Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Peter van Velzen » 03 sep 2020 08:46

lanier schreef:
03 sep 2020 08:12
Professor Lichtman voorspeld al sinds 1984 correct de volgende president van Amerika. Hij gebruikt daarvoor 13 'sleutels' en de tussenstand is nu 7-6 in het voordeel van Biden. Maar het is zeker nog geen gelopen race.

https://www.google.com/amp/s/www.cbsnew ... ump-biden/
Je vraagt je af welke van zijn 13 sleutels er toe leiden dat hij niet zozeer correvt voorspelt wie de meeste stemmen krijgt maar wie de meeste kiesmannen krijgt. Het komt mij voordat hij stiekum nog andere factoren meerekent, of dat hij domweg 2 van de 9 keer geluk heeft gehad.
Ik wens u alle goeds

lanier
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door lanier » 03 sep 2020 09:33

Hoe bedoel je 2 van de 18 keer geluk gehad?

Maria
Site Admin

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door Maria » 03 sep 2020 10:40

Een paar berichten uit De stoomwals Trump is op gang gekomen, die gaan over de verkiezingen in de US naar hier verplaatst. Daar tot nader order gesloten.
Hier verder met de actualiteiten over de politiek en politici van de US.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 03 sep 2020 11:34

Trump roept zijn aanhangers op het stemsysteem te testen en 2 keer te stemmen.

Dit is het aanzetten tot stemfraude.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 03 sep 2020 11:34

In a widely circulated letter, the US Centres for Disease Control and Prevention asked states to sweep away red tape that could prevent a network of vaccine distribution centres being “fully operational by November 1, 2020”.

That is two days before voters head to the polls in an election clouded by the coronavirus and the economic crisis it provoked, sparking concerns President Donald Trump’s administration is rushing to have a vaccine before November 3.
https://www.news.com.au/world/coronavir ... =rss-basic
Kosten nog moeite nog gezondheid van kiezers gespaard.
Ik ik en de rest kan stik, bespeur ik weer met die gast. :^o
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... En eenvoud is onze sleutel.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 03 sep 2020 11:51

Er zijn al medici die het CDC en de FDA te politiek afhankelijk vinden en een onafhankelijke commissie willen die vaccins gaat beoordelen.

De behandeling met bloedplasma wat volgens Trump zo'n succes is alweer ter discussie gesteld. Het zou weinig voordeel bieden.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Peter van Velzen
Moderator

ReRe: Verkiezingen VS 2020

Bericht door Peter van Velzen » 04 sep 2020 03:08

lanier schreef:
03 sep 2020 09:33
Hoe bedoel je 2 van de 18 keer geluk gehad?
Ik begin af te takelen, Vanaf 1984 zijn er 9 presidentsverkiezingen geweest. Tweemaal won de kandidaat met de op een na meeste stemmen. Derhalve heeft de man dus 2 van de 9 keer per ongeluk de juiste (in de ogen van velen met mij eigenlijk de onjuiste) winnaar voorspeld. Zo ver ik weet voorspelt de man geen midterm elections. Ik heb mijn bericht inmiddels gecorrigeerd. De kans dat je door 9 keer een muntje op te gooien 7 keer de juiste voorspelling doet is geloof ik 7%. Maar wellicht zijn er mensen die beter kun rekenen dan ik, die dit kunnen beamen of tegenspreken.
Ik wens u alle goeds

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 04 sep 2020 15:06

De meeste stemmen gelden niet in de VS, het gaat om het aantal kiesmannen.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 04 sep 2020 17:12

En wat doet de VS ondertussen?
http://www.perssupport.nl/persbericht/0 ... ooruitgang
De VS heeft echter moedwillig verschillende organisaties verlaten en verdeeldheid gecreëerd in hun streven naar digitale en technologische hegemonie. Dergelijke acties vormen een bedreiging voor de wereldwijde vooruitgang en het algemeen belang van de mensheid.

Wereldwijde uitdagingen zoals klimaatverandering en het verlies van biodiversiteit worden steeds serieuzer. Alleen door nauwe samenwerking en belangrijke wetenschappelijke ontwikkelingen kan de internationale gemeenschap een mogelijke ernstige crisis overwinnen.
Ooohh.. jammer...

:idea:

Wat gaat men doen, 'are you for or against the world?'
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... En eenvoud is onze sleutel.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 04 sep 2020 22:23

De man is weer dieper in de problemen terechtgekomen nadat vier getuigen naar buiten hebben gebracht dat hij gevallen Amerikaanse soldaten ''suckers'' en ''losers'' had genoemd.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 05 sep 2020 08:48

ChaimNimsky schreef:
04 sep 2020 22:23
De man is weer dieper in de problemen terechtgekomen nadat vier getuigen naar buiten hebben gebracht dat hij gevallen Amerikaanse soldaten ''suckers'' en ''losers'' had genoemd.
"I never said that" "It's a hoax, the greatest lie ever...a witchhunt" I love soldiers and in fact, I give them all a great raise after the election"

Tenminste, ik neem aan dat deze sucker-uitspraak Trump aangaat? De man lult zich eruit.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 05 sep 2020 10:35

dikkemick schreef:
05 sep 2020 08:48
ChaimNimsky schreef:
04 sep 2020 22:23
"I never said that" "It's a hoax, the greatest lie ever...a witchhunt" I love soldiers and in fact, I give them all a great raise after the election"

Tenminste, ik neem aan dat deze sucker-uitspraak Trump aangaat? De man lult zich eruit.
Het is Trumps woord tegenover vier getuigen. In het verleden heeft hij zowel John McCain als een familie die hun zoon had verloren op het slagveld, belachelijk gemaakt, wat evenmin in zijn voordeel werkt. Zijn excuses worden steeds minder geaccepteerd, want ze worden door hem bij elk van z'n misstappen herhaald en beginnen hun kracht te verliezen. Nieuws-netwerk na nieuws-netwerk bevestigt het; zelfs Foxnews: klik. Ook The Atlantic, The Associated Press, The Washington Post en The New York Times hebben het reeds officieel bevestigd. Nee, daar lult hij zich niet zomaar uit. Het zal meewerken aan Trumps ondergang die in de peilingen achterstaat met een gemiddelde van 8% en nog slechts 58 dagen voor de boeg (vergelijk dit met Cinton vs Trump op 5 Sept 2016: 3,6%). Natuurlijk zal deze kat in nood rare sprongen blijven maken, maar een herverkiezing gaat hem niet meer lukken.

Hoop zelf nu op een Democratische meerderheid in de Senaat, zodat deze misdadige president meteen na het aftreden achter de tralies kan worden gezet.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 05 sep 2020 16:09

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 07 sep 2020 10:34

Dit is het soort nieuws dat ik vier: The Atlantic's editor-in-chief says his story about Trump calling vets 'losers' is just the beginning. Dus naast het denigreren van gevallen soldaten, heeft Trump blijkbaar meer zaken gedaan waarvan we nog niet op de hoogte zijn en die niet door de beugel kunnen. Daarover wordt binnenkort een boekje open gedaan. De Democraten staan zo'n 8% voor op nationaal niveau en het enige waar Biden nog de mist in kan gaan, zijn de komende debatten.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 07 sep 2020 10:54

Trump probeert het nu ook met covid. Hij 'eist' een vaccin in oktober, vóór de verkiezingen. Niet moeilijk te raden waarom.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Plaats reactie