Het gevaar Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Re: Het gevaar Wilders

Berichtdoor gerard_m » 16 feb 2017 16:39

Peter van Velzen schreef:
gerard_m schreef:
Peter van Velzen schreef:Ik ben groot voorstander van het doen verdWijnen van de islam, maar dat kan niet Worden bereikt door politieke dWangmaatregelen. Dat bereik je door de mensen een hoger opleidingsniveau aan te bieden.

Waar baseer je dit idee op?

Het hogere onderwijs in Nederland is zeer toegankelijk dus het zou hier de goede kant op moeten gaan.

Dat gaat het ook maar niemand wil dat gelovem. Men ziet alleen de buitengewone kwalijke zaken (die halen de pers) en niet de langzame vooruitgang. Overigens is de recente wijzigiging in de studiefinanciering weer een stukje achteruitgang. Maar ik baseer dit op de trend naar meer atheisme al naar gelang de opleiding hoger is. Uiteraard is dit bij moslims wat minder zichtbaar vanwege de kwalijke houding t.o.v. afvalligen.

Die trend is wellicht zichtbaar in West Europa, maar dat geldt daarmee niet persé voor de rest van de wereld. Heb je iets van cijfers, onderzoeken, die dit bevestigen? op veel plaatsen in de wereld lijkt de islam steeds zichtbaarder te worden (m.i. is ook goed te verklaren dat in de islam juist een omgekeerde tendens plaats vindt dan jouw beeld ervan).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Diehard

Berichtdoor Labyrint » 16 feb 2017 17:12

gerard_m schreef:Op veel plaatsen in de wereld lijkt de islam steeds zichtbaarder te worden

Ja best wel he? Zelfs als je tegen de spreekwoordelijke zon inkijkt. Het is niet te missen vind ik zelf. Het beste is nadenken over waarop je wilt gaan stemmen.
FreeThinkerOldtimer
Labyrint
Unstoppable!

Berichtdoor Peter van Velzen » 17 feb 2017 05:29

bron
According to "anecdotal, but persistent" evidence, since sometime around 2010, the number of atheists in the kingdom has been growing.[31] According to some estimates, Saudi Arabia is claimed to have the highest rate of atheists in the Arab World and is the first Muslim-majority country to have its atheist population exceed five per cent.[36][37] News agencies such as Alhurra,[38] Saurress[39] and the American performance-management consulting company Gallup[40] have reported that 5–9% of the Saudi citizen population are atheists. If the 5% figure is taken into account, the numerical amount would imply that there are 'almost a million' Saudi atheists or 935,378 to be exact.[41] According to some, the growth of atheism and irreligion in the kingdom, may explain why the Saudi government issued an edict equating atheism to terrorism and subjecting atheists to punishments set for terrorism, including execution.[42][43][44]

Hoe dan ook, de PVV zal geen invloed hebben op de ontWikkelingen in moslimlanden. hoogstens op de ontWikkelingen in Nederland.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Berichtdoor vegan-revolution » 17 feb 2017 11:37

Peter van Velzen schreef:Hoe dan ook, de PVV zal geen invloed hebben op de ontwikkelingen in moslimlanden. hoogstens op de ontwikkelingen in Nederland.

Wat ze bij de PVV beweren te willen tegenstreven is indirecte invloed in Nederland vanuit moslimlanden (wegens moslims in Nederland die zich min of meer als "agenten" van die moslimlanden gedragen). De manier waarop ze dit willen bij de PVV vinden veel mensen echter te ver gaan.

De PVV zal inderdaad waarschijnlijk nauwelijks invloed hebben op de ontwikkelingen in moslimlanden (hooguit indirect), maar omgekeerd zal de invloed vanuit moslimlanden in Nederland meer merkbaar zijn. Bijvoorbeeld wanneer Erdogan weer eens iets roept en veel Nederlanders van Turkse komaf daar gehoor aan geven.

Het willen verhinderen dat de groep voorstanders van barbarij in eigen land (misschien langzaam maar toch gestaag) groeit is op zichzelf geen slecht streven lijkt mij. Zelfs een streven naar een verkleining van de groep voorstanders van barbarij in eigen land lijkt mij niet verkeerd.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

Berichtdoor Gerard R. » 17 feb 2017 17:55

Ik hoorde Wilders overigens pas iets zeggen, dat mij verbaasde.

Hij zei net als Fortuyn indertijd, dat Moslims die het hier goed doen en die integreren kunnen blijven.
Hij probeert 'ongemerkt' te draaien in gunstige zin (verkiezingen), waarbij de vraag rijst of hij in dezen kan worden vertrouwd.

Vroeger heeft de PVV = Wilders gezegd, dat "er geen plaats is voor Islam in Nederland".
En ook dat tientallen miljoenen Moslims Europa uit moeten.

Dat lijkt me wat overdreven.
Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor meningen, waar je niet van houdt..
Gerard R.
Diehard

Berichtdoor Labyrint » 17 feb 2017 19:50

Wilders blijft toch de perfecte piñata voor de linkse mensch en moslimknuffelaars om zich druk over te maken. Gelukkig hebben we ondertussen ook VNL en FVD.

De titel van dit topic blijft geweldig he? :lol:
FreeThinkerOldtimer
Labyrint
Unstoppable!

Berichtdoor Gerard R. » 17 feb 2017 21:45

Ik snap de nijd.

Verhaaltje (het zou hier zelfs over Trump kunnen gaan, maar laat ik niet uitweiden) :lol: :
Gisteren hadden we een grote groep kinderen in onze dierentuin, die we van alles over dieren konden vertellen; mooi leerzaam. (Dierentuin kan ook wat anders zijn als je zo'n verhaal vertelt.)
Helaas waren er 3 ettertjes die ontzettend vervelend uit hun dak gingen, die veel hebben vernield en die veel dieren schrik hebben aangejaagd.
We zijn er niet toe overgegaan om de grote groep een schop onder hun hol te geven.
Dat zou wel érg flauw en unfair zijn.
We hebben de etters 'behandeld'.

Fictief verhaaltje wat zomaar in het wild kan voorkomen met verschillende karakters en verschillende omstandigheden dus. :wink:
Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor meningen, waar je niet van houdt..
Gerard R.
Diehard

Berichtdoor vegan-revolution » 18 feb 2017 00:03

Gerard R. schreef:Helaas waren er 3 ettertjes die ontzettend vervelend uit hun dak gingen, die veel hebben vernield en die veel dieren schrik hebben aangejaagd.

Een beetje een rare vergelijking. Werd het gedrag van die 3 ettertjes mede geïnspireerd vanuit een ideologie die barbaars gedrag legitimeert?
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

Berichtdoor Labyrint » 18 feb 2017 10:12

Laten we in de grote psychotische islam-dierentuin de beesten maar gewoon bij hun naam noemen.
FreeThinkerOldtimer
Labyrint
Unstoppable!

Berichtdoor Fish » 18 feb 2017 12:32

Labyrint schreef:Wilders blijft toch de perfecte piñata voor de linkse mensch en moslimknuffelaars om zich druk over te maken. Gelukkig hebben we ondertussen ook VNL en FVD.

Traditioneel is de piñata gevuld met zoetigheden, vruchten en cadeaus. Wat zijn die bij Wilders?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fish
Moderator

Berichtdoor Labyrint » 18 feb 2017 19:29

Fish schreef:
Labyrint schreef:Wilders blijft toch de perfecte piñata voor de linkse mensch en moslimknuffelaars om zich druk over te maken. Gelukkig hebben we ondertussen ook VNL en FVD.

Traditioneel is de piñata gevuld met zoetigheden, vruchten en cadeaus. Wat zijn die bij Wilders?

Weet ik veel. Het is jouw piñata. Je kiest er zelf voor om er op te slaan. Gevuld met je vooroordelen vermoed ik.
FreeThinkerOldtimer
Labyrint
Unstoppable!

Berichtdoor Fish » 18 feb 2017 21:09

Labyrint schreef:Weet ik veel. Het is jouw piñata.

Nee, jij begint over zo iets, voor mij is Wilders gewoon een politicus. Een die zijn plannen op een A-viertje heeft staan en het vertikt om te laten zien of ze enige kans van slagen hebben. Dus wat mij betreft, nee dank U.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fish
Moderator

Berichtdoor Labyrint » 18 feb 2017 22:41

Fish schreef:
Labyrint schreef:Weet ik veel. Het is jouw piñata.

Nee, jij begint over zo iets

En jij stelt zojuist een vraag daarover. :D Neem er nog een. Bij de paling.
FreeThinkerOldtimer
Labyrint
Unstoppable!

Berichtdoor Bonjour » 19 feb 2017 18:07

Ik heb net dat verkiezingsprogramma doorgelezen en nu begrijp ik waarom Wilders het niet heeft laten doorrekenen.
Om het financiële plaatje wat erbij staat de grond in te boren is echt niet veel meer nodig dan 1 a4-tje, toevallig de lengte van het hele programma.
Dat maakt het programma of in strijd met de grondwet of on-financierbaar.
Wilders heeft voor gemak ook maar even weggelaten wat het effect op de koopkracht zal zijn. Want als we korter gaan werken moet de pensioenpremie omhoog.
En ondertussen maar debatten afzeggen.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.
Bonjour
Moderator

Berichtdoor Bonjour » 19 feb 2017 22:52

Lubach heeft Wilders gefileerd.
(https://www.youtube.com/watch?v=484IkD8TWpg)
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.
Bonjour
Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Politiek