Erdogan

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Erdogan

Bericht door Labyrint » 26 mei 2018 09:20

Peter van Velzen schreef:
26 mei 2018 09:06
Willen wij weer door de romeinen bezet worden ?
Rome. Dat waren nog eens tijden. :) We hebben nu de EU vanuit Brussel als bezettingsmacht.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 26 mei 2018 09:43

Labyrint schreef:
26 mei 2018 09:20
Peter van Velzen schreef:
26 mei 2018 09:06
Willen wij weer door de romeinen bezet worden ?
Rome. Dat waren nog eens tijden. :) We hebben nu de EU vanuit Brussel als bezettingsmacht.
De romeinen klagen nu over de betweterige Germanen, die er de dienst uitmaken. Echter, niemand wordt bezet, iedere landsregering koos zelf voor de EG. Alleen de brtieen willen weer weg. Althans er stemde er meer voor de Brexit dan tegen. Het heeft ons geen windeieren gelegd. Als je met de VS vergelijkt hebben we onze economische achterstand vrijwel geheel ingelopen. In mijn jeugd waren die vier maal zo rijk als wij.
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 26 mei 2018 11:13

Ik heb zelf nog nooit voor de EU of Euro gestemd. Uiteraard moeten landen in Europa en de rest van de wereld samenwerken en goede handels afspraken maken. En wetten moeten er ook zijn om als landen optimaal samen door een deur te kunnen.

We zijn allemaal landen met grenzen maar grenzen dat zijn feitelijk plekken waar men ooit eens gestopt is met vechten om de een of andere reden.

Ik ben van mening dat dat zo moet blijven. Gecompartimenteerd. Dan loopt niet alles onder. Globalisatie kun je niet zonder meer opleggen. Dat wil de gemiddelde bevolking van Europa niet. Zoiets als de 'evolutie van globalisering' zou tergend langzaam moeten gaan. Want er komt uiteindelijk oorlog van. Rome is om deze redenen gevallen. Het gebied was te groot om mensen van verschillende achtergrond dezelfde kant op te laten kijken. Dat gaat met internet en de allerbeste propaganda en verzwijgen van tegenslagen in het nieuws en de oorlog verklaren aan NEP-NIEUWS dus al helemaal geen voet aan de grond krijgen want we weten allemaal wel beter. Dan Minister Ollongren bedoel ik dan. Men kwam destijds tegen Rome in opstand. Men gaf daar graag het "Romeins burgerschap" voor op. Je kan je burgers niet een onnatuurlijke "Europese identiteit" aanpraten en een gewenst "gedrag" aanmeten. Europa vol laten lopen met de verrijking van de prachtige Islam etc. De EU (in zijn huidige arrogante vorm) zal naar mijn idee dan ook ten onder gaan de komende jaren. Ondanks het gedram van een Frans Timmermans en een Guy Verhofstad.

Om on-topic te komen. Erdogan en zijn vijandige islamitische uitspraken voor Europa: “De moskeeën zijn onze kazernes, de koepels zijn onze helmen, de minaretten onze bajonetten en de gelovigen onze soldaten… Er bestaat geen gematigde of niet-gematigde islam. Islam is islam en dat is het.” (Recep Tayyip Erdoğan). ... geven mij steeds meer wantrouwen tegen het destructieve beleid van de EU en deze immigratie politiek.

In mijn jongere jaren was ik altijd angstig voor de Russen. Dat is wel veranderd zeg. Ik liep ooit eens mee in 's Gravenhage in de demonstratie tegen de kruisraket. Ik ben van mening dat we goede betrekkingen met Rusland moeten hebben. Maar we zitten in de tang van de USA. En die moeten ook eens ophouden tegen Rusland. Maar natuurlijk ook gezien de belangen van de USA niet verrassend. We hebben immers onze bevrijding te danken aan de USA en Rusland. Rusland en de mensen die horen en passen meer bij Europa dan de nieuwe religieuzen die Europa komen bewonen. De bijstands- uitkering die moet van Klaas Dijkhoff overigens voor alle werkloze Nederlanders een stuk omlaag las ik vanmorgen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 26 mei 2018 11:39

Labyrint schreef:
26 mei 2018 11:13
Rusland en de mensen die horen en passen meer bij Europa dan de nieuwe religieuzen die Europa komen bewonen.
Rusland is bij uitstek een lappendeken van verschillende volkeren.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 26 mei 2018 11:53

Gershom schreef:
26 mei 2018 11:39
Labyrint schreef:
26 mei 2018 11:13
Rusland en de mensen die horen en passen meer bij Europa dan de nieuwe religieuzen die Europa komen bewonen.
Rusland is bij uitstek een lappendeken van verschillende volkeren.
Ja mensen zoeken altijd automatisch "grenzen" tegenover elkaar naarmate iets te snel (of te groot) groeit naar beider zin. De wereld bestaat uit honingraten. Dat is wat steviger. Hoe zou dat toch komen? Laten we dan met een randje Rusland beginnen te glimlachen naar ze. Misschien krikt de vriendschappelijke handel weer wat op. :)

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 26 mei 2018 12:04

Labyrint schreef
Laten we dan met een randje Rusland beginnen te glimlachen naar ze. Misschien krikt de vriendschappelijke handel weer wat op
kunnen wij dan ook zo'n mooie Buk raket kopen?

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 26 mei 2018 12:16

Gershom schreef:
26 mei 2018 12:04
Labyrint schreef
Laten we dan met een randje Rusland beginnen te glimlachen naar ze. Misschien krikt de vriendschappelijke handel weer wat op
kunnen wij dan ook zo'n mooie Buk raket kopen?
Ja ja snap ik. Moeilijke kwestie. Toch zul je naar mijn idee (wie de daders ook zijn) met elkaar als regeringen de beste weg moeten vinden om op deze planeet (want door de overbevolking en de wetenschap dat de hele wereld waar dan ook bestookt kan worden met de meest afschuwelijke wapens kun je het beste spreken van planeet) naast elkaar te leven en handel te drijven. Of Rusland er achter zit? Of toch Oekraïne? De onderste steen is nog niet boven hoorde ik bij Pauw gisteren want men heeft nog steeds geen voldoende bewijzen heb ik begrepen. Niet dat ik daar ook maar enig idee van heb. Het neemt niet weg dat we met Rusland een goede band moeten zien te betrachten voor de komende generaties na ons.

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 26 mei 2018 13:23

Labyrint schreef
Het neemt niet weg dat we met Rusland een goede band moeten zien te betrachten
Andersom! Rusland moet met ons een goede band kweken door te stoppen met liegen.
Terug naar Erdoghan

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 26 mei 2018 14:33

Gershom schreef:
26 mei 2018 13:23
Terug naar Erdoghan
Prima maar mag ik misschien nog even antwoorden op wat je zegt
Gershom schreef:
26 mei 2018 13:23
Labyrint schreef
Het neemt niet weg dat we met Rusland een goede band moeten zien te betrachten
Andersom! Rusland moet met ons een goede band kweken door te stoppen met liegen.
Daarmee ben ik het oneens. Ik weiger zo eenzijdig te denken. Kan ik ook niet meer sinds ik Cafe Weltschmerz volg met o.a. Karel van Wolveren of Wierd Duk. Of Willem Middelkoop, Arnold Karstens voor het Midden Oosten nieuws. We hebben namelijk alleen maar leugenaars als wereldleiders. Je zult ermee moeten dealen. Wachten tot Rusland -- stopt met liegen -- (ook een wens van Alxander Pechtold en Halbe Zijlstra) en ze eindelijk een voorbeeld zullen nemen aan het -- meer dan voorbeeldige -- (E.U. vriendelijke) Oekraïne heeft geen zin. We hebben zelf een regering die voortdurend liegt. En bijna openlijk. Zo'n Bilderberg Ollongren die je bijna ziet denken. "Ja ik belazer de boel maar wat wil je eraan doen dan?" De USA liegt al decennia lang, verkoopt wel aan vele vele vele en nog eens vele miljarden meer dan BUK-raketjes, voert 'door ons gesteunde' proxi-oorlogen onder valse voorwendselen, bewapend zowel de 1 als de andere partij, en ploegt het hele Midden Oosten al decennia om onder steeds maar weer valse voorwendselen. En heeft over de gehele wereld militaire basissen en "Full Spectrum Dominance". Vorige week stond de haven van Antwerpen VOL met Amerikaanse tanks richting Oost Europa. En die juichen we zeker toe. Omdat we toevallig een keer bevrijd zijn.

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 26 mei 2018 19:00

Alle wereldleiders liegen altijd en overal.
Wij hebben ruzie met Rusland omdat zij een burgervliegtuig neerschoten
Dan gaan wij dus niet vriendelijk glimlachen en handel drijven.
Gewoon niet!!

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 26 mei 2018 19:14

Tja en ik probeer duidelijk te maken in bovenstaande dat ik vind dat we met z'n allen hypocriet doen door met 2 of meerdere maten te meten en zo eigenlijk op oorlog uit zijn.

Terug on-topic dan maar naar het "andere front" van onze grote islamitische invloedrijke vriend Erdogan.

Afbeelding

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 26 mei 2018 20:14

Ik denk dat de ene wereldleider toch wel wat meer liegt dan de andere. En de ene moord wat meer dan de andere. Of ze bemoeien zich wat meer met de media dan de andere. Of ze zetten de wettelijke macht een beetje meer aan de kant als de andere.
Erdogan en Poetin scoren toch wel anders dan Rutte.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 27 mei 2018 18:41

Bonjour schreef:
26 mei 2018 20:14
Ik denk dat de ene wereldleider toch wel wat meer liegt dan de andere. En de ene moord wat meer dan de andere. Of ze bemoeien zich wat meer met de media dan de andere. Of ze zetten de wettelijke macht een beetje meer aan de kant als de andere.
Rutte heeft ook een kleiner landje.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 28 mei 2018 04:15

Gershom schreef:
27 mei 2018 18:41
Bonjour schreef:
26 mei 2018 20:14
Rutte heeft ook een kleiner landje.
ALs je naar het Bruto Binnenlands Product kijkt scheelt het nauwelijks. In 2000 was de Nederlandse economie nog groter dan de Russische. Inmiddels heeft ook Turkije ons ingehaald, maar het verschil is minimaal.
Ik wens u alle goeds

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 28 mei 2018 04:42

lanier schreef:
24 mar 2017 22:08

Wat gaat er veranderen als Erdogan de totale macht krijgt?
ik vond dit wel treffend.

https://www.eoswetenschap.eu/psyche-bre ... chter-mens
Zijn regeerstijl schetst een beeld van een machtsmens vol zelfverheerlijking, die zijn politieke omzichtigheid is kwijtgeraakt. En dat terwijl Erdogan ooit als kordate hervormer aan zijn ambtstermijn begon. Hij schafte de doodstraf af (en wil die nu weer invoeren), versterkte de vrije meningsuiting en probeerde de situatie van de Koerdische minderheid te verbeteren.
In de loop van zijn carrière heeft de Turkse president Erdogan een gedaanteverwisseling ondergaan.

Waarom is hij zo veranderd? Historicus John Dalberg-Acton (1834-1902) zou misschien geantwoord hebben dat het aan de macht zelf ligt. Aan het einde van de 19de eeuw deed hij de onsterfelijke uitspraak ‘Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely’ (macht maakt corrupt en absolute macht maakt absoluut corrupt).
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Plaats reactie