standpunten Forum voor Democratie

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: standpunten Forum voor Democratie

Bericht door Peter van Velzen » 27 mar 2019 10:00

windsurfer schreef:
27 mar 2019 09:33
Is er angst voor minderheden nu? Ik zie wel mensen die angst voor terrorisme hebben en vinden dat er misbruik wordt gemaakt van ons open grenzen beleid, alsook door economische vluchtelingen. Veruit de meesten zijn voor de opvang van oorlogsslachtoffers volgens mij.
Jawel: Sommige mensen zijn zelfs bang voor draagsters van hoofddoekjes. Terroisme zal wellicht meer angst veroorzaken, Weliswaar sterven er wereldwijd minder mensen aan dan aan mazelen. Je kunt je er niet tegen vaccineren.
Ik wens u alle goeds

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 27 mar 2019 10:35

gerard_m schreef:
26 mar 2019 20:55

De FvD' ers die ik gesproken heb, vond ik redelijke mensen.
Ik heb deze termen -helaas- nog niet gehoord van FvD' ers ondanks mijn stem op Groen links.

Wat leuk trouwens om je weer eens te lezen (het was altijd gezellig moslimknuffelen op Ontdekislam, voor het bannen begon :D )
Voor de volledigheid & broodnodige nuance, het waren meest internetgezelschappen waar dat soort beschuldiging me om de oren vlogen. Maar ook de IRL FvD-ers in mijn leven zijn niet het meest genuanceerde gezelschap, al heb ik het idee dat dat meest ex-PVV-ers zijn. Ik merk i.i.g. weinig van de FvD-stemmende intellectuele elite Overigens ga ik er vanuit dat het FvD een reactionair vehikel is wat zichzelf binnen de kortste keren weer uit elkaar rammelt, maar we zullen zien hoe jonkheer Baudet het ervan af brengt. De politiek is in ieder geval weer een stuk interessanter geworden, dat is één ding wat zeker is.

OI was gezellig voor de salafistische bekeerlingen de moderatie gingen doen. Daarna was het vooral hilarisch, voor zo lang het duurde.
Ik durf wel de stelling aan dat het WO II trauma bijdraagt aan het demoniseren van rechtse ideeën in het algemeen, en rechts extremisme daarmee aanwakkert.
Ik durf dit te betwijfelen. Ik denk zelf dat dit meer voorkomt uit het innerlijke conflict tussen de wens eng-rechts te stemmen en het besef dat dat Jezus Klaver boos en verdrietig maakt. En als je dan toch al bezig bent links de schuld van alles te geven, dan kun je de cognitieve dissonantie mooi oplossen door ze ook de schuld te geven van je eigen stemgedrag.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 27 mar 2019 10:58

Peter van Velzen schreef:
26 mar 2019 04:01
De situatie in de wereld is wel degelijk vergelijkbaar met die in de jaren 30. Er is in beide gevallen wereldwijd sprake van een sterke trent tot nationalisme en angst voor minderheden.
maar er zijn nog steeds enorme verschillen waar je ook moet naar kijken en velen verwarren de jaren 30 met 40. als ik sommige lees/hoor/... staan we niet meer zover van het punt dat politieke centrumpartijen allerlei kampen willen opendoen voor vreemden, houdt natuurlijk geen steek

en uiteraard de politieke semantiek en taalspelletjes
er is een trend tot nationalisme zeg je? Wie is in Belgie de nationalist? diegene de een onafhankelijk Vlaanderen wil of diegene die Belgie wil behouden?
er is angst voor Minderheden? in A'pen is sinds de laatste telling de allochtoon in de meerderheid? hoe kun je als minderheid bang zijn voor de minderheid? in sommige wijken, de mijne, ben ik al jaren als blanke man een serieuze minderheid

als ik naar heel vlaanderen kijk niet maar als ik dan weer naar Europa kijk dan weer wel

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 27 mar 2019 18:23

appelfflap schreef:
27 mar 2019 10:58

er is een trend tot nationalisme zeg je? Wie is in Belgie de nationalist? diegene de een onafhankelijk Vlaanderen wil of diegene die Belgie wil behouden?
er is angst voor Minderheden? in A'pen is sinds de laatste telling de allochtoon in de meerderheid? hoe kun je als minderheid bang zijn voor de minderheid? in sommige wijken, de mijne, ben ik al jaren als blanke man een serieuze minderheid

als ik naar heel vlaanderen kijk niet maar als ik dan weer naar Europa kijk dan weer wel
Vreemden zijn uiteraard des te beangstiger als ze met meer zijn. Doorgaans wordt een enkeling niet of nauwelijks gevreeds en meer getollereerd dan wanneer er een groep is. Ook pas die enkele uiteraard zijn gedrag meer aan, Het is overigens opvallend dat zowel PVV-stemmers als FvD-stemmers het talrijkst zijn in gemeentes waar bijna geen allochtonen zijn, Dit dat vermoeden dat er nog iets anders speelt. Ik weet niet of sociologen daar al eens onderzoek naar hebben gedaan.

In België is er duidelijk sprake van een Vlaamse beweging , meer dan een Belgische, Maar zuiver Vlaamse partijen vertonen duidelijke dezelfde eigenschappen. Het zijn blijkbaar de bevoorrechten die zijn het meest afzetten tegen vreemden. Wellicht omdat minder bevoorrechte lieden zich meer verwant voelen, met met name de economische vluchteling, en derhalve die benaming minder toepassen,
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 27 mar 2019 18:46

Even gegoogeld en het blijkt dat het de ex-katholieken in Nederland zijn die veelal populisitsch stemmen, Waarschijnlijk omdat ze in het verleden enigzins onderdrukt werden door de Calvinisten, Hetzelfde geldt wellicht ook voor Vlaanderen. Lange tijd werd Vlaams een minderwaardige taal geacht door Brussel.
In beide gevalen is er dus wantrouwen tegen de centrale overheid en dat wordt ook geprojecteerd op de EU. Als je dan ziet dat beiden op veel fronten falen, dan is dat alleen maar logisch. Jammergenoeg bieden populistische partijen nooit werkende oplossingen. Ze spelen altijd slechts in op gevoelens.
Ik wens u alle goeds

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 27 mar 2019 21:48

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 28 mar 2019 02:51

lanier schreef:
27 mar 2019 21:48
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -onderwijs

Het blijft een rare club...
Qua uitgangsputn niet anders dan wij, Wij willen immers ook geen religieuze indoctrinatie. (en die gaat onverwijld voort) Maar leerlingen als grote broer gebruiken lijkt me niet een goed idee.
Ik wens u alle goeds

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 28 mar 2019 08:33

27 mar 2019 18:23
Vreemden zijn uiteraard des te beangstiger als ze met meer zijn.
het gaat neit om beangstigend.
het feit is dat ik in mijn eigen stad, als autochtone blanke man, glad een minderheid ben :)
dus hoe verhoudt het zich dan als men mij aanspreekt dat ik respect moet opbrengen voor minderheden zoals allochtonen?
Het is overigens opvallend dat zowel PVV-stemmers als FvD-stemmers het talrijkst zijn in gemeentes waar bijna geen allochtonen zijn, Dit dat vermoeden dat er nog iets anders speelt. Ik weet niet of sociologen daar al eens onderzoek naar hebben gedaan.
in een district als B'hout is geschat 70% allochtoon, logisch dat rechts daar een pak minder stemmen haalt. hoe het stemgedrag bij de kleine groep autochtonen daar is?
Daar heb je dan min of meer het raden naar

ms

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 28 mar 2019 12:14

https://twitter.com/tommy_derksen/statu ... 2201210880
Ik vind een heel goede actie.
Slaat gelijk een hoop mensen om de oren met hun eigen suggesties.

Ik zal graag aan zijn verzoek gehoor geven en het hier ook delen.
https://twitter.com/tommy_derksen/statu ... 2201210880
Voor degene die naast mij willen staan voor goed onderwijs en tegen intimidatie en bangmakerij
Hierbij de link naar mijn brief.
https://t.co/QWwwv6COL9
Geachte vertegenwoordigers en verkozenen van Forum voor Democratie,

Na uw oproep om onder andere docenten te melden bij het “meldpunt indoctrinatie op scholen en universiteiten” wil ik mijzelf bij deze vrijwillig melden bij dit meldpunt. Ik wil graag gebruik maken van het middel ‘eigen aangifte’, zodat ik op uw verklikkerslijst en/of in het onderzoek kan komen te staan. Ik wil niet dat iemand de moeite hoeft te nemen om mij bij u aan te geven – daarom doe ik deze melding vrijwillig.

Ik hecht er veel waarde aan op uw lijsten en/of onderzoek te staan, omdat ik, nu en ook in de toekomst, zorg zal dragen dat mijn studenten geschikt zijn om over het karakter van uw partij een beeld te kunnen vormen. Dit zal ik als docent vanzelfsprekend tijdens de les doen en ik handel daarbij in overeenstemming met de wet zoals genoemd in artikel 23 en de wettelijke opdracht die wij in het onderwijs hebben geldend voor o.a. het PO, VO, MBO en HBO & WO.

De geschiedenis leert ons tot welke uitwassen het verklikken en intimideren gaan leiden. Vanwege al deze beweegredenen en omdat ik me niet bang laat maken, zou ik me vereerd voelen als u mijn naam op uw verklikkerslijst zou kunnen toevoegen.[/b]
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 28 mar 2019 14:27

Van alles hieromtrent geniet ik het best van de blinde paniek en het moddergooien van de linkse goedmens. In mei zal het er wederom om spannen. Ik hoop ook dat het kabinet valt.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 28 mar 2019 14:43

Labyrint schreef:
28 mar 2019 14:27
Van alles hieromtrent geniet ik het best van de blinde paniek en het moddergooien van de linkse goedmens. In mei zal het er wederom om spannen. Ik hoop ook dat het kabinet valt.
Geniet je ook van de reacties van de tere zieltjes, die geblesseerd worden door een vrije meningsuiting en moord en brand schreeuwen?
En voor wie evengoed als de gemakkelijk beledigde moslim geldt, dat ze maar eelt op hun ziel moeten krijgen.
Of moeten deze tere zieltjes wel worden beschermd door censuur?

Tot nog toe heeft heel zinnig Nederland de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staan.
Als ook de tegenpartijen.

Hoe anders klinken de berichten deze eerste dagen.
De jacht op dissidenten is nu al begonnen
Scherp, satirisch en knap raak.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 28 mar 2019 15:04

Labyrint schreef:
Waarom denk je dat iedereen links stemt? Mocht het kabinet vallen dan komt er waarschijnlijk een veel linkser kabinet. Ik denk niet dat jij hierop zit te wachten. Ook kom je niet met argumenten, waarom niet?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 28 mar 2019 16:52

Labyrint schreef:
Een goed mens gooit niet met modder, maar legt aan pot én ketel uit dat ze wel een beetje zwart zien.
Ik wens u alle goeds

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 28 mar 2019 17:39

28 mar 2019 16:52
Een goed mens gooit niet met modder, maar legt aan pot én ketel uit dat ze wel een beetje zwart zien.
Dan zijn dat Gutmenschen Peter. :D

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 28 mar 2019 17:48

Maria schreef:
28 mar 2019 17:39
Dan zijn dat Gutmenschen Peter. :D
Dat zeg ik: Goede mensen
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie