Moderator: Moderators
XveganxchickX schreef:... so shoot me zou'k zeggen!
Kitty schreef:Welkom XveganxchickX.
Leg eens uit wat er extremistisch is aan jouw ideeën met betrekking tot dieren?
Ongeloveloos schreef:XveganxchickX schreef:... so shoot me zou'k zeggen!
Als men dat nou bij elke extremist doet, hebben we een hoop minder gezeik !
XveganxchickX schreef:
Ik leef bvb voor 90 % veganistisch. Ik maak enkele uitzonderingen en dat is bvb wanneer ik bij familie of vrienden ben.
Ongeloveloos schreef:XveganxchickX schreef:
Ik leef bvb voor 90 % veganistisch. Ik maak enkele uitzonderingen en dat is bvb wanneer ik bij familie of vrienden ben.
Het is nogal hypocriet om uitzonderingen te maken bij familie en vrienden. Maar ja, lekker makkelijk he ?
XveganxchickX schreef:Jij vindt vast katten en honden lief en aaibaar, zeker niet geschikt voor consumptie, terwijk koeien en varkens dat wel zijn? (je hoeft als dit klopt de vraag niet te beantwoorden hoor, is meer een retorische vraag).
XveganxchickX schreef:En verder kan evolutie me geen barst schelen. Ik kan rationeel nadenken en ik begrijp dat ik door vlees te eten, veel leed veroorzaak en dus kies ik ervoor dat niet te doen. Ik ben perfect gezond en meer moet dat niet zijn.
En dan nog even over dat "opdringen": zoals ik al zei kan ik mijn mond niet houden als ik onrecht zie (of wat in mijn ogen onrecht is). Kun jij dat?
Als jij ziet dat een kind bont en blauw geslagen wordt (of laten we een hond als voorbeeld nemen, anders vergelijken we mens en dier en dit vinden sommigen sowieso al niet aanvaardbaar). Laat jij dit dan zomaar gebeuren of ga jij ertegen in?
Wel, hetgeen ik doe is gewoon proberen diegenen te beschermen die zelf geen stem hebben en die - mijns inziens - onrecht worden aangedaan.
Jij bent mss niet van mening dat dieren in de vleesindustrie onrecht worden aangedaan, maar dit gewoon even buiten beschouwing gelaten, denk ik niet dat veel mensen het oneens met me kunnen zijn dat je gewoonweg moet ingrijpen als je vindt dat er mens of dier serieus onrecht wordt aangedaan.
Keer terug naar Ethische dilemma's
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast