Wachtwoord veranderen

Hier worden alle nieuwtjes omtrent het Freethinker Forum en de website gepost.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Moderator

Wachtwoord veranderen

Bericht door PietV. » 26 jan 2016 15:02

Voor degenen die hier al een tijdje meedraaien en ontzettend gehecht zijn aan een vast wachtwoord. Het is uit veiligheidsoverwegingen belangrijk om niet te lang hetzelfde wachtwoord te gebruiken. Dus pas het zo nodig aan op een detail (Hoofdletter- getal of bijvoorbeeld uitroepteken) of verander het compleet.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

dikkemick
Ontoombaar

Re: Wachtwoord veranderen

Bericht door dikkemick » 27 jan 2016 16:33

Maar wat kan er gebeuren op een onschuldig forum als deze als derden mijn w8woord achterhalen?
Onder mijn naam posten?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 27 jan 2016 17:20

In hoeverre het voor iemand van belang dat is een eigen afweging. En uiteraard zijn er gradaties, betreft het toegang tot software dan is er iets meer aan de hand.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 27 jan 2016 17:27

dikkemick schreef:Maar wat kan er gebeuren op een onschuldig forum als deze als derden mijn w8woord achterhalen?
Onder mijn naam posten?
Misschien is dit voor jou overbodig om uit te leggen. Dan maar in het algemeen.

Het gaat meestal niet om het binnenkomen en de registratie op dit Forum alleen.
Veel mensen hebben voor het forum en voor het emailadres, waarmee zij hier zijn geregistreerd, hetzelfde email adres.
Een gehackt adres betekent ook vaak dat de hacker het wachtwoord heeft veranderd, waardoor je er niet meer bij komt.

Emailadres gehackt en je kunt niet meer bij je email, als je het niet hebt gezekerd met een gekoppeld adres, waar je een nieuw wachtwoord naartoe kunt sturen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 28 jan 2016 09:31

Als je een Firefox- of Chromegebruiker bent, kun je gebruik maken van Lastpass. Vind het zelf ideaal. Je hoeft slechts één master password te onthouden en die af en toe te wijzigen.

Verder gebruik ik Blur (a.k.a. DoNotTrackMe) voor het genereren van 'nep'-e-mailadressen. E-mail die daarop binnenkomt, wordt automatisch doorgestuurd naar je echte e-mailadres, maar als je van een bepaalde afzender niets meer wenst te ontvangen kun je het nepadres (tijdelijk) dichtzetten of zelfs helemaal verwijderen. Werkt uitstekend tegen reclame en spam van webwinkels waar je eenmalig of sporadisch iets koopt. Mijn echte e-mailinbox is daardoor een oase van rust.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

Plaats reactie