Stemmen provinciale staten

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

gerard_m
Bevlogen

Re: Stemmen provinciale staten

Bericht door gerard_m » 24 mar 2019 10:47

De stelling was dat het eng is als partijen die zich tegen de wetenschap keren eng zijn.
De genoemde voorbeelden gelden ook voor het CDA, en daarmee hebben we de grootste twee regeringspartijen te pakken, die dan dus ook 'eng' zijn.

Groen links wil immigratie terug dringen door meer ontwikkelingshulp, terwijl dit migratie niet terugdringt, in tegendeel. Sowieso is het effect van ontwikkelingshulp minimaal https://hetnieuwe.viceversaonline.nl/20 ... discutabel , terwijl we er toch miljarden aan besteden.

Ik dacht ik zoek er nog een religieus SGP standpunt bij, maar hun site staat uit op zondag....

Hoe dan ook, met de klimaatstandpunten van PVV en FvD erbij heb ik inmiddels een kamer meerderheid van enge partijen gevormd :D .
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

blue-sky

Bericht door blue-sky » 05 sep 2019 18:12

Peter van Velzen schreef:
20 mar 2019 05:12
Ik mag niet stemmen voor de provinciale staten, omdat ik niet in enige Nederlandse provincie woon. Qua standpunten ben ik het meestal het meest eens met de partij voor de dieren, die ik het meest menselijk vindt. Bij de Europese verkiezingen zal ik uit opportunisme waarschijnlijk Groen/Links stemmen. (Grootste kans op een zetel extra).

Ik heb behoorlijk linkse neigingen, maar in deze tijden is eigenlijk alleen de klimaatpolitiek van belang.
provinciale verkiezingen zijn belangrijk voor stappen maken met duurzaamheid want provincies doen veel met toezicht op vervuilers. mag je wel voor de waterschappen stemmen? waterschappen worden met een stijgende zeespiegel steeds belangrijker

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 06 sep 2019 07:21

blue-sky schreef:
05 sep 2019 18:12
Peter van Velzen schreef:
20 mar 2019 05:12
Ik mag niet stemmen voor de provinciale staten, omdat ik niet in enige Nederlandse provincie woon. Qua standpunten ben ik het meestal het meest eens met de partij voor de dieren, die ik het meest menselijk vindt. Bij de Europese verkiezingen zal ik uit opportunisme waarschijnlijk Groen/Links stemmen. (Grootste kans op een zetel extra).

Ik heb behoorlijk linkse neigingen, maar in deze tijden is eigenlijk alleen de klimaatpolitiek van belang.
provinciale verkiezingen zijn belangrijk voor stappen maken met duurzaamheid want provincies doen veel met toezicht op vervuilers. mag je wel voor de waterschappen stemmen? waterschappen worden met een stijgende zeespiegel steeds belangrijker

Tegenwoordig vallen ook waterschappen onder de kieswet
Voor 2014 vielen waterschappen onder de Waterschapswet. (Kon er ook gestemd worden hoor).
Ik mag overigens niet stemmen; je moet in het waterschap wonen om te mogen stemmen.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 06 sep 2019 07:22

blue-sky schreef:
05 sep 2019 18:12

Je mag al;een voor het waterschap stemmen waar je woont. Dus nee.
Ik wens u alle goeds

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 06 sep 2019 07:24

En idd. Goeiemorgen/middag Peter. :lol:
Peter mag ook niet stemmen.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Plaats reactie