Moderator: Moderators
siger schreef:Interessant interview over Europa met nobelprijswinnaar economie Paul Krugman op http://www.standaard.be/artikel/detail. ... ijswinnaar
Loekie1 schreef:siger schreef:Interessant interview over Europa met nobelprijswinnaar economie Paul Krugman op http://www.standaard.be/artikel/detail. ... ijswinnaar
Ik snap niet waarom hij de beste oplossing niet noemt: de neuro voor landen als Duitsland, Nederland en Scandinavië. De euro kan dan gewoon blijven bestaan voor de overige landen en de schulden kunnen daar nog steeds mee afbetaald worden.
Ik snap niet waarom hij de beste oplossing niet noemt: de neuro voor landen als Duitsland, Nederland en Scandinavië. De euro kan dan gewoon blijven bestaan voor de overige landen en de schulden kunnen daar nog steeds mee afbetaald worden.
Cactus schreef:Loeki 1 schreef:Ik snap niet waarom hij de beste oplossing niet noemt: de neuro voor landen als Duitsland, Nederland en Scandinavië. De euro kan dan gewoon blijven bestaan voor de overige landen en de schulden kunnen daar nog steeds mee afbetaald worden.
Hoe schat jij Frankrijk in? Ook dat land staat er niet bijster goed voor. Dus wel of niet bij de Neuro?
Ik denk dat Italië, mits er strikt aan de belastingen wordt voldaan, het wel zal redden. Spanje is een groot vraagteken en een groot economisch probleem omdat alles op de bouw van hotels en woningen was gericht die nu totaal is weggevallen.
Het allergrootste probleem is dat de EU geen eenheid is zoals de USA. Het zijn nog steeds Europese landen die ieder voor zich moeten zorgen dat hun huishoudboekje in orde is.In een land met armere provincies zorgt de regering ervoor dat ook die armere provincies het beter krijgen van de verdiensten van de rijkere provincies. Zo gaat dit niet in de EU. Iedere "provincie" ( EU lid) moet voor zichzelf zorgen en kan hoogstens geld lenen als het tekort komt. Maar lenen maakt schuld. Te hoge schuld leidt naar de afgrond.
( Griekenland)
De aardgasbaten van Groningen kwamen ten goede aan alle inwoners van Nederland en niet alleen aan die van Groningen. De hoge inkomsten van de Randstad komen weer ten goede aan armere provincies.
Uit alles blijkt dat er niet goed is nagedacht voordat de euro werd ingevoerd. Dat zegt veel over het politieke systeem. Het moet anders voordat het helemaal een chaos wordt. Ik zag net de Piratenpartij bij Buitenhof. Zij hebben de oplossing voor meer democratie. Nu hebben we in feite een dictatuur, na de verkiezingen bepalen 60 mensen wat er gaat gebeuren en het volk heeft niets meer te zeggen. Bij de Piratenpartij mag het volk steeds meepraten in werkgroepen, en mogen zij meestemmen over besluiten.
Loekie1 schreef:Nederland, Duitsland, de scandinavische landen, dat lijkt me een logische combinatie.
Loekie1 schreef: Bij de Piratenpartij mag het volk steeds meepraten in werkgroepen, en mogen zij meestemmen over besluiten.
siger schreef:Loekie1 schreef:Ik snap niet waarom hij de beste oplossing niet noemt: de neuro voor landen als Duitsland, Nederland en Scandinavië. De euro kan dan gewoon blijven bestaan voor de overige landen en de schulden kunnen daar nog steeds mee afbetaald worden.
Hij vindt dat niet de beste oplossing.

BadAssChick schreef:hallooooo waarom doet iedereen zo moeilijk , haal de miljarden euro,s van de rijken op en voila er is geld genoeg in plaats van de arme burgers dood te bezuinigen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast