Geevolueerd, of gecreeerd, verwonder uzelf

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Blues-Bob
Bevlogen

Geevolueerd, of gecreeerd, verwonder uzelf

Bericht door Blues-Bob »

Ik vind het altijd leuk opmerkelijke diertjes te zien er erover te lezen.
Dus ik dacht, ik post er eens een paar, en zie of jullie ook leuke beestjes kennen.
Wormsalamanders:
Afbeelding

Info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wormsalamanders

Longvissen
Afbeelding
Info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Longvissen

Het lijkt me vanzelfsprekend waarom deze beestjes mij fascineren.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
heeck
Ontoombaar

Re: Geevolueerd, of gecreeerd, verwonder uzelf

Bericht door heeck »

Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Nog een bewijs voor evolutie. De huidige pinguïns zijn geëvolueerd uit vogels die nog wel kunnen vliegen.
Laatst zijn deze "hybride" voorouders weer ontdekt.
Levende fossielen
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
siger

Bericht door siger »

Vilaine schreef:Nog een bewijs voor evolutie. De huidige pinguïns zijn geëvolueerd uit vogels die nog wel kunnen vliegen.
Mooi toch, de vleugels van sommige vogels veranderen in vinnen, terwijl de vinnen van sommige vissen veranderen in vleugels.
Vliegende_vis.jpg
Vliegende_vis.jpg (12.06 KiB) 6811 keer bekeken
Ik herinner me hun aanhoudende zweefsprongen over de boeg van mijn kajak, die ze voor een dolfijn hielden. En zo hebben dolfijnen dan weer geleerd dat ze aan vis kwamen als ze van die prachtige buitelingen maakten. Het houdt nooit op.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Dat is inderdaad een indrukwekkend gezicht - al sprongen ze in mijn geval met de boot mee.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
siger

Bericht door siger »

MNb schreef:Dat is inderdaad een indrukwekkend gezicht - al sprongen ze in mijn geval met de boot mee.
Bedoel je de vliegende vissen of de dolfijnen?
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

De vliegende vissen. Er zwemmen wel dolfijnen rond in de mondingen van de Surinaamse rivieren, maar dat geluk heb ik nooit gehad.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
siger

Bericht door siger »

MNb schreef:De vliegende vissen. Er zwemmen wel dolfijnen rond in de mondingen van de Surinaamse rivieren, maar dat geluk heb ik nooit gehad.
Vreemd verschil tussen de Middellandse Zee (Granada) en Suriname. Misschien heeft het met zonlicht te maken, of met de jachtgewoonten van de dolfijnen ter plaatse. Of zitten er andere roofvissen?
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

Geen idee. Misschien zijn de populaties dolfijnen niet zo groot, maar ik heb wel waarnemingen van dolfijnen gelezen. Vliegende vissen zijn vrij algemeen.
Of ik had gewoon pech.

Johan Cruijff
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

sarnian schreef:Ach, en wat dit nu precies zijn ? Verwonder uzelf !

(Om het spannend te houden geef ik de links, niet de plaatjes zelf !)

:)

...http://images.encyclopediadramatica.com ... terray.jpg
Vilaine schreef:Nog een bewijs voor evolutie. De huidige pinguïns zijn geëvolueerd uit vogels die nog wel kunnen vliegen.
Laatst zijn deze "hybride" voorouders weer ontdekt.
Levende fossielen
:D Fantastische CREATIES!

Groet,

Bob
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

siger schreef:
Mooi toch, de vleugels van sommige vogels veranderen in vinnen, terwijl de vinnen van sommige vissen veranderen in vleugels.
Vliegende_vis.jpg
Ik herinner me hun aanhoudende zweefsprongen over de boeg van mijn kajak, die ze voor een dolfijn hielden. En zo hebben dolfijnen dan weer geleerd dat ze aan vis kwamen als ze van die prachtige buitelingen maakten. Het houdt nooit op.
http://www.youtube.com/watch?v=OmWRCdUw17E
:shock:
siger

Bericht door siger »

Mooi filmpje. Heel anders dan het visje waarvan ik een foto gaf. Deze kan het halen door voor de jager uit te vluchten. Het lijkt trouwens soms even of iets onder water achter hem aan zit.

Het visje dat ik ter sprake bracht (foto) kan niet zo lang vliegen. Het beschrijft één grote boog en komt enkele meters verder onvermijdelijk terug in het water terecht. Daarmee is het ook wel begrijpelijk dat het dwars op de richting van de jager/kajak springt. Het diertje moet met één goede sprong uit het zicht zijn. Recht vooruit zou het slechts tussen de tanden van de jager doen belanden.
siger

Bericht door siger »

Het mooiste om zien is misschien wel de evolutie van intelligentie. Hier een verrassende hond, kraai en das(?). Ik vind het leuker zonder geluid.

http://www.wideo.fr/video/iLyROoaftvQO.html
siger

Bericht door siger »

De geniale Carl Sagan vertelt het allemaal in 6 minuutjes, waarna hij alles nog eens samenvat in slechts 2 minuutjes.
http://www.youtube.com/watch?v=g1lHbCyZ ... detailpage

Dit kan iedereen begrijpen!
Plaats reactie