Cactus schreef:Henk M schreef:Voor mij is dat het enige waar deze peroxide mijnheer gelijk heeft.
De ogen hiervoor sluiten: het zal zo'n vaart niet lopen. zij mogen toch ook hun geloof hebben. het zijn niet allemaal fundamentalisten .... zal desastreus blijken te zijn over, pakweg, 20-25 jaar.
Oh, hij heeft ook gelijk wat zijn standpunt aangaande de EU betreft. Dat dit desastreus is merken wij nu al en daarvoor behoeven wij geen 25 jaar te wachten.
Ik weiger te geloven dat de Moslims in Europa allemaal fundamentalisten zijn. Er zal een paar procent tussen zitten maar die elementen worden er wel uitgewied.
Wel moeten wij waakzaam blijven voor uitwassen en voor Imams die opruiende taal uitslaan. Daar moet keihard tegen worden opgetreden en die lieden moeten gewoon over de grens gezet worden.
Natuurlijk is het grootste deel geen fundamentalist. En natuurlijk probeert de gematigde leiding van diverse Islamitische instellingen en overkoepelingsorganen de heethoofden in de hand te houden en/of tot de orde te roepen.
Maar zoals altijd: er valt domweg niet mee te praten. Ook niet door hun eigen mensen.
Men wil niet praten. Men wil, te vuur en te zwaard, hun geloof overal op hun voorwaarden gevestigd zien.
Het lijkt ook geen verschil te maken, maar daar zou ik wel eens een onderzoek van zien, of dit soort blinde volgelingen uit alle lagen van de bevolking komt.