Tsjok i.m.

Hier worden alle nieuwtjes omtrent het Freethinker Forum en de website gepost.

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

Tsjok i.m.

Bericht door PietV. » 02 jan 2015 14:59

Jarenlang hebben we samen opgetrokken op evolutie en/of creatie, evodisku, msn fora en op deze plek. Een onvermoeibare strijder tegen pseudo-wetenschap. Voor mij na al die jaren een vriend die ik van tijd tot tijd even opzocht via internet en ooit tegenkwam op een terras in Utrecht en in een winkelstraat in Gent. Kreeg vandaag het bericht dat hij is overleden. Er zijn mensen die je nooit zal vergeten Tsjok is hier één van. Tsjok heeft enorm veel geschreven op freethinker. Mochten jullie iets markantst tegenkomen en dat is er veel, zet het dan hier neer in dit topic. Als nagedachtenis aan één van onze forum mastodonten.
Vanaf deze kant wil ik de familie, vrienden en anderen die Tsjok kennen veel sterkte toewensen.

Afbeelding
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

doctorwho
Superposter

Re: Tsjok i.m.

Bericht door doctorwho » 02 jan 2015 15:16

R.I.P.

Ik hoop dat zijn schrijfsels bewaard blijven.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 02 jan 2015 15:27

Godverdomme.

Rip kerel.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 02 jan 2015 15:48

Hij zal zeker gemist worden.
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 02 jan 2015 15:50

Het nieuwe jaar kon niet slechter beginnen met dit bericht!
KUT!!!

Ik heb tsjok leren kennen via dit forum en een aantal andere plekken op het internet waar hij zich bezig hield met de evolutietheorie.
Zijn wijsheid, kennis en weergaloze humor hebben er voor gezorgd dat hij bij mij in hoog aanzien staat en altijd zal blijven staan.
We hebben een uniek mens verloren!
Ik wil de nabestaanden van Tsjok heel veel sterkte wensen met dit grote verlies!

Tsjok heeft zoveel indrukwekkende en humorvolle epistels geschreven dit ik het bijna onmogelijk vind daar iets uit te halen, maar de volgende reactie was er typisch 1 van zijn hand als de reli-gekte op dit forum weer eens een toppunt bereikte:
Tsjok schreef:Jullie club verkoopt de lucht uit die dozen en gerecycleerde schrifjes uit de bronstijd en bovenal jullie debiele kommentaarten... Jullie zijn gewiekste handelsreizigers... leurders... oplichters en charlatans... doorslagjes van amerikaanse oetlullen uit het begin van vorige eeuw.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 02 jan 2015 15:57

Bij deze wil ik de nabestaanden sterkte wensen, gedurende deze moeilijke tijden.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 02 jan 2015 16:09

Ik kende Tsjok niet persoonlijk, maar hij was een van de posters wiens berichten je altijd van a-z las, aangezien ze vaak de moeite waard waren.

R.I.P.

PS: een link naar zijn blog die gigantisch veel informatie bevat. Ik hoop dat die nog lang online blijft.
Deze link verwijst naar een onderwerp dat actueel blijft; de opgravingen in Israël:

http://tsjok45.wordpress.com/2013/07/22 ... en-oosten/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 02 jan 2015 16:25

Nee toch.....
Van de week dacht ik nog, geloof me:
Hoe zou het zijn met hem?
Al een hele tijd zich niet meer laten zien.

R.I.P.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 02 jan 2015 17:53

Ik zal hem missen, ook al moest ik zijn schrijfsels meestal twee keer lezen om ze te begrijpen. RIP en sterkte voor de familie.
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 02 jan 2015 19:23

Moest vorige week ook nog aan 'm denken.
Onze ouwe brombeer is niet meer. :(

R.I.P.
lost and not found yet! schreef:al moest ik zijn schrijfsels meestal twee keer lezen om ze te begrijpen.
Je moest ze sowieso een paar keer lezen omdat ie die meestal minimaal 3 keer bewerkte.
Ik noem dergelijk gedrag al jaren, in gedachte; een posting 'hertsjokkeren'.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 02 jan 2015 20:26

Het is al weer een tijdje geleden, dat ik wat van hem gelezen heb, maar dit bericht roept weer herinneringen op.
Moge zijn nagedachtenis en werken blijven leven.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 02 jan 2015 20:41

Fenomeen schreef:een posting 'hertsjokkeren'
Geweldig!!
Die hou ik erin.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 02 jan 2015 20:49

Hij was een van degene, samen met Heeck waarom ik hier regelmatig kwam lezen.
R.I.P
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 03 jan 2015 04:36

Ik zal hem zeer missen!

Ik keek nog elke dag op zijn blog omdat hij weliswaar niet vaak maar altijd interessante zaken bracht. Ik heb overigens ook al maanden niets van Heeck gehoord. Weet iemand of die er nog wel is?

We raken telkens zeldzame en waardevolle individuen kwijt. Net zo lang tot we zelf verdwijnen. Gelukkig maak ik ook dagelijks mijn achterkleinkinderen mee.
Ik wens u alle goeds

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 03 jan 2015 07:31

Peter van Velzen schreef:Ik heb overigens ook al maanden niets van Heeck gehoord. Weet iemand of die er nog wel is?
Voor zover ik weet doet ie 't nog. ;-)
Hij heeft alleen niet veel zin meer aan FT.
Op "'t groot Skepptisch Discussieforum" is hij nog steeds actief.
http://forum.skepp.be/viewtopic.php?f=9 ... ea0#p90095" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vermoed dat het hem hier iets teveel over godsdienst gaat.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Plaats reactie