Vogelaar wordt steeds gekker
Moderator: Moderators
Vogelaar wordt steeds gekker
Vogelaar: Polarisatie-oproep Bos is ongelukkig
'Minder polarisatie, daar sta ik voor,' zegt minister van Integratie Ella Vogelaar (PvdA), die de oproep van PvdA-leider Wouter Bos om het integratiedebat in de partij scherper te voeren 'ongelukkig' noemt.
...
De PvdA-minister zegt verder dat zij het 'interessant' vindt hoe verschillende culturen elkaar beïnvloeden. Positief noemt zij vooral de invloed van de moslims op ons eten en op onze kleding.
Daarnaast is de bewindsvrouw ook blij met de 'wij-cultuur' van allochtonen: 'In Nederland is door de individualisering veel meer een ik-cultuur ontstaan de afgelopen twintig, dertig jaar. Er zou helemaal niets verkeerds mee zijn als we een beetje meer wij-cultuur hadden.'
--------------------------------------
Ik heb er een paar uitspraken uitgelicht. Zie het totale artikel hier
Interessant hoe die culturen elkaar beïnvloeden inderdaad. Dat merk je vooral als je als homo met je vriend hand in hand loopt in de grote stad. Of dat je geen hand meer uit durft te steken als je een moslimman begroet. Ook grappig is het, dat je zo min mogelijk wil opvallen als je een groepje jong Marokko bij elkaar ziet staan, vooral niet aankijken die gasten, want je weet tenslotte maar nooit. Ook leuk die invloed waardoor je als nieuw spaardertje geen varkentje meer krijgt als je een rekening opent bij Fortis. Die invloed is ook werkbevorderend, vooral voor veiligheidsbeambtes die een aardige boterham verdienen met het beveiligen van mensen die die invloed wat minder zeggen te waarderen.
En ja wat zijn we blij met de invloed op ons eten en kleding! Vogelaar voelt zich heerlijk in een multi culti hobbezak. Ook de kleding van onze eigen leuke jonge meisjes heeft ineens een nieuwe dimensie gekregen, wat eerst voor vlot en modern doorging, heet nu eruit zien als een hoer. En onze mannen worden ook vast geïnspireerd door de kringloop leger des heils kleding van de wat oudere moslimman. Of ze laten zich inspireren door de dure bij elkaar gejatte Armanikleding van onze Vagijnmarokkaantjes.
En dat eten, nou geweldig inderdaad. Al die shoarmatenten bijvoorbeeld, waar men stukken onduidelijk vlees afsnijdt en vermengt met een stijf van de knoflook staande saus op een platgeslagen broodje. Ik sta versteld van de culinaire verrijking. En couscous, wat zouden we zijn zonder! Om nog maar niet te spreken van een heerlijke halal kebab. Het zou maar povertjes gesteld zijn met onze keuken als we de rijke culinaire uitspattingen van onze nieuwe Nederlanders hadden moeten missen.
En de wij-cultuur, moet daar nog op ingegaan worden? De wij-cultuur van de moslims? Of de wij-cultuur van de Nederlanders. Ik zoek me rot, maar kan het positieve er niet in vinden.
Wanneer is Vogelaar gek genoeg om haar te laten opnemen in een gesloten inrichting?
'Minder polarisatie, daar sta ik voor,' zegt minister van Integratie Ella Vogelaar (PvdA), die de oproep van PvdA-leider Wouter Bos om het integratiedebat in de partij scherper te voeren 'ongelukkig' noemt.
...
De PvdA-minister zegt verder dat zij het 'interessant' vindt hoe verschillende culturen elkaar beïnvloeden. Positief noemt zij vooral de invloed van de moslims op ons eten en op onze kleding.
Daarnaast is de bewindsvrouw ook blij met de 'wij-cultuur' van allochtonen: 'In Nederland is door de individualisering veel meer een ik-cultuur ontstaan de afgelopen twintig, dertig jaar. Er zou helemaal niets verkeerds mee zijn als we een beetje meer wij-cultuur hadden.'
--------------------------------------
Ik heb er een paar uitspraken uitgelicht. Zie het totale artikel hier
Interessant hoe die culturen elkaar beïnvloeden inderdaad. Dat merk je vooral als je als homo met je vriend hand in hand loopt in de grote stad. Of dat je geen hand meer uit durft te steken als je een moslimman begroet. Ook grappig is het, dat je zo min mogelijk wil opvallen als je een groepje jong Marokko bij elkaar ziet staan, vooral niet aankijken die gasten, want je weet tenslotte maar nooit. Ook leuk die invloed waardoor je als nieuw spaardertje geen varkentje meer krijgt als je een rekening opent bij Fortis. Die invloed is ook werkbevorderend, vooral voor veiligheidsbeambtes die een aardige boterham verdienen met het beveiligen van mensen die die invloed wat minder zeggen te waarderen.
En ja wat zijn we blij met de invloed op ons eten en kleding! Vogelaar voelt zich heerlijk in een multi culti hobbezak. Ook de kleding van onze eigen leuke jonge meisjes heeft ineens een nieuwe dimensie gekregen, wat eerst voor vlot en modern doorging, heet nu eruit zien als een hoer. En onze mannen worden ook vast geïnspireerd door de kringloop leger des heils kleding van de wat oudere moslimman. Of ze laten zich inspireren door de dure bij elkaar gejatte Armanikleding van onze Vagijnmarokkaantjes.
En dat eten, nou geweldig inderdaad. Al die shoarmatenten bijvoorbeeld, waar men stukken onduidelijk vlees afsnijdt en vermengt met een stijf van de knoflook staande saus op een platgeslagen broodje. Ik sta versteld van de culinaire verrijking. En couscous, wat zouden we zijn zonder! Om nog maar niet te spreken van een heerlijke halal kebab. Het zou maar povertjes gesteld zijn met onze keuken als we de rijke culinaire uitspattingen van onze nieuwe Nederlanders hadden moeten missen.
En de wij-cultuur, moet daar nog op ingegaan worden? De wij-cultuur van de moslims? Of de wij-cultuur van de Nederlanders. Ik zoek me rot, maar kan het positieve er niet in vinden.
Wanneer is Vogelaar gek genoeg om haar te laten opnemen in een gesloten inrichting?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- collegavanerik
- Superposter
Re: Vogelaar wordt steeds gekker
kok kom niet zo xenofoob met eten zeg!Kitty schreef:
ontvelde tuinbonen met koriander: stom he ik vind het gewoon lekker
Wat jonge marokkanen het meest missen als ze op vakantie in marokko zijn: bruine boterham met kaas en stroopwafels.
Kijk hier voor meer exotische eetideeen
http://www.goedgezien.nl/trendsuitdewereldkeuken.htm
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Natuurlijk, ik ben gek op lekker eten. Maar het is toch maf dat ze komt op het eten en de kleding als ze de positieve invloed van de mosliimcultuur wil schetsen? Verder komt Vogelaar dus ook niet? Als ze een bericht in de krant leest, bijvoorbeeld homo in elkaar geslagen, of joods gezin weggepest uit hun huis, denkt ze dan. Nou ja ze kunnen wel lekker koken. Of ze waren wel netjes gekleed. Het is toch imbiciel om te komen met eten en kleding als je het hebt over de verrijking van onze cultuur door de moslimcultuur.collegavanerik schreef:kok kom niet zo xenofoob met eten zeg!
Wat jonge marokkanen het meest missen als ze op vakantie in marokko zijn: bruine boterham met kaas en stroopwafels.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- collegavanerik
- Superposter
Je hebt gelijk hoor.Kitty schreef:Natuurlijk, ik ben gek op lekker eten. Maar het is toch maf dat ze komt op het eten en de kleding als ze de positieve invloed van de mosliimcultuur wil schetsen? Verder komt Vogelaar dus ook niet? Als ze een bericht in de krant leest, bijvoorbeeld homo in elkaar geslagen, of joods gezin weggepest uit hun huis, denkt ze dan. Nou ja ze kunnen wel lekker koken. Of ze waren wel netjes gekleed. Het is toch imbiciel om te komen met eten en kleding als je het hebt over de verrijking van onze cultuur door de moslimcultuur.collegavanerik schreef:kok kom niet zo xenofoob met eten zeg!
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Zie je iets positiefs in moslim-kledij? (wél als je veel lelijks te bedekken hebt natuurlijk!Kitty schreef:Natuurlijk, ik ben gek op lekker eten. Maar het is toch maf dat ze komt op het eten en de kleding als ze de positieve invloed van de mosliimcultuur wil schetsen? Verder komt Vogelaar dus ook niet? Als ze een bericht in de krant leest, bijvoorbeeld homo in elkaar geslagen, of joods gezin weggepest uit hun huis, denkt ze dan. Nou ja ze kunnen wel lekker koken. Of ze waren wel netjes gekleed. Het is toch imbiciel om te komen met eten en kleding als je het hebt over de verrijking van onze cultuur door de moslimcultuur.collegavanerik schreef:kok kom niet zo xenofoob met eten zeg!
Een wat ongelukkig stukje waar de nadruk niet op moslims had moeten liggen, daar ben ik het mee eens, maar mevrouw Kitty, u pikt er nu juist weer de moslim cultuur uit die u dan kunt gebruiken om een punt te willen scoren. Jammer vind ik dat aangezien er nog veel meer mensen van andere culturen rondlopen die wel degelijk op bepaalde manieren de multiculturele samenleving positief beinvloeden.
Het voedsel van de moslims ( op halal vlees na ) heeft niet zoveel te maken met hun geloof maar met de cultuur! Het heeft dan ook geen zin om daar op af te geven aangezien je dat NIET gebruikt zou hebben zou u geen afkeer hebben van de Islam.
De Nederlandse "cultuur" stelt heden ten dage niets meer voor en heeft voornamelijk plaats gemaakt voor eigenbelang van kapitalisten vee. Lekker gezellig!
Het voedsel van de moslims ( op halal vlees na ) heeft niet zoveel te maken met hun geloof maar met de cultuur! Het heeft dan ook geen zin om daar op af te geven aangezien je dat NIET gebruikt zou hebben zou u geen afkeer hebben van de Islam.
De Nederlandse "cultuur" stelt heden ten dage niets meer voor en heeft voornamelijk plaats gemaakt voor eigenbelang van kapitalisten vee. Lekker gezellig!
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Is het 'Vogelaar' of is het Kitty die over (o.a.) 'eten begon te klessebessen?Primaat schreef:Een wat ongelukkig stukje waar de nadruk niet op moslims had moeten liggen, daar ben ik het mee eens, maar mevrouw Kitty, u pikt er nu juist weer de moslim cultuur uit die u dan kunt gebruiken om een punt te willen scoren. Jammer vind ik dat aangezien er nog veel meer mensen van andere culturen rondlopen die wel degelijk op bepaalde manieren de multiculturele samenleving positief beinvloeden.
Wat is er mis met eten? Menig mens smult van de Surinaamse, indonesische, chineese, thaise, indiase, argentijnse, italiaanse, griekse etc.etc. keuken. Volgens mij is "integratie" en "cultuur" niet alleen een onderdeel van de moslims.fbs33 schreef:Is het 'Vogelaar' of is het Kitty die over (o.a.) 'eten begon te klessebessen?
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
De hamvraag die ik stelde, blijft staan en ik constateerde (n.a.v. jouw verwijtend antwoord aan Kitty [over het eten] dat jij dat verwijt aan Vogelaar had moeten toedichten omdat die er het eerste over begon.
Verder heeft cultuur zowat alles met een religisme te maken.
Religismen vinden hun oorsprong in een ooit opgetekende bestaande cultuur!
Hoofdzakelijk om een bestaande (en ideaal geachtte interne cultuur vast te leggen met de e.o.a. god ter versteviging en rechtvaardiging van die groep incl. de heersende cultuur)
Slechte ervaringen met het eten v. bv. varkensvlees leidden tot een verbod v. god op het eten daarvan, maar óók tot kleedvoorschriften die al de praktijk v. alledag vastlegden en als praktisch ervaren waren.
Het overbrengen naar gastlanden die hún ervaringen v. alledag hebben vastgelegd in de loop v. millennia is derhalve pure idiotie!
Varkensvlees is door de voortschrijdende wetenschap allang van zijn gevaren ontdaan, en het dragen van een bikini laat ontegenzeggelijk de vrijheid v.h. lichaam een tikkeltje méér in ere dan een burkini ooit kan.
De 'integratie'moet dan ook 100% van Isl. medeburgers afkomen (evenals hun geboortenoverschot aanpassen, haha)
Met intelligentie als een soort extraatje op onze instincten (die behoud v.h. oude voorstaan) kom je verder als mens (in álle klassen der maatschappij trouwens!)
Conclusie: Vogelaar is een oerconservatieve vijand v.d. menselijke progressie en mag daarom verweten worden instinctief als dier te handelen, haha
Onwetend van het feit dat ze daarmee vóóral het islamitische deel der bevolking schade toebrengt?
Overigens eet ik wat ik lekker vind en interessert het me geen lor uit welke cultuur het afkomstig is (aan C.v.E; die ontvelde tuinboontjes met koriander ga ik eens proberen [hoewel die 'velletjes' juist de peristaltiek bevorderen!})
Verder heeft cultuur zowat alles met een religisme te maken.
Religismen vinden hun oorsprong in een ooit opgetekende bestaande cultuur!
Hoofdzakelijk om een bestaande (en ideaal geachtte interne cultuur vast te leggen met de e.o.a. god ter versteviging en rechtvaardiging van die groep incl. de heersende cultuur)
Slechte ervaringen met het eten v. bv. varkensvlees leidden tot een verbod v. god op het eten daarvan, maar óók tot kleedvoorschriften die al de praktijk v. alledag vastlegden en als praktisch ervaren waren.
Het overbrengen naar gastlanden die hún ervaringen v. alledag hebben vastgelegd in de loop v. millennia is derhalve pure idiotie!
Varkensvlees is door de voortschrijdende wetenschap allang van zijn gevaren ontdaan, en het dragen van een bikini laat ontegenzeggelijk de vrijheid v.h. lichaam een tikkeltje méér in ere dan een burkini ooit kan.
De 'integratie'moet dan ook 100% van Isl. medeburgers afkomen (evenals hun geboortenoverschot aanpassen, haha)
Met intelligentie als een soort extraatje op onze instincten (die behoud v.h. oude voorstaan) kom je verder als mens (in álle klassen der maatschappij trouwens!)
Conclusie: Vogelaar is een oerconservatieve vijand v.d. menselijke progressie en mag daarom verweten worden instinctief als dier te handelen, haha
Onwetend van het feit dat ze daarmee vóóral het islamitische deel der bevolking schade toebrengt?
Overigens eet ik wat ik lekker vind en interessert het me geen lor uit welke cultuur het afkomstig is (aan C.v.E; die ontvelde tuinboontjes met koriander ga ik eens proberen [hoewel die 'velletjes' juist de peristaltiek bevorderen!})
Beste Primaat, denk je echt dat mevrouw Vogelaar het over iets anders had dan de moslimcultuur?Primaat schreef:Een wat ongelukkig stukje waar de nadruk niet op moslims had moeten liggen, daar ben ik het mee eens, maar mevrouw Kitty, u pikt er nu juist weer de moslim cultuur uit die u dan kunt gebruiken om een punt te willen scoren. Jammer vind ik dat aangezien er nog veel meer mensen van andere culturen rondlopen die wel degelijk op bepaalde manieren de multiculturele samenleving positief beinvloeden.
Dat is niet te vinden voor de landelijke verkiezingen, ik vond alleen een onderverdeling in het percentage mannen en vrouwen. Misschien kan iemand anders deze gegevens wel vinden?Zonde schreef:Welk percentage PvdA kiezers is eigenlijk moslims?
'Links' heeft, door zijn instelling om 'iets' te verwerven! méér aantrekkingskracht op degenen die 'niets' hebben!Zonde schreef:Welk percentage PvdA kiezers is eigenlijk moslims?
'Moslims' zitten in doorsnee in de hoek van niets bezittende paupers die hopen op een nieuwe nivelleringsronde(n)
Het beter, of juist minder goed verkopen van dit uitgangspunt bepaalt per verkiezing in welke linkse hoek de meeste stemmen geteld kunnen worden.
Het percentage is dus variabel, maar vast hoger dan bij rechts, dat zich toespitst op het behoud van datgene wat 'men' heeft!
85% van de stemgerechtigde allochtonen, die daadwerkelijk naar de stembus gaan, stemt links waarbij de PVDA een uitschieter is. Alleen zegt dit gegeven niets over de verhouding autochtone en allochtone kiezers binnen de PVDA. Ook kan ik niet vinden hoeveel stemgerechtigde allochtonen er zijn. Dus is het ook lastig uit te rekenen.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in de grote steden is het ook duidelijk dat veel allochtonen op de PVDA hebben gestemd. De weerslag hiervan is in die steden ook goed te zien.
Hier nog een berichtje over de gemeenteraadsverkiezingen
Allochtonen stemmen massaal op PvdA
Bij de allochtone kiezers was de PvdA duidelijk favoriet bij de verkiezingen voor de gemeenteraad. 80 procent van de allochtonen die gingen stemmen, heeft op de PvdA gestemd, blijkt uit een peiling van de Universiteit van Amsterdam.
Van de Turken heeft 84 procent op de PvdA gestemd. Van de Surinamers en Antillianen koos 81 procent voor de PvdA en van de Marokkanen 78.
Onderzoekers ondervroegen allochtonen bij stembureaus in Amsterdam, Rotterdam, Arnhem en Breda. De opkomst lag bij de allochtonen ver onder het gemiddelde. Ongeveer 37 procent van de allochtone kiezers ging stemmen.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03 ... 605FD.html
Tja 80% van 37% van hoeveel? Het zegt dus allemaal niet veel als je het beginaantal van stemgerechtigde allochtone kiezers niet weet. Die 80% klinkt dus stukken hoger dan het in weze is.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in de grote steden is het ook duidelijk dat veel allochtonen op de PVDA hebben gestemd. De weerslag hiervan is in die steden ook goed te zien.
Hier nog een berichtje over de gemeenteraadsverkiezingen
Allochtonen stemmen massaal op PvdA
Bij de allochtone kiezers was de PvdA duidelijk favoriet bij de verkiezingen voor de gemeenteraad. 80 procent van de allochtonen die gingen stemmen, heeft op de PvdA gestemd, blijkt uit een peiling van de Universiteit van Amsterdam.
Van de Turken heeft 84 procent op de PvdA gestemd. Van de Surinamers en Antillianen koos 81 procent voor de PvdA en van de Marokkanen 78.
Onderzoekers ondervroegen allochtonen bij stembureaus in Amsterdam, Rotterdam, Arnhem en Breda. De opkomst lag bij de allochtonen ver onder het gemiddelde. Ongeveer 37 procent van de allochtone kiezers ging stemmen.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03 ... 605FD.html
Tja 80% van 37% van hoeveel? Het zegt dus allemaal niet veel als je het beginaantal van stemgerechtigde allochtone kiezers niet weet. Die 80% klinkt dus stukken hoger dan het in weze is.