Induktie kookplaten.

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Induktie kookplaten.

Berichtdoor Antiscience » 18 aug 2006 11:14

Heb pas induktie kookplaat gekocht. :wink:

http://de.wikipedia.org/wiki/Induktionskochfeld

de.wikipedia schreef:
* Studie des Schweizer Bundesamt für Gesundheit zur "Magnetfeldexposition durch Induktionskochherde". Noch kein Abschlussbericht vorhanden

http://www.bag.admin.ch/themen/strahlun ... ml?lang=de

* PDF-Artikel der Fachhochschule Wiesbaden, Fachbereich 08 ? MND Umwelttechnik über "Gesundheitliche Auswirkungen durch Strahlenexposition niederfrequenter und hochfrequenter elektromagnetischer Felder und wie kann man sich davor schützen?"

http://r5.mnd.fh-wiesbaden.de/newpage/u ... s_ausw.pdf
Antiscience
Banned

Re: Induktie kookplaten.

Berichtdoor HarrieMe » 18 aug 2006 13:21

Antiscience schreef:Heb pas induktie kookplaat gekocht. :wink:

de.wikipedia schreef:
* PDF-Artikel der Fachhochschule Wiesbaden, Fachbereich 08 ? MND Umwelttechnik über "Gesundheitliche Auswirkungen durch Strahlenexposition niederfrequenter und hochfrequenter elektromagnetischer Felder und wie kann man sich davor schützen?"

Ik heb ook al jarenlang een inductie kookplaat. Ik bescher me op twee manieren tegen de laagfrequent straling van deze platen:
a. Ik laat zoveel mogelijk mijn egaa koken en
b. Voor de liefhebbers heb ik een kastje gebouwd dat weliswaar niet alle straling tegenhoudt, maar wel de schadelijkheid van deze straling elimineert. Als je er tenminste in wilt geloven.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
HarrieMe
Unstoppable!

Berichtdoor Antiscience » 18 aug 2006 15:32

a. Ik laat zoveel mogelijk mijn egaa koken

:)

Hallo Harrie,

heb me ook erover geinformeerd. In Nederland
vond ik geen serieuze info, alleen pseudo- wetenschappelijke
flauwekul... zo als de mens heeft freqeuntie van 2,87 herz :)
en door het induktieveld gaan elektronen linksom-spin, :)
te veel energierijke straling. :)

Kijk het zijn wisselstroommagneetvelden die gebruik
maken van het feit dat wervelstromen in magnetiseerbaar materiaal
warmte veroorzaken. Een transformator wordt bij 50 herz (netfreqeuntie) warm.
Induktie kookveld zelfde pricipe alleen b.v. 1000 x 50 = 50.000 Hz.
Ligt qua golflengte een stuk buiten hoorbare frequentie.
Dus ik beschouw het niet echt als gevaarlijke straling,
hoewel wetenschappelijk onderzoek nog geen mening uitkomst.
Wel voorzichtig zijn met hartpacemakers en andere in lichaam
ingebouwde elektronica, insulinepompje etc.
Ook houd ik toch voor de zekerheid minstens 1 meter afstand
van de kookplaat.
Antiscience
Banned

Berichtdoor Sararje » 18 aug 2006 17:13

Waar haal je die 2.87Hz vandaan?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje
Superposter

Berichtdoor Antiscience » 18 aug 2006 17:40

Sararje schreef:Waar haal je die 2.87Hz vandaan?

:) 7,83 Hz

wetenschapsforum ->Kasper schreef:Dit bericht vond ik op het internet over inductie koken [Shocked] ....
http://www.wetenschapsforum.nl/viewtopi ... 59&start=0
http://www.niburu.nl/index.php?showarti ... cleID=3082

Groetjes Kasper

niburu.nl schreef:Steeds vaker komt het voor dat mensen problemen hebben die veroorzaakt zijn door de inductie kookplaat. Het is tijd dat hier meer duidelijkheid over komt. Intussen heeft 9 van de 10 verkochte keukens een inductie kookplaat.

De meeste verkopers van inductie kookplaten hebben een goed verhaal, maar weten de achtergrond niet van dit dodelijke keukenapparaat. Juist uw vertrouwen in die verkoper doet u mogelijk besluiten toch maar die duurdere inductie kookplaat te nemen. Ja, duurder is het zeker; het zet namelijk uw gezondheid op het spel. En uw gezondheid is uw grootste en rijkste bezit!

Wanneer men beiden buitenshuis werkt, is het prettig na thuiskomst snel warm te kunnen eten. Wanneer we onze huilende hongerige baby willen voeden met een fles, is geduld niet aan te slepen. Hierop heeft de industrie handig ingespeeld; immers tijd is geld. Dat geldt zeker voor deze industrie, want men verdient veel geld aan apparatuur die, door veelvuldig gebruik, de gezondheid van mens en dier in gevaar brengen kan. Klanten eerlijk voorlichten hierover is ver te zoeken; immers handel moet er bedreven worden en mode/rages helpen een handje hierbij. Het moet nog maar bewezen worden, zegt men dan! Je zult die persoon maar zijn die kanker kreeg door met grote regelmaat bloot gesteld te zijn aan straling direct van het apparaat of meegekregen via het verwarmde voedsel. Om nog maar niet te spreken over het kapot gestraalde voedsel, dat amper nog voedzaam is.

Heeft u wel eens nagedacht over het feit dat hoog frequente straling ongezond is?
Wanneer uw lichaam bestraald wordt, volgens de medische symptoombestrijders 'om de ziekten te behandelden', en uw haar valt uit, zegt dat veel over de gevolgen van deze straling.
Niet erg gezond of wel? U weet immers ook dat door hoge frequentiebestraling de meeste mensen kaal worden.
De mens die voor 70% uit water bestaat (een product met een kortstondig fotografisch geheugen), houdt dus ook de straling nog een poosje vast na de behandeling.
Zo kunnen we straling meten 5 jaar na de bestraling!
Zal voedsel met die hoge frequentiedosis dan ongevaarlijk zijn?
Als u daar ja op denkt te moeten zeggen, dan wachten wij nog wel enkele jaren, maar de waarheid komt altijd aan het licht.
Dus ook de onwaarheid dat magnetrons en inductie kookplaten onschadelijk zouden zijn.
U heeft natuurlijk ook voor gebruik de afweging gemaakt, bewust zijnde van het feit dat voedsel verwarmd met hoge doses (warmte) straling totaal geen voedingswaarde meer kan bevatten?
De meeste natuurlijke bestanddelen worden vernietigd door hoge frequentiestraling.
Wanneer men voedsel eet dat in een magnetron is verhit of ontdooid, treden in het bloed veranderingen op die kenmerkend zijn voor de eerste fasen van het ziekteproces van de mensen die aan kanker lijden. Dit kwam immers al aan het licht bij onderzoek verricht door dr. Hans Ulrich Hertel, maar zijn mond werd gesnoerd door de fabrikanten via een rechtzaak in 1993. Later in 1998 is dit teruggedraaid door het Europese Hof (Vrijheid van meningsuiting).
Kopieën van het onderzoeksrapport: The World Foundation of Natural Science, Box 632, CH-3000 BERN, Zwitserland. Tel. 0041-334381158.

Er zijn onderzoeken verricht naar de gevolgen van verandering in de samenstelling van het bloed door blootstelling aan straling. Dit kan natuurlijk ook straling van uw magnetron of inductie kookplaat (meer dan 400.000 Hertz) zijn. Water heeft een fotografisch geheugen zodat het de hoge energiefrequentie (straling) die even vastgehouden wordt, u uit balans brengt als u dit energetisch geladen voedsel uit magnetron of van inductie kookplaat eet. Uw lichaam krijgt die zeer hoge energiewaarden te verwerken, terwijl een lichaam in balans 7,83 Hertz is. Uw lichaam compenseert dus continue voor de foute manier van voedselbereiding. Door de veelvuldige herhaling van voedselporties met hoge stralingsenergie moet dit elke keer weer door het lichaam gecompenseerd worden. Naar verloop van tijd (3-4 jaar) trekt het lichaam dat niet meer omdat het conditioneel niet op te brengen is. Het effect wordt ook nog versterkt doordat bereidingswijze via inductie en magnetron de voedingswaarde van voedsel meer dan halveert. Een bord zand zal méér voeding bevatten.

Het bloedbeeld, de witte bloedlichaampjes worden zelfs afwijkend van vorm, is met de microscoop te zien wanneer men op deze wijze bereid voedsel nuttigt. Geen wonder dat het lichaam door het ontbreken van veel essentiële vitaminen, mineralen en enzymen het niet meer opbrengen kan en ziekteverschijnselen in opmars zijn. Van hoge stralingsbronnen is bekend dat het immuunsysteem daardoor erg afgezwakt wordt, waardoor er verhoogde kans op bijvoorbeeld leukemie is. Inderdaad inductie en magnetron brengen veel snelheid in de voedselbereiding en afbraak van het immuunsysteem. De gebruiker zit met de neveneffecten.

Samenvatting:
Voedsel uit de magnetron of van een inductiekookplaten bevat zoveel elektromagnetische energie dat het lichaam een teveel aan energie krijgt. Het lichaam probeert deze energie weg te werken via een neutraliseringproces. Het gaat namelijk anti-energie of tegen-pool energie aanmaken om het overschot af te voeren en weer op 7,83 Hertz terug te komen. Dit kost ook weer arbeid en is dus vermoeiend, maar van slapen komt er dan niet veel, want uw lichaam moet 'doorwerken' om de energie te neutraliseren. De praktijk leert dat wanneer men overstapte op een gaskookplaat de problemen binnen korte tijd verdwenen waren.

Het is zelfs aangetoond met wetenschappelijk onderzoek dat witte bloedlichaampjes afwijkingen vertonen door inductie en daarbij werd een gelijkenis getrokken met mensen die kanker hebben. Hoeveel dagen/maanden/jaren houdt u dit vol? De meeste mensen maar 3-4 jaar! Tevens is er zoveel stralingsenergie door het voedsel gejaagd om het maar warm te krijgen dat de nuttige stoffen zoals enzymen, vitaminen, mineralen en natuurlijke suikers zodanig vervormd zijn dat ze belastend werken op het lichaam, danwel volledig hun werking verloren hebben.

Een bord zand bevat meer voeding dan voedsel van inductie of magnetron wordt in praktijk door meerdere mensen beweerd, die zich bewust zijn van storende invloeden. Wetenschappelijk is dit ook aangetoond: wanneer men voedsel uit de magnetron en van inductie eet, treedt er een toename op van het aantal kankercellen in het bloed. Voedsel uit de magnetron nuttigen, brengt het lymfesysteem uit balans zodat dit niet meer optimaal werkt. Het lichaam is dan niet afdoende meer beschermd tegen de ontwikkeling van kanker, infectieziekten, etc.

Praktijksignalen
In de praktijk komt het regelmatig voor dat mensen die op inductie kookten, gezondheidsproblemen hadden. Toen deze mensen weer gingen koken met gas konden ze spontaan wel weer slapen, de darmklachten en het onpasselijke gevoel verdwenen, de ontlasting werd weer normaal en de hoofdpijnen verdwenen. Dit zegt toch genoeg.

Om werkelijk gezond te worden, dient men ook accuut te stoppen met koken in magnetron en/of op de inductie. Absolute voorkeur heeft nog altijd de gaskookplaat, waarbij het gas behandeld is met EMS brandstof.

Negatieve spin inversie
Antiscience
Banned

Berichtdoor Sararje » 18 aug 2006 17:53

Jij vindt niburu.nl een betrouwbare site? Alsjeblieft zeg, kom eens met een wetenschappelijk verantwoorde site.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje
Superposter

Berichtdoor Antiscience » 18 aug 2006 17:57

Sararje schreef:Jij vindt niburu.nl een betrouwbare site? Alsjeblieft zeg, kom eens met een wetenschappelijk verantwoorde site.

dit pseudo-science, of moet ik het nou junk-science bericht noemen ?
over induktiekookplaten vind ik belachelijk :P
daarom quote ik deze bijdrage over induktiekookplaten ook. :wink:

Sararje schreef:Jij vindt niburu.nl een betrouwbare site? Alsjeblieft zeg, kom eens met een wetenschappelijk verantwoorde site.

deed ik toch al :

Antiscience schreef:Heb pas induktie kookplaat gekocht. :wink:

de.wikipedia schreef:
* Studie des Schweizer Bundesamt für Gesundheit zur "Magnetfeldexposition durch Induktionskochherde". Noch kein Abschlussbericht vorhanden

http://www.bag.admin.ch/themen/strahlun ... ml?lang=de

Antiscience
Banned

Berichtdoor HarrieMe » 18 aug 2006 23:11

Ik hoop dat je begrepen hebt, dat ik een beetje de draak stak met het probleem straling. Hoewel men beweert, dat mensen die jarenlang direct onder hoogspanningskabels leven een hoger risico voor kanker hebben, denk ik dat je je niet teveel zorgen moet maken over dit fenomeen. Als je beroepshalve hele dagen achter een fornuis staat, is het mogelijk een andere kwestie. Ik moet bekennen dat ik zelf nooit stil heb gestaan bij de mogelijke gevaren, omdat daar zeker een paar jaar geleden niets over gepubliceerd werd.
De volgende link (België) beschrijft een aantal gevaren van blootstelling aan straling. Inductie koken staat hier niet bij. Wel gewoon koken op een elektrisch fornuis
http://www.mina.be/uploads/MG_Inventari ... s_2004.pdf

Ook de Nederlandse publicatie van het RIVM,

http://www.ggd.nl/kennisnet/uploaddb/do ... VolgNr=169

gebruikt wel de woorden inductie koken, maar gaat niet in op de effecten van de mogelijke straling.

Niburu heeft alleen meldingen vanuit de onderbuik en geloof. Niet een wetenschappelijke verwijzing. Als ik hier lees, word ik een beetje onpasselijk van het simplisme dat men ten toon spreidt

Ik heb me suf gezocht naar de techniek achter inductie koken, omdat ik de genoemde frequenties van 50 en 400 KHz een beetje aan de hoge kant vind. Ik was zelf altijd van mening dat het gewoon op 50 Hz ging, maar zal dit nooit meer uitspreken voordat ik gevonden heb wat nu de werkelijke frequentie is. Ik vrees dat er eerder een uitleg op een LBO of MBO school te vinden is dan op het net.

Overigens kunnen we wel moeilijk doen over de gevaren van inductie koken, maar elke voor heeft zijn tegen. (heb ik niet zelf verzonnen, maar iemand die goed ken voetballen.)
Als je gas in huis hebt, kan een lek in de slang of buis ook gevaarlijk zijn.

Als men in België gevonden had dat elektrisch koken extra gevaarlijk zou zijn met inductie, had dat zeker in het hierboven genoemde rapport gestaan.
(Walter Lipmann)
HarrieMe
Unstoppable!

25 tot 50 kHz.

Berichtdoor Antiscience » 19 aug 2006 09:21

HarrieMe schreef: Ik heb me suf gezocht naar de techniek achter inductie koken, omdat ik de genoemde frequenties van 50 en 400 KHz een beetje aan de hoge kant vind. Ik was zelf altijd van mening dat het gewoon op 50 Hz ging, maar zal dit nooit meer uitspreken voordat ik gevonden heb wat nu de werkelijke frequentie is. Ik vrees dat er eerder een uitleg op een LBO of MBO school te vinden is dan op het net.

Hallo Harrie,

de Duitse wikipedia vermeld 25 tot 50 kHz.
Je hoeft deze info alleen nog te verifieren met andere bronnen.
Zo wordt gezegd dat sommige kookplaten nog geluiden maken.
Kan zijn gezien 25.000 Hz.
Wanneer ik aan de handvatten van een keteltje voel dat op
een kookplaat staat VOEL ik fijne trillingen.
Dus het zal echt wel in het kilo-Hz gebied zitten.

de.wikipedia schreef:Ein Induktionskochfeld ist eine besondere Form eines Kochfeldes, bei dem die gewünschte Hitze nicht in Heizwendeln, sondern durch einen Induktionsstrom (Wirbelstrom) im Boden des Kochtopfes entsteht. Dazu erzeugt das Kochfeld mit einer stromdurchflossenen Spule in einem z.B. Kochtopf ein magnetisches Wechselfeld (im Bereich von etwa 25 bis 50 kHz). Um eine korrekte Funktionsweise zu erzielen, sind spezielle Kochtöpfe mit Böden aus ferromagnetischem Material erforderlich. Wird ein nicht geeigneter Kochtopf verwendet, erfolgt keine Wärmeentwicklung ? der Topf bleibt kalt!
Antiscience
Banned

Re: 25 tot 50 kHz.

Berichtdoor HarrieMe » 19 aug 2006 22:05

Vanmorgen zelf even gemeten met een spoel en osciloscoop. 25 kHz op de oude platen van mijzelf. sorry voor dit korte bericht, maar het gaat via mijn ipac en een "geleende" verbinding in een vreemde stad.
(Walter Lipmann)
HarrieMe
Unstoppable!

Keer terug naar Wetenschap