Tsjok i.m.

Hier worden alle nieuwtjes omtrent het Freethinker Forum en de website gepost.

Moderator: Moderators

chromis
Technologist

Re: Tsjok i.m.

Bericht door chromis » 03 jan 2015 08:37

R.I.P,

:( Wat een domper op dit nieuwe jaar, ik ben er eigenlijk wel van geschrokken. Ik kan hem nog levendig herinneren; jaren geleden hebben ik (en andere oudgedienden) hem in levende lijve ontmoet. Wat ik mij nog herinner (als ik het goed herinner) is dat hij als hobby ook een botanische tuin erop nahield - kennis van biologie was wat dat betreft voor hem ook een 'prakticum'; hij kon er boeiend over vertellen.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.

Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante » 03 jan 2015 13:06

Een aantal jaren geleden heb ik Tsjok ontmoet in Utrecht en leren kennen als een sympathieke man.
Het is jammer dat hij er nu niet meer is.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 jan 2015 04:15

Jagang schreef:
Peter van Velzen schreef:Ik heb overigens ook al maanden niets van Heeck gehoord. Weet iemand of die er nog wel is?
Voor zover ik weet doet ie 't nog. ;-)
Hij heeft alleen niet veel zin meer aan FT.
Op "'t groot Skepptisch Discussieforum" is hij nog steeds actief.
http://forum.skepp.be/viewtopic.php?f=9 ... ea0#p90095" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vermoed dat het hem hier iets teveel over godsdienst gaat.
Fijn, ik denk dat het hier inderdaad iets te veel over godsdienst gaat.
Maar paranomale verschijnselen zijn in mijn ogen niet echt beter.
Tjok's blog ging dan ook over echte wetenschap.
snif...
Ik wens u alle goeds

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 04 jan 2015 10:42

Peter van Velzen schreef:Fijn, ik denk dat het hier inderdaad iets te veel over godsdienst gaat
En dat gebeurt niet voor niets, sterker nog het is een boodschap, het betekent namelijk dat het vrije denken nog altijd niet vanzelfsprekend is.
Er wordt nog altijd getracht dit te ondermijnen getuige de regelmatig terugkerende invasie van gelovigen die het wel even komen vertellen.
Als er iets was waar Tsjok een grote afkeer van had dan was het wel de softe aanpak van dit soort zeloten!
Ik heb in mijn PB inbox en op mijn PC nog altijd een conversatie staan met hem waarin hij zijn hart daarover lucht.
Als er in zijn ogen iets belangrijk was dan was het wel de bestrijding van achterlijke schadelijke gelovige ideeën van een stel nomaden uit lang vervlogen tijden.
Ideeën die een rem zetten op ieder gebied, niet in de laatste plaats de wetenschap!
Ik in ieder geval ben het aan hem verplicht om zijn inzet en strijd hiervoor in ere te houden.

Dit is het enige wat ik er in dit topic over kwijt wil, want dit topic moet een ode aan Tsjok zijn en geen discussie over wat dan ook.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 05 jan 2015 03:37

Erik schreef:
Peter van Velzen schreef:Fijn, ik denk dat het hier inderdaad iets te veel over godsdienst gaat
En dat gebeurt niet voor niets, sterker nog het is een boodschap, het betekent namelijk dat het vrije denken nog altijd niet vanzelfsprekend is.
Er wordt nog altijd getracht dit te ondermijnen getuige de regelmatig terugkerende invasie van gelovigen die het wel even komen vertellen.
Als er iets was waar Tsjok een grote afkeer van had dan was het wel de softe aanpak van dit soort zeloten!
Ik heb in mijn PB inbox en op mijn PC nog altijd een conversatie staan met hem waarin hij zijn hart daarover lucht.
Als er in zijn ogen iets belangrijk was dan was het wel de bestrijding van achterlijke schadelijke gelovige ideeën van een stel nomaden uit lang vervlogen tijden.
Ideeën die een rem zetten op ieder gebied, niet in de laatste plaats de wetenschap!
Ik in ieder geval ben het aan hem verplicht om zijn inzet en strijd hiervoor in ere te houden.

Dit is het enige wat ik er in dit topic over kwijt wil, want dit topic moet een ode aan Tsjok zijn en geen discussie over wat dan ook.
=D>
Ik wens u alle goeds

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 05 jan 2015 07:45

Ik heb altijd met veel plezier en ook wel bewondering de bijdragen van Tsjok hier gelezen. Hij scheen over een haast onuitputtelijke kennis te beschikken aangaande evolutie/creationisme. Ook kon ik zijn vele humoristische kwinkslagen doorheen zijn posts zeer waarderen. Ik zal deze wakkere strijder zeker zeer missen.

Veel sterkte toegewenst voor de nabestaanden voor de verwerking van dit in mijn beleving zeer grote verlies.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 jan 2015 19:26

Een kleine bijdrage: http://m.nieuwsblad.be/cnt/blkva_01456130" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 09 jan 2015 19:18

Een indrukwekkend afscheid, metershoge foto's van Tsjok door de jaren heen. Op vakantie, op de saxofoon, met zijn kinderen, zijn complete gezin en een fles wijn. Zijn dochter en een collega muzikant gaven een ontroerende voordracht waarin ook plaats was voor humor. Zijn leven trok aan ons voorbij, ook zijn activiteiten op evodisku en in forumland werden naar voren gebracht. Als intermezzo speelden collega muzikanten jazz muziek van hoog niveau. Met aan het eind een indrukwekkend samenspel tijdens het leggen van een rozenblaadje bij de afbeelding van Tsjok. Volgende week is er nog een tribute in Gent door, naar men hoopt, alle muzikanten die met Tsjok hebben samengespeeld en dat zijn er dus veel.

Afbeelding
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Plaats reactie