Islam en actuele politiek.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 16 mar 2017 00:25

Dit gaat nog over DENK incl S Simons.
3 zetels toch.
Op deze momenten mis je Cluny's vooruitziend oog. :cry:
Afgesplitst van https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 10&t=14253" onclick="window.open(this.href);return false;, topic over afsplitsing van 2 Turkse parlementariers 14 nov 2014 2014, nu actualiteit met verkiezingen 2017
Verdere herindelingen berichten zie:Topics met parallel lopende soorten berichten. Maria
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Fenomeen
Superposter

Re: 2 kamerzetels voor de Turkenpartij.

Bericht door Fenomeen » 16 mar 2017 01:32

Edit:
In Rotterdam 8,1 %.
In Den Haag 7,1 %
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 16 mar 2017 04:06

Dat deze heulers met het islamofascisme van Erdogan nu zo groot, met 3 zetels, in de Tweede Kamer komen is voor mij een triest dieptepunt.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 16 mar 2017 06:56

Dat zou betekenen dat, als de stemmers voornamelijk Turken zijn, de grote meerderheid van de Turken in dit land op Denk heeft gestemd.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 16 mar 2017 10:46

Het lijkt er inderdaad op dat DENK gevuld wordt met Turken. De Nederlandse afdeling van de AK partij.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 16 mar 2017 11:19

vegan-revolution schreef:Dat deze heulers met het islamofascisme van Erdogan nu zo groot, met 3 zetels, in de Tweede Kamer komen is voor mij een triest dieptepunt.
Ach, het is zo in elk geval in beeld en het is op zich prima dat deze groep zich nu ook vertegenwoordigd voelt.

Deze mensen stemden vorige keer vooral op de PvdA. Nu zie je duidelijker hoe groot deze aanhang is. In sommige steden groter dan de PvdA. Het zijn trouwens niet alleen Turken denk ik.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 16 mar 2017 13:57

afgesplitst van Verkiezingen Tweede Kamer 2017
Peter van Velzen
Rereformed schreef:Het lijkt me ook dat dit tijdstip de grote kans voor Wilders was. Het vervolg op Brexit en Trump. Maar hij faalde.
Nu zal zijn momentum voorbij zijn.
Als islamofascistische bewegingen in Nederland in de toekomst voldoende blijven groeien dan komt dat momentum misschien nog wel eens weerom.

pallieter
Bevlogen

Politiek en Islam

Bericht door pallieter » 16 mar 2017 15:04

Islamfacisme los je niet op met ander facisme. Dat los je op door allochtone jongeren een andere identiteit aan te bieden dan de Islam. En nee, dat is niet gemakkelijk te realizeren. Dat zijn complexe problemen zeer zelden. Maar populistisch geroep en verdeeldheid zaaien zal het problem alleen maar verergeren.

Er bestaat geen pasklare oplossing. Maar zonder wat goede wil van welke kant ook zal er geen oplossing ooit bestaan. En dat wil absoluut niet zeggen dat je de Islam moet doodknuffelen. Integendeel, dat je de allochtonen moet weghalen van de Islam door hun letterlijk te omarmen in onze maatschappij. En dat is net het tegenovergestelde van wat Wilders wil. Even stoppen met de polarisatie en elkaar als medemens behandelen. Ook al doen "zij" dat niet. Maar maak je geen illusies, "wij" doen dat ook niet. Dat heb je nu eenmaal wanneer je over zij en wij praat ipv ons.

Ik heb dit hier al verscheidenen keren gesteld: het enige "harde" alternatief wat kan werken is genocide. De rest is simplistisch, populistisch gelul. Incluis de muren, het beperken van godsdiensrvrijheid, het "hard" optreden, het leger op straat, het weigeren can asielzoekers, het opblazen van de de conventie van Geneve en het Europees verdrag van de rechten van de mens,... De volledige menselijke geschiedenis heeft keer op keer bewezen dat dit niet zal werken. Integendeel, dat het probleem zo enkel erger wordt.

Dus wees eerlijk tov jezelf en kies: de lange moeilijke weg van integratie of de (vrij extreem) pragmatische weg van genocide. Andere oplossingen zijn lulkoek.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Dat beloof ik
Bevlogen

Politiek en Islam

Bericht door Dat beloof ik » 16 mar 2017 15:11

vegan-revolution schreef:
pallieter schreef:Proficiat Nederland. 1 op 8 Nederlanders volgden Wilders populisme. 13,3%! Zet dit cijfer eens naast de hoeveelheid (wereldwijde) media aandacht die man heeft gekregen.

Plat populisme heeft verloren in Nederland. En Wilders is politiek dood.
Zet daar nu tegenover dat het islamofascisme met DENK nu ook in het Nederlandse parlement vertegenwoordigd is en het "feest" is helemáál compleet.
Mooi he! Dat heet nu democratie.
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Dat beloof ik
Bevlogen

Politiek en Islam

Bericht door Dat beloof ik » 16 mar 2017 15:22

pallieter schreef: Dus wees eerlijk tov jezelf en kies: de lange moeilijke weg van integratie of de (vrij extreem) pragmatische weg van genocide. Andere oplossingen zijn lulkoek.
De weg van integratie is niet lang en moeilijk, er zijn mensen zat die in no-time in ons land integreren. Het kan dus wel, aan het land ligt het niet. Bij mensen waar dat niet lukt ligt het dus aan de persoon. Als je alleen maar beren op de weg ziet is plaats van kansen, gaat het nooit lukken.
(Star Trek, seizoen 1)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 16 mar 2017 15:45

gerard_m schreef:
Deze mensen stemden vorige keer vooral op de PvdA. Nu zie je duidelijker hoe groot deze aanhang is. In sommige steden groter dan de PvdA. Het zijn trouwens niet alleen Turken denk ik.
Misschien zit hier ook een verklaring in van de hoge opkomst. Dat allochtonen weinig affiniteit hebben met het heersende politieke bestel en nu iets kiezen waarvan ze meer verwachten.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 16 mar 2017 17:01

PietV schreef:Misschien zit hier ook een verklaring in van de hoge opkomst. Dat allochtonen weinig affiniteit hebben met het heersende politieke bestel en nu iets kiezen waarvan ze meer verwachten.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Dat lijkt mij een positieve ontwikkeling.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 16 mar 2017 22:55

Zit Kuzu straks ook in de commissie stiekum? :(
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

vegan-revolution
Superposter

Politiek en Islam

Bericht door vegan-revolution » 17 mar 2017 03:22

pallieter schreef:Islamfascisme los je niet op met ander fascisme.
Akkoord.
pallieter schreef:Dat los je op door allochtone jongeren een andere identiteit aan te bieden dan de Islam.
Gaat dat (in voldoende mate) werken?
pallieter schreef:En nee, dat is niet gemakkelijk te realiseren.
Wat je zegt.
pallieter schreef:populistisch geroep en verdeeldheid zaaien zal het probleem alleen maar verergeren.
De vraag is hierbij vooral vanuit waar verdeeldheid in de eerste plaats gezaaid wordt. De Koran is immers vrij helder over de verdeling tussen moslims en ongelovigen. Zo'n apartheidsfilosofie vraagt om een antwoord. Het probleem eerlijk benoemen en de aard ervan eerlijk onder ogen zien is toch wel het minste dat moet gebeuren, lijkt mij.
pallieter schreef:Er bestaat geen pasklare oplossing. Maar zonder wat goede wil van welke kant ook zal er geen oplossing ooit bestaan.
De vraag is dan hoe reëel (en hoe groot) de kans is dat je die goede wil van alle kanten ooit voor elkaar krijgt.
pallieter schreef:En dat wil absoluut niet zeggen dat je de Islam moet doodknuffelen.
Dat in ieder geval zeker niet.
pallieter schreef:dat je de allochtonen moet weghalen van de Islam door hun letterlijk te omarmen in onze maatschappij.
Hoe groot was het succes van een dergelijke aanpak ooit ergens ter wereld? Hebben we hier onmiskenbare succesverhalen van? Die omarming heeft elders in de wereld nogal eens geleid tot islamitische overheersing.
pallieter schreef:En dat is net het tegenovergestelde van wat Wilders wil.
Denk je niet dat als Geert Wilders ook maar enigszins het idee had dat de omarmingsmethode enige succesrijke reële (voldoende grote) kans van slagen heeft dat hij dan zijn huidige manier van politiek zou bedrijven?
pallieter schreef:Even stoppen met de polarisatie en elkaar als medemens behandelen.
De vraag is wie er in de eerste plaats polariseert. De Koran bevat nogal wat polariserende elementen, dunkt me.
pallieter schreef:Ik heb dit hier al verscheidene keren gesteld: het enige "harde" alternatief wat kan werken is genocide.
Dat valt niet te hopen.
pallieter schreef:De rest is simplistisch, populistisch gelul.
Is er niet zoiets mogelijk als een massaal duidelijk vertoon van publieke afkeuring ten aanzien van overduidelijke apartheidsdoctrines in de islam? En dat in plaats van een holle kreet als "de islam hoort er ook bij".
pallieter schreef:Dus wees eerlijk tov jezelf en kies: de lange moeilijke weg van integratie of de (vrij extreem) pragmatische weg van genocide. Andere oplossingen zijn lulkoek.
Die lange moeilijke weg van integratie is misschien succesvol mogelijk als er een voortdurend duidelijke en stevige oppositie is ten aanzien van onfrisse islamitische ideeën. Dat laatste is dan mijns inziens een onontkoombare voorwaarde. En als je de geschiedenis bekijkt moet je je ook afvragen : waar ter wereld werd ooit islamitische invloed succesvol teruggedrongen op geweldloze wijze? Daar valt dan misschien van te leren.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 17 mar 2017 11:19

Ja.
De voorzitter van De Erdogan Nederland Kamerfractie gaat daar wel toegang tot krijgen, tenzij de commissie weer tot de 5 grootste fracties wordt beperkt.
(Star Trek, seizoen 1)

Plaats reactie