Moderator: Moderators
Jabba de Hut schreef:In een bepaald Afrikaans land is het de gewoonte dat oudere vrouwen de jonge groeten door aan de scrotum te voelen. Moet je je daar ook aanpassen?
Cactus schreef::lol:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jabba de Hut schreef:Het antwoord moet ik even schuldig blijven maar ik heb het ooit ergens gelezen. Ik zal later uitgebreider zoeken (wat heb ik me nu weer op de hals gehaald?)

Cactus schreef:Ik heb besloten na de waarschuwingen hierover niet verder in discussie te gaan.
Mvg,
Komkommer
Samsa schreef:Ik zie het probleem niet in van iemand geen hand geven hoor, ik doe mijn schoenen ook niet uit als ik bij mensen thuiskom... Kortom, aanpassen is nergens voor nodig...
Rereformed schreef:Samsa schreef:Ik zie het probleem niet in van iemand geen hand geven hoor, ik doe mijn schoenen ook niet uit als ik bij mensen thuiskom... Kortom, aanpassen is nergens voor nodig...
Bedoel je hier echt wat je zegt? Ik woon in Finland en toevallig doet daar iedereen zijn schoenen uit wanneer je bij iemand op bezoek komt. Zoiets niet doen zal je vergeven worden als je daar als buitenlander een keertje langskomt, maar zou je er langer wonen dan wordt het je al gauw duidelijk dat je je moet aanpassen aan de fatsoensnormen van een andere cultuur.
Jim schreef:Hmm, dat sommige van die mensen uit daar weigeren zich aan de gebruiken hier aan te passen?
Die indruk krijg ik wel eens, hullie hoeven zich niet aan te passen, wij motte.
En daar knijpt het een beetje bij een hoop mensen.
En zo een kruikenduiker die respect eist voor zijn overtuiging, door hier mensen respectloos te behandelen danwel te schofferen, die hoeft van mij ook geen respect te krijgen.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten