Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door lanier » 28 nov 2020 00:19

Trump heeft meen ik inmiddels 32 rechtzaken verloren en 1 gewonnen. Van massale fraude is geen sprake. Giuliani is nu de gebeten hond. Trump schijnt zich dood te ergereren aan de man.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 28 nov 2020 02:52

Chinaman schreef:
27 nov 2020 20:25
cyber-crime expert Dr. Navid Keshavarz-Nia...
Van deze man heeft Sidney Powell (advocaat pro Trump) veel van haar informatie...
Geen aanbeveling, aangezien zelfs Trump niets (meer) met haar te maken wil hebben.
Ik wens u alle goeds

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 28 nov 2020 19:04

https://www.scribd.com/document/4861325 ... from_embed

Volgens deze rechter (Judge Patricia A. McCullough) is Pennsylvania nog niet gecertificeerd. De reden; constitutionality of Act 77 zou tegenstrijdig zijn met Pa. Const. Article VII sec 14 (die eerder bestond), ook heeft ze certificatie voorlopig stopgezet...
which established the “one person, one vote” doctrine, is the seminal case on voter dilution. Under this concept, a mail
-in voting process that would exceed the limits of absentee voting prescribed in Pa. Const. Article VII sec 14 could be construed as violating the “one person one vote.” In that event, the sheer magnitude of the number of mail-in ballots would not be a basis to disregard not only this provision of the Pennsylvania Constitution but also the “one person, one vote” doctrine established by Reynolds, one of the bedrock decisions of the U.S. Supreme Court
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 29 nov 2020 07:14

Chinaman schreef:
28 nov 2020 19:04
https://www.scribd.com/document/4861325 ... from_embed

Volgens deze rechter (Judge Patricia A. McCullough) is Pennsylvania nog niet gecertificeerd. De reden; constitutionality of Act 77 zou tegenstrijdig zijn met Pa. Const. Article VII sec 14 (die eerder bestond)
In geval ze gelijk heeft is het college dat voor de verkiezing de regels voorschreef in gebreke. Maar de kiezers kan men nergens van beschuldigen, ze hebben volgens de regels die op dat moment voorgeschreven werden, oftewel "in good faith" gestemd. Stemmen voor ongeldig verklaren vanwege een obscure fout die de personen verantwoordelijk voor de organisatie van de verliezing hebben gemaakt is ondenkbaar. Vooral nadat de federale rechtbank in Pennsylvania de hoofdzaak waar het om gaat benadrukt heeft. De poging van Trump/Giuliani om de stemmen in Pennsylvania ongeldig te verklaren mislukte gisteren (in hoger beroep) voor de tweede maal. De federale rechtbank met drie Republikeinse rechters heeft geen grond gevonden voor de aanklacht. Maar met het oog op bovenstaande is deze uitspraak van groot belang:

"The public must have confidence that our government, including the president, honors and respects their votes...Voters, not lawyers, choose the president."
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 29 nov 2020 07:36

Trump kwam met Thanksgiving uit zijn bunker en gaf een verbazend opgewekte speech, boordevol patriotisme: https://www.youtube.com/watch?v=iwuDeHAJsc4
Born OK the first time

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 29 nov 2020 09:57

Het Pennsylvania Supreme Court heeft de uitspraak van het lagere gerechtshof alweer omgedraait en certificatie van PA mag weer plaatsvinden. Nu is het weer de republicans die weer in hoger beroep gaan, ziet er naar uit dat ook deze zaak naar het US Supreme Court gaat.
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 29 nov 2020 10:48

Uiteraard. Trump legt zich heus niet neer bij de uitspraak van een lagere rechter.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 29 nov 2020 18:02

Ik ben benieuwd wat we straks voor uitspraken kunnen verwachten van de "Supreme Court of the United States" dat mede dankzij Donald Trump nu voor tweederde Republikeins is.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 29 nov 2020 18:48

vegan-revolution schreef:
29 nov 2020 18:02
Ik ben benieuwd wat we straks voor uitspraken kunnen verwachten van de "Supreme Court of the United States" dat mede dankzij Donald Trump nu voor tweederde Republikeins is.
Men zal daar echt niet de twee vorige uitspraken tegenspreken. In de twee voorrondes waren ook alle rechters Republikeinen, en er heerste unanimiteit.
Born OK the first time

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 29 nov 2020 19:41

Je maakt hier volgens mij een inschattingsfout. Het feit dat Trump een meerderheid aan conservatieve rechters heeft neergezet betekent dat ze op het gebied van moreel en of ethische wetgeving misschien anders gaan oordelen, zoals bij abortus en euthanasie en dergelijke. Maar verder zullen ze oordelen op basis van de grondwet, de wijze waarop de procedure gevolgd is en en het beschikbare bewijs en niet op basis van het feit dat ene Trump ze op die positie geplaatst heeft. Ik heb wat dat betreft voldoende vertrouwen in dat instituut.

Voor voorbeelden over hoe het werkt lees bijvoorbeeld eens https://www.theatlantic.com/ideas/archi ... rt/613315/
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 30 nov 2020 00:58

Mullog schreef:
29 nov 2020 19:41
Maar verder zullen ze oordelen op basis van de grondwet, de wijze waarop de procedure gevolgd is en en het beschikbare bewijs en niet op basis van het feit dat ene Trump ze op die positie geplaatst heeft. Ik heb wat dat betreft voldoende vertrouwen in dat instituut.
Misschien dat Brad Cavanagh een biertje te veel op heeft, en zich zal vergissen, maar anders verwacht ik unanieme afwijzing van de clown's eisen.
Ik wens u alle goeds

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 30 nov 2020 02:17

Mullog schreef:
Je maakt hier volgens mij een inschattingsfout.
Leg mij eens uit hoe ik nou een inschattingsfout kan maken als ik slecht beweer ergens benieuwd naar te zijn. Ik heb geen mening vooraf over hoe dit uit zal pakken.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 30 nov 2020 05:55

30 nov 2020 02:17
Mullog schreef:
Je maakt hier volgens mij een inschattingsfout.
Leg mij eens uit hoe ik nou een inschattingsfout kan maken als ik slecht beweer ergens benieuwd naar te zijn. Ik heb geen mening vooraf over hoe dit uit zal pakken.
Je schrijft toch letterlijk dat je benieuwd bent naar wat we straks voor uitspraken kunnen verwachten van de "Supreme Court of the United States" dat mede dankzij Donald Trump nu voor tweederde Republikeins is? Daarmee geef je aan dat je nieuwgierigheid ondermeer komt dankzij het gegeven dat het Hooggerechtshof van de VS mede dankzij Donald Trump nu voor tweederde Republikeins is. Er wordt beargumenteerd aangegeven dat die reden tot nieuwsgierigheid ten onrechte is.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 30 nov 2020 09:04

Een rechter kan niets doen aan de uitkomst van een hertelling. Hoogstens kan er worden gekeken of er ongeldige stemmen zijn uitgebracht als de verkiezingsuitslag in een staat 'too close to call' is. Recht op hertelling hebben zowel de Democraten als Republikeinen. Geen enkele rechter heeft Trump zo hoog zitten dat hij/zij er alles aan zal doen om hem in het Witte Huis te houden. Zeker niet in de Supreme Court want het is een erebaan die je niet zomaar krijgt. De rechters zijn nationale beroemdheden en iedere uitspraak van hun wordt nauwkeurig ontleed en beoordeeld door anderen. Tenzij alle Republikeinse alle democratische waarden waar ze voor staan terzijde schuiven maar dat is uitgesloten.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 30 nov 2020 12:16

Ik ben het eens met Lanier, de U.S. Supreme court zal zeker niet zonder onherroepelijk bewijs de zaak zomaar omgooien voor Trump, daar zullen teveel burgers naar kijken.

In PA lopen er meerdere zaken, in een van die zaken had een rechter de Republikeinen “in gelijk” gezet en had tijdelijk de certificatie stilgelegd, waarna de democraten weer in hoger beroep gingen en de PA Supreme court de zaak weer omgooide en certificatie weer toeliet...

Nu gaan de Republikeinen natuurlijk weer in hoger beroep en zal deze zaak hoogstwaarschijnlijk in de U.S. supreme court terecht komen, maar dit is eigenlijk de enige zaak waarin ik gezien heb waarin de Republikeinen enigszins kans maken.

De rest van de zaken zijn door vele rechters er direct uitgegooid aangezien de meeste direct “dismissed” en of “denied” werden. Dit wil zeggen dat de Orange man advocaten dus niet eens in deze zaken hun “bewijs” konden brengen in een rechtzaak, omdat de rechters hier geeneens het nut van in hadden gezien

Zolang er geen onomstotelijk bewijs word geleverd (afgezien van wat kleine “glitches” waarbij dingen misgingen) zal Trump op jan 20 het witte huis moeten verlaten.
https://www.msn.com/en-us/news/politics ... r-BB1aM1Be
Maar “glitches” zijn geen “voter fraud” of “election fraud”, en wat ze dusver hebben gevonden is zeker niet genoeg om Orange man te laten winnen.

Gesloten