Dank je voor het welkom. Voor mij is dit ook even wennen. Ik heb al jaren niet meer met "freethinkers" gediscussieerd, en dat is wel een soort intellectuele cocon natuurlijk. Misschien heb ik om die reden geprobeerd die ontwikkeling van het New Atheism een beetje bij te houden.
Wat voor mij intussen vanzelfsprekend is, is voor de meesten van jullie een vorm van intellectuele luiheid, domheid, psychologische afwijking etc. En de voorbeelden die jullie geven van wat gelovigen tegen jullie zeggen, roepen bij mij evenzeer afgrijzen op. Dat neem ik allemaal zeker niet voor mijn rekening! Maar domheid zit overal, niet alleen in de kerk, dat verzeker ik je.
Ik ben "in" voor een pittige discussie, maar weet niet goed waar we zouden moeten beginnen. Ik zal heir en daar op het forum wel wat kunnen bijdragen, maar als je er breed voor wilt gaan zitten, moeten we maar eens een lijstje maken van wat voor jullie het meest belangrijke (of prikkelende) is.
Het gaat mij overigens er echt niet om om mijn "gelijk" te verdedigen, maar ik wil wel graag helderheid geven en uitleggen waarom ik sta waar ik sta - en wil graag weten waarom jullie daar niet staan.

Het visioen van God is een morele daad. Deze optiek is een ethiek. - Levinas