Moderator: Moderators
Willem_B schreef:Je brengt niets nieuws bij.
Ik moet je dus verwjzen naar: "zie hoger".
Ik weet perfect wat het onderscheid is tussen de VROEGERE nuchtere benadering omtrent de "dierenbescherming", en de HUIDIGE veelal extremistische aangaande de "dierenrechten". Ik heb het eerder al 2X geschreven en dat is voldoende.
Ik ken de problematiek ook politiek van nabij. Als je in zogenaamde dialoog moet komen met deze dierenrechtenactivisten, dan ontaard dit steevast in een blinde monoloog vanwege deze activisten, en personificatie van dier tot persoon maakt hier deel van uit. Dit is gelovig activisme, en staat mijlenver af van wat nuchtere dierenbeschermings mensen ooit met hun 2 voeten op de grond bepleit hebben.

Vergeet niet: de start van deze draad is: Zijn dierenactivisten ook extremisten?
De discussie daarrond is hogerop te lezen. Mijn bijdragen blijven in dat originele kader.
Voorts moet je niet afkomen met 'hellend vlak' rond het idee "plantenrechten", want plantenrechtenactivisten BESTAAN, en zijn evengoed als dierenrechtenactivisten in de weer om politieke genoegdoening te krijjgen. Alleen wordt er, o ironie, over plantenrechtenactivisme dan weer smalend gedaan door dierenrechtenactivisten.
Anne Frank-boom?Willem_B schreef:Je brengt niets nieuws bij.
Ik moet je dus verwjzen naar: "zie hoger".
Ik weet perfect wat het onderscheid is tussen de VROEGERE nuchtere benadering omtrent de "dierenbescherming", en de HUIDIGE veelal extremistische aangaande de "dierenrechten". Ik heb het eerder al 2X geschreven en dat is voldoende.
Ik ken de problematiek ook politiek van nabij. Als je in zogenaamde dialoog moet komen met deze dierenrechtenactivisten, dan ontaard dit steevast in een blinde monoloog vanwege deze activisten, en personificatie van dier tot persoon maakt hier deel van uit. Dit is gelovig activisme, en staat mijlenver af van wat nuchtere dierenbeschermings mensen ooit met hun 2 voeten op de grond bepleit hebben.
Vergeet niet: de start van deze draad is: Zijn dierenactivisten ook extremisten?
De discussie daarrond is hogerop te lezen. Mijn bijdragen blijven in dat originele kader.
Voorts moet je niet afkomen met 'hellend vlak' rond het idee "plantenrechten", want plantenrechtenactivisten BESTAAN, en zijn evengoed als dierenrechtenactivisten in de weer om politieke genoegdoening te krijjgen. Alleen wordt er, o ironie, over plantenrechtenactivisme dan weer smalend gedaan door dierenrechtenactivisten.
Willem_B schreef:Gelieve jezelf eens een grondig in te werken in het dierenactivistenwereldje, hun methodes en stellingnamen. En doe daarna eens verslag.
De enigen die constructief werk verricht hebben zijn mensen uit de georganiseerde dierenbescherming/asielcentra/natuurcentra. Hoeveel keer moet ik het nog vernoemen. Die mensen staan met hun 2 voeten op de grond, zijn verplicht al hun eigen verantwoordelijkheden te nemen en willen zelf absoluut niet verward worden met dierenactivisten en hun maatschappelijke doordrammerij.
fbs33 schreef:Anne Frank-boom?![]()
Hebr 6:
collegavanerik schreef:fbs33 schreef:Anne Frank-boom?(en hóe zit het met de rechten v.d. Tondelzwammen?
) Ik ben een tondelzwammen-activist
![]()
de anne frank boom heeft niks met plantenrecht te maken maar alles met cultuurhistorisch erfgoed.
Herman schreef:Ik wil de vraag stellen of mijn vermoeden juist is dat sommige dierenactivisten ook extremisten zijn. Ik heb enkele voorbeelden.
Kitty schreef: Het is zaak om dierenmishandeling tegen te gaan, dit vertalen als dierenrechten is niet juist.
Gaia schreef:- Zijn dat voldoende redenen om ze een waardig bestaan te gunnen en ze niet te doen lijden of te doden?
Wel volgens voorstanders van het recht op leven voor dieren. Dat dieren er zouden zijn om ons te dienen, is geen natuurlijke wetmatigheid. Dieren zijn gewoon wat ze zijn, met hun eigen aard. Hun leven behoort alleen aan henzelf toe, zoals ons leven enkel aan ons toebehoort.
Gaia schreef:Kleding
Denk bij het kopen van schoenen en andere kleding aan alternatieven voor bont, leder, zijde en wol. Mooie, synthetische alternatieven zijn gemakkelijk verkrijgbaar en vaak goedkoper. Dieren doen lijden kan u onmogelijk goed staan. En bij Gaia is dat géén kwestie van toekennen ! Maar eerder een soort "natuurlijk recht" !
Geïnteresseerd in 'vegetarische' schoenen? Ga eens langs bij of Jaak in Hamme of neem een kijkje op de site van Georgette. U kunt ze ook uit het buitenland bestellen. Natuurlijk zijn ook in de meeste gewone schoenwinkels niet-lederen schoenen terug te vinden.
Wikipedia schreef:Ze bevat een Preambule, waarin de 'inherente waardigheid en onvervreemdbare rechten van de mens' worden erkend, ....
Digit schreef:Ik vind "dierenrechten" ook volslagen absurd, maar ik meen dat wél te kunnen beargumenteren :
Een recht is intrinsiek verbonden aan het subject dat dat recht bezit, en het is niet afhankelijk van degene die dat recht "contesteert".
...
...
Pangaea schreef:de mate van welzijn van een dier worden beoordeeld aan de hand van de vijf vrijheden.
Een dier moet vrij zijn:
1) van dorst, honger en onjuiste voeding;
2) van fysiek en fysiologisch ongerief;
3) van pijn, verwondingen en ziektes;
4) van angst en chronische stress;
5) om het natuurlijke (soorteigen) gedrag te vertonen.
Keer terug naar Ethische dilemma's
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten