De TONO/PROVEA klaagbox!

Heb je nieuws over jezelf en wil je het aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

De TONO/PROVEA klaagbox!

Berichtdoor N-Rico » 10 sep 2005 09:30

Enkele maanden geleden kreeg ik een telefoontje van een meneer van TONO (had ik toen nooit van gehoord). Deze meneer wilde mij graag gratis 1 paar boxershorts toesturen waarvoor ik dan vervolgens alleen 2,60 euro porto kosten hoefde te betalen. Ik was blijkbaar minder chagrijnig dan normaal en liet de man uitspreken (1ste fout ;) ), ik vroeg hem nog wat de catch was, want die is er altijd bij dit soort verkoop acties. De man verzekerde me dat die er niet was, hij vroeg alleen of ik even telefonisch wilde doorgeven als de shorts niet bevielen

er is nooit gezegd dat, wanneer ik dat niet zou doen, ik automatisch iedere 3 maanden een nieuwe zending kreeg toegestuurd van ongeveer 20 euro

Ik heb ze zojuist maar even een mailtje gestuurd met het dringende verzoek mijn gegevens uit hun database te verwijderen en geen verdere zendingen toe te sturen, tenzij ze mij een papiertje kunnen laten zien met mijn handtekening.

Zijn er meer mensen die slachtoffer zijn van dit wanbedrijf met haar wanpraktijken? Spill your guts here!! (er mogen scheldwoorden gebruikt worden ;) )

Hier onder nog een 'ontevreden klant'
http://tono.web-log.nl/

Greetings,
a very pissed off N-Rico !
* 't giet zoals 't giet *
N-Rico
Technologist

Berichtdoor chromis » 10 sep 2005 10:02

Ik heb al een hele tijd van die shorts aan in werkelijkheid.

Ik bestel ze alleen niet zelf. Doet mijn moeder, maar het is inderdaad wel irritant dat je expliciet moet aangeven dat je na een bestelling over 3 maanden niet weer twee extra broeken wil bij wijze van spreken. We hebben wel eens shorts teruggestuurd in ieder geval. Ze schrijven min of meer ook ongevraagd de prijs van je bankrekening af dus geen accept giro oid, dus als je iets wil terugsturen dan moet je je geld terugvorderen, etc, etc, heel gedoe. Eigenlijk niet echt leuk.

Je moet echt expliciet zeggen "ik hoef er geen meer". Er zit een kaartje bij iedere zending waar dat op staat zover ik weet.

Hoe ze ons benaderd hebben.. geen idee.

Ik had ineens een nieuwe onderbroek van een vaag merk.

So be it :)

Ik heb wel eens duurdere shorts gehad en die gingen echt niet langer mee eigenlijk.
chromis
Technologist

Berichtdoor insomnia » 10 sep 2005 12:02

Telefoonbedrijven zijn hier meesters in:

Ik kreeg laatst voor 3 maanden 50 gratis belminuten per maand aangeboden en toen ik doorvroeg bleek dat ik dan alleen maar even telefonisch moest doorgeven dat ik geen extra belminuten meer hoefde.
Dit werd niet op voorhand verteld!
C'est le ton qui fait la musique
insomnia
Unstoppable!

Berichtdoor annabel » 10 sep 2005 20:05

Oei succes toegewenst.

Op de sites van Radar en Kassa vind je diversen klachten over die bedrijven die in de link staan die je vermeldde. Allemaal 1 pot nat. Ze schromen niet je mailtje te negeren en gewoon een incassobureau op je dak te sturen.

Ik had er twee weken terug een van Front internationaal aan de lijn.
Hij beweerde dat ze een vrij nieuw bedrijf waren in Nederland. Ik heb hem gelijk uit de droom geholpen en gezegd dat hun reputatie hun vooruit was gesneld en hem vervolgens naar de sites van Radar en Kassa verwezen. Hij begreep gelukkig snel dat ik niet geinterresseerd was. :lol:
Er zijn geen nivo's in bewustzijn...
Alleen gradaties in onwetendheid.
annabel
Regular

Berichtdoor nancy » 11 sep 2005 15:46

Goeie afscheepzin die ik altijd gebruik:

"Welk gedeelte van 'nee' heeft u niet begrepen?"

succes verzekerd!
Laatst bijgewerkt door nancy op 27 mei 2006 22:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Lach meer!
nancy
Addicted

Berichtdoor N-Rico » 13 sep 2005 13:43

Geachte Klant

Naar aanleiding van uw mail delen wij U mede dat wij
de zendingen hebben geannuleerd. Mocht er toch nog
een zending aankomen dan kunt U ons deze retourneren
aan het volgende adres.

Met vriendelijke groeten

Klantenservice PROVEA

Retour adres :

Provea
Antwoordnummer 55019
3640 VB Mijdrecht.
Of
Provea
Postbus 28
1030 Brussel 4

Het zal mij benieuwen!
N-Rico
Technologist

PROVEA

Berichtdoor Error » 26 mei 2006 14:08

Tono / provea:
Kwaliteit van product is ok, kwaliteit van de organisatie is belabberd!

Dus zorg dat ze nooit je
- eigen emailadres krijgen (hotmail of yahoo mail is ok) opzeggen naar klantenservice@provea.ch met BCC naar je eigen vaste adres als bewijs voor incassobureau.
- telefoonnummer krijgen (bellen met nrweergave uit)
- bankrekeningnr krijgen (accept contact betalen bij bank of betalen vanaf bijna lege rekening, zonder debetmogelijkheid uiteraard)

Als je ongevraagde spullen thuis krijgt hoef je niets te doen! gewoon houden en niet reageren. Wel zeker weten dat je echt niets besteld hebt!
Incasso zonder toestemming terug laten draaien bij bank. gaat heel eenvoudig, even bellen of langslopen

succes
Error

Berichtdoor N-Rico » 26 mei 2006 17:56

Heb pas de 6de aanmaning gehad voor die rekening van die ongevraagde boxershorts (die ik trouwens niet zo geweldig vind zitten,..die krengen knellen teveel :) ) en ze zouden nu een deurwaarder of incasso oid inschakelen,...ben benieuwd,...en dat voor 28,- :D

Vieze gore misbaksels!
N-Rico
Technologist

Berichtdoor PietV. » 26 mei 2006 19:27

N-Rico schreef:Heb pas de 6de aanmaning gehad voor die rekening van die ongevraagde boxershorts (die ik trouwens niet zo geweldig vind zitten,..die krengen knellen teveel :) ) en ze zouden nu een deurwaarder of incasso oid inschakelen,...ben benieuwd,...en dat voor 28,- :D

Vieze gore misbaksels!

Beste Enrico,

Als jij kunt aantonen dat je alle moeite hebt gedaan om hier onderuit te komen dan heeft een deurwaarder geen "poot" om op te staan. Het enige wat vaak helpt is een aangetekende brief en het stellen van een ultimatum. Met een redelijke termijn. Bijvoorbeeld twee weken om jou te antwoorden. Draai de zaak om. Maak hun duidelijk dat indien men dit tracht op te lossen met een gerechtelijke procedure. Jij genoodzaakt bent om alle kosten die je tot nu hebt gemaakt op hun te verhalen. En vertel hun expliciet en duidelijk dat je niet gediend bent van verdere zendingen.
En stuur een kopie van deze brief naar een aantal consumentenorganisaties. En geef dit ook aan in je schrijven.

cc. TROS - Radar
Stichting consumentenzaken
Kassa etc.
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. — George Bernard Shaw
PietV.
Moderator

Berichtdoor Silphia » 17 jul 2006 14:37

LET OP! DIT ZIJN VERSCHRIKKELIJKE OPLICHTERS!!

Ik heb ooit een actie thuisgestuurd gekregen waar ik gebruik van heb gemaakt en mijn bankrekeningnr gegeven voor een eenmalige afschrijving. Daarna kreeg ik -zonder dat ik iets besteld had - weer een aantal producten thuisgestuurd en dit heb ik retour gestuurd met de melding dat ik het niet besteld had en ook niet wilde hebben. Dit heb ik ook nog telefonisch met hun besproken. Vervolgens hebben zij het op 1 of andere manier voor elkaar gekregen een doorlopende machtiging op mijn banknr te regelen en dus geld van mijn rekening gehaald voor dat laatste pakketje, maar dus ook voor het nog te komen pakketje. Gelukkig heb ik het kunnen herstellen.

Wat moet je dus doen als jij dit ook ontdekt? meteen de bank bellen en het bedrag laten storneren en een blokkade op hun naam laten zetten!!

Maar beter is natuurlijk om het te voorkomen!! Trap er niet in! ik zal in ieder geval voortaan beter opletten met dit soort shitacties!

Groetjes!
Silphia

Berichtdoor wahlers » 17 jul 2006 21:45

Suggestie...

Pak ze terug!

Accepteer alle pakketje!
Betaal nooit!
Weiger toegang van ieder incasso kantoor in je huis (ze mogen er namelijk niet in zonder gerechtelijk bevel!).
Wel even expliciet per aangetekende brief aan het incasso bureau vermelden dat je nooit pakketjes ontvangen hebt van het bewuste bedrijf (om je wettelijk in te dekken).
Laat het voorkomen!
Beweer dat je de pakketjes nooit ontvangen hebt!
Bewijslast hiervan ligt niet bij de klant maar bij de verkoper!

Stel vervolgens voor dat je best bereid bent om ze te betalen! (schikking!)
Mits ze de pakketjes in het vervolg aangetekend sturen, immers de pakketjes raken iedere keer kwijt!
Weiger vervolgens ieder aangetekend pakketje van dit bedrijf!

Nu heeft dit bedrijf een groot en vooral kostbaar probleem! :lol: :lol: :lol: :lol:

Dit was maar een creatieve suggestie maar ik zou eerst kontakt opnemen met 'radar' of 'kassa' of dit constructueel mogelijk is!
Constructueel mogelijk is iets anders als wettelijk toegestaan!
Volgens de letter van de wet moet je elk geaccepteerd pakketje natuurlijk betalen!
Het gaat hier natuurlijk op de bewijslast!
Of om het met een catchy amerikaanse expressie uit te drukken:
    "You need a thief to catch a thief!"

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
wahlers
Diehard

Berichtdoor doctorwho » 18 jul 2006 11:19

Dus alleen aangetekende of door de gerechtsdeurwaarder overhandigde onderbroeken betalen. :D Stuur net zolang ongewassen retour tot ze het beu zijn.
En koop noooit via de telefoon (soms nemen ze je opdracht zelfs op). Als ik niet aan het eten ben oid laat ik de colporteurs (verzekeringen, telefoon, hypotheek) hun verhaal doen, veins interesse houd ze zolang mogelijk aan het lijntje en zeg dan NEE!! dank u. Gelijk een goede oefening in nee zeggen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho
Superposter

Berichtdoor Samante » 18 jul 2006 12:47

doctorwho schreef:

Dus alleen aangetekende of door de gerechtsdeurwaarder overhandigde onderbroeken betalen. :D Stuur net zolang ongewassen retour tot ze het beu zijn.
En koop noooit via de telefoon (soms nemen ze je opdracht zelfs op). Als ik niet aan het eten ben oid laat ik de colporteurs (verzekeringen, telefoon, hypotheek) hun verhaal doen, veins interesse houd ze zolang mogelijk aan het lijntje en zeg dan NEE!! dank u. Gelijk een goede oefening in nee zeggen.

Ik heb een keer de politie op de colporteurs afgestuurd die mij probeerden te misleiden met een of ander zwendelverhaal. De vijf dames en heren van dat energiebedrijf hebben ongeveer een uur alles mogen uitleggen aan de agenten die een onderzoekje instelden.
Samante

Berichtdoor doctorwho » 18 jul 2006 12:56

Dus eerst binnenlokken, vervolgens geen koffie aanbieden en vlug de politie bellen :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho
Superposter

Berichtdoor N-Rico » 08 sep 2006 18:10

En dan vandaag eindelijk de incasso vordering ontvangen van Intrum Justitia...

zucht, stelletje #^%^&%&%# (gesencureerd)

Ik heb ze onderstaande email gestuurd...

Geachte Mevrouw/meneer,

heden, 8 september 2006, heb ik een brief ontvangen van Intrum Justitia aangaande een vordering ter incasso van EUR <bedrag> in opdracht van PROVEA/TONO. Dit zou een bestelling betreffen welke ik op 21-04-2006 zou hebben gedaan (omschrijving <bestelnummer> TONO).
Ik kan u verzekeren dat ik nooit een dergelijke bestelling bij u heb geplaatst, en ik ben derhalve ook niet van plan deze te betalen.
Mocht uw bedrijf van mening zijn dat ik wel een dergelijke bestelling heb geplaatst dan zou ik hiervan graag eerst een bewijs zien.

Tevens wijs ik u graag op artikel 7 lid 1 en 2 van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek:

1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied

2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.

Bij deze het vriendelijke, doch dringende, verzoek om genoemde incasso opdracht in te trekken. En nogmaals het verzoek om mijn gegevens uit uw addressen bestand te verwijderen!

Hopende op uw spoedige medewerking verblijf ik,
N-Rico
Technologist

Volgende

Keer terug naar Persoonlijk nieuws.