Een nieuwtje om 2021 mee te beginnen

Hier worden alle nieuwtjes omtrent het Freethinker Forum en de website gepost.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bonjour
Moderator

Een nieuwtje om 2021 mee te beginnen

Bericht door Bonjour » 01 jan 2021 01:18

Allereerst iedereen een gelukkig nieuwjaar. Ik hoop dat iedereen een weer een lekker discussie jaar krijgt.

Oplettende deelnemers hebben gezien dat mijn naam sinds enkele dagen in het rood staat. Achter de schermen is er een wijziging geweest. Na 17 jaar inzet was de tijd gekomen voor PietV. om het eigenaarschap door te geven en heeft mij daarvoor benaderd. We zijn de afgelopen slechts een enkele dag uit de lucht geweest, dus PietV. heeft zijn werk al die jaren goed gedaan. Als beloning voor al die jaren inzet vind ik ook wel dat hij de titel erelid verdient.

En voor de rest hoop ik dat iedereen er niets van merkt. Want dat is een indicatie dat dingen goed gaan en ik zonder blunders het werk overgenomen heb. Gelukkig helpt hij me mochten er onverwachte problemen opduiken. De grap is dat ik al 20 jaar websites maak maar nog nooit een eigen site in de lucht heb gehouden. Met wat steun gaat het vast goed komen.

Dus nogmaals, PietV, bedankt voor je inzet in al die jaren.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Maria
Site Admin

Re: Een nieuwtje om 2021 mee te beginnen

Bericht door Maria » 01 jan 2021 08:05

Dank je PietV., voor al die jaren.
En dank je Bonjour, dat je dit op je hebt willen nemen.
Dit is niet niks.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 01 jan 2021 08:14

Ik sta er nooit zo bij stil die forums ook beheerd moeten worden en dat dit allemaal vaak liefdewerk oudpapier is. Complimenten PietV en succes Bonjour.

Verder iedereen de beste wensen voor 2021.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Ronaldus67
Forum fan

Bericht door Ronaldus67 » 01 jan 2021 09:51

Een goed nieuwjaar allemaal!

Het is zoals Mullog zegt: belangeloos zoveel tijd investeren verdient een pluim.
Dank PietV en veel succes Bonjour!
I sat by the ocean.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 02 jan 2021 00:26

succes bonjour

een zijdelingse vraag
hoe is het ondertussen met devious en andere oude rakkers en/of dames zoals Kitty?

outremer
Forum fan

Bericht door outremer » 02 jan 2021 17:18

respect !
Ik zit ook al decennia in te kompjoeter wereld, productieproblemen zijn altijd een beetje stresserend :-)

volhouden zou ik zeggen !

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 02 jan 2021 18:11

appelfflap schreef:
02 jan 2021 00:26
hoe is het ondertussen met devious en andere oude rakkers en/of dames zoals Kitty?
Iemand heeft me ooit onder de naam 'devious' benaderd met de vraag of ik zijn account weer even kan activeren. Aangezien email niet overeen kwam heb ik gezegd dat ie maar een nieuw account aan moest maken. Daarna niets meer van gehoord.

Van andere oudere leden helemaal niets.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 03 jan 2021 01:00

Was dat kort geleden dat devious weer zijn account wou activeren? Dat zou een complete verrassing zijn. Verwacht niet de 'oude' devious. Momenteel is hij fervent aanhanger van complottheorieën, moedigt mensen op Facebook aan zich niet te laten vaccineren, is van atheïst agnost geworden en distantieert zich van zijn verleden. Ik weet wat er in zijn familiekring is voorgevallen. Dat ga ik hier niet vermelden, maar het is denk ik wel van invloed geweest. Op Facebook vind ik hem niet scherp. Geen onderbouwing, makkelijk te weerleggen, opruiend en erg op zichzelf gericht.
Bijvoorbeeld melden dat de PCR testen niet deugen, er geen verschil te testen is tussen corona en griep, maar vervolgens wel melden dat hijzelf corona heeft gehad. Hoe wil hij dat dan aantonen? Ook viel het allemaal reuze mee. Daarmee vergeet hij dat het draait om de gemeenschap en niet om het individu. Dat jezelf er nauwelijks ziek van wordt en een goed immuunsysteem hebt zegt mij niets. Wat wil je dan? Dat we bravo roepen en je een sticker geven?? Feit is dat er wel degelijk mensen overlijden en dat we dit virus serieus moeten nemen.
Daarnaast moeten de WHO, Bill Gates, klimaat, media, rechterlijke macht en WEF het ontgelden. En o ja, ook Harari toen ik die noemde. Één groot complot van een klein groepje mensen die de wereld leiden. Alsof je grote crises en de complexe problematiek van de afgelopen decennia wilt reduceren tot één antwoord. Dat is gemakzucht van dezelfde orde als 'God did it', of dat je probeert op de middelbare school bij je verschillende eindexamenvakken dezelfde antwoorden te geven. En tsja, als het dan niet klopt, dan ligt het aan de docenten. Het is niet de eerste keer dat hij een enorme ommezwaai heeft gemaakt en waarschijnlijk ook niet de laatste. Wat mij betreft is hij aardig door de mand gevallen en doet hij lekker zijn eigen ding. Sorry, maar ik moest dit even kwijt.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 03 jan 2021 13:23

Lanier,

Wat een teleurstellend bericht over Devious.
Bijna demotiverend. Jasses.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 04 jan 2021 13:04

Bonjour van mijn kant veel succes. Je weet me te bereiken als er iets is.
@Lanier ik volg Devious ook en en het was mij ook al opgevallen. Vraag me altijd af waar het is misgegaan want van origine was hij altijd heel sceptisch t.o.v. allerhande pseudo wetenschappelijke prietpraat. Nu ben ik een zogenaamde flexitarier, een lulbegrip eerste klas maar eet gewoon om de dag vlees. Devious was een fervente vega en is nu promotor van biefstukken. Zo blijft het leven spannend. Het is verder een fijne kerel waar ik in het verleden veel mee heb opgetrokken ook buiten de site.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

outremer
Forum fan

Bericht door outremer » 04 jan 2021 13:20

Het wordt idd een beetje saai .
er zijn maar een paar topics die actief zijn :
  • Trump/USA
  • MaartenV
  • UFO's
  • Corona
en daar heb ik het wel mee gehad ondertussen.

Er mag wel eens iets nieuws komen :-)
't Probleem is dat je ook iemand moet hebben die een andere mening heeft :-)
Anders is er geen discussie hé....

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 04 jan 2021 19:23

PietV. schreef:
04 jan 2021 13:04
Bonjour van mijn kant veel succes. Je weet me te bereiken als er iets is.
@Lanier ik volg Devious ook en en het was mij ook al opgevallen. Vraag me altijd af waar het is misgegaan want van origine was hij altijd heel sceptisch t.o.v. allerhande pseudo wetenschappelijke prietpraat. Nu ben ik een zogenaamde flexitarier, een lulbegrip eerste klas maar eet gewoon om de dag vlees. Devious was een fervente vega en is nu promotor van biefstukken. Zo blijft het leven spannend. Het is verder een fijne kerel waar ik in het verleden veel mee heb opgetrokken ook buiten de site.
Ik weet dat Devious nogal vaak veranderd is:
Streng religieus
Satanisme
Reiki
Atheïsme
Agnost (en gelooft in spoken)

Ik heb sterk getwijfeld om informatie over hem te plaatsen. Ik was zelf geen topic over hem begonnen. Maar er werd om gevraagd en hij is nogal veranderd. Dat wou ik wel delen.

Persoonlijk mag ik hem graag. Hij is altijd al van het provoceren geweest. Zo begon hij met mij een keer over Reiki. Ik zei direct dat ik er niets van geloofde en meer vertrouwen had in de wetenschap. Dat kon hij wel waarderen en hij was ook nieuwsgierig. Ik zou nog steeds prima met hem een biertje kunnen drinken.

Hij was vegetariër en later veganist. Nu eet hij inderdaad regelmatig vlees. Waarschijnlijk omdat zijn nieuwe vrouw al vlees at. Zijn ex is nog steeds veganist. Met haar heb ik nog regelmatig contact. Maar dan niet over devious. Ga ik ook niet doen.

Het viel mij een tijdje geleden op dat hij Facebook volledig afwees en er niets meer mee te maken wou hebben. Nu is hij actiever dan ooit. Vooral in de hoek PVV, FvD en complottheorieën. Prima, alleen roept hij mensen op zich niet te laten vaccineren en dat vind ik niet kunnen. Je kent die mensen niet, laat staan hun medische achtergrond. Je kunt zelf wel gezond zijn, maar misschien breng je iemand aan het twijfelen die medisch gezien zich beter wel kan laten vaccineren. Zo beweert hij dat medisch personeel een ander vaccin krijgen dan de rest. Waar komt die nonsens vandaan? Ook verdedigde hij Trump onlangs. Het kan best zijn dat hij weer aan het provoceren is, en dat wanneer je met hem om de tafel zit hij behoorlijk inbind. Ook zette hij zichzelf in de hoek van 'white trash'. Allemaal heel raar.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 04 jan 2021 19:25

outremer schreef:
04 jan 2021 13:20
Het wordt idd een beetje saai .
er zijn maar een paar topics die actief zijn :
  • Trump/USA
  • MaartenV
  • UFO's
  • Corona
en daar heb ik het wel mee gehad ondertussen.

Er mag wel eens iets nieuws komen :-)
't Probleem is dat je ook iemand moet hebben die een andere mening heeft :-)
Anders is er geen discussie hé....
Het leven is ook saai geworden :wink:
Kijk maar naar een actualiteitenprogramma vanavond. Dat gaat uitsluitend over corona en vaccineren.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 04 jan 2021 19:30

Devious is 1 ve oprichters van deze winkel, herinner me vaag dat hij het forum ooit eens offline gehaald heeft.
Wat ik lees is wel bizar maar niets aan te doen zeker,
was nieuwsgierig

Plaats reactie