is bij Trump nu juist het probleem: je weet wat je hebt. Een bijkomend voordeel is, dat Bidens voorsprong stabiel is (in tegenstelling tot die van Hillary Clinton 4 jaar geleden), boven de 50% ligt en er zijn eveneens aanzienlijk minder zwevende kiezers die nog niet beslist hebben. Tevens heeft een relatief enorm aantal kiezers reeds gestemd. Maar goed, met zo'n 5 dagen voor de boeg kruipen de kandidaten in de peilingen nu wel naar elkaar toe en in veel staten bestaat er een manier om je stem totaan de verkiezingen te veranderen.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 28 okt 2020 15:27

Trump heeft zijn missie tegen Peking waarschijnlijk daar waar hij hem wil hebben:

https://www.eaglespeak.us/2020/10/recur ... atens.html
Shannon Tiezzi reports at The Diplomat Xi Warns That China Will ‘Use War to Prevent War’: China's
Oops... 8-[

Of giert het Trump uit de klauw?
Zouden Amerikanen dit lezen?
--

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 28 okt 2020 18:21

ChaimNimsky schreef:
28 okt 2020 13:39

Dat is bij Trump nu juist het probleem: je weet wat je hebt.
Een beetje nep nieuws, geruchten, fuzz over de leeftijd of staat van Biden... onzekerheid is makkelijk uit te vergroten. Heel wat Amerikanen staan achter onderdelen van Trumps beleid ondanks Trump als persoon. Zeker voor mensen die neigen naar Republikeins stemmen, kan het kiezen tussen twee kwaden worden. Bij twijfel dan toch maar behoudend stemmen is wat mensen vaak doen.

Wat hoop ik dat ik te pessimistisch ben....
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 28 okt 2020 21:28

We kunnen gerust zijn :

Waarom Biden de winst bijna niet meer kan ontglippen, en we de peilingen nu wél mogen geloven

Daaruit :
volgende week gaat Joe Biden de Amerikaanse presidentsverkiezingen winnen. Met vlag en wimpel. In de landelijke peilingen stond hij gisteren immers met 9 procent voor op Donald Trump. En nog veel belangrijker: in de zes staten waar naar verwachting de beslissing zal vallen, stond hij gemiddeld 3,9 procent voor.

Trump heeft, volgens het computermodel van de website Fivethirtyeight.com, nog maar 12 procent kans op het voortzetten van zijn presidentschap.

Hier nog een schatting waaruit de zwakke positie van de Republikeinen zou moeten blijken :

270 to win

Afbeelding

En voor wie de opdeling van de VS meer in detail wil bekijken :

US map (klik op de kaart voor een vergrote versie)

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 29 okt 2020 00:41

Nog slechts 5 dagen, 5 uur, 24 minuten en 11 seconden totaan de verkiezingen.

De Trump-campagne doet nu hele rare dingen. Ze laten Florida (waar bijna de helft reeds heeft gestemd) en Georgia links liggen, hoewel ze daar 1,4% achterstaan, en concentreren zich op Minnesota (10% voorsprong voor Biden), Michigan (8% voorsprong voor Biden), Pennsylvania (5,1% voorsprong voor Biden) en Ohio -- staten die Trump nooit allemaal kan winnen, hetgeen nodig is indien hij Florida niet wint. Van deze staten staat Trump alleen in Ohio voor (gemiddeld zo'n 3%). Waarschijnlijk is hij een beetje te zelfverzekerd dat hij Florida en Georgia toch wel wint en/óf zijn campagne heeft geldgebrek. Biden heeft Florida en Georgia helemaal niet nodig om te winnen, want hij heeft meerdere paden die naar de overwinning leiden. Trump kan de herverkiezing echter op z'n dikke buik schrijven als hij Florida niet eens binnensleept.
(bron: Let's Talk Elections)

Ook mede dankzij de enorme toename aan covid-19 gevallen en de snelle neergang van de beursen de laatste dagen, ziet het er zeer slecht uit voor de narcist. Zeker na het vreselijke beleid en nadat Mark Meadows toe heeft toegegeven dat ze de pandemie niet onder controle krijgen.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 29 okt 2020 05:28

vegan-revolution schreef:
28 okt 2020 21:28

We kunnen gerust zijn :

Waarom Biden de winst bijna niet meer kan ontglippen, en we de peilingen nu wél mogen geloven

Daaruit :
Trump heeft, volgens het computermodel van de website Fivethirtyeight.com, nog maar 12 procent kans op het voortzetten van zijn presidentschap.
12% kans op nog vier jaar Trump? En hoe groot is de kans op een krappe nederlaag waarna hij "fraude" gaat roepen en tracht de verkiezingen in staten waar hij net aan verloren heeft ongeldig te laten verklaren? Nee. Ik ben er niet gerust op.
Ik wens u alle goeds

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 29 okt 2020 08:44

Peter van Velzen schreef:
29 okt 2020 05:28
hoe groot is de kans op een krappe nederlaag waarna hij "fraude" gaat roepen en tracht de verkiezingen in staten waar hij net aan verloren heeft ongeldig te laten verklaren? Nee. Ik ben er niet gerust op.
roepen en tweets versturen zal niet volstaan om een trulmpdynastie te installeren

begin stilaan te denken dat corona een echtegamechanger ga worden (gelijk val vd muur)

heel eht westen staat in vuur en vlam en in China hebben ze opnieuw eventjes snel een stad getest
ik moest bij mijn laatste test 4 dagen wachten, China test 5 miljoen mensen in dezelfde tijdsspanne

180 besmettingen waarvan 160 symptomatisch,

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 29 okt 2020 09:52

Creepy Joe.... Orange man bad....

Triest hoe de Amerikanen hier tussen moeten kiezen...
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 29 okt 2020 11:34

Peter van Velzen schreef:
29 okt 2020 05:28
vegan-revolution schreef:
28 okt 2020 21:28

We kunnen gerust zijn :

Daaruit :
12% kans op nog vier jaar Trump? En hoe groot is de kans op een krappe nederlaag waarna hij "fraude" gaat roepen en tracht de verkiezingen in staten waar hij net aan verloren heeft ongeldig te laten verklaren? Nee. Ik ben er niet gerust op.
Ik denk dat we ons schrap moeten gaan zetten voor wat er staat te gebeuren als Trump verliest. Hij zal alles in de strijd gooien om toch aan te blijven. Van roepen dat er massaal fraude is gepleegd tot zelfs steun zoeken bij hoge militairen. Want de enorme verdeeldheid is wijd verspreid, van de werkloze metaalarbeider tot hoog geplaatste generaals. Het kan zomaar het einde betekenen van de democratie. Want Biden komt niet bepaald over als de sterke man die Amerika wel weer even samen zal brengen. Dat hoeven we echt niet te verwachten. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die Biden echt niet zien zitten. Zelf heb ik veel meer vertrouwen in Kamala Harris. Maar ik denk dat de Democraten het niet aandurfden om weer een vrouw tegenover Trump te zetten.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 29 okt 2020 12:17

Ojojojoj! Het laptop-schandaal gaat Trump nu tegenwerken: de winkelier die had gezien dat er een sticker van Hunter Biden op de laptop zat en de documenten had bekeken, bleek reeds blind te zijn, maar nu ze de documenten op hadden gestuurd naar Foxnews om te publiceren, zijn ze blijkbaar zoek geraakt. Bron: Foxnews :mrgreen:

Dit is echt het niveau van een kind dat een excuus zoekt voor het niet doen van het huiswerk: ''Ik heb mijn huiswerk wel gemaakt, maar ik ben het vergeten mee te nemen''. Dat gaat punten kosten.

Verder staat Biden 7 tot 8% voor op nationaal niveau en nu eveneens 3 tot 4% in Florida volgens twee A-peilingen (Marist College en Suffolk University), waar Hillary Clinton vier jaar geleden nog slechts 1,7% voor stond. Als reeds gezegd, heeft de Trump-campagne het budget voor Trump-reclamespots reeds teruggetrokken uit Florida en stormt Trump daar nu naar toe om een noodzakelijke rally te houden. Maar ook Biden doet dat.

Een luchtige noot: Donald Trump Makeup Tutorial.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 30 okt 2020 19:03

Vandaag staat Biden volgens een peiling in Pennsylvania op 7% voorsprong en in Florida op 6%. Het wordt te gek om te geloven. Volgens een andere peiling zou Biden in Florida 6% achteruit zijn gegaan en Trump 2% naar boven zijn geklommen, zodat Biden enkel 3% voorstaat daar. Ook te gek om waarde aan te hechten. Amerikanen gooien volgens deze peilingen elke dag een dollarmunt omhoog en laten hun stem afhangen van of kruis of munt verschijnt.

Ik zou hoogst verbaasd zijn wanneer Biden Florida wint met een marge groot genoeg om niet te eindigen in chaos.
Ik hoor dat Florida wel eens de eerste staat zou kunnen zijn die met de uitslag komt. Dat betekent dus dat wanneer Biden Florida wint zijn overwinning meteen beklonken is.
Zo niet, dan moeten we wachten op Pennsylvania, Michigan en Wisconsin. Die zien er volgens alle opiniepeilingen en al voor langere tijd duidelijker uit als een klinkklare overwinning voor Biden.
Born OK the first time

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 30 okt 2020 21:20

In de peiling die ik volg staat Biden nipt voor in Florida.
Dit was de peiling van de afgelopen dagen:
Florida________Biden___2.4___2.3__2.0__1.4__1.7___2.0

Inderdaad, als Biden Florida wint is het gebeurd.
Overigens staat Trump nipt voor in Texas. Als hij die verliest dan is het ook gebeurd.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 30 okt 2020 22:57

Rereformed schreef:
30 okt 2020 19:03
Vandaag staat Biden volgens een peiling in Pennsylvania op 7% voorsprong en in Florida op 6%. Het wordt te gek om te geloven.
Ben het hierin eens met Joe Scarborough: de werkelijkheid spreekt de polls vooralsnog tegen. De opkomst van de Democratische kiezers blijft achter bij de verwachtingen en dat kan Biden Florida kosten. Maar Florida rekende ik in gedachten sowieso Trump reeds toe (net als Texas).
Ik hoor dat Florida wel eens de eerste staat zou kunnen zijn die met de uitslag komt. Dat betekent dus dat wanneer Biden Florida wint zijn overwinning meteen beklonken is.
Zo niet, dan moeten we wachten op Pennsylvania, Michigan en Wisconsin. Die zien er volgens alle opiniepeilingen en al voor langere tijd duidelijker uit als een klinkklare overwinning voor Biden.
Michigan en Wisconsin gaan vrij zeker naar Biden. Als alles misgaat voor Biden en hij noch Florida, noch Texas, noch Georgia, noch Arizona binnensleept, dan gaat het aankomen op Pennsylvania en daar zullen we dan relatief lang op moeten wachten, want daar begint het tellen van de vroeg uitgebrachte stemmen en de rest pas na de verkiezingen. Pennsylvania ziet er nog steeds gunstig uit voor Biden: een voorsprong van 5% tot 7%, gemeten over de laatste vier dagen. Nu nog slechts zo'n drie dagen te gaan. Bidens winst is afhankelijk van de mate waarin hij zijn kiezers weet te motiveren naar de stembus te gaan.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 31 okt 2020 01:01

Staten die zeker naar Biden gaan, zijn: Washington (12 kiesmannen), Hawaii (4 kiesmannen), Vermont (3 kiesmannen), Massachusetts (6 kiesmannen), Californië (55 kiesmannen), Maryland (11 kiesmannen), New York (29 kiesmannen), Rhode Island (4 kiesmannen), Connecticut (7 kiesmannen), Washington DC (3 kiesmannen), Delaware (3 kiesmannen), New Jersey (14 kiesmannen), Oregon (7 kiesmannen), Illinois (20 kiesmannen), Maine (11 kiesmannen), Colorado (9 kiesmannen), Virginia (13 kiesmannen), New Mexico (5 kiesmannen), Minnesota (10 kiesmannen), Michigan (16 kiesmannen), New Hampshire (4 kiesmannen) en Wisconsin (10 kiesmannen). want daar is de voorsprong overal groter dan 8% en dat verschil is simpelweg te veel om nog in te halen. Dat betekent dat Biden reeds 256 kiesmannen binnen heeft en slechts Pennsylvania (20 kiesmannen) nodig heeft om het totaal over de 270 kiesmannen in het kiescollege te tillen (wat betekent dat hij de verkiezingen gewonnen heeft).

Desondanks staat Biden in de peilingen eveneens voor in Nevada (6,1%), in Arizona (3,5%), in Florida (2.3% ), in North Carolina (2,3%), terwijl beide kandidaten in een aantal andere staten (zoals Texas met 38 kiesmannen) en Georgia (16 kiesmannen) vrijwel gelijk staan. Biden mag dus Pennsylvania eveneens verliezen, maar dan moet hij een aantal kiesmannen bij de andere staten wegsnoepen, zoals North Carolina en Arizona (samen 26 kiesmannen), of North Carolina en Nevada (samen 21 kiesmannen) -- allen staten waar hij voor staat in de peilingen, of een combinatie van twee andere staten, of - als vermeld - simpelweg Florida (29 kiesmannen) of Texas (38 kiesmannen).

Zelf ga ik ervan uit dat Biden in ieder geval Pennsylvania wint. Maar zelfs indien Biden Florida én Pennsylvania zou verliezen (hoewel hij in beide staten in de peilingen voor staat; vooral in Pennsylvania), blijven er meerdere eenvoudige paden die naar de overwinning leiden. Nog 3 dagen, vier uur, 58 minuten en 21 seconden totaan de verkiezingen.

Donald Trump Reads John Bolton's Book

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 31 okt 2020 02:20

Inmiddels hebben 80 miljoen kiezers hun stem al uitgebracht. De peilingen laten zien wie er thuis is om de telefoon aan te nemen, niet wie er van mening is veranderd.
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie