JH schreef:Ik trek elke dag een tarot kaartje.
Ik heb alle Harry Potters gelezen.
Ik doe aan het verdorven spel Dungeons and Dragons.
ik luister naar death metal muziek
Door deze activiteiten kom ik met magie in aanraking.
Ik krijg van zelf de behoefte om me aan te sluiten bij een satanistische groepering en ik word daar nog dieper in de wereld van het occultsme getrokken.
Hahahah

Bij de laatste zin moest ik hardop lachen.. Inderdaad, dit beeld ken ik wel van een aantal kennissen die christelijk zijn. Gelukkig zitten daar ook nuchtere christenen tussen.
Dat als jij een moslim bent of een boeddhist of een hindouist of iets anders..
dan ben je een duivelskind ofzoiets.
Je bent occult belast.
Dat is de blijde boodschap van mevrouw Jenny Goeree.
Het medium en de vervangende spreekstem van haar Jezus.
Het is Jenny Goeree tegen de rest van de wereld.
...
Wat vind jij van Jenny Goeree en dit soort mensen die christenen worden genoemd?
Mijn mening: Verspilling van energie, tijd, lucht en ruimte. Maar soms kan energie verspillen genot tot gevolg hebben en het debunken van beweringen van zo'n mens heeft, althans, bij mij, hetzelfde gevoel als het afmaken van een legpuzzel van duizend stukjes. De voldaanheid die voortvloeit uit de moeite jezelf boven het materiaal van zo'n "christen" te zetten voelt goed.
Ik bid niet, maar soms hoop ik stiekem wel dat Jezus gister terug is gekomen en mensen als Goeree heeft meegenomen. Hmm.. Maar ergens heb je zulke mensen ook wel nodig. Tenminste, ik dan. Soms. Om me er aan te herinneren hoe het niet moet. Om me, wederom, te confronteren met de foute methode. Van de fouten van anderen kun je leren. Net zoals christenen elke zondag naar de kerk gaan, zou ik eigelijk ten minste één keer per week moeten discussiëren over 'de goede moraal', over God, waarom wel en waarom niet, en wat daar bij komt kijken, om zo bewust de kennis een beetje op peil te houden. Soms is dat wel moeilijk omdat een goede moraal tegenwoordig door de achterliggende kennis, onbewuste kennis, vanzelfsprekend is en natuurlijk naar buiten komt...
Bijvoorbeeld. Gister had ik een gesprek met een goede vriendin, en ik wou enkele namen uit wicca aanhalen en bij welke organisaties ze zaten (dorothy, gardner en crowley, OBOD, thelema etc ) om wat voorbeelden te geven in onze discussie, en daar moest ik toch flink moeite voor doen... Op zo'n moment vind ik het toch zonde dat ik zulke feitenkennis niet goed bijhoudt.
Verder, dat je als niet-christen meteen zondig bent is er bij elke christen denk ik onbewust wel ingehamerd. Het is een agressieve religie. Ik voel me verder niet bezwaard met occulte zaken, omdat ik niet overtuigd ben van het bestaan van occult, als in, geheime kennis. Er is alleen kennis die je wel en niet bezit. Geheim wordt bepaald door de motieven van anderen, en in de christelijke kringen zijn de motieven duidelijk, al worden ze zelden door christenen zelf, in hun ware aard herkent.