standpunten Forum voor Democratie

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: standpunten Forum voor Democratie

Bericht door Labyrint » 30 mar 2019 16:12

Marinus schreef:
30 mar 2019 15:47
Ik wil wel doorkwebbelen, hoor, maar zo te zien ben jij uitgeluld.
En dat snap je dan weer wel. :)
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 30 mar 2019 16:15

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 30 mar 2019 17:21

mja

typisch populisme om met 1 getalletje te zwaaien zonder enige context. Het getalletje zal op zich wel kloppen als we alle bestaande woningen naar de allerhoogste, niet eens vereiste, standaard renoveren en bv nieuwbouw negeren en doen alsof de werkmannen niet zouden moeten eten/wonen/...
uiteraard zullen we, met die zwaar gerenoveerde woningen, op geen enkele manier op energie besparen :)

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 30 mar 2019 20:31

Het blijkt dat cijfers niet zijn te becijferen.
Er hangt zoveel samen met deze nieuwe klimaat sparende technologieën dat iedereen daar wel weer een bedrag bovenop kan doen.
Voor het grootste gedeelte zal dat ook kloppen.

Laten we wel bedenken, dat we het hebben over een totaal omzet van zo'n bedrag, want er zal heel wat werk verzet moeten worden om dit allemaal te realiseren.
Een flinke aanzet in de economie.
Heel veel banen van meer en minder bruto jaarinkomens met de bijbehoren de belastingen, die terug in de schatkist vloeien.
En al die jaarinkomens gaat ook weer uitgegeven worden, enz.....
Reken de extra BTW.
Ik weet niet of iemand nog de netto kosten kan berekenen.

Maar het belangrijkste:
Alles kost geld, maar deze uitgaven zullen noodzakelijk zijn.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 31 mar 2019 11:00

windsurfer schreef:
28 mar 2019 20:29
Ik denk niet dat er structureel sprake is van 'angst voor draagsters van hoofddoekjes', althans, ik ken dat soort mensen niet.
Persoonlijk ken ik er ook geen. Maar wel enkele namen: Geert Wilders en Sietse Fritsma.
Ik wens u alle goeds

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 31 mar 2019 11:07

Inderdaad levert het ook financiële baten en banen op en waren we iets sneller geweest, dan hadden we de innovatie ook nog kunnen exporteren. Je zou in de berekening ook nog de meerkosten moeten opnemen van niets doen.

Daarnaast gaat het om een bedrag uitgesmeerd over een lange periode van 30 jaar. Dan klinken alle bedragen hoog.
Om het in perspectief te plaatsen: de kosten van autowegen zijn volgens deze berekening 30 miljard per jaar, en lopen ieder jaar verder op (meer wegen = meer onderhoud). Daarmee kom je ook aan de 1000 miljard, terwijl de baten discutabel zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 31 mar 2019 13:43

Labyrint schreef:
30 mar 2019 16:15
Klimaatcijfers FVD kloppen.

Doedels!
Waarom zou je peer-reviewed wetenschap gebruiken als ingezonden brieven in de Telegraaf je wensdenken ondersteunen. :lol:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 31 mar 2019 15:47

Het is de krant maar. Schuim niet zo. 👌
Overigens FVD nu op 27 zetels. Wensdenken werpt vrucht. In de peilingen de grootste partij dus. VVD op 23 klapstoeltjes. Ook lees ik net dat Marianne Thieme FVD wil bijsturen. 😅

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 01 apr 2019 16:22

Labyrint schreef:
31 mar 2019 15:47
Het is de krant maar. Schuim niet zo. 👌
Overigens FVD nu op 27 zetels. Wensdenken werpt vrucht. In de peilingen de grootste partij dus. VVD op 23 klapstoeltjes. Ook lees ik net dat Marianne Thieme FVD wil bijsturen. 😅
Wat er in de peilingen gebeurd heeft geen weerslag op de echte wereld, dat is dus inderdaad meer wensdenken van jouw kant. Verder is die min of meer fictieve toename niet heel dramatisch. Maar ongetwijfeld begrijp je niet dat het om twee keer zo veel zetels gaat dit keer. Ik kijk over twee jaar wel weer Ik verwacht niet dat het Forum voor Demagogie iets gaat bereiken. Het lijkt er nu op dat ze iedereen tegen zichzelf in het harnas proberen te jagen, en dan achteraf huilie gaan lopen doen dat niemand met hen wil regeren. zeg maar de PVV MO van geen verantwoordelijkheid nemen en niet willen samenwerken, maar de schuld bij de rest van het kabinet leggen.

Maar we zullen dus zien.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 01 apr 2019 16:51

Een interessant interview op het Zwitserse "Die Weltwoche":
https://www.weltwoche.ch/ausgaben/2019- ... -2019.html

Moeten wij een deel van Thiery Baudets gedachtengoed hier zoeken?
https://en.wikipedia.org/wiki/Traditionalist_School
Met al die esoterische achtergronden? (ivm boreaal, ijstijden, unieke kracht enz)

edit: of is dit de plaats waar ik vooral moet kijken?
https://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Scruton

Of op beide?

Voor mij blijven er vragen.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer » 02 apr 2019 19:34

De hysterie en het geframe rondom deze partij neemt wel groteske vormen aan trouwens. En Baudet lijkt het er soms gewoon om te doen om de boel wat op te naaien, zoals Freek de Jonge mee willen nemen naar de Febo in plaats van een serieus gesprek aan te gaan. Van de andere kant, Freek de Jonge... #-o
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 03 apr 2019 10:07

windsurfer schreef:
02 apr 2019 19:34
De hysterie en het geframe rondom deze partij neemt wel groteske vormen aan trouwens. En Baudet lijkt het er soms gewoon om te doen om de boel wat op te naaien, zoals Freek de Jonge mee willen nemen naar de Febo in plaats van een serieus gesprek aan te gaan. Van de andere kant, Freek de Jonge... #-o
Als iemand enigzins kwaakt als een Nazi, en bij gelegenheid waggelt als een Nazi, en vooral ook als een malle deugdsignaalt als een Nazi, dan moet je niet gek opkijken als mensen conclusies trekken. Ik trek conclusies pas achteraf, en er is ruimte voor nuance natuurlijk. Het lerarenmeldpunt is bijvoorbeeld meer stasi dan nazi, dus daar is dat.

Voor je in de kramp schiet, wanneer ik nazi zeg is dat enkel om de boel op ironische wijze wat op te naaien, (want zo ben ik) maar natuurlijk heeft het woord nazi alleen betrekking een zeer specifieke historische groep, en ik zou het dan ook nooit op serieuze wijze in deze context gebruiken.

Freek de Jonge is een heerlijke man en nog altijd actueel.( https://www.myinstants.com/instant/puke/ )

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 apr 2019 04:29

Marinus schreef:
03 apr 2019 10:07
Het lerarenmeldpunt is bijvoorbeeld meer stasi dan nazi, dus daar is dat.
Ik dacht dar de Stasi juist die leraren zou volgen die NIET indoctrineren.
Ik wens u alle goeds

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 04 apr 2019 10:01

Peter van Velzen schreef:
04 apr 2019 04:29
Ik dacht dar de Stasi juist die leraren zou volgen die NIET indoctrineren.
Voor eng-rechtsen is sowieso al snel iets "linkse indoctrinatie" natuurlijk, maar in de echte wereld is er natuurlijk helemaal geen noemenswaardige linkse indoctrinatie door leraren. Het gaat hier dus om leraren die niet voldoende conform het Forum voor Demagogie partijprogramma kwaken.

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 04 apr 2019 19:57

het woord 'gutmensch' hou ik ook niet van, zeker niet. Gebruik ik dan ook niet. Maar nog steeds vind ik dat toch wel een stukje minder erg dan telkens weer die suggestie dat door FvD de treinen naar het oosten weer zouden gaan rijden. Ook hier gebeurt het en zoals gezegd ik vind het smerig. En het smerigst vind ik nog dat het steeds maar gebeurt door met name partijen als D'66 die zo de mond vol hebben van 'wij zijn keurig en wij zijn tegen haatzaaien'. Haatzaaien met mooie woorden is ook haatzaaien. Maar ja ik kan het zeggen het helpt toch niet.

Plaats reactie