Ben jij occult belast??

Discussies over Occultisme, Newage, satanisme, sekten, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Berichtdoor Cluny » 03 jan 2008 06:40

Licentia schreef:
cluny schreef:
Yoyo schreef:Maar ik had het enkel over het geloof in pyschokinesis...In de kracht van gedachten, niet het offeren van babies! :shock:

Waarom doe je zelf niet eens wat psychokinetisch?
Leg eens een vierkante cm sigarettenvloeipapier onder een glas en ga met volle gedachtekracht aan de slag.
Ik kan je garanderen, het lukt je niet, het is veel te hoog gegrepen voor een ongetalenteerde beginner als jij, probeer het eerst maar eens met een vierkante millimeter.

klinkt alsof je beweerd dat jij het wel kan...
Hoe weet je dat hij het niet kan? Of dat hij ongetalenteerd is?

Waarom doe jij niet eens een keer een poging?
Volgens mij ben jij zelf ook een ongetalenteerde.
Hoeveel weegt een vierkante millimeter vloeitje?
En je mag je eigen telekinetisch orgaan op 20 cm van het object plaatsen.
Moet toch een eitje zijn, ja toch?
En wat denk je zelf, zou je iemand kunnen vinden die dat kunstje voor een kritisch publiek op zou kunnen voeren?
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.
Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Unstoppable!

Berichtdoor Licentia » 03 jan 2008 12:53

Ik zeg niet dat ik het kan, ik zeg absoluut neit dat ik ongetalenteerd ben.

Ik zeg wel dat jij een oordeel velt over iemand die je totaal niet kent.
Ik heb geen zin om een discussie te gaan voeren over wie er wel of niet en waarom dan wel ongetalenteerd is, want dat kun je niet weten.
*There's always someone to blame for the things you do yourself...*
Licentia
Regular

Berichtdoor Cluny » 03 jan 2008 13:02

Licentia schreef:Ik zeg niet dat ik het kan, ik zeg absoluut neit dat ik ongetalenteerd ben.

Ik zeg wel dat jij een oordeel velt over iemand die je totaal niet kent.
Ik heb geen zin om een discussie te gaan voeren over wie er wel of niet en waarom dan wel ongetalenteerd is, want dat kun je niet weten.

Ja, hoor, dat kan ik zomaar zeggen.
Niemand is getalenteerd met een psychokinetische gave.
Want dat kan helemaal niet, dingen laten bewegen met 'gedachtekracht'.
En dat peuters deze gave vaak hebben, maar deze kwijtraken naarmate ze ouder worden, wat een slappe flauwekul.
10.000 jaren mensheid en miljarden mensen en er is nog niet 1 konkreet onweerlegbare voorstelling met kritisch publiek van dit kunstje geweest.
En dat zal niet gebeuren ook.
Net zomin als er een wetenschappelijke verklaring zal komen van dit nimmer waargenomen verschijnsel.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.
Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Unstoppable!

Berichtdoor Yoyo » 03 jan 2008 22:51

Zou het ook niet in de toekomst mogelijk zijn? Waarom gaat evolutie zo langzaam...bleh, kga me blindedarm eruit laten halen denk ik, kreng zit alleen maar in de weg! :D

Genetische manipulatie lijkt me wel wat, ik zou best vleugels willen hebben...Naja, ik droom weer hardop...terug naar de realiteit. Toch benieuwd wat evolutie nog voor de mensheid in petto heeft...
Talmoed komt voor de val - yoyo
Yoyo
Unstoppable!

Berichtdoor trialk » 04 jul 2008 15:33

MOODY BLUE schreef:
windsurfer schreef:Ik zat wat te neuzen op het christenforum, en ik viel serieus achterover: er zijn daar mensen die geloven dat voorwerpen bepaalde occulte/ demonische krachten bezitten. Ik heb het niet over voodoo, of pygmeeen, maar over hedendaagse westerse christenen, gewoon uit Nederland!

Moet niet gekker worden met die bizarre overtuigingen, de geestelijke gezondheidszorg heeft het al druk genoeg!

Door dit soort bizarre gedachtenkronkels ben ik al mijn oude elpee's en een paar mooie oude voorwerpen kwijtgeraakt :? Ook ik was daar totaal door bevangen in die tijd.

Door buitenstaanders (en mijzelf terugkijkend) is dat totaal onbegrijpelijk.

Ik trialk geloofde het niet,en werp niks weg :? behalve wat ik zelf beslis,en dan geef ik het meestal weg,omdat t me zelf ni meer interessert,enkelen trachtten me weleens te vertellen e.e.a. eens op te gaan ruimen,dat komt er natuurlijk niet van,ik kan Gode zij dank alles nog nalezen, beluisteren, terugzien.
trialk, gelovig maar kan niet kiezen, voor de ' veiligheid' met onderschrift :wink:
let op dit is weer trialkjargon,en ik kan ook geen leestekens tikken!-snert toetsenbord !
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !
trialk
Unstoppable!

Berichtdoor Kochimodo » 05 jul 2008 23:42

trialk, gelovig maar kan niet kiezen, voor de ' veiligheid' met onderschrif

Wee u trialk! Geen keuze vóór is automatisch een keuze tegen. Bekeert u van deze besluiteloosheid! Weet gij dan niet dat wie een vriend van de wereld is metterdaad een vijand Gods is! Doe als deze mensen in Handelingen 19:

"en velen van hen, die gelovig geworden waren, kwamen hun schuld belijden en uitspreken wat zij bedreven hadden. En enigen van degenen, die toverkunsten hadden uitgeoefend, brachten hun boeken bijeen en verbrandden ze ten aanschouwen van allen."
Kochimodo
Unstoppable!

Berichtdoor trialk » 06 jul 2008 23:41

Waar!!! Kochimodo,maar volledig kontekstualiseren is ook een zeer grote kunst,die de meeste gelovigen lees o.a. navolgers van Christus zijn dat[en ook ik niet machtig] .. mag ik toch e.e.a. met een knipoog verwerken?,omdat Hij en de Geest me kent,hang ik niet zo aan de letter . :idea:

traditiegtrouw-tenzij het me ' uitkomt' :wink: :angel12:

zonder onderschrift :!:
tot uw dienst
trialk
Unstoppable!

Re: Ben jij occult belast??

Berichtdoor Kevin » 07 jul 2008 09:48

JH schreef:Ik trek elke dag een tarot kaartje.
Ik heb alle Harry Potters gelezen.
Ik doe aan het verdorven spel Dungeons and Dragons.
ik luister naar death metal muziek
Door deze activiteiten kom ik met magie in aanraking.
Ik krijg van zelf de behoefte om me aan te sluiten bij een satanistische groepering en ik word daar nog dieper in de wereld van het occultsme getrokken.

Hahahah :D Bij de laatste zin moest ik hardop lachen.. Inderdaad, dit beeld ken ik wel van een aantal kennissen die christelijk zijn. Gelukkig zitten daar ook nuchtere christenen tussen.

Dat als jij een moslim bent of een boeddhist of een hindouist of iets anders..
dan ben je een duivelskind ofzoiets.
Je bent occult belast.
Dat is de blijde boodschap van mevrouw Jenny Goeree.
Het medium en de vervangende spreekstem van haar Jezus.

Het is Jenny Goeree tegen de rest van de wereld.

...

Wat vind jij van Jenny Goeree en dit soort mensen die christenen worden genoemd?

Mijn mening: Verspilling van energie, tijd, lucht en ruimte. Maar soms kan energie verspillen genot tot gevolg hebben en het debunken van beweringen van zo'n mens heeft, althans, bij mij, hetzelfde gevoel als het afmaken van een legpuzzel van duizend stukjes. De voldaanheid die voortvloeit uit de moeite jezelf boven het materiaal van zo'n "christen" te zetten voelt goed.

Ik bid niet, maar soms hoop ik stiekem wel dat Jezus gister terug is gekomen en mensen als Goeree heeft meegenomen. Hmm.. Maar ergens heb je zulke mensen ook wel nodig. Tenminste, ik dan. Soms. Om me er aan te herinneren hoe het niet moet. Om me, wederom, te confronteren met de foute methode. Van de fouten van anderen kun je leren. Net zoals christenen elke zondag naar de kerk gaan, zou ik eigelijk ten minste één keer per week moeten discussiëren over 'de goede moraal', over God, waarom wel en waarom niet, en wat daar bij komt kijken, om zo bewust de kennis een beetje op peil te houden. Soms is dat wel moeilijk omdat een goede moraal tegenwoordig door de achterliggende kennis, onbewuste kennis, vanzelfsprekend is en natuurlijk naar buiten komt...

Bijvoorbeeld. Gister had ik een gesprek met een goede vriendin, en ik wou enkele namen uit wicca aanhalen en bij welke organisaties ze zaten (dorothy, gardner en crowley, OBOD, thelema etc ) om wat voorbeelden te geven in onze discussie, en daar moest ik toch flink moeite voor doen... Op zo'n moment vind ik het toch zonde dat ik zulke feitenkennis niet goed bijhoudt.

Verder, dat je als niet-christen meteen zondig bent is er bij elke christen denk ik onbewust wel ingehamerd. Het is een agressieve religie. Ik voel me verder niet bezwaard met occulte zaken, omdat ik niet overtuigd ben van het bestaan van occult, als in, geheime kennis. Er is alleen kennis die je wel en niet bezit. Geheim wordt bepaald door de motieven van anderen, en in de christelijke kringen zijn de motieven duidelijk, al worden ze zelden door christenen zelf, in hun ware aard herkent.
Kevin
Unstoppable!

Berichtdoor Kochimodo » 07 jul 2008 18:08

trialk schreef:Waar!!! Kochimodo,maar volledig kontekstualiseren is ook een zeer grote kunst,die de meeste gelovigen lees o.a. navolgers van Christus zijn dat[en ook ik niet machtig] .. mag ik toch e.e.a. met een knipoog verwerken?,omdat Hij en de Geest me kent,hang ik niet zo aan de letter . :idea:

Eerlijk dat je dat tenminste toegeeft.
Kochimodo
Unstoppable!

Berichtdoor trialk » 07 jul 2008 18:20

Kochimodo schreef:
trialk schreef:Waar!!! Kochimodo,maar volledig kontekstualiseren is ook een zeer grote kunst,die de meeste gelovigen lees o.a. navolgers van Christus zijn dat[en ook ik niet machtig] .. mag ik toch e.e.a. met een knipoog verwerken?,omdat Hij en de Geest me kent,hang ik niet zo aan de letter . :idea:

Eerlijk dat je dat tenminste toegeeft.

Nu is traditie dat alles wat wordt opgeschreven ook weer aanvechtbaar is. :D
trialk
Unstoppable!

Berichtdoor JDJ » 16 aug 2009 22:00

Als eerste vraag ik me af of je volgens de wetenschap eigenlijk wel occult belast kan zijn?
Want volgens de wetenschap bestaan occulte dingen toch niet? Net zoals dat de wetenschap zegt dat God niet bestaat, en God is toch ook een geest? En als geesten niet bestaan, hoe kan je er dan occult belast mee raken?

Een tweede vraag is dan natuurlijk of de wetenschap juist is, want om alles voor waar aan te nemen wat "de wetenschap" beweerd dat waar is, heb je naar mijn overtuiging een groot geloof nodig.
Maargoed, in deze tijd schijnen veel mensen toch opzoek te zijn naar zekerheid, en daar men denkt dat de wetenschap voor alles een verklaring zal verkrijgen (want vele verklaringen ontbreken), zoekt men zijn heil bij de huidige wetenschap.

Een beetje triest, en ook in de wetenschap zullen de mensen teleurgesteld raken, en als je het mij vraagt zal dat alleen maar leiden tot meer occult belaste mensen. Want wanneer mensen hun heil niet vinden in de tastbare dingen, gaan ze toch weer terug naar het ontastbare.
JDJ
Regular

Berichtdoor siger » 16 aug 2009 22:08

JDJ schreef:Net zoals dat de wetenschap zegt dat God niet bestaat, en God is toch ook een geest? En als geesten niet bestaan, hoe kan je er dan occult belast mee raken?

Zegt de wetenschap dat God niet bestaat, of enkel dat hij geen rol speelt in de gebieden die door de wetenschap onderzocht worden?
Een conformist verwerpt wat vreemd is.
Een scepticus onderzoekt wat vertrouwd is.
siger
Unstoppable!

Berichtdoor doctorwho » 17 aug 2009 08:29

JDJ schreef:Als eerste vraag ik me af of je volgens de wetenschap eigenlijk wel occult belast kan zijn?
Want volgens de wetenschap bestaan occulte dingen toch niet? Net zoals dat de wetenschap zegt dat God niet bestaat, en God is toch ook een geest? En als geesten niet bestaan, hoe kan je er dan occult belast mee raken?

Een tweede vraag is dan natuurlijk of de wetenschap juist is, want om alles voor waar aan te nemen wat "de wetenschap" beweerd dat waar is, heb je naar mijn overtuiging een groot geloof nodig.
Maargoed, in deze tijd schijnen veel mensen toch opzoek te zijn naar zekerheid, en daar men denkt dat de wetenschap voor alles een verklaring zal verkrijgen (want vele verklaringen ontbreken), zoekt men zijn heil bij de huidige wetenschap.

Een beetje triest, en ook in de wetenschap zullen de mensen teleurgesteld raken, en als je het mij vraagt zal dat alleen maar leiden tot meer occult belaste mensen. Want wanneer mensen hun heil niet vinden in de tastbare dingen, gaan ze toch weer terug naar het ontastbare.

Lange quote maar je hebt het dan ook maar liefst zesmaal over "de wetenschap" wat bedoel je daarmee precies? Met andere woorden geef eens een definitie van de wetenschap.
If we want things to stay the same, something has got to change
doctorwho
Moderator

Berichtdoor Raven » 19 aug 2009 15:58

Occult belast ?

Hummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

:D
Raven
Unstoppable!

Berichtdoor boudie » 18 okt 2009 22:07

dit is mijn visie op het leven en geloof

ja vind het ook een beetje ver gaan om andere geloven aan te vallen en bepaalde occulten aan bovennatuurljke krachten te verbinden
ben zelf ook christelijk opgevoed maar geloof ook niet in jezus of god
maar ben me nou een klein beetje aan het verdiepen in verschillende relegies en dan zie je dat
bijv god in veel gevallen vergeleken kan worden met allah en jezus verschillende vergelijkingen heeft met mohammed het is maar net hoe je het beestje noemt en komt allemaal op hetzelfde neer.
ik denk dat onze voorouders uit onwetendheid zelf een geloof heeft gecreeerd dat bestaat uit goden.
want wat kon het immers anders zijn die wind liet waaien die het water liet stromen en het vuur liet branden.
mensen dachten vroeger dat de aarde plat was en dat de schepen er vanaf konden varen en waar die dan bleven wist niemand. was er dan niet 1 mens op aarde die wakker genoeg was om naar de maan te kijken die ook rond is en te bedenken dat de aarde dat ook wel eens kon zijn dat niet alles plat (2 dimensionaal) was?
nee want ze konden niet ver genoeg doordenken omdat ze nog dommer waren als wij nou zijn en 3 dimensionaal was gewoon te moeilijk te snappen.
ik denk dat er voor alles om ons heen een duidelijke verklaring is maar wij mensen simpelweg nog te dom zijn om het te begrijpen!!! maar we worden steeds slimmer. ongeveer 20 punten iq per generatie.
Dus onze nabestaanden ver in de toekomst die dus een hoger iq hebben en dus een beter denkniveau zullen niet meer in goden geloven omdat ze slim genoeg zijn om te begrijpen hoe alles in elkaar zit en niets door een bovennatuurlijke iets als een god gemaakt is. Als je nou bedenkt dat wij nou met ongeveer 20% hersencappaciteit al ruimte en diepte (3 dimensionaal) begrijpen en de mens in de verre toekomst misschien wel 80% of misschien ook wel 100% gebruikt geloof ik dat we nog heeeel veel moeten leren en dat we op veel dingen er nog ver naast zitten ook al lijken ze zo logies. Dat goden en geloof bestaan is puur te danken aan het onverklaarbare waar wij nog te dom voor zijn. En dan is het makkelijkste om te denken dat een god het maar gecreeerd of bepaald heeft. De tijd zal het leren!!!!
en mensen, als iemand iets zegt of roept vanuit een bepaald geloof voel je dan niet aangevallen, ze weten gewoon niet beter!! Zoek voor jezelf antwoorden op de dingen die niemand je kan uitleggen en maak je eigen visie op het leven zoals het zou kunnen zijn. iedereen krijgt andere informatie en leert dingen die een ander nooit te weten zal komen dus iedereen heeft toch een ander beeld op het leven dat mag toch niet door 1 persoon die bijv een bijbel of ander heilig boek schrijft worden worden voorgeschreven!!

groetjes boudie
boudie
Newbie

VorigeVolgende

Keer terug naar Occultisme, Newage en sektarisme.