Nee, je moet je eigen hersenen durven te gebruiken en niet aan een ander vragen wat je dient te doen; zeker niet als die ander een hersenschim is. Dat betekent dat je fouten zult maken: niet erg, zolang je maar bereid bent en blijft ervan te leren.moslima schreef:IeHet enige wat ik kan doen is bidden naar God en vragen of Hij ofwel mij ofwel de ander op het rechte pad leidt.
Islam...de snelst slinkende religie ter wereld!
Moderator: Moderators
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Dus je gaat ervan uit, ik of wij hoeven niets te doen. Allah straft hem tezijnertijd? Ik ga steeds meer de grote stilte begrijpen van de moslims als er geweld wordt gebruikt door dwalenden.
Groet,
Kitty
Groet,
Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik zie dat je hoet moeilijk hebt met het feit dat ik alles aan God vraag. Ik denk met mijn verstand en maak aan de hand van mijn kennis een conclusie. Iemand anders met een andere kennis maarkt mss een andere conclusie. Ik heb mijn informatie van ergens anders en volgens mijn informatie klopt mijn conclusie. Maar in het standpunt van die anders trekt dit op niets. Dus ik heb mijn menig de ander heeft zijn mening en ik laat aan God over om diegene die fout is op zijn fouten te wijzen. Daarmee boedoel ik niet dat God echt naar hem zal toekomen en hem leiden. Nee door hem iets te doen inzien door een ervaring ofzo.
Waarom laat God diegenen die het fout doen dat dan niet inzien? Dat zou een hoop geweld schelen. Maar dit gebeurt dus gewoon niet, zie je dat dan ook niet?
Groet,
Kitty
Groet,
Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Je moet er zelf achter zoeken. Het leven heeft aners geen nut
dit is een beproeving om te zien of wij Allah zullen gedenken of hem zullen vergeten in dit verleidelijk leven die van korte duur is. Ieder heeft zijn verstand gekregen voor mij zijn er tekenen genoeg waarom is dit voor jou niet genoeg? je wilt het niet geloven. Je zoekt er niet achter allemaal je eigen schuld. alles gebeurd met een reden ook dit bestaan en het is aan jou om uit te zoeken waarom.

Allah kan niet alles weten, dat is een logische onmogelijkheid. Als je tenminste vast wilt houden aan de overtuiging dat wij een échte vrije wil hebben. De meeste mensen vinden dat wel een prettig idee, vandaar dat ik er alvast op vooruitloop dat Allah niet alles kan weten. (Ook God weet niet alles---er is geen enkel verschil tussen die twee wat dit betreft.)moslima schreef:Ik zoek nog in mijn geloof ookal ben ik ermee opgegroeid. En ik zal blijven zoeken incha allah want ik weet dat je nooit genoeg weet. Hoe meer je weet hoe beter je dat beseft. Alleen Allah weet alles.
Ik zie mijzelf absoluut niet als zondaar. Ook niet zonder het te weten of omdat jij dat vindt. Ik ben wie ik ben: ik kán niet zondigen, hooguit tegen de zeer menselijke regels en wetten die in dit land gelden. Zonde is een concept dat is uitgevonden om het volk onder de duim te houden en om ze een permanent schuldgevoel aan te praten dat alleen met devotie aan een hersenschim die anders hel en verdoemenis belooft kon worden getemperd of afgekocht.Wij zijn allemaal zondernaars moet je niet vergeten.
Wat is een perfect mens precies? Hoe herken je perfectie? ('Vrij van zonde' is geen antwoord.)Niemand is perfect onder ons.
Okee. Maar waarom hebben wij dan het gevoel dat elke keer dat we het woord 'moslim' in een negatieve zin laten vallen, op een tikkende tijdbom zitten? Waarom moeten wij ons in bochten wringen om onze meest nederige excuses aan te bieden voor een uitspraak van niks? Voor een religie die zichzelf superieur beschouwt, zijn 'jullie' wel verdomde lichtgeraakt.Wij moslims ook niet dus moeten jullie ook niet verwachten dat alle moslims perfecte moslims zijn.
Ah, het beroemde 'het zijn geen echte <vul hier uw geloof in>'-argument. Natuurlijk zijn kindverkrachtende priesters geen toonbeeld van christendom. Natuurlijk zijn zichzelf opblazende activisten geen echte moslims. Waar herken ik een echte moslim aan? Geef eens een ondubbelzinnig lijstje van karaktereigenschappen en modi operandi. Ik als atheïst kan het om voor de hand liggende redenen niet weten: jij moet het zó kunnen neerpennen.Ik heb ook mijn gebreken jij ook iedereen. Er zijn vele priesters die jongens een meisjes verkrachten daarom wil dat niet zeggen dat het christendom dit voorschrijft. Het zjin de mensen die hun geloof niet altijd juist opvolgen en het is niet de Religie zelf die dwaalt.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
- collegavanerik
- Superposter
Amin ya Rabbie al3alamien wa 3ala koli lmoslimien.moslima schreef:vraag aan collegavanerik welke arabisch vertalen? Wat jij schreef is chinees en dat ken ik spijtig genoeg nog niet.
我不了解
probeer dit maar eens
http://babelfish.altavista.com/tr

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- collegavanerik
- Superposter
stokslagen? Welk deel van de koran wijs je nog meer af?moslima schreef:Als er iemand onrecht wordt aangedaan moet dit altijd worden gerechtvaarigd en zeker in de Islam. Iedereen krijgt wat hem toekomt.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Inderdaad : dat zoeken. Dat komt blijkbaar elke keer terug. U zegt zelfs dat het mijn schuld is dat ik niet zoek. Blij te horen dat ik al direct in het kamp der schuldigen hoor. Voor de rest bent u wellicht niet te snel om mensen te (ver)oordelen? Omtrent dat zoeken heeft Drosofila i.m.o hier al veel zinnigs gezegd.moslima schreef:Je moet er zelf achter zoeken. Het leven heeft aners geen nutdit is een beproeving om te zien of wij Allah zullen gedenken of hem zullen vergeten in dit verleidelijk leven die van korte duur is. Ieder heeft zijn verstand gekregen voor mij zijn er tekenen genoeg waarom is dit voor jou niet genoeg? je wilt het niet geloven. Je zoekt er niet achter allemaal je eigen schuld. alles gebeurd met een reden ook dit bestaan en het is aan jou om uit te zoeken waarom.
Wat me ook weer opvalt, Moslima, is het woord verleidelijk. Met de connotatie van angst er dadelijk bij. Wat is het gevaar van deze verleidelijke wereld, van dit verleidelijk leven, Moslima ? Heeft Allah deze verleidingen trouwens niet zelf geschapen? En is dat wel zo netjes van hem ?
Vergelijking : Je maakt een hospitaal ( cfr. hemel ) met duidelijk kenmerken van een hospitaal : "hier krijg je medische verzorging" etc. Maar de weg naar het hospitaal bezaai je wel met booby traps. Vind jij dat eerlijk en rechtvaardig?
Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
Dús is het belangrijk dat als wij het met elkaar over iets willen hebben, wij er zeker van zijn dat we hetzelfde bedoelen. Jij hebt door het bovenstaande op te schrijven elke vorm van vruchtbare dialoog bij voorbaat de deur gewezen---want alles is een subjectieve conclusie. Jij denkt er het jouwe van, ik het mijne, en ieder gaat zijns weegs. Dat ging in een wereld die zo groot was dat mensen elkaar daarna niet meer tegenkwamen. Nu zul je moeten slikken of stikken, en mijn indruk is dat moslims het slikken bijzonder moeilijk vinden en er vrij veel aan doen om zich uit dat dilemma te wurmen door het gewoon te ontkennen.moslima schreef:Ik zie dat je hoet moeilijk hebt met het feit dat ik alles aan God vraag. Ik denk met mijn verstand en maak aan de hand van mijn kennis een conclusie. Iemand anders met een andere kennis maarkt mss een andere conclusie. Ik heb mijn informatie van ergens anders en volgens mijn informatie klopt mijn conclusie. Maar in het standpunt van die anders trekt dit op niets. Dus ik heb mijn menig de ander heeft zijn mening en ik laat aan God over om diegene die fout is op zijn fouten te wijzen. Daarmee boedoel ik niet dat God echt naar hem zal toekomen en hem leiden. Nee door hem iets te doen inzien door een ervaring ofzo.
Uit jouw woorden proef ik verder een enorme hulpeloosheid of zelfs struisvogelneigingen. Als je het niet met iemand eens kan worden, zal Allah er wel voor zorgen dat het in orde komt. Ik vermoed dat dit vooral gebeurt als je wordt gedwongen over je kernwaarden na te denken. Waarom die ingewikkelde denkconstructie om aan een hersenschim te vragen het uit te zoeken als jij het door middel van goede argumenten veel beter kan?
Het enige nut in dit leven is je genen doorgeven aan nageslacht voor je overlijdt. De zin van dit leven is wat je er zelf aan geeft. Dat is alles.moslima schreef:Je moet er zelf achter zoeken. Het leven heeft aners geen nut
Nee, dat is een cirkelredenering. Jij hebt eerst geleerd over de koran en Allah, en zegt nu dat het leven een test is om te zien of wij 'Allah zullen gedenken of vergeten'. Dat kan natuurlijk geen waarheid zijn. Iemand die in West-Europa is geboren zal een veel kleinere kans hebben om over Allah te leren dan iemand die in het Midden-Oosten is geboren. Mensen vallen hier niet spontaan op hun knieën onder het slaken van een kreet die aangeeft dat ze Allah 'zomaar' hebben gevonden. (Andersom gebeurt hetzelfde, maar dan met God, niet in Mekka.) Je praat je religie, je handelen, goed op basis van diezelfde koran waaruit je hebt geleerd wie Allah is. Dat is een logische onmogelijkheid.dit is een beproeving om te zien of wij Allah zullen gedenken of hem zullen vergeten in dit verleidelijk leven die van korte duur is.
En nee, bidden tot Allah dat die het allemaal voor je oplost, helpt nu niet. Of misschien wel, dat zou een primeur mogen heten. Daarom een duidelijke vraag waarop ik een ondubbelzinnig antwoord wil hebben voordat de discussie verder gaat: op basis van welke waarnemingen, ervaringen, bronnen BUITEN de koran om stel je vast dat nu juist dit boek 'de waarheid' bevat, en (bijvoorbeeld) de bijbel niet?
Ik 'bookmark' dit punt in de discussie en ga niet verder voordat ik hier een bevredigend antwoord op heb.
Moslima, ik krijg met jouw toch een beetje het idee dat je als een robot antwoord, ik
kan me gewoon niet aan de indruk ontrekken dat je bij alles zit na te denken hoe
moet ik leven en praten als het verlengstuk van de koran.
Soms worden vooroordelen gewoon bevestigd, het vooroordeel bestaat uit dat moslims
gehersenspoelde geloofsfanaten zijn en iedere mogelijkheid om uit die verstikkende
hersengespoelde mohammedanistisch verzinsel te geraken compleet verloren hebben.
Maar ja dit is een vooroordeel nietwaar?
Heeft de reden dat je bepaalde vragen negeert mischien te maken met:
En verdraag wat zij zeggen geduldig en ga minzaam bij hen weg.
En laat Mij maar met de loochenaars . (Koran 73:10-11)
Of ook:
Wanneer jij hen ziet die onze tekenen bespotten,
wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan.(Koran 6:6)
Toch iets van een robot?
kan me gewoon niet aan de indruk ontrekken dat je bij alles zit na te denken hoe
moet ik leven en praten als het verlengstuk van de koran.
Soms worden vooroordelen gewoon bevestigd, het vooroordeel bestaat uit dat moslims
gehersenspoelde geloofsfanaten zijn en iedere mogelijkheid om uit die verstikkende
hersengespoelde mohammedanistisch verzinsel te geraken compleet verloren hebben.
Maar ja dit is een vooroordeel nietwaar?
Heeft de reden dat je bepaalde vragen negeert mischien te maken met:
Of ook:
Toch iets van een robot?
Oeoeoeoe... De auteur van de koran heeft nagedacht over het zielswelzijn van zijn schaapjes. Zit er eenmaal in, en je komt er volgens de koran in ieder geval niet meer uit.Achnaton schreef:Heeft de reden dat je bepaalde vragen negeert mischien te maken met:
Of ook:
Tja, Cymric, da's het principe van het bruggen en schepen verbranden. De doctrine van de blasfemie, angst opwekken indien het geloof verlaten wordt. Dat is niet exclusief voor de koran. Hoogst waarschijnlijk volgt hierop het principe van de valse profeet. Wanneer de gelovige onder de invloed zou komen van een valse profeet, is hij opnieuw gedoemd om naar de hel te gaan. Maar goed : we hebben al een goede bookmark : http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 4060#44060cymric schreef: Oeoeoeoe... De auteur van de koran heeft nagedacht over het zielswelzijn van zijn schaapjes. Zit er eenmaal in, en je komt er volgens de koran in ieder geval niet meer uit.
Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321