Petra schreef: ↑10 feb 2019 04:47
Nou heb ik je het bewijs laten zien dat meisjes ook geïnteresseerd zijn (én het zelfs beter doen dan jongens) in bètavakken; oftewel.. exacte wetenschappen!
En dan nog...blijf je ijzereheinig JOUW
onjuiste gedachte herhalen als een 'nu eenmaal' feit.
yep, je begrijpt me verkeerd
ik heb NOOIT beweerd dat meisjes niet geïnteresseerd zijn in technologie of betavakken,
er zijn ook jongens geïnteresseerd om verpleegster te worden
Ik heb NOOIT gezegd dat meisjes in technologie minder goed zijn als jongens, er zullen verdomd veel meisjes beter in chemie als ik zijn

er zijn ook genoeg jongens die veel beter patiënten verplegen als vrouwen/meisjes
ik zeg gewoon dat er biologische verschillen zijn die zich ook in interessegebied uiten, dan spreek ik over de hele groep jongens en meisjes, niet over individuele gevallen.
het is door biologie dat jongens gewelddadiger zijn als vrouwen. Dat betekent NIET, dat beweer ik dus niet, dat er geen gewelddadige vrouwen zijn.
het is enkel door biologie dat enkel vrouwen kunnen bevallen, ik weet niet of men al baarmoeders in mannen geïmplanteerd heeft
in scandinavie, een gelijkere maatschappij bestaat er niet, ziet men dat de geslachten zich veel meer op hun interesses focussen en dan zie je de biologische verschillen opduiken = die gender paradox.
is dat erg? dat is erg als je waarde begint te hechten aan interessegebieden en dat doet men vandaag
blijkbaar is een technische richting waardevoller als verzorging en daarom wil men vrouwen in die richting pushen en gelijkheid forceren. Ik zie alleszins nergens dat men jongens richting verpleging pusht (terwijl er ook een serieus tekort aan verpleegkundigen is)