Ik had nog even mijn vorige posting uitgebreid, beetje laat misschien.Samante schreef:De geest is inderdaad dan het onstoffelijke lichaam. De ziel omvat alles, alle lichamen.
Moderator: Moderators
Ik had nog even mijn vorige posting uitgebreid, beetje laat misschien.Samante schreef:De geest is inderdaad dan het onstoffelijke lichaam. De ziel omvat alles, alle lichamen.
skeptic schreef:Dus geloof je ook in reincarnatie en krijg je dus bij elke nieuwe incarnatie weer je oude ziel en een nieuwe geest? En als je dan weer sterft zit je bewustzijn in die geest en wordt dan weer gekoppeld aan die ziel? Waar krijg je zulke informatie toch allemaal vandaan?
Samante schreef:Ik baseer het voornamelijk op ervaringen die ik heb gehad tijdens psychoses, en ook op doorfilosoferen. Ook hoop ik dat er waarheid in zit, dat we - los van het lichaam - onszelf als God zullen ervaren en realiseren dat we overal en in alles en in iedereen bestaan. Maar als het niet zo is, en er helemaal niks zal zijn, is dat ook prima. Van voor mijn geboorte heb ik geen herinneringen en als dat na het sterven een soortgelijke toestand zou zijn is dat ook prima.
Samante schreef:Ik geloof inderdaad in reincarnatie. De oude ziel en een nieuwe geest, net als een nieuw lichaam. Het bewustzijn gaat hand in hand met de geest, met een nieuwe geest weer een nieuw bewustzijn.
Kitty schreef:En zo fantaseerde men er lustig op los
Tja, wat een flauwe kul toch allemaal.Kitty schreef:En zo fantaseerde men er lustig op los

Kochimodo schreef:Wist je trouwens dat binnen het chassidisch jodendom men ook gelooft in reincarnatie. Als je interesse hebt moet je maar eens zoeken op www.askmoses.com (wat een naam he?) en www.chabad.org. Zijn wel Engelstalige sites.
Persoonlijk hoop ik eigenlijk op een NIETS, er gewoon niet meer ZIJN. Ik herinner mij een gesprek met een dominee vele jaren terug. Ik had toen een boek gelezen van het genre a la Tolkien en daar kwamen termen in voor als het NIETS en de LEEGTE. Toen tegen de dominee uitgesproken dat mij dat wel aantrok. Hem ook trouwens! Was een dominee van de toen nog Nederlands Hervormde kerk (thans PKN).
Geloof je er alleen in of lijkt het je aantrekkelijk? En zo ja, waarom trekt het je aan?
Keer terug naar Occultisme, Newage en sektarisme.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten