Trots op Islam - Verbod op maken boerka's in Marokko

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Trots op Islam - Verbod op maken boerka's in Marokko

Berichtdoor PietV. » 10 jan 2017 12:36

Op NOS staat momenteel een artikel waarin staat dat Marokko het maken en verkopen van niqab en boerka's verbied. Nederland kan hier nog iets van leren, maar hoe staan de moslims in Nederland hier tegenover. Als ijkpunt heb ik maar de facebookpagina van Trots op Islam genomen. Soms net iets interessanter dan de fans van Geert Wilders.

https://www.facebook.com/trotsopislam/p ... =3&theater

Salim Utrecht Heel simpel. Onze landen mogen dan wel geregeerd worden door mannen GENAAMD Hassan, Mohammed, Oualid, Khalid enzovoort, maar dat ze een Islamitische/Arabische naam hebben, betekent niet dat ze persee in Allah geloven...

Amir Rakim De vijanden van de islam zijn sommige moslims zelfs. Laat Marokko eerst de corruptie, prostitutie verbieden. Als je in een supermarkt alcohol kan kopen, maar de boerka wil gaan verbieden, ben je een sell-out. Een islamitisch land dit de islam te stimuleren en niet andersom.

Abou Mansourah Volgens de Hanbali madhab is het zo ver ik weet verplicht. En het is een islamitisch symbool aangezien de vrouwen van Rasulullaah صلى الله عليه وسلم het droegen en de sahaabiat.

Hamid Lhari Een volkomen begrijpelijke keuze van Marokko. Gezien alle ellende in de wereld. Het beperkt een klein groep mensen in hun vrijheid. Maar dat weegt niet op tegen de veiligheid. Bovendien is niqab/boerka niet verplicht.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?
PietV.
Moderator

Re: Trots op Islam - Verbod op maken boerka's in Marokko

Berichtdoor Maria » 11 jan 2017 15:17

Interessante ontwikkelingen in Marokko.

http://www.bladna.nl/koning-mohammed-vi ... 16427.html
De Joodse wijk Hay El Mellah, de straatjes en pleinen krijgen hun oude namen terug. Dat heeft Koning Mohammed VI tijdens een bezoek aan Marrakech besloten.
Volgens een verklaring van het ministerie van Binnenlandse zaken volgt het besluit van Koning Mohammed VI op een verzoek van de Joodse gemeenschap in Marrakech.

Zie Wikipedia Joden in Marrakech.

Zeker om te volgen in hoeverre dit meerdere consequenties zal hebben vwb. de publieke opinie in
- Marokko zelf en de
- Marokkaanse gemeenschappen buiten Marokko.

Ook het verschil tussen de meningen van (laten we het zo benoemen):
- Marokkaanse Nederlanders over hun "thuisland" en andere
- Nederlandse mensen met een Marokkaanse achtergrond.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."
Maria
Moderator

Berichtdoor Dat beloof ik » 12 jan 2017 07:30

Als je de handel en wandel van de Koning leest, en foto's van zijn vrouw ziet, dan verbaast me dit verbod op hoofdbedekking en de beslissing over de straatnamen niet echt.
https://www.google.nl/search?q=prinses+ ... sQ_AUIBigB
Hij is in feite een westerse man.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Dat beloof ik
Diehard

Berichtdoor Storm » 12 jan 2017 16:09

Dat beloof ik schreef:Als je de handel en wandel van de Koning leest, en foto's van zijn vrouw ziet, dan verbaast me dit verbod op hoofdbedekking en de beslissing over de straatnamen niet echt.
https://www.google.nl/search?q=prinses+ ... sQ_AUIBigB
Hij is in feite een westerse man.

Inderdaad, vaak zie je dat de oude generatie Nederlands/ Marokkaanse moslims, uit Berber bevolking bestaat. Dus op het platteland woonde. En misschien in het vrije westen -waar maar alles kan- nog meer blijven hangen aan gewoontes uit hun thuisland.
Je zag dat ook bij Nederlandse christenen die emigreerden naar Amerika. Ze hielden de gereformeerde dogma's steviger vast dan de Nederlandse gereformeerden (synodaal).
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Storm
Unstoppable!

Berichtdoor vegan-revolution » 12 jan 2017 20:24

Dat beloof ik schreef:Hij is in feite een westerse man.

Als radicalen in Marokko zich gaan roeren kan hij het nog knap lastig krijgen, misschien op een vergelijkbare wijze als de Sjah destijds in Iran.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

Berichtdoor Henry II » 18 jan 2017 11:58

Die export van interne problemen zoals hier in Marokko zie je ook bij de Turkse gemeenschap. Veel Alevitische Turken in Nederland (omdat die in Turkije worden gepest misschien) worden hier met de nek aangekeken door Turkse Nederlanders, die dan ook vooral uit de eenvoudiger boeren milieus komen.
Het geheim van het leven is ‘te sterven voor je dood’, en dan tot de ontdekking te komen dat de dood niet bestaat.
Henry II
Diehard

Keer terug naar Islam