Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Maria
Site Admin

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door Maria » 22 sep 2020 16:26

Peter van Velzen schreef:
22 sep 2020 02:39
Afscheiden lijkt me een dwaas idee.
Een teken des tijds.
Wij willen niet wat zij willen en we willen datgene wat wij willen, zelf kunnen beslissen.
Vaak toegespitst op één enkel punt.
Geen rekening houdend met de verhoudingen binnen de eigen regionen aangaande het hoe en wat van alles wat met zelfstandig zijn te maken heeft.
Daarbij, als er geen absolute verregaande meerderheid is, is het een dromerij van geen enkel praktisch nut.

Er doorheen geduwd als het democratisch is gekozen, op naar de volgende tweedracht.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 22 sep 2020 16:30

Chinaman schreef:
22 sep 2020 16:25
@Maria,

Cascadia en the nation of Pacifica zijn direct op te zoeken, die zijn “links” te noemen

Aan de rechterkant heb je de groepen zoals de Texas Nationalists Movement.
Dat is binnen een discussie jouw werk.
Mijn vraag is dan ook de achtergrond:

Wie wil wat en waarom?
Excacte cijfers behalve die afbeelding die ik gaf heb ik niet.
Je weet toch waar je deze afbeelding vandaan hebt?
Daarom kan ik alleen zeggen dat afscheiding populair is, volgens reuters wil 1 op 4 Amerikanen dit (2014) .
Vlg. Reuters schrijf je.
Link?
Dito! Waarom willen ze dat en wie zijn het die dat willen?
Zonder die gegevens is zo'n afbeelding binnen een discussie slechts zinloze bladvulling.
En kan niet als argument dienen.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 22 sep 2020 16:38

Lees even forumregels
E9 :: Bronvermelding:
b: Bronvermelding is een noodzaak als u een copy/paste wil gebruiken als argument in een discussie.
Dit om de oorsprong te kunnen achterhalen en zijn context.
Woorden binnen afbeeldingen (dus ook screendumps) zijn niet achterhaalbaar door de google zoekfunctie.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 22 sep 2020 16:45

https://www.reuters.com/article/us-usa- ... 9U20140919

Maar dit is dus 2014, ik gis dus over de huidige situatie en speculeer dat het nu erger is
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 22 sep 2020 16:55

Hier een andere link met een hele hoop andere organisaties, en sommige motieven hiervoor, over California zijn wat cijfers maar ook niet alles...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Disunionists
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 22 sep 2020 17:04

Chinaman schreef:
22 sep 2020 16:45
https://www.reuters.com/article/us-usa- ... 9U20140919

Maar dit is dus 2014, ik gis dus over de huidige situatie en speculeer dat het nu erger is
Wat ik lees.
BOSTON (Reuters) schreef:The urge to sever ties with Washington cuts across party lines and regions, though Republicans and residents of rural Western states are generally warmer to the idea than Democrats and Northeasterners, according to the poll.

Anger with President Barack Obama’s handling of issues ranging from healthcare reform to the rise of Islamic State militants drives some of the feeling, with Republican respondents citing dissatisfaction with his administration as coloring their thinking.
ik lees, dat dit argumenten waren in 2014 onder Obama.
En vooral toen nav. Obama care, waar velen niet aan mee wilden betalen. en de zorg over Islamitische militanten.
Speerpunten waarop Trump veel van zijn electoraat heeft getrokken.

Je speculeert schrijf je, oké, maar op wat voor basis?
Waarom zou dit nu dan actueel zijn en misschien nog erger nu onder Trump?

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 22 sep 2020 17:10

Wel, de Wikipedia link geeft bij California een antwoord...
On November 9, 2016, after Donald Trump won the presidential election, residents of the state caused #calexit to trend on Twitter, wanting out of the country due to his win; they argue that they have the 6th largest economy in the world, and more residents than any other state in the union. 32% of Californians, and 44% of California Democrats were in favor of California secession in a March 2017 poll

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 22 sep 2020 17:54

Chinaman schreef:
22 sep 2020 17:10
Wel, de Wikipedia link geeft bij California een antwoord...
On November 9, 2016, after Donald Trump won the presidential election, residents of the state caused #calexit to trend on Twitter, wanting out of the country due to his win; they argue that they have the 6th largest economy in the world, and more residents than any other state in the union. 32% of Californians, and 44% of California Democrats were in favor of California secession in a March 2017 poll
Idd.
Hier zie ik ietwat meer info over Californië, één van de 50 staten van de USA.
Maar ook een directe reactie van inwoners van een vnl. democratisch kiezende staat op de uiteindelijke uitslag van een republikein als president in nov. 2016.
En je weet hoe er toen is gespeculeerd over de werkelijke percentages van wat de bevolking heeft gekozen en hoe de uiteindelijke verhoudingen in de cijfers toch hebben geleid tot de uitslag ten gunste van de republikeinen.

Duidelijk wel voor California.
terwijl Clinton een ruime overwinning behaalde in de meest bevolkte staat Californië, wat haar veel stemmen maar geen extra kiesmannen opleverde.
Ik weet niet, of je zo gegevens hebt van alle staten.
Dat hoeft ook niet.
We kennen nl. ook niet alle specifieke omstandigheden van de achtergronden van de meeste mensen. En ook niet wat voor groepen mensen die nooit aan politiek doen, dus ook niet stemmen.
Of alleen stemmen wat van hun het meest verwacht wordt binnen de eigen sociale gemeenschap.
Als maar duidelijk is, dat als 25% voor onafhankelijkheid is, er 75% tegen is.

En verder is het duidelijk, dat het vooral degenen zijn die vinden, dat ze selfsupporting zijn en niet willen inleveren ter ondersteuning van hen, die dat niet zijn, de grootste drijfveer is voor hun wensen.
En dat is dan meteen ook de grootste overeenkomst met de redenen waarom men kiest zoals men kiest tijdens de grote presidentsverkiezingen.

Wie belooft het meeste materiële voordeel en voor wie?
En wie zal dat betalen?

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 22 sep 2020 19:07

Ik heb helaas niet meer cijfers en deze van California zijn eigenlijk ook niet duidelijk genoeg.
32% of Californians, and 44% Cali Democrats... helaas staat er bijv niet bij hoeveel percentage in die pol zeg maar het niks uitmaakt geen mening heeft, en hoeveel tegen is. Of het was ja/neen vraag was...

Dus ik ben het met jouw polling verhaal helemaal eens, moeilijk in te schatten...

Maar ik hoop echt niet dat zoiets als afscheiding gebeurt, maar...

Verder hoor je ook allerlei scenario’s over dat men denkt dat deze verkiezingen zullen “uitlopen” na Election Day, waar normaal gesproken de winnaar bekend word gemaakt...
https://www.msn.com/en-us/news/politics ... r-BB18mJm1
Former First Lady Hillary Clinton is urging Joe Biden not to concede the election 'under any circumstances,' predicting the vote could will drag out beyond Election Day......

......Biden himself has said Trump may try to 'steal' the election......

.....Trump also tried to reverse the Democrats' warnings about stealing the election. He accused them of 'using COVID to steal an election,' as he continued to rail against mail-in voting as rife with fraud.

Clinton warned in her convention speech last week that Trump might try to steal the election.
beide kanten beschuldigen elkaar van dat ze zullen gaan frauderen... de verkiezingen stelen...

Met dus prominente mensen aan beide kanten die dit roepen, is de kans groot dat vele kiezers na de verkiezingen roepen! Fraude! Bedrog! En dat dit gevoelens van willen afscheiden versterkt....

Waarbij je dan een president hebt??? In het witte huis, die dan eigenlijk geen president is??? Omdat de boel uitloopt na Election Day??? Of een president die niet in het witte huis zit maar er wel in Will??? :?: ....

Dit is wellicht dus ook een reden waarom secession mij niet zou verbazen...

Hopenlijk valt het allemaal wel mee....

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 22 sep 2020 19:12

Ik denk, dat in de VS een burgeroorlog mogelijk is. Is het niet in deze tijd, dan zeker later.
Die polarisatie... die wapens... al die idioten, die schietgraag zijn...
Trump kan tevreden zijn.

Ik hoop er het beste van, ik was geen VS-hater. :(
--

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 22 sep 2020 20:05

Chinaman schreef:
22 sep 2020 19:07
Ik heb helaas niet meer cijfers en deze van California zijn eigenlijk ook niet duidelijk genoeg.
32% of Californians, and 44% Cali Democrats... helaas staat er bijv niet bij hoeveel percentage in die pol zeg maar het niks uitmaakt geen mening heeft, en hoeveel tegen is. Of het was ja/neen vraag was...

Dus ik ben het met jouw polling verhaal helemaal eens, moeilijk in te schatten...
Op zich geen probleem.
Alleen als je met sterke verhalen en sterke staaltjes komt, zie ik dat graag met een goede onderbouwing. :)
Dan kunnen we en misschien samen wat opbouwends uit voort laten komen.
Maar ik hoop echt niet dat zoiets als afscheiding gebeurt, maar...

Verder hoor je ook allerlei scenario’s over dat men denkt dat deze verkiezingen zullen “uitlopen” na Election Day, waar normaal gesproken de winnaar bekend word gemaakt...
https://www.msn.com/en-us/news/politics ... r-BB18mJm1
Former First Lady Hillary Clinton is urging Joe Biden not to concede the election 'under any circumstances,' predicting the vote could will drag out beyond Election Day......

......Biden himself has said Trump may try to 'steal' the election......

.....Trump also tried to reverse the Democrats' warnings about stealing the election. He accused them of 'using COVID to steal an election,' as he continued to rail against mail-in voting as rife with fraud.

Clinton warned in her convention speech last week that Trump might try to steal the election.
beide kanten beschuldigen elkaar van dat ze zullen gaan frauderen... de verkiezingen stelen...

Met dus prominente mensen aan beide kanten die dit roepen, is de kans groot dat vele kiezers na de verkiezingen roepen! Fraude! Bedrog! En dat dit gevoelens van willen afscheiden versterkt....

Waarbij je dan een president hebt??? In het witte huis, die dan eigenlijk geen president is??? Omdat de boel uitloopt na Election Day??? Of een president die niet in het witte huis zit maar er wel in Will??? :?: ....

Dit is wellicht dus ook een reden waarom secession mij niet zou verbazen...

Hopenlijk valt het allemaal wel mee....
Met zeer grote zekerheid is te voorspellen, dat er een hoop heisa zal komen.
Als je de duidelijke signalen niet herkent, dan loop je de kans er met beide voeten blindelings in te stampen.
Maar laten we ons aan de gegevens houden, die maar al te bekend zijn.
En laten we niet op vooruit lopen en al te veel fantaseren op basis van onderbuikgevoelens.
Ik zit niet te wachten op ook nog eens alle verhalen van complotdenkers, die feiten zien waar ze zoeken, omdat ze er bang voor zijn.
Echte aanwijzingen en het vastliggen van uitspraken zijn er al zat. :roll:

Ik denk voorlopig, dat een afscheiding even een ander onderwerp is, ook al zullen de verkiezingen het praten erover zeker wel kunnen beïnvloeden.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 sep 2020 03:07

Chinaman,

Wees voorzichtig met wat je beweer over Biden's zoon.
Trump werd impeached omdat hij de Oekraine onder druk zette om aan te kondigen dat ze een onderzoek daar na zou instellen. Zover bekend is er niet het minste bewijs voor de theorie dat Biden ook maar iets heeft gedaan om zo'n onderzoek te verhinderen. Er was gewoonweg geen enkele aanleiding voor. Biden heeft weldruk op de Oekraine uitgeoefend om meer aan corruptiebestrijding te doen. Zowel namens de VS als namens haar bondgenoten. Feitelijk het omgekeerde van wat Trump suggereerde. Trump heeft het er dan ook niet meer over.
Ik wens u alle goeds

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 23 sep 2020 05:54

@Peter
Er komt binnenkort weer een rapport uit betreft Biden en Ukraine (Burisma), de senaat heeft nieuwe “ subpoenas” al goedgekeurd. Verder onderzoekt het ook andere Democraten onder de Obama administratie.

Ron Johnson (Chairman of the Senate Committee on Homeland Security and Governmental Affairs) gaat dit rapport uitbrengen
16 September 2020

https://abcnews.go.com/Politics/senate- ... d=73030543

Maar goed het is nog kijken wat er allemaal gebeurd en wat er allemaal wel of niet uitkomt, maar dit “item” is nog steeds actueel...

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 23 sep 2020 10:03

Met slechts 40 dagen te gaan voor de verkiezingen, worden de Republikeinen zenuwachtig. Vier jaar lang aan onophoudelijke schandalen, terwijl een heel leger aan naaste medewerkers van de president juridisch in de problemen zit en de president flink achterstaat in de opinie-peilingen; Trumps ''Law & order'' boodschap slaat niet aan, de economie doet het niet goed en het loopt uit de hand met de Coronacrisis, waarbij reeds 200.000 Amerikaanse doden te betreuren zijn. Ze moeten iets uit de kast toveren in oktober om nog een kans te maken, want ook in de Senaat ziet het er niet goed uit en de Democraten maken een goede kans zowel het presidentschap, het Huis van Afgevaardigden als de Senaat binnen te slepen. Elke verrassing die de Republikeinen in oktober hebben, zal op een wanhoopsdaad lijken en indien de Democraten Trump het Witte Huis uit krijgen en in de Senaat inderdaad de meerderheid krijgen, is de weg naar de bak geplaveid voor de Narcist in Chief.

Ik vermoed dat het afgelopen is met deze man. Ook als Trump na het verlies af zal treden en in de 'lame Duck' periode in januari Pence aanstelt als vervanger, zal deze hem geen gratie kunnen verlenen zolang Trump officieel nergens van beschuldigd wordt. Dat spectakel waar Trump de bak indraait, staat ons pas tijdens Bidens presidentschap te wachten. Na vier magere jaren komen vier vette jaren. Het ziet er rooskleurig uit. Nog eventjes.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 23 sep 2020 15:06

ChaimNimski

Wie er gaat winnen daar weet ik niet, maar als Biden wint denk ik ook niet dat het veel beter zal gaan daar...

Tegenwoordig “wonen” de voornamelijk de meer extreme rechtse en linkse groepen in hun eigen “bubbels”. Beide kanten (de meer extremere bedoel ik) gaan er meestal gelijk van uit dat wat de andere kant doet of zegt gelijk slecht is zonder daar eerst maar eens te proberen te relativeren...

Polarisatie, het word daar in de USA helaas steeds erger. Als Biden zal Winnen dan zal dat niet veranderen...

Dat komt helaas ook omdat het nu eenmaal slechter gaat met het gross van de Amerikaanse burgers, veel banen zijn met de globalisatie verdwenen, maar ook veelal door automatisatie (A.I. En robots) en deze trend zal zich toch doortrekken omdat wel dit gewoon efficiënter is. Wat dus betekent dat er steeds minder banen zijn...

Biden noch Trump praten hier veel over...

Tijdens de “primaries “ van de democraten, had alleen Andrew Yang het hier veel over...

Ik denk dat we als mensheid weer in een overgangs fase zitten (nieuwe industriële revolutie) en dat brengt altijd problemen met zich mee, veel daarvan uiten zich in de maatschappelijke problemen waarin de USA zich nu bevind met alle idioterie die het met zich medebrengt...

Plaats reactie