Handen schudden

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Re: Handen schudden

Berichtdoor Vilaine » 01 jun 2012 15:09

Geen handen schudden uit hygiëne kan ik billijken. Ik neem aan, dat dan geen onderscheid naar geslacht wordt gemaakt. Maar als argument opvoeren, dat handen schudden gelijk staat aan overspel is erg bizar. Is handen schudden met hetzelfde geslacht dan een homo erotische handeling?
Wie zich afvraagt wat de zin van het leven is, heeft geen zin in het leven.
Vilaine
Diehard

Berichtdoor Fish » 01 jun 2012 16:21

Jabba de Hut schreef:In een bepaald Afrikaans land is het de gewoonte dat oudere vrouwen de jonge groeten door aan de scrotum te voelen. Moet je je daar ook aanpassen?

Hebben jonge vrouwen in Afrika een scrotum dan? :shock:
'Het heeft geen zin te proberen iemand via de rede van iets af te brengen waar hij nooit via de rede op gekomen is. Jonathan Swift.
Fish
Moderator

Berichtdoor Cactus » 01 jun 2012 16:48

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Cactus
Diehard

Berichtdoor lost and not found yet! » 02 jun 2012 00:08

Cactus schreef::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lachen is inderdaad ontspannend! Ben ik helemaal met je eens! Maar kan ik nog een antwoord op mn vragen verwachten?
Morality is doing right, no matter what you are told! Religion is doing what you are told, no matter what is right!
lost and not found yet!
Diehard

Berichtdoor Cactus » 02 jun 2012 11:30

Ik heb besloten na de waarschuwingen hierover niet verder in discussie te gaan.
Mvg,

Komkommer
Cactus
Diehard

Berichtdoor Jabba de Hut » 02 jun 2012 12:06

Jabba de Hut schreef:Het antwoord moet ik even schuldig blijven maar ik heb het ooit ergens gelezen. Ik zal later uitgebreider zoeken (wat heb ik me nu weer op de hals gehaald?)

Helaas heb ik het betreffende artikel niet terug kunnen vinden maar hierbij nog twee links over andere begroetingen. http://forum.fok.nl/topic/1406823 en http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/3 ... ingen.html

Ook al zou de gastheer beledigd zijn, veel van die begroetingen zou ik niet doen.
Jabba de Hut
Addicted

Berichtdoor Samsa » 06 jun 2012 15:39

Dus daarom gaan Turken alleen op vakantie in Turkije... :lol: . Ik zie het probleem niet in van iemand geen hand geven hoor, ik doe mijn schoenen ook niet uit als ik bij mensen thuiskom, je moest eens weten wat ze in Senegal namelijk allemaal in hun huis doen. En ik loop ook gewoon in mijn tanga door Mekka.. gaf af en toe wel boze blikken maar dan vluchtte ik het toilet snel in. Overigens een schitterend toilet maar de wachtrij is wel lang en het is onduidelijk waar je precies je boodschap kwijtmoest...

Afbeelding

Kortom, aanpassen is nergens voor nodig...
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Samsa
Diehard

Berichtdoor lost and not found yet! » 07 jun 2012 01:21

Cactus schreef:Ik heb besloten na de waarschuwingen hierover niet verder in discussie te gaan.
Mvg,

Komkommer

Jammer! Het is tenslotte een discussieforum! En m'n vraag blijft op dit forum toch staan!
Morality is doing right, no matter what you are told! Religion is doing what you are told, no matter what is right!
lost and not found yet!
Diehard

Berichtdoor Rereformed » 07 jun 2012 06:57

Samsa schreef:Ik zie het probleem niet in van iemand geen hand geven hoor, ik doe mijn schoenen ook niet uit als ik bij mensen thuiskom... Kortom, aanpassen is nergens voor nodig...

Bedoel je hier echt wat je zegt? Ik woon in Finland en toevallig doet daar iedereen zijn schoenen uit wanneer je bij iemand op bezoek komt. Zoiets niet doen zal je vergeven worden als je daar als buitenlander een keertje langskomt, maar zou je er langer wonen dan wordt het je al gauw duidelijk dat je je moet aanpassen aan de fatsoensnormen van een andere cultuur.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator

Berichtdoor HenkH » 07 jun 2012 07:11

Het lijkt me niet meer dan logisch dat een gast zich, in de persoonlijke sfeer, aanpast aan de gastheer/-vrouw.
Wie dat niet wil of kan, moet zich niet verbazen, wanneer hij/zij niet welkom is.
Naar mijn onbescheiden mening, als newbie.
Ni dieu, ni maître.
HenkH
Addicted

Berichtdoor lost and not found yet! » 07 jun 2012 23:51

Rereformed schreef:
Samsa schreef:Ik zie het probleem niet in van iemand geen hand geven hoor, ik doe mijn schoenen ook niet uit als ik bij mensen thuiskom... Kortom, aanpassen is nergens voor nodig...

Bedoel je hier echt wat je zegt? Ik woon in Finland en toevallig doet daar iedereen zijn schoenen uit wanneer je bij iemand op bezoek komt. Zoiets niet doen zal je vergeven worden als je daar als buitenlander een keertje langskomt, maar zou je er langer wonen dan wordt het je al gauw duidelijk dat je je moet aanpassen aan de fatsoensnormen van een andere cultuur.

@ Samsa,

Onder welke steen leef jij? Natuurlijk doe ik m'n schoenen uit als ik in de moskee in Jeruzalem door Palestijnse vrienden wordt uitgenodigdt! En....waarom niet eigenlijk?? Wat is jouw probleem met aanpassen?
lost and not found yet!
Diehard

Berichtdoor Jin » 08 jun 2012 13:08

Hmm, dat sommige van die mensen uit daar weigeren zich aan de gebruiken hier aan te passen?
Die indruk krijg ik wel eens, hullie hoeven zich niet aan te passen, wij motte.
En daar knijpt het een beetje bij een hoop mensen.
En zo een kruikenduiker die respect eist voor zijn overtuiging, door hier mensen respectloos te behandelen danwel te schofferen, die hoeft van mij ook geen respect te krijgen.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Future World
Jin
Site Admin

Berichtdoor HenkM » 08 jun 2012 13:46

Jim schreef:Hmm, dat sommige van die mensen uit daar weigeren zich aan de gebruiken hier aan te passen?
Die indruk krijg ik wel eens, hullie hoeven zich niet aan te passen, wij motte.
En daar knijpt het een beetje bij een hoop mensen.
En zo een kruikenduiker die respect eist voor zijn overtuiging, door hier mensen respectloos te behandelen danwel te schofferen, die hoeft van mij ook geen respect te krijgen.

Dat wordt nog wel eens gezien. Maar dan gebruikt om onszelf op een hoger plan te zetten:
Zie je wel dat wij beschaafder zijn !!
With or without religion good people will do good things and evil people will do evil.
For good people to do evil things that takes religion. (Steven Weinberg)
"Gods are fragile beings; they may be killed by a whiff of science or a dose of common sense - Richard Dawkins
HenkM
Diehard

Berichtdoor GayaH » 08 jun 2012 18:02

Afbeelding
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
          Materie ...
            ... bestaat niet!?!?
*
GayaH
Diehard

Berichtdoor Fjedka » 03 aug 2012 05:12

Met dank aan Jagang

Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Fjedka
Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Actualiteit.