Tooske en Henkjan Smits zoeken Uri Geller

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Tooske en Henkjan Smits zoeken Uri Geller

Berichtdoor lanier » 28 dec 2007 11:06

HILVERSUM (ANP) - Tooske Ragas-Breugem en Henkjan Smits presenteren vanaf 26 januari het nieuwe SBS6-programma De Nieuwe Uri Geller. In deze wekelijkse liveshow zoekt de zender de Nederlandse opvolger van de wereldberoemde 'mentalist'. Dat liet SBS6 donderdag weten.

In het tv-programma gaan tien kandidaten met bijzondere gaven elke week de strijd met elkaar aan om te bepalen wie zich de Uri Geller van Nederland mag noemen. Geller zelf zal bij elke uitzending aanwezig zijn.

Geller is bekend om zijn bijzondere kunsten. De Israëliër kan met zijn gedachten lepels buigen, kapotte horloges weer op gang brengen en zaadjes binnen enkele seconden laten uitgroeien tot plantjes.

De Nieuwe Uri Geller wordt vanaf 26 januari elke zaterdag om 20.00 uur uitgezonden op SBS6.

Zie: http://planet.nl/planet/show/id=118880/ ... /sc=d59ff4

Yeah right! Met gedachten lepels buigen...
Hoe diep kunnen we nog zinken in Nederland met de programmering op tv?
Ik kijk steeds minder en minder tv, en wat ik kijk word uitgezonden op Discovery Channel of NGC of Animal Planet.
"God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

- L. Feuerbach
lanier
Site Admin

Berichtdoor MOODY BLUE » 28 dec 2007 11:20

Het lijkt wel op steeds verdere infantilisering van televisieuitzendingen.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
MOODY BLUE
Unstoppable!

Berichtdoor fbs33 » 28 dec 2007 12:15

Ik denk dat we godsdienstig genivelleerd worden volgens de redenatie, "Als er telekinese bestaat, is een god die datzelfde kunstje tot in de perfectie beheerst, niet ver meer"!
En het mooiste is bovendien dat mensen van alle gezindten gelijkgeschakeld worden in zo'n geloof (behalve die verdomde ongelovige vrijdenkers natuurlijk!) en van multi-culi naar uni-culti overschakelen!
Slecht en infantiel onderwijs om mede het pad te bereiden, en we leefden nog lang en gelukkig samen :lol:
fbs33
Unstoppable!

Berichtdoor Antiscience » 28 dec 2007 12:56

Geldt het ook wanneer je tepels kan buigen. :lol:
Ik wil mijn vaardigheden best wel demonstreren.
Antiscience
Banned

Berichtdoor fbs33 » 28 dec 2007 13:06

Antiscience schreef:Geldt het ook wanneer je tepels kan buigen. :lol:
Ik wil mijn vaardigheden best wel demonstreren.
Perverse geilaard, neem je je eigen vrouwen mee daarvoor? :lol:
fbs33
Unstoppable!

Berichtdoor Yoyo » 28 dec 2007 13:49

Gaat het alleen om lepels buigen of ook dingen bewegen? 8)
Talmoed komt voor de val - yoyo
Yoyo
Unstoppable!

Berichtdoor Yoyo » 28 dec 2007 14:01

Je kan zeggen wat je wil maar entertainment is het zeker. Ik ben benieuwd naar dat programma. Iemand ooit The Prestige gezien met Hugh Jackman?

Moet je deze Chinees eens zien!
http://www.youtube.com/watch?v=sDW0qgYyUeo

:shock: Woh!
Talmoed komt voor de val - yoyo
Yoyo
Unstoppable!

Berichtdoor Sararje » 28 dec 2007 14:15

Hmm, volgens mij bestaat er al een programmamet vergelijkbare opzet met elke week een andere gek.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje
Unstoppable!

Berichtdoor CXT » 28 dec 2007 14:18

Die Chinezen zijn duidelijk doorgestoken kaart. Bij dat eerste ventje wordt er gewoon een draadje gebruikt en bij de tweede een magneet.

Ik had al wat in de Metro (gratis krant) gelezen over die illusionist. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Soms lijkt het echt of het wat anders is, maar dat is moeilijk te peilen.
Alles stroomt.
CXT
Moderator

Berichtdoor collegavanerik » 28 dec 2007 15:23

http://www.skepsis.nl/geller.html :evil3:

Auteur: Rob Nanninga
Bron: Parariteiten: een kritische blik op het paranormale
Utrecht: Het Spectrum, 1988 (hoofdstuk 2)

Uri Geller
en andere kunstenmakers

Uri Geller gaf in de jaren zeventig een nieuwe impuls aan het onderzoek naar psychokinetische (PK) verschijnselen. Hij boog lepels, schijnbaar zonder er enige kracht op uit te oefenen, bracht kapotte horloges weer aan het lopen en liet kompasnaalden uitwijken. Dit alles demonstreerde hij voor het oog van tientallen wetenschappers en honderden journalisten. Ook trad hij op in talloze tv-shows over de gehele wereld, die een stroom van reacties opleverden van mensen die thuis eveneens allerlei PK-verschijnselen meenden te hebben waargenomen. In Engeland meldden zich zelfs verscheidene kinderen die Geller konden imiteren. Gellers faam werd vooral gevestigd door wetenschappers die beweerden dat hij hun parapsychologische tests glansrijk had doorstaan.

De voornaamste tegenstander van Uri Geller was de Amerikaanse goochelaar James Randi. Randi maakte duidelijk dat Gellers prestaties niet opmerkelijker waren dan die van een handige goochelaar. Bovendien toonde hij aan dat sommige parapsychologische experimenten zo onzorgvuldig waren opgezet, dat de proefpersoon betrekkelijk eenvoudig bedrog kan plegen. Randi's activiteiten droegen ertoe bij dat velen zich gingen realiseren dat het onderzoek naar wondermensen speciale voorzorgsmaatregelen vereist.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
collegavanerik
Unstoppable!

Berichtdoor CXT » 28 dec 2007 17:20

Skepsis schreef:Na zijn schooltijd moest Uri in militaire dienst en werd hij opgeleid tot parachutist.

Daar heb je 't al he, PARAchutist. :lol:
Alles stroomt.
CXT
Moderator

Berichtdoor Fenomeen » 28 dec 2007 17:33

Prima tv.

De grote verdwijntruc toepassen op Tooske en Tooske horen we nooit meer wat van?

Zat ze niet in Duitsland tv kijkers te vervelen?

http://www.youtube.com/watch?v=wtuYYovX4f4
Fenomeen
Unstoppable!

Berichtdoor Theoloog » 28 dec 2007 17:42

Flauw, apologetus. Flauw...

Gaan we trouwens nog dit soort actieskrijgen?

Iets anders: komt die Genverbrander Robbert vd. Broeke nog in de show?
Er op wijzen dat de keizer geen kleren draagt, is géén ad hominem.
Theoloog
Unstoppable!

Berichtdoor Sararje » 28 dec 2007 18:03

Tsja, die heeft al de grote verdwijntruc op zichzelf geoefend en is succesvol gebleken.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje
Unstoppable!

Re: Tooske en Henkjan Smits zoeken Uri Geller

Berichtdoor Plons » 29 dec 2007 03:15

lanier schreef:Hoe diep kunnen we nog zinken in Nederland met de programmering op tv?.

Tja, op vraag krijg je aanbod. Worden de Nederlanders ineens minder kritisch en meer goedgelovig, of was dat altijd zo ?

Ik denk toch het eerste want Nederlanders staan eigenlijk wel bekend als nuchtere mensen, en niet zo bezopen. Maar vanwaar komt die bezopenheid vandaan gevlogen ?
Fuck met alles.
Plons
Unstoppable!

Volgende

Keer terug naar Muziek, films en TV.