Vrouwelijke premier

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Petra
Bevlogen

Re: Vrouwelijke premier

Bericht door Petra » 19 okt 2018 09:43

Peter van Velzen schreef:
18 okt 2018 06:01
Petra schreef:
18 okt 2018 03:08
Idd. wat dat betreft is het nog steeds schoppen tegen verouderde ideeën. Alleen al die zgn. zorgdrift die je maar in je mik geschoven krijgt omdat je vrouw bent. Terwijl het in wetenschappelijke kringen al lang duidelijk is dat dat geen nature maar culture is.
De neiging om je kind moedermelk te geven hebben toch écht alleen vrouwen. Dat dit betekent dat de vrouw meer thuis blijft dan de man, is echter in onze moderne maatschappij niet langer vanzelfsprekend. Het feit echter dat wij los gekomen zijn van biologische noodzakelijkheden betekent niet dat we vervolgens geen last meer hebben van die natuurlijke neigingen. Ze komen nog steeds voor, alleen zijn ze duidelijk minder algemeen dan vroeger.

Zo verandert de wereld beetje bij beetje:
Geweldig die MP! Zo zie je maar.. het kan allemaal best.

Die moedermelk; oh jaaaaa. Stond ik na 10 dagen op een bruiloft met een natte-melkjurk :lol: Alleen maar omdat iemand vroeg: "hoe is het met de kleine"

Maarrrrr dat is een andere zorgdrift dan die ik bedoel.
Dat je voor je kinderen zorgdrift voelt is ook een hormonaal gegeven. En de binding ook. Ook bij de vaders trouwens!
Wat ik bedoelde is dat je dan maar meteen geacht wordt die zorg-genen zodanig in je te hebben dat je je algemeen zorgzaam voelt/opstelt.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Petra
Bevlogen

Re: Vrouwelijke premier

Bericht door Petra » 25 nov 2018 05:38

Met dank aan Roeland :D
Hij maakt hier een m.i. goeie vergelijking.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Plaats reactie