Verbannen van Ontdek Islam?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

kiks
Bevlogen

Re: Verbannen van Ontdek Islam?

Bericht door kiks »

Juan schreef:Omdat ik nooit zomaar iets geloof heb ik meteen de proef op de som genomen, en met succes! :D

Eergisteren in dit topic 1 zin gepost, vandaag zonder boe of ba verbannen. Way to go, ik vind het al lang niet griezelig meer. Misschien maak ik binnenkort wel eens een samenvatting van mijn wedervaren op Ontdekislam. Een soort van post-mortem eindevaluatie. Ik kan nu al zeggen dat het heel geslaagd was: ik heb enorm veel over de Islam "ontdekt".
Ze hebben gelijk maar al je posts daar gewist, terwijl er niets schokkends in stond. :shock:
Nou ja de realiteit is daar kennelijk al schokkend genoeg. :D

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Ik kon het niet laten om ook maar even te reageren, ben ook tweemaal geband daar maar de derde keer niet :D De reden vond ik zelf uiterst humoristisch.. Ik had een aantal keer daar aangegeven dat ik het onprettig vond dat er steeds naar mij als kafir werd verwezen. Mij werd toen door iedereen op het hart gedrukt dat kafir helemaal geen scheldwoord was, laat staan beledigend, maar een doodnormaal woord zonder negatieve connotatie. Tevreden als ik daarmee was heb ik toen mijn afbeelding veranderd naar een afbeelding van een persoon met een t-shirt met daarop het woord kafir. Ik ben toen geband omdat dat beledigend was en mensen boze berichten hadden gestuurd naar het beheer (oid). Ik weet het, als er een prijs voor ironie was....

Enfin, aangezien de atheist spelen daar een risico is, ben ik dus sinds die tijd een vrome salafist (zolang ik op die site zit althans). Is niet eens moeilijk om te leren: beetje hysterisch gillen bij foto's van dode Amerikanen, boos stampen als je iets over Israel leest, en als mensen over evolutie praten gewoon knippen en plakken van een Harun Yahya site of je typt zelf wat onzin. Vergeet niet dat je een obscure naam moet gebruiken en niet zo moet typen als ik hierboven: het moet redelijk onoverzichtelijk en incoherent gebrabbel zijn met veel typefouten, anders val je gelijk door de mand. Een voorbeeldje:

FOUT:
Onlangs is deze interessante hadith mij ter ore gekomen, ik raad hem jullie zeker aan!

GOED:
hier is intresante link met haditsh laat maar weer zien hoe kuffaaar zijn

FOUT:
Ik vond het een leuke tekst maar ik begreep helaas niet alles en ik was het ook niet met alles eens. Hoe dan ook bedankt voor het geven.

GOED:
et was wl interesant soubhana allah ik moet goed kennis opdoen nog. moge allah ta'ala je belonen vor het plaatsen amien

FOUT:
Oke, dat was een waterdicht betoog, volgens mij heb ik het fout begrepen al die tijd. Mijn excuses!

GOED:
Moge Allah ta'ala onze kennis vermeerderen amien.. Allah (subhana wa ta'ala) weet het beste ...

FOUT:
Beste persoon, het is helemaal niet zo'n ramp wat je hebt gedaan, we zijn allemaal mensen, zelfs moslims, en die hebben hun momenten van zwakte. Veel sterkte ermee en kop op!

GOED:
amdoelilah. ... mashaAllah oeghti, moge Allah subhana Wa Ta'ala jou standvastig maken in jouw imaan

Ongetwijfeld heb ik soms een discussie zitten voeren tegen één van jullie hier maar ik moet ook aan mijn geloofwaardigheid denken :P Af en toe een hadith posten is ook erg gunstig en het bevestigt voor de rest dat je de belangrijkste islamitische vaardigheid (knippen en plakken van internet) goed beheerst. Het mooiste is dat je desnoods die hadith een beetje kan aanpassen zolang je het niet te bont maakt, vrijwel niemand controleert die dingen daar en dan kun je nog een lolletje hebben. Ik ben er in ieder geval altijd mee weggekomen!

Verder hou ik me op de vlakte. Af en toe een oubollig vraagje stellen (bijv. iets van 'mijn beste vriendin heeft een tas van winnie de poeh maar wij mogen geen dieren afbeelde hoe moet ik het haar zegge ze lijkt de laatste tijd soweiso het pad kwijt jonges ontmoet en estaghfirullah ik vrees dat zij ingefluistert word door de shaytaaaan wat moet ik doen?) en zo hou je het volk een beetje zoet.

Overigens moet ik bekennen dat ze een stuk netter eruit zien dan ze lijken, ik ben een schattig en vroom moslimmeisje op ontdekislam en ik moet zeggen dat ik behoorlijk word lastiggevallen door mijn vrome broeders daar soms! Als ze toch eens wisten wat voor onsmakelijke kerel ik in het echt ben... :D
Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi »

Samsa schreef: Als ze toch eens wisten wat voor onsmakelijke kerel ik in het echt ben... :D
Hoe kan ik erachter komen of je daadwerkelijk een onsmakelijke kerel bent ipv een schone wiccaïaanse deerne die zich voordoet als iemand die geen stroming aanhangt? 8*)
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Kiwi schreef:
Samsa schreef: Als ze toch eens wisten wat voor onsmakelijke kerel ik in het echt ben... :D
Hoe kan ik erachter komen of je daadwerkelijk een onsmakelijke kerel bent ipv een schone wiccaïaanse deerne die zich voordoet als iemand die geen stroming aanhangt? 8*)
Dat kun je niet, dat is het mooie van internet :P. Maar als je een beetje bij de les blijft dan moet je vast wel iets kunnen ontdekken in mijn schrijven. Net zoals ze op ontdekislam hadden kunnen ontdekken dat ik geen moslim was, maar het geluk wil dat wanneer men het gevoel heeft dat iemand tot je clubje behoort je een stuk minder kritisch bent.

Maar ik heb zon donkerbruin vermoeden dat als ik een schone Wiccadame zou zijn je opeens bijzonder veel belangstelling voor dat vruchtbaarheidsritueel zou hebben of niet?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Het is blijkbaar grote schoonmaak op OI........., deze week ben ik na 4 jaar van het één op het andere moment van het forum gekieperd. Verder is mijn proza van zo'n 6.000 berichten
Ik heb werkelijk geen idee waarom, misschien willen ze gewoon af van kritisch volk. Met freethinker heeft de ban van Juan denk ik niet te maken, ik ben hier nooit eerder geweest.

De meelezers op ontdekislam zullen me ongetwijfeld wel eens zijn tegengekomen. Ik vind het in ieder geval bemoedigend om hier wat andere gebande mensen tegen te komen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Hey Gerard!

Knus hoor.

Groeten,

Mersault

Niet gevreesd voor de mensen die denken hun berichten kwijt te zijn, de google cache bewaart voorlopig alles. Misschien even de google cache opslaan dus (daar zijn programma's voor).

PS: gelukkig heeft die OI nazi mij nog niet ontdekt haha.. tijd om me in te graven op OI :D
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik had die cache al ontdekt, maar kan dat opslaan ook automatisch? Sommige teksten wil ik wel bewaren.

Ik krijg een beetje een reunie gevoel hier......
Leuk jullie weer te zien!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Lastig. Als ik zoek op site:ontdekislam.nl gerard krijg ik zo'n 29 pagina's waarin een flink deel geen volledige artikelen bevat en een flink deel bevat maar enkele pagina's van discussies. Je kan zo'n stripper downloaden (die hele sites downloaden voor offline gebruik) en die oorspronkelijke url erin zetten (dus: "site:ontdekislam.nl gerard"). Ik gok dat hij dan die cache pagina's ook wel meeneemt...

Hoe dan ook verdwijnen er een boel zaken, dus je kan ook nog bij cache kijken van andere zoekmachines.

Google cache: http://www.google.com/search?hl=en&sour ... .nl+gerard
(481 resultaten)

Bing cache: http://www.bing.com/search?q=site:ontdekislam.nl+gerard
(65 resultaten)

Mocht het niet lukken, geef even een gil. Misschien kunnen we een programmaatje schrijven dat het even doet (zitten hier ook vast wel wat handige jongens).
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Thanks Mersault, ik ga het proberen...
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Samsa schreef:Ik kon het niet laten om ook maar even te reageren, ben ook tweemaal geband daar maar de derde keer niet :D De reden vond ik zelf uiterst humoristisch.. Ik had een aantal keer daar aangegeven dat ik het onprettig vond dat er steeds naar mij als kafir werd verwezen. Mij werd toen door iedereen op het hart gedrukt dat kafir helemaal geen scheldwoord was, laat staan beledigend, maar een doodnormaal woord zonder negatieve connotatie. Tevreden als ik daarmee was heb ik toen mijn afbeelding veranderd naar een afbeelding van een persoon met een t-shirt met daarop het woord kafir. Ik ben toen geband omdat dat beledigend was en mensen boze berichten hadden gestuurd naar het beheer (oid). Ik weet het, als er een prijs voor ironie was....

Enfin, aangezien de atheist spelen daar een risico is, ben ik dus sinds die tijd een vrome salafist (zolang ik op die site zit althans). Is niet eens moeilijk om te leren: beetje hysterisch gillen bij foto's van dode Amerikanen, boos stampen als je iets over Israel leest, en als mensen over evolutie praten gewoon knippen en plakken van een Harun Yahya site of je typt zelf wat onzin. Vergeet niet dat je een obscure naam moet gebruiken en niet zo moet typen als ik hierboven: het moet redelijk onoverzichtelijk en incoherent gebrabbel zijn met veel typefouten, anders val je gelijk door de mand. Een voorbeeldje:

FOUT:
Onlangs is deze interessante hadith mij ter ore gekomen, ik raad hem jullie zeker aan!

GOED:
hier is intresante link met haditsh laat maar weer zien hoe kuffaaar zijn

FOUT:
Ik vond het een leuke tekst maar ik begreep helaas niet alles en ik was het ook niet met alles eens. Hoe dan ook bedankt voor het geven.

GOED:
et was wl interesant soubhana allah ik moet goed kennis opdoen nog. moge allah ta'ala je belonen vor het plaatsen amien

FOUT:
Oke, dat was een waterdicht betoog, volgens mij heb ik het fout begrepen al die tijd. Mijn excuses!

GOED:
Moge Allah ta'ala onze kennis vermeerderen amien.. Allah (subhana wa ta'ala) weet het beste ...

FOUT:
Beste persoon, het is helemaal niet zo'n ramp wat je hebt gedaan, we zijn allemaal mensen, zelfs moslims, en die hebben hun momenten van zwakte. Veel sterkte ermee en kop op!

GOED:
amdoelilah. ... mashaAllah oeghti, moge Allah subhana Wa Ta'ala jou standvastig maken in jouw imaan

Ongetwijfeld heb ik soms een discussie zitten voeren tegen één van jullie hier maar ik moet ook aan mijn geloofwaardigheid denken :P Af en toe een hadith posten is ook erg gunstig en het bevestigt voor de rest dat je de belangrijkste islamitische vaardigheid (knippen en plakken van internet) goed beheerst. Het mooiste is dat je desnoods die hadith een beetje kan aanpassen zolang je het niet te bont maakt, vrijwel niemand controleert die dingen daar en dan kun je nog een lolletje hebben. Ik ben er in ieder geval altijd mee weggekomen!

Verder hou ik me op de vlakte. Af en toe een oubollig vraagje stellen (bijv. iets van 'mijn beste vriendin heeft een tas van winnie de poeh maar wij mogen geen dieren afbeelde hoe moet ik het haar zegge ze lijkt de laatste tijd soweiso het pad kwijt jonges ontmoet en estaghfirullah ik vrees dat zij ingefluistert word door de shaytaaaan wat moet ik doen?) en zo hou je het volk een beetje zoet.

Overigens moet ik bekennen dat ze een stuk netter eruit zien dan ze lijken, ik ben een schattig en vroom moslimmeisje op ontdekislam en ik moet zeggen dat ik behoorlijk word lastiggevallen door mijn vrome broeders daar soms! Als ze toch eens wisten wat voor onsmakelijke kerel ik in het echt ben... :D
Samsa, met welk doel zit je dan op OI als je alleen een beetje meespeeld met de gelovigen?

Ik ben twee keer eerder geband daar maar zit daar weer als ongelovige (onder een andere nick uiteraard).
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Fishhook schreef: Samsa, met welk doel zit je dan op OI als je alleen een beetje meespeeld met de gelovigen?
Ik ben twee keer eerder geband daar maar zit daar weer als ongelovige (onder een andere nick uiteraard).
Om de islam of moslims te leren kennen in ieder geval niet, die laatste heb ik door de jaren heen toch een boel van ontmoet bij lezingen, islamitische conferenties, bij dar-al ilm, op mijn werk, in indonesie, etc. en ik kon nauwelijks overeenkomsten ontdekken tussen hen en ontdekislam. Ik durf wel met stelligheid te zeggen dat wat er op OI rondloopt een beetje de streng gereformeerden onder de moslims zijn waar stiekem wel een beetje om wordt gelachen door de rest (zo'n pijnlijk lachje). Die normale mensen (om maar even normatief te doen) zijn er op OI overigens ook een boel, maar die spreken zich meestal niet heel ferm uit in de topics. Waarschijnlijk heb je zelf ook wel eens bemoedigende of lieve berichtjes van ze gehad want het zijn hele open en warme mensen waarvan ik er zelfs 2 heb mogen ontmoeten in het echt! Dat is me zeer bevallen en het is erg jammer dat de sfeer op OI eigenlijk wordt bepaald door een paar van die felle salafistische machootjes die het nodig vinden om iedereen de les te lezen continu.

Maar waarom ik daar een gelovige speel? Omdat je als ongelovige bij voorbaat al een nadeel hebt waar ik geen last van heb als gelovige, ook al ben ik geen echte! In een ideale wereld zou het niet moeten uitmaken wat je gelooft voor hoe je wordt behandeld maar jij en ik weten denk ik wel dat dat niet zo werkt! Ze weten daar heel goed wat ze wel en niet aan buitenstaanders moeten laten zien (ook al zou je het niet zeggen als je op het forum zat!) en ik zie graag alles. Het is dus redelijk interessant om eens te ontdekken hoe ze onder elkaar erover praten. Er zijn bovendien subfora daar waar jullie niet opkunnen :P. Jaaaja...
miklo3000
Geregelde verschijning

Bericht door miklo3000 »

Samsa jij bent triest zeg , zogenaamde infiltrant ofzo zoek een leven . Ik volg OI ook een beetje en vond het wel een oke site alleen is de laatste tijd het niveau van discussies af genomen .

Gerard had altijd wel leuke posts , net als Extra Medium , Amir Lombardije en Ibrahim X .

Ik snap ook wle dat sommige gebanned worden want deze kunnen geen discussies voeren proberen alleen hun eigen ideen naar voren te schuiven zonder naar tegen argumenten te luisteren . :^o
Jinny

Bericht door Jinny »

Inmiddels heeft ook een deel vd vaste bewoners die geen ban hebben zich afgevraagd waarom er zoveel ban's zijn uitgedeeld.
Als in een echte dictoriale traditie wordt er verder geen uitleg gegeven, alleen afgeblaft.
Ps, ik heb inmiddels weer een account. :D
Ik ben wel nieuwsgierig hoelang deze blijft bestaan.
Ik heb al een openingspost.
miklo3000
Geregelde verschijning

Bericht door miklo3000 »

Ik denk niet lang !
Jinny

Bericht door Jinny »

Ze lezen inderdaad strak mee hier.
Dank voor de bevestiging Hajar :D
Plaats reactie