Geopolitiek! Gezever?

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

appelfflap
Superposter

Re: Geopolitiek! Gezever?

Bericht door appelfflap » 31 mei 2023 17:03

Als het in die context gebeurt is het ook begrijpelijk, maar in andere context een heel volk zo wegzetten vanwege de misdaden van hun criminele gewelddadige dictator vind ik racistisch!
hier ga ik mee akkoord
voor mij zijn de Russische burgers trouwens ook gewoon slachtoffer
hoeveel jonge russen zijn ondertussen gevlucht uit schrik om naar de oorlog gestuurd te worden?

btw
uiteraard is geopolitiek geen gezever.
maar je opende dit topic naar aanleiding vd oorlog Rusland-oekraine. Daar is geopolitiek enkel en alleen een heel flauw excuus. een flauw excuus om de verantwoordelijkheid van rusland gedeeltelijk af te schuiven.
niemand heeft rusland geprovoceerd, niemand heeft de aanval uitgelokt, niemand buiten Rusland wil de oorlog nodeloos verlengen, ...

misschien ontken je nu dat de oorlog in Oekraine iets met dit topic te maken heeft. Dat zal ik vanavond zien

B.S.
Diehard

Bericht door B.S. » 31 mei 2023 19:20

Vanuit bepaalde hoeken wordt er ook al snel over 'De Amerikanen' gesproken. Is dat dan ook 'racistisch'?
Of Polderknulligheid als Annemarie Jorritsma ooit 'Mooi land Frankrijk, alleen jammer dat er Fransen wonen.'
Ik weet niet of Rusland een 'prachtland' is. Het is vooral erg groot. Door de geschiedenis heen stelt het vooral de eigen bevolking constant zwaar teleur.

Bij de Russische oorlog tegen Tsjestjenië in 1999 kwamen er ook gruwelijke beelden, ik liet me het docu-centrum om te af te reageren ontvallen 'dat zit in de genen.' Men vond het te kort door bocht.

B.S.
Diehard

Bericht door B.S. » 01 jun 2023 17:21

Bedachtzaam en subtiel youtube duidingskanaal Kraut geeft 'A Critique of Realism', de politicologische school van o a. John Mearsheimer en Henry Kissinger, die zich tegen bemoeienis met Oekraïne door 'het Westen' keren
https://youtu.be/XXmwyyKcBLk
Gaat u er echt eens voor zitten, maar liefst 1.30 uur lang, dus voor echte doorbijters.
Het is dezelfde die de video maakte over de positie van neutrale landen in Europa vanaf 2022.

'Kraut' is een Duitser (oh zou het...) die voor 2020 in een heftige bloggerstrijd terechtkwam omdat hij het uiterste slap koord bewandeldde tussen 'Social Justice Warriors' en de 'Alt-right' en naar beiden kritisch stond. Daarna ging hij bedachtzame video's maken met historische en theoretische inslag.
Dat is wat ik zou gauw hierover heb gevonden.

Plaats reactie