Sharia- rechtbank in Spanje

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
siger

Sharia- rechtbank in Spanje

Bericht door siger »

Bron: De Standaard Online

BRUSSEL - Een bende veroordeelde een vrouw ter dood omdat ze overspel zou hebben gepleegd.

De Catalaanse politie heeft een bende opgerold die een vrouw had opgesloten en ter dood had veroordeeld. Negen mannen van Maghrebijnse afkomst wilden uit naam van een islamitische rechtbank de vrouw executeren omdat ze overspel zou hebben gepleegd. De familieleden van haar echtgenoot beweerden dat ze de vrouw met een andere man op straat hadden gezien. De vrouw, die op een verlaten boerderij was opgesloten, kon ontsnappen dankzij de onachtzaamheid van haar bewaker en liep naar de politie.

De politie viel daarop in enkele huizen in de dorpen Reus en Vall binnen en pakte negen verdachte mannen op. Zij worden beschuldigd van illegale detentie met de bedoeling een persoon ter dood te veroordelen en te executeren. Het voorval dateert van vorige maand, maar het is pas aan het licht gekomen nadat een bron bij de politie een lokale Spaanse krant had ingelicht.

De verdachten behoren, volgens de Spaanse media, tot de salafistische strekking. Die ultraconservatieve stroming in de islam zou in de provincie Tarragona veel aanhangers tellen, maar het was de overheid tot nog toe niet bekend dat ze een eigen rechtbank heeft die volgens de regels van de sharia recht spreekt. Deze rechtbanken, die zich baseren op de Koran, bestaan in landen als Saudi-Arabië, Iran en Nigeria. Daar wordt overspel bestraft met de doodstraf door steniging.

De Catalaanse politie is tot de vaststelling gekomen dat de rechtspraak van de sharia-rechtbank in Tarragona op de steun van vele moslims kon rekenen.
Kochimodo
Bevlogen

Re: Sharia- rechtbank in Spanje

Bericht door Kochimodo »

De Catalaanse politie is tot de vaststelling gekomen dat de rechtspraak van de sharia-rechtbank in Tarragona op de steun van vele moslims kon rekenen.
Zucht............ :| Laten deze bloeddorstige, o zo heilige, perfecte moslims dan emigreren naar Saudi-Arabië, Iran en Nigeria.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Marokkaanse_

Bericht door Marokkaanse_ »

Laat een vrouw trouwen met 2,3 of 4 mannen en geen vrouw zou meer overspel plegen. :)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Joh Marokkaanse, ik moet er niet aan denken, vier mannen! Ik vind eentje meer dan genoeg. :)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Marokkaanse_

Bericht door Marokkaanse_ »

Kitty schreef:Joh Marokkaanse, ik moet er niet aan denken, vier mannen! Ik vind eentje meer dan genoeg. :)

:lol: Het zou natuurlijk niet eerlijk zijn van een vrouw te verwachten dat ze haar man trouw blijft als hij haar niet trouw blijft. Hij is weliswaar getrouwd met vrouw nummer 2,3 of 4, als je 4 verschillende vrouwen hebt hoef je geen overspel te plegen. Wellicht ook een oplossing voor de overspelige vrouwen. :lol:
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Marokkaanse_ schreef:
Kitty schreef:Joh Marokkaanse, ik moet er niet aan denken, vier mannen! Ik vind eentje meer dan genoeg. :)

:lol: Het zou natuurlijk niet eerlijk zijn van een vrouw te verwachten dat ze haar man trouw blijft als hij haar niet trouw blijft. Hij is weliswaar getrouwd met vrouw nummer 2,3 of 4, als je 4 verschillende vrouwen hebt hoef je geen overspel te plegen. Wellicht ook een oplossing voor de overspelige vrouwen. :lol:
Als mensen aan 1 partner niet voldoende zouden hebben in hun 60 tot 70 jarige vruchtbare periode, denk je dan werkelijk, dat ze aan 4 of 5 partners wel voldoende zouden hebben?

Overigens is het inderdaad voor vrouwen even stimulerend om een keer van partner te wisselen dan voor mannen.
Dat zij dat, of misschien moet ik schrijven, als zij dat niet doen, hoeft dat niet (uitsluitend) te liggen aan hun hormonen.
Maar dat is een heel andere discussie. :wink:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie