Wat hier dus totaal wordt vergeten is het feit dat je als mens vooral een product bent van je omgeving en de omstandigheden en je ervaringing in die omgeving. Stel je groeit als mens op in een zogenaamde inferieure rasomgeving (walgelijk dat ik zoiets moet typen trouwens) dan beinvloed die omgeving je denkbeelden en handelen, en die wordt niet veroorzaakt door je ingebouwde 'ziel' zoals hier wordt gesteld. Wordt je namelijk als babietje geadopteerd uit een andere omgeving en je groeit op bij een, ik noem maar wat, rijke familie in het westen, dan is er een heel andere omgeving en zul je ook een geheel ander mens worden. Stel je wordt als superieur (kots, kots) blank mens als babietje geadopteerd door een inferieure stam in de oerwouden van midden Afrika, dan zul je ondanks je superieure ziel toch echt wel de gewoontes en normen en waarden van die stam overnemen. Dus waar blijf je dan met je 'hogere ziel'?
Heel goed dat je dit constateert. Dit is namelijk precies wat Rulof ook zegt. Dit is de reden dat de menselijke ziel onder al die verschillende volkeren wordt geboren, omdat iedere volk de ziel weer andere dingen kan leren. Daarom bestaan er ook geen inferieure rasomgevingen ofzoiets. Elk ras en elk volk is zinvol voor de ziel omdat het de ziel andere dingen heeft te leren. Alleen zit hier wel een bepaalde volgorde in, waarin de ziel reincarneert onder dit volk of dat volk omdat je namelijk sommige dingen pas kunt leren als je eerst iets anders hebt meegemaakt.
Verder heb ik nergens gesuggereerd dat er zoiets zou bestaan als een blanke superieure ziel, integendeel, ik heb juist gezegd dat de ziel en het ras van het stoflichaam waarin de ziel zit losgekoppeld moeten worden van elkaar. Aangezien het stoflichaam slechts een voertuig is van de ziel, een hulpmiddel. Er bestaan daarom geen blanke zielen, zoals er ook geen zwarte zielen of iets dergelijks bestaan. De aarde is voor de ziel slechts een tijdelijk ontwikkelingsstadium. Waarbij de ziel door alle mogelijke toestanden op aarde gaat. Heeft de ziel alle mogelijke toestanden op aarde meegemaakt, en al de ellende goedgemaakt die het vooroorzaakt heeft in zijn onbewustzijn tijdens die levens, dan gaat het verder in de sferen in van het hiernamaals en daarna nog verder in andere dimensies.
Bovendien heb ik gezegd, en dit wordt maar niet door jullie opgepikt, dat niet alleen het blanke ras tot de hoogste stoffelijke graad behoort, tot het laatste stadium van stoffelijke ontwikkeling voor de ziel, maar ook dat er andere, gekleurde rassoorten zijn die hiertoe behoren!
Een ander ding waar niemand hier op ingaat is dat ik telkenmale weer zeg dat het eigengemaakte stoffelijke bewustzijn niks zegt over het morele bewustzijn van een mens! Het blanke ras bijvoorbeeld (bijvoorbeeld, let op dit woord: ik zeg hier dus niet dat het blanke ras de enigste is hierin!) heeft een enorme hoogte op het gebied van het stoffelijke bewustzijn bereikt, gezien alle kunst en wetenschap die het heeft voortgebracht, maar het heeft ook een enorm dieptepunt bereikt op het gebied van het morele bewustzijn doordat men het verhoogde stoffelijke bewustzijn heeft gebruikt om andere volkeren te onderdrukken. Daarom zijn er dus volkeren die een lager stoffelijk bewustzijn bezitten, maar die moreel hoger staan dan sommige volkeren die een hoger stoffelijke bewustzijn hebben.
Dus, kleur, ras, stam het heeft allemaal nul invloed op je ziel. Omstandigheden, omgeving, geldende normen en waarden die hebben wel invloed, en wel op ieder mens, of die nu zwart, bruin, geel, groot, klein, oosters, westers of wat dan ook is.
Weet je, dit klopt dus niet wat je zegt, dat de mens alleen door de omstandigheden wordt bepaald, men heeft namelijk tweelingen gevolgd, hoe die zich ontwikkelden als die elk apart in een andere omgeving opgroeiden en men heeft daaruit geconcludeerd dat deze tweelingen zich nagenoeg hetzelfde ontwikkelden. Er waren wel kleine verschillen, maar die verschillen waren veel kleiner dan je op grond van veranderde omgevingsfactoren mag verwachten. De mens komt hier dus niet volledig blanko op aarde. Dat is één. Ten tweede: je hebt hebt over 'omstandigheden', maar waar komen deze omstandigheden vandaan, die zijn toch niet uit de lucht komen vallen? De omstandigheden waarin een bepaalde groep mensen zich bevind wordt mede bepaald door het bewustzijn van die groep. Daarom wordt de ziel juist bij die groep mensen geboren die, op grond van de omstandigheden die de groep zelf geschapen heeft, aansluiten bij datgene wat de ziel nog te leren heeft.
Het hele verhaal van Rulof over rasgebondenheid aan inferieur of superieur van een ziel, gaat dus totaal niet op.
Dat klopt, maar dat schrijft hij ook helemaal niet en ik ook niet. Dat heb je dan dus niet goed begrepen. De ziel is namelijk helemaal niet aan een bepaald ras gebonden, zij is juist ongebonden, aangezien zij alle rassen op aarde moet beleven voor haar evolutie.