Handen schudden

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Re: Handen schudden

Berichtdoor HenkM » 27 mei 2012 22:19

Cactus schreef:
Henk M schreef:Voor mij is dat het enige waar deze peroxide mijnheer gelijk heeft.

De ogen hiervoor sluiten: het zal zo'n vaart niet lopen. zij mogen toch ook hun geloof hebben. het zijn niet allemaal fundamentalisten .... zal desastreus blijken te zijn over, pakweg, 20-25 jaar.

Oh, hij heeft ook gelijk wat zijn standpunt aangaande de EU betreft. Dat dit desastreus is merken wij nu al en daarvoor behoeven wij geen 25 jaar te wachten.
Ik weiger te geloven dat de Moslims in Europa allemaal fundamentalisten zijn. Er zal een paar procent tussen zitten maar die elementen worden er wel uitgewied.
Wel moeten wij waakzaam blijven voor uitwassen en voor Imams die opruiende taal uitslaan. Daar moet keihard tegen worden opgetreden en die lieden moeten gewoon over de grens gezet worden.

Natuurlijk is het grootste deel geen fundamentalist. En natuurlijk probeert de gematigde leiding van diverse Islamitische instellingen en overkoepelingsorganen de heethoofden in de hand te houden en/of tot de orde te roepen.
Maar zoals altijd: er valt domweg niet mee te praten. Ook niet door hun eigen mensen.
Men wil niet praten. Men wil, te vuur en te zwaard, hun geloof overal op hun voorwaarden gevestigd zien.
Het lijkt ook geen verschil te maken, maar daar zou ik wel eens een onderzoek van zien, of dit soort blinde volgelingen uit alle lagen van de bevolking komt.
With or without religion good people will do good things and evil people will do evil.
For good people to do evil things that takes religion. (Steven Weinberg)
"Gods are fragile beings; they may be killed by a whiff of science or a dose of common sense - Richard Dawkins
HenkM
Diehard

Berichtdoor The Prophet » 28 mei 2012 11:14

Uit principiele overwegingen schud ik geen handen met mensen die mij geen hand willen geven.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
The Prophet
Diehard

Berichtdoor Cactus » 28 mei 2012 11:54

The Prophet schreef:Uit principiele overwegingen schud ik geen handen met mensen die mij geen hand willen geven.

En als je met je vrouw of vriendin ergens bent waar iemand is die jou wel een hand geeft maar niet je vrouw of vriendin?
Ik zou dit als een grove belediging opvatten en zou hem dat loud & clear ff vertellen.
Cactus
Diehard

Berichtdoor Cactus » 28 mei 2012 12:00

HenkM schreef:Natuurlijk is het grootste deel geen fundamentalist. En natuurlijk probeert de gematigde leiding van diverse Islamitische instellingen en overkoepelingsorganen de heethoofden in de hand te houden en/of tot de orde te roepen.
Maar zoals altijd: er valt domweg niet mee te praten. Ook niet door hun eigen mensen.
Men wil niet praten. Men wil, te vuur en te zwaard, hun geloof overal op hun voorwaarden gevestigd zien.
Het lijkt ook geen verschil te maken, maar daar zou ik wel eens een onderzoek van zien, of dit soort blinde volgelingen uit alle lagen van de bevolking komt.

Zodra er fundamentalistische lieden zijn die oproer kraaien en hun fundamentalisme hier willen invoeren middels preken en bijeenkomsten dan behoort de justitie dit soort figuren op te pakken en het land uit te wijzen. Indien dit niet kan levenslang opsluiten. Als voorzorgsmaatregel zal men bij immigratie alle Moslims moeten laten beloven en ondertekenen dat zij zich onthouden aan Sharia achtige ideeën op straffe van verlies van het NL staatsburgerschap.
Cactus
Diehard

Berichtdoor Cactus » 28 mei 2012 12:09

Destinesia schreef:
Cactus schreef:Hierboven heb ik een zin van jou onderstreept die ik verachterlijk vind. Mijn afkeuring van het voorval van een weigering om een vrouw de hand te geven heeft niets te maken met jodenhaat. Verder sleep ik geen IDIOTEN mee met mijn denkbeelden.

Oh dan is het goed. Dat denk ik namelijk steeds als ik jouw berichten lees. Als het onderwerp bijvoorbeeld over breien gaat of van mijn part over voetbal of grieken dan weet je het vaak klaar te spelen om via een bruggetje toch weer bij de joden en palestijnen terecht te komen. Daar waren toch al een paar andere topics voor aangemaakt om dat daarin in te propaganderen?

Ik heb het zelden of nooit over "joden" maar wel vaak over Israel , zionisten en Palestijnen.
Ik ben dit topic niet begonnen over het weigeren van een hand schudden door een Israelische diplomaat met een vrouwelijke EU diplomaat. Misschien is je dit ontgaan! Je aantijgingen slaan dus nergens op.
Cactus
Diehard

Berichtdoor Jin » 28 mei 2012 12:25

Cactus, nuance en relativeringsvermogen zijn jouw onbekende termen is mij al eens opgevallen.
Doe daar eens iets aan?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Future World
Jin
Site Admin

Berichtdoor Vilaine » 28 mei 2012 13:05

Ach, soms moet je je niet druk maken.
Ik begroet mensen, die geen handen geven en met name moslima's met en zonder burka aldus:

Probleem opgelost.
Wie zich afvraagt wat de zin van het leven is, heeft geen zin in het leven.
Vilaine
Diehard

Berichtdoor Destinesia » 28 mei 2012 13:13

Cactus schreef: Misschien is je dit ontgaan!

Nee dat is me niet ontgaan. :lol:
Destinesia

Berichtdoor HenkM » 28 mei 2012 13:14

Cactus schreef:Zodra er fundamentalistische lieden zijn die oproer kraaien en hun fundamentalisme hier willen invoeren middels preken en bijeenkomsten dan behoort de justitie dit soort figuren op te pakken en het land uit te wijzen. Indien dit niet kan levenslang opsluiten. Als voorzorgsmaatregel zal men bij immigratie alle Moslims moeten laten beloven en ondertekenen dat zij zich onthouden aan Sharia achtige ideeën op straffe van verlies van het NL staatsburgerschap.

1. Fundamentalisten zijn niet altijd oproerkraaiers.

2. Velen van hier zijn (overtuigde) atheïsten. Als andere, al of niet streng gelovige, landen deze regel zouden volgen, kunnen deze velen daar problemen mee ondervinden.

3. Inzichten, al of niet politiek of religieus, kunnen veranderen in de loop der tijden.

4. Wat voor een begrip heb jij nu van democratie?

5. En nee ... jij begon dit topic niet, dat was ik. Om te laten zien dat islamitische en judeïstische fundamentalisten niet veel verschillen.
With or without religion good people will do good things and evil people will do evil.
For good people to do evil things that takes religion. (Steven Weinberg)
"Gods are fragile beings; they may be killed by a whiff of science or a dose of common sense - Richard Dawkins
HenkM
Diehard

Berichtdoor gerard_m » 28 mei 2012 15:38

HenkM schreef:2. Velen van hier zijn (overtuigde) atheïsten. Als andere, al of niet streng gelovige, landen deze regel zouden volgen, kunnen deze velen daar problemen mee ondervinden.

Sterker nog: die regel wordt in een aantal landen strikt toegepast.

5. En nee ... jij begon dit topic niet, dat was ik. Om te laten zien dat islamitische en judeïstische fundamentalisten niet veel verschillen.

Fundamentalist is gewoon iemand die aan de fundamenten van zijn geloof (letterlijk) vasthoudt. Dat staat inderdaad los van de religie die hij volgt. Bij "handen schudden" hebben 2 religies toevallig hetzelfde bedacht, maar op andere punten pakt het volkomen anders uit.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Diehard

Berichtdoor Fish » 28 mei 2012 15:51

Cactus schreef:Zodra er fundamentalistische lieden zijn die oproer kraaien en hun fundamentalisme hier willen invoeren middels preken en bijeenkomsten dan behoort de justitie dit soort figuren op te pakken en het land uit te wijzen. Indien dit niet kan levenslang opsluiten. Als voorzorgsmaatregel zal men bij immigratie alle Moslims moeten laten beloven en ondertekenen dat zij zich onthouden aan Sharia achtige ideeën op straffe van verlies van het NL staatsburgerschap.

Zie je zelf niet de onzin van zulke eisen in Cactus? Wel eens van vrijheid van meningsuiting gehoord, waar denk je dat jijzelf dan blijft met je absolute uitspraken?
'Het heeft geen zin te proberen iemand via de rede van iets af te brengen waar hij nooit via de rede op gekomen is. Jonathan Swift.
Fish
Moderator

Berichtdoor Peter van Velzen » 28 mei 2012 15:56

Iets minder intiem als de verkoudheid_overbrengende manier van de tibetanen:

Probleem is natuurlijk dat het nu juist mijn moslimzwager Aboe Bakr is die er op staat me te begroeten door mij een hand te geven die zojuist bij zijn hart vandaan komt. Mogelijkerwijs doet hij dat niet met vrouwen. Zou mijn schoonzus wellicht ook niet goed hebben gevonden. . .
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Diehard

Berichtdoor Cactus » 28 mei 2012 17:00

Fish schreef:

Zie je zelf niet de onzin van zulke eisen in Cactus? Wel eens van vrijheid van meningsuiting gehoord, waar denk je dat jijzelf dan blijft met je absolute uitspraken?

Lieden die onze democratie bedreigen moeten gewoon worden opgepakt en opgesloten of uitgezet worden. Als je met die softie regeltjes van Nederland gaat werken dan kom je er niet met dat soort figuren. Dat is meermalen bewezen.
VVM houdt niet in dat je aanslagen kan voorbereiden e.d. om je fundamentalistische doel te bereiken.
Dat kan n.l. gebeuren als je opruiers hun gang laat gaan. Maar ja, ik heb wel gemerkt dat Cactus hier de enige roepende in de FT-woestijn is. Als immigranten Canada of de USA binnenkomen en dan hun staatsburgerschap verkrijgen moeten ze ook trouw zweren aan hun nieuwe vaderland. In Canada moet je zelfs de Engelse taal behoorlijk kunnen spreken. Zulke eisen mis ik hier volledig.
Maar ja, Cactus gaat gewoon door hoor. Ik ben al voor van alles uitgemaakt dus kunnen de opmerkingen van andere forummers er ook nog wel bij. t Zal wel de generatiekloof zijn. In het land der softies past een cactus dus niet.
Cactus
Diehard

Berichtdoor Cactus » 28 mei 2012 17:14

Henk M schreef:
4. Wat voor een begrip heb jij nu van democratie?

Met punten 1,2 en 3 ben ik het met je eens. Ik heb ook nooit anders beweerd.

4) Wat moet ik hier nu op antwoorden. Ik denk dat ik hierover hetzelfde denk als iedere andere welwillende Nederlander. Democratie is kwetsbaar als het af en toe zijn macht niet gebruikt. Democratie betekent niet dat iedereen zijn goddelijke gang maar mag gaan en ook pogingen mag doen om onze democratie om zeep te helpen.
Zelf ben ik niet zo'n bange kwezel voor de Islamitische dreiging maar ik blijf bij mijn standpunt dat indien dit wél het geval zou zijn ,dan moeten we keihard ingrijpen.Dit geldt trouwens ook voor ultra rechtse en ultra linkse dreigingen die de democratie zouden kunnen bedreigen. Het Neo Nazisme steekt ook weer hier en daar de kop op. Dus afknippen die handel!
t Zal wel weer tegen veel zere softie benen zijn, maar dat is mijn overtuiging.
Cactus
Diehard

Berichtdoor Cactus » 28 mei 2012 17:17

Destinesia schreef:
Cactus schreef: Misschien is je dit ontgaan!

Nee dat is me niet ontgaan. :lol:

Waarom dan die opmerking dat ik de joden en palestijnen er bij haal? Ik heb niet anders gereageerd met te zeggen dat het joodse geloof en de Islam op veel punten 1 pot nat is.
Cactus
Diehard

VorigeVolgende

Keer terug naar Actualiteit.