Vrouwen in topfuncties.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Vrouwen in topfuncties.

Bericht door axxyanus » 31 aug 2019 17:13

appelfflap schreef:
31 aug 2019 14:11
axxyanus schreef:
31 aug 2019 09:35
Omdat vrouwen worden opgevoed in de zelfde maatschappij als de mannen en daar beïnvloed worden om mannen te verkiezen boven vrouwen.
hangt ervan af
ik gok, ik heb geen wetenschappelijke peer-reviewed studie, dat >95% vd klanten een vrouw verwachten als ze iemand zoeken om te poetsen of om voor de kinderen te zorgen.
Wat is je punt? Je bevestigd hier gewoon het rollenpatroon binnen onze maatschappij dat tot de nodige discriminaties leidt.
appelfflap schreef:
31 aug 2019 14:11
Als je twee zowat identieke profielen opstelt een mannelijk en een vrouwelijk, dan zal bij een solicitatie het mannelijk profiel meer uitnodigingen krijgen als het vrouwelijk. Het maakt daarbij weinig verschil of de selectie om uit te nodige gebeurt door een man of een vrouw.
hangt nu eenmaal van de job af en ook het verwachtingspatroon vd klanten.
zij uw klanten 90 jarige halfdove oudjes dan is eht onverstandig om daar mensen naar toe te sturen die de taal onvoldoende machtig zijn. daar mag/moet je als werkgever rekening mee houden.

misschien meot je verduidelijken waar je over praat
een gewone job, een leidinggevende job, een (verkozen) polticus. Voor de laatste 2 moet je niet solliciteren
Het wil maar niet tot je doordringen. Ik heb het over mensen met een vergelijkbaar profiel, dus met vergelijkbare vaardigheden.

Het rondje dat we maken is als volgt.

1) Jij probeert een verschil te bedenken dat een alternatieve verklaring zou kunnen zijn buiten discriminatie.

2) Ik wijs erop dat de onderzoekers nu juist hun uiterste best hebben gedaan om profielen op te stellen die enkel verschilden in geslacht/afkomst.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Plaats reactie