Moderator: Moderators
Locutus schreef:We hoeven al onze tradities toch niet overboord te gooien?
Ik ben dol op kerst! Lekker het midzomernachtfeest vieren!
.
.
Mmmm, niet helemaal. Onderdeel van kerst is dat iedereen vrij is (en wat mij betreft maakt het dat ook leuk), dus het vrijgeven van feestdagen verandert de traditie in zekere zin. Natuurlijk heeft het meteen ook iets ongelooflijk betuttelends (op het religieuze af), dus ik snap de tegenargumenten, maar zolang dit democratisch besloten wordt lijkt het me niet zo'n probleem.Erik schreef:Of je wel of niet die tradities handhaaft staat je vrij toch?
Geen idee, ik ben erg slecht in het inschatten van die soort grootschalige zaken.Het gaat om de invloed die het zou hebben.
Knuppel schreef:Religeuze feestdagen moeten worden afgeschaft ! Niet om het karakter maar om de verplichting die het met zich mee brengt.
Ik ben er 100 % voor om mensen zelf te laten bepalen wanneer de verlofdagen kunnen worden opgenomen
biajas schreef:Ik ben er 100 % voor om mensen zelf te laten bepalen wanneer de verlofdagen kunnen worden opgenomen
Neeneenee!
Iedere feestdag die ik werk, brengt een financieel plaatje met zich mee, met een hoger percentage dan de zondagtoeslagen...
Verder krijg ik voor iedere feestdag die ik werk, een compensatie feestdag, ik krijg er dus een vrije dag vextra voor terug.
Op de feestdagen die ik vrij ben, bepaal ik zelf wel wat ik doe... geen enkele verplichting... want verplichtingen doen we onszelf aan,... heb je geen behoefte om op deze betreffende feestdag een afspraak te maken, kun je gemakkelijk 'nee' zeggen.
En ja,... ik weet dat mijn mening omtrend dit onderwerp puur op mijn financiële situatie gericht is, zeer egoïstisch ja, ik ben mij er terdege van bewust, maar voor mij is het een goede reden!
Martha
Keer terug naar Maatschappijkritiek
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten