Als je goed leest neits denk ik, alleen ik mag toch mijn mening en eigen normen hebben,,of is daar al een verbod voor aangenomen?Stanhope schreef:Rikus schreef:Wat is er dan mis met homo’sMaar dat er aan mijn tolerantie een grens zit en MP van ons land worden is daar een grens van.![]()
Vaticaan wil homohuwelijk halt toeroepen
Moderator: Moderators
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Geen verbod, maar dat houdt niet in dat er geen tegenmeningen geuit mogen worden.
En ik vind het maar een rare stelling,
Want gaat het uiteindelijk niet om de persoon zelf, in plaats van wat zijn seksuele geaardheid is? Genoeg homo's waarvan jij geeneens in de gaten hebt dat ze homo zijn, en ook een gewoon leven leiden bv. met een vaste monogame relatie, zijn die ook niet representatief voor een land? Waarom dan niet? Is er iets mis met homo's, is dan wel een vraag die dan wel opkomt. Stanhope stelt deze immers niet voor niks.
En ik vind het maar een rare stelling,
Want gaat het uiteindelijk niet om de persoon zelf, in plaats van wat zijn seksuele geaardheid is? Genoeg homo's waarvan jij geeneens in de gaten hebt dat ze homo zijn, en ook een gewoon leven leiden bv. met een vaste monogame relatie, zijn die ook niet representatief voor een land? Waarom dan niet? Is er iets mis met homo's, is dan wel een vraag die dan wel opkomt. Stanhope stelt deze immers niet voor niks.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Dus jouw tegen mening moet dan ook maar mijn mening zijn? En ik heb al drie keer uit gelegd dat er niets mis is met homo's! Maar dat het mijn mening en mijn norm is dat een homo te hoog gegrepen is om MP van Nederland te worden. Ik ben zo ver nog niet geciviliseerd (gemoderniseerd). Kappa? Dat ligt dus niet aan den homo meer aan mij. Die dus ook zijn oude normen nog niet kwijt is. Is dat erg overigens?
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Of dat erg is laat ik in het midden,
Maar je geeft min of meer toe dat je eigenlijk geen redenering klaar hebt voor je stelling, en dat vind ik enigsinds teleurstellend - want daar zat ik stiekum op te wachten, en de anderen waarvoor jij die overige 2x hebt moeten uitleggen dat er niets mis is met homo's waarschijnlijk ook.
Vandaar.
Maar je geeft min of meer toe dat je eigenlijk geen redenering klaar hebt voor je stelling, en dat vind ik enigsinds teleurstellend - want daar zat ik stiekum op te wachten, en de anderen waarvoor jij die overige 2x hebt moeten uitleggen dat er niets mis is met homo's waarschijnlijk ook.
Vandaar.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
- afgestompt dier
- Forum fan
Het grootste bezwaar van het Vaticaan is volgens mij dat er niet op een natuurlijke manier kinderen verwekt kunnen worden bij een huwelijk tussen gelijke geslachten.
Is het niet veel belangrijker dat kinderen gewoon liefdevol worden opgevoed,dat hoeft wat mij betreft niet per sé door een pa en ma te gebeuren.sommige kids worden beter opgevoed door de buurvrouw dan door de ouders zelf.Ik zou mij daar meer druk om maken,mischien denk ik er wel iets te simpel over hoor?
Is het niet veel belangrijker dat kinderen gewoon liefdevol worden opgevoed,dat hoeft wat mij betreft niet per sé door een pa en ma te gebeuren.sommige kids worden beter opgevoed door de buurvrouw dan door de ouders zelf.Ik zou mij daar meer druk om maken,mischien denk ik er wel iets te simpel over hoor?
Natuurlijk heb ik dat wel, dat heeft met mijn opvoeding te maken. Ik ben ook opgevoed in de homotaboesfeer en dat ontworstel je zo maar niet. Daar komt natuurlijk ook het onbegrip bij doordat ik een pure hetero ben. Ik hoop ook dat je dat niet erg vind?Of dat erg is laat ik in het midden
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije
-
Samante
En alweer ben ik in de val getrapt.
Elke keer als ik lees hoe bijvoorbeeld het Vaticaan tracht te lobbyen om het homohuwelijk tegen te gaan begint mijn bloed te koken.
Het gaat mij niet om het huwelijk zo zeer maar meer om de wijze waarop nog steeds naar homoseksualiteit wordt aangekeken.
Alsof homoseksualiteit het voortbestaan van de mensheid bedreigt. Net of het een modeverschijnsel of rage is.
Iedere keer als een religie de homoseksuele geaardheid bestempelt als zonde en ook in geschriften oproept tot haat moet ik mijn uiterste best doen om niet te fel te reageren. Want in mijn felheid kan ik kwetsend worden naar andere mensen toe waar ik niet op uit ben. Ik maai dan wild om me heen en druk me vervolgens ongenuanceerd uit.
Die val ben ik dus weer ingetrapt.
Beste Otter, ik had geen bedoeling jou persoonlijk te kwetsen. Mijn woede was puur gericht tegen religieuze dogma's en niet naar deelnemers van dit forum.
Vriendelijke groet,
Samante
Elke keer als ik lees hoe bijvoorbeeld het Vaticaan tracht te lobbyen om het homohuwelijk tegen te gaan begint mijn bloed te koken.
Het gaat mij niet om het huwelijk zo zeer maar meer om de wijze waarop nog steeds naar homoseksualiteit wordt aangekeken.
Alsof homoseksualiteit het voortbestaan van de mensheid bedreigt. Net of het een modeverschijnsel of rage is.
Iedere keer als een religie de homoseksuele geaardheid bestempelt als zonde en ook in geschriften oproept tot haat moet ik mijn uiterste best doen om niet te fel te reageren. Want in mijn felheid kan ik kwetsend worden naar andere mensen toe waar ik niet op uit ben. Ik maai dan wild om me heen en druk me vervolgens ongenuanceerd uit.
Die val ben ik dus weer ingetrapt.
Beste Otter, ik had geen bedoeling jou persoonlijk te kwetsen. Mijn woede was puur gericht tegen religieuze dogma's en niet naar deelnemers van dit forum.
Vriendelijke groet,
Samante
Beste Samante,
Bedankt voor je berichtjes en dat je de aanpassing hebt gemaakt. Dat was niet eens nodig geweest. Beledigen kun je me niet omdat ik me dat niet aan laat doen. Dat is een keus. Maar ongevoelig ben ik niet, en als dan datgene dat mij dierbaar is 'te kak' gezet wordt dan doet mij dat wat. Wanneer dat geen enkel nut dient dan zeg ik er wat van. Dan wordt het voor mij respectloos. Je mag van mij nog veel 'ergere' dingen zeggen als het maar een doel dient en/of de discussie dient. Wat mij nogal tegenvalt op dit forum en in het algemeen de samenleving, is dat er zo respectloos gedaan wordt over religie en geloof. Dat is niet terecht en onnodig omdat de meeste beeldvorming meer op een karikatuur lijkt dan de werkelijkheid. Het wordt alleen een probleem wanneer het verschil ertussen niet meer gezien wordt.
Maar goed. Ik begrijp dat je een beetje boos was op het moment van schrijven. Mijn leerpuntje is dat ik niet te sarcastisch moet worden als de frustraties de overhand dreigen te krijgen. Ik kan mer er dus wat bij voorstellen. Volgende keer beetje rustig blijven...
Gegroet
Bedankt voor je berichtjes en dat je de aanpassing hebt gemaakt. Dat was niet eens nodig geweest. Beledigen kun je me niet omdat ik me dat niet aan laat doen. Dat is een keus. Maar ongevoelig ben ik niet, en als dan datgene dat mij dierbaar is 'te kak' gezet wordt dan doet mij dat wat. Wanneer dat geen enkel nut dient dan zeg ik er wat van. Dan wordt het voor mij respectloos. Je mag van mij nog veel 'ergere' dingen zeggen als het maar een doel dient en/of de discussie dient. Wat mij nogal tegenvalt op dit forum en in het algemeen de samenleving, is dat er zo respectloos gedaan wordt over religie en geloof. Dat is niet terecht en onnodig omdat de meeste beeldvorming meer op een karikatuur lijkt dan de werkelijkheid. Het wordt alleen een probleem wanneer het verschil ertussen niet meer gezien wordt.
Maar goed. Ik begrijp dat je een beetje boos was op het moment van schrijven. Mijn leerpuntje is dat ik niet te sarcastisch moet worden als de frustraties de overhand dreigen te krijgen. Ik kan mer er dus wat bij voorstellen. Volgende keer beetje rustig blijven...
Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
permanently set......
Tsja, het is weer de bekende kort door de bocht redenering die ik verwerp. Op die manier is een huwelijk waarbij (een van) beide partners niet vruchtbaar is, ook niet geoorloofd. Aangezien ik wel een heel beroerde basis voor een huwelijk vind, verwerp ik maar bovenstaande redenering.afgestompt dier schreef:Het grootste bezwaar van het Vaticaan is volgens mij dat er niet op een natuurlijke manier kinderen verwekt kunnen worden bij een huwelijk tussen gelijke geslachten.
Tsja, ik laat me liever adviseren op het gebied van sexualiteit door een reeks ervaringsdeskundigen. Met alle respect voor een Katholiek priester maar ervaringsdeskundige is hij allesbehalve.Niet wat jij in bed uitspookt, maar wat zij in bed uitspoken. Jij moet zelf weten wat jij in bed uitspookt, en dat doe je ook. Helemaal terecht. Katholieken laten zich onderwijzen wat het beste is voor de mens op het gebied van sexualiteit. Geinspireerd door de bijbel wordt er dan vermeld: Het is een innige emotionele band die je met elkaar aan gaat. Omdat er veel leed veroorzaakt kan worden door makkelijk hier over te denken wordt geadviseerd sex binnen het huwelijk te houden.Sararje schreef:
Toch snap ik het niet hoor, waarom laten mensen zich door zo'n seniele ouwe man in Rome beleren wat ik in bed moet uitspoken
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Het Vaticaan is niet alleen tegen het homohuwelijk maar ook tegen andere geregistreerde partnerschappen van homo's en lesbo's. Althans, dat schrijft de Gay Krant.
Als dat waar is, dan was de vorige paus zelfs nog minder conservatief. Volgens de profetieën van Malachias zou Benedictius XVI toch de laatste paus zijn? Laten we hopen dat-ie gelijk krijgt.
Als dat waar is, dan was de vorige paus zelfs nog minder conservatief. Volgens de profetieën van Malachias zou Benedictius XVI toch de laatste paus zijn? Laten we hopen dat-ie gelijk krijgt.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Onbegrip kan je iemand moeilijk kwalijk nemen. De wereld is al complex genoeg, en mensen blijven toch onvoorspelbare wezens in menselijke context.rikus schreef:Daar komt natuurlijk ook het onbegrip bij doordat ik een pure hetero ben. Ik hoop ook dat je dat niet erg vind?
Zeker mag jij je eigen normen en waarden hebben, Rikus, dat is geen issue, maar ik ben zo benieuwd waarop die gebaseerd zijn! In dit geval: waar baseer jij je mening (norm) op dat je het niet tolereert dat een homo minister-president van Nederland wordt? M.i. heb je al zeker 3 x verteld dat je daar tegen bent, en dat er niets tegen homo's is, maar het waaróm van je standpunt (van dat een homo geen MP mag worden van jou) blijft mij in elk geval duister...rikus schreef:Als je goed leest neits denk ik, alleen ik mag toch mijn mening en eigen normen hebben,,of is daar al een verbod voor aangenomen?Stanhope schreef:Rikus schreef:Wat is er dan mis met homo’sMaar dat er aan mijn tolerantie een grens zit en MP van ons land worden is daar een grens van.![]()
Groet!
Maestro
All religions are easily combated, but with difficulty extirpated (D'Holbach)
Omdat ie homo is(was)en dat er niets tegen homo's is, maar het waaróm van je standpunt (van dat een homo geen MP mag worden van jou) blijft mij in elk geval duister...
Groet!
Maestro
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije
Ik heb op zich ook niets tegen homo's. Maar Minister-President zou in mijn ogen niet praktisch zijn. Wij als Nederlanders mogen dan (veel te) vooruitstrevend zijn, grote delen vande wereld zijn dat niet. Wanneer je jezelf in een (in hn ogen) negatief daglicht zet kan dat veel controverse opwekken. Om dit te voorkomen lijkt het me niet handig om in deze tijd een homo als MP te hebben.
Gegroet
PS. Ik zie het idd zo: God houdt van de zondaar, maar haat de zonde....
Gegroet
PS. Ik zie het idd zo: God houdt van de zondaar, maar haat de zonde....
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
permanently set......
Leg het dan nog eens uit: waarom wilde jij dat PF geen premier van NL mocht worden en waarom werd dat in 1 adem genoemd met zijn sexuele voorkeur?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen