cymric schreef:Het is ook tekenend voor de zwakte van de eigen argumenten dat men het gaat zoeken in 'machtige lobby's van anderen'. Want de Kerk, dat is zo'n zwak en zielig instituut, ach heremejee. Hoeveel miljard mensen claimden ze ook alweer te representeren?
Beste Cymric, kun jij mij een paar argumenten geven waarom de kerk zo een zwak en zielig instituut is? Beetje objectief graag (Lees: Kun je ook positieve zaken benoemen?)
Daarnaast lijkt mij het vrijdenkerswereldje een zwak en zielig instituut ( dat is al teveel credit voor de beweging)
Een aantal fora waar mensen vooral klagen hoe slecht ze het wel niet hebben omdat ze niet geloven. (Zielig)
Totaal niet georganiseerd om de slechte situatie te doorbreken. (zwak)
Positief aan de 'vrijdenkers' is dat ze in ieder geval mij scherp houden. Toen ik hier voor het eerst kwam schrok ik redelijk van de argumenten die genoemd werden. Ik ben erg blij dat ik daarom verder en dieper ben gaan zoeken naar 'de waarheid'. Veel grote woorden van nogal eenzijdige aard is mijn conclusie.
Fenomeen schreef:Seks en de RKK ging en gaat niet samen
Ging niet samen heb je misschien een klein beetje gelijk in. Gaat niet samen? Dan moet je toch je ogen eens open doen hoor. EN niet gelijk een of andere londer citeren die anders beweert. Probeer nu de algemene gedachte te zoeken en niet je bevestiging in incidentele gevallen.
Fenomeen schreef:
Dat is goed te begrijpen, als angstreligie moet je een stok achter de deur hebben, en als je als religie in dit leven niks (ik ben erg kort door de bocht, het is niet mijn bedoeling de hier aanwezige christenen voor het hoofd te stoten) te bieden hebt moet je je op het hiernamaals richten
Mij stoot je er niet mee voor het hoofd hoor. Ik kan me wel een klein beetje voorstellen waar de term 'angstreligie' vandaan komt, maar terecht is het zeker niet. Een kleine stap buiten de eigen gedachtewereld zou al veel schelen.
Fenomeen schreef:Tot ver in de vorige eeuw was neuken alleen bedoeld om kindertjes te maken, menig RKK-er kan daar nu ook om lachen.
Ik kan alleen maar zeggen: Lees Hooglied nog eens.
Fenomeen schreef:Enerzijds zit men zelf te springen om méér rechten dan niet-gelovigen, een wereldwijd verbod op 'belediging' van religie, maar als homo's iets zeer vanzelfsprekends willen zoals gelíjke rechten gaat men kiften.
Men? beetje generaliseerd? Ik zit nergens om te springen. In ieder geval niet om gelijke rechten. Het wereldwijde verbod is niet mijn ideaal. Een samenleving waar mensen nog eens proberen zich in te leven in de gedachtewereld van een ander. Dat zou heel veel oorlog en onenigheid voorkomen. (Jaja, de religies zorgen voor alle oorlogen... blablablabla)
Het huwelijk is altijd een verbintenis tussen man en vrouw geweest. En daarom hebben homo's geen recht op een huwelijk. Wanneer zij dat recht wel willen hebben dan moet die regel veranderd worden. Daar valt dan een discussie over te houden.
Fenomeen schreef:Dat leidt to hele geinige situaties; innig met neonazi's hand aan hand protesterende christenen
Wat een bullshit.
Sararje schreef:Toch snap ik het niet hoor, waarom laten mensen zich door zo'n seniele ouwe man in Rome beleren wat ik in bed moet uitspoken
Niet wat jij in bed uitspookt, maar wat zij in bed uitspoken. Jij moet zelf weten wat jij in bed uitspookt, en dat doe je ook. Helemaal terecht. Katholieken laten zich onderwijzen wat het beste is voor de mens op het gebied van sexualiteit. Geinspireerd door de bijbel wordt er dan vermeld: Het is een innige emotionele band die je met elkaar aan gaat. Omdat er veel leed veroorzaakt kan worden door makkelijk hier over te denken wordt geadviseerd sex binnen het huwelijk te houden.
Devious schreef:En stapje voor stapje gaan we terug naar de 'dark ages'.
Ja, soms moet je kunnen toegeven dat er verkeerde keuzes zijn gemaakt en het terugdraaien. De term 'dark ages' kan dubbel opgevat worden. Niet alles was slecht in de middeleeuwen. Zo heeft iedere tijdsspanne zijn voor en nadelen.
Samante schreef:God is overal.
Dus ............................................................ wordt.
Beste Samante Een dergelijk nutteloze opmerking die zeer krengend is, zou onder het mom van beschaving misschien achterwege gelaten kunnen worden. Of je het nu wel of niet met me eens bent, zou ik je willen verzoeken dergelijke uitspraken niet meer te doen. Mocht het niet express gedaan zijn, dan is er niets aan de hand, doch blijft het verzoek om dergelijke uitspraken niet meer te doen staan.
Gegroet