appelfflap schreef:uncle rat
liberale moslims hebben wel een probleem met mensen zoals jij.
Met mij of met mijn standpunten? Een liberaal zal beamen dat de islam een volstrekt onacceptabele ideologie is.
elke keer jij moslim/islam hoort denk associeer jij dit automatisch met al die verderfelijke onzin en doe jij alsof die die onzin in de praktijk brengen.
Islam betitel ik inderdaad als verderfelijke onzin. Maar ik doe zeker niet alsof iedere moslim die verderfelijke ideologie dagelijks in praktijk brengt. Gelukkig doen ze dat niet.
Mentaal gezien dat hoort nu eenmaal bij dat vakje ongeacht die moslims hun ideeën daarover.
zij kunnen zich daar op geen enkele manier tegen beschermen en zullen daaronder lijden.
Alsof het mijn schuld is dat de islam een verderfelijke ideologie is.
dan krijg je situaties waarin mensen met de foute naam op geen enkele manier aan de bak raken (ook hooggeschoolden).
Die mensen met een foute naam komen niet aan de bak omdat andere mensen, met dezelfde namen, zich misdragen hebben. En ja, dat is discriminatie op de arbeidsmarkt. En ja dat zijn vooroordelen. Maar werkgevers die mensen met foute namen weigeren aan te nemen denken in de eerste plaats aan hun eigen belang en het belang van hun bedrijf. Dat is risicomijdend gedrag en dat is inderdaad gebaseerd op vooroordelen. Die risicovermijding is niet anders dan de discriminerende voorwaarden die verzekeringsmaatschappijen hanteren mbt leeftijdsgroepen.
De verantwoordelijkheid voor die discriminatie en de vooroordelen ligt in de eerste plaats bij de mensen met de foute namen omdat ze een reputatie opgebouwd hebben en pas in de tweede plaats bij de discriminerende werkgevers die op grond van die reputatie beslissingen nemen.
daarnaast is ELKE religie een onaanvaardbare ideologie. of ze nu van abraham komt of niet doet er feitelijk niet toe want het is toch allemaal 1 pot nat.
Het zijn allemaal potjes nat en met elk potje is wel wat. Maar met een poging om de weerzinwekkende walm die uit de islam opstijgt te reduceren door het met alle andere idelogieën op één hoop te gooien doe ik niet mee.
ook al weet je dat ik katholiek gedoopt ben toch zul je mij nooit de verkrachtende pastoors voor de voeten werpen.
Dat doe ik niet omdat je katholiek gedoopt bent: want dat is tegen je wil en ongevraagd gebeurd.
Maar dat doe ik wel als je nog steeds belijdend katholiek bent. Want dan ben je medeverantwoordelijk voor het in stand houden van een instituut dat de misdaden van die pastoors mogelijk gemaakt heeft door ze een bepaalde status te verlenen en bovendien die misdaden toegedekt heeft en dat nog steeds doet. De hele katholieke kerk is rot. Belijdende katholieken houden dat instituut in stand en zijn dus medeverantwoordelijk. Collectieve schuld heet dat.
Aan de andere kant is er in de katholieke kerk ruimte door kritiek en dissidente geluiden zonder dat de criticasters daarmee hun leven in de waagschaal leggen.
bij moslims doe je het wel door hen bvb, ik zeg maar wat, met vrouwenbesnijdenissen aan te vallen.
En bij katholieken doe ik dat door hen bvb, ik zeg maar wat, met kinderverkrachtingen en aidsdoden aan te vallen.