Handen schudden

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Re: Handen schudden

Berichtdoor appelfflap » 25 mei 2012 08:49

lost and not found yet! schreef:
Volgens Joods Actueel gaat de minister te kort door de bocht.

hetzelfde soort uitleg hanteren de taliban als ze vergoeilijken waarom ze hun vrouwen dwingen met een gordijn over hun kop rond te lopen.
daar is het ook scheiding, respect voor de vrouw en gelijkaardige onzin.
appelfflap
Diehard

Berichtdoor Cactus » 25 mei 2012 14:36

Rereformed schreef:Cactus, de uitdrukking 'achterlijke kokosnoten' zit dicht in de buurt van schuttingtaal. Ook is driemaal 'achterlijk' voorbij laten in een korte bijdrage bijna een belediging van je lezers, die namelijk meteen de eerste keer dat je die term gebruikt al begrijpen welke overtuiging je toegedaan bent. En om na het horen dat één orthodoxe man een vrouw geen hand wil geven de conclusie te trekken dat daarmee een heel land achterlijk is en je geen enkele Israeli of Islamiet een hand wil geven komt in de buurt van discriminatie of racisme.
Graag de volgende keer eerst wat stoom uit de ketel laten gaan voordat je reageert en bij iedere bijdrage in het hoofd houden dat we op dit forum intelligente bijdragen meer op prijs stellen dan emotionele woedeuitbarstingen.

Met alle respect maar vind ik dat dit absoluut geen schuttingtaal is. "Achterlijk" is hier gebruikt in de vorm van "achtergebleven in de tijd "en dat kokosnoot tot de schuttingtaal behoort verbaast mij helemaal.
Als je je in deze tijd ( 2012) op een wijze gedraagt die uit de vergeten oudheid stamt dan vind ik dat achterlijk of wel niet bij deze tijd. Dat je mijn bijdragen niet intelligent vindt vind ik nu weer een belediging aan mijn adres. Verder schreef ik wat ik zal gaan doen als ik Israelis of Islamieten zou ontmoeten: Dus ook hen negeren met het schudden van de hand. Als zij het schudden van de hand van een vrouw weigeren dan zijn die mensen voor mij niet waard om hen de hand te schudden. Niks emotioneels hoor, gewoon mijn reactie op zulke mensen.
Cactus
Diehard

Berichtdoor Cactus » 25 mei 2012 14:43

Lanfy schreef:Duidelijk nog nooit een Israeli ontmoet of in Israel geweest!

Oh je vergist je hoor!
Heb wel degelijk Israelis ontmoet en er zakelijk mee gewerkt.
Zelfs handen mee geschud. Dat was allemaal 100% zakelijk.
Gelukkig ben ik nog nooit in Israel geweest.
Ik zou daar in no time persona non grata zijn.
Cactus
Diehard

Berichtdoor Jin » 25 mei 2012 15:15

Cactus schreef:
Rereformed schreef:Cactus, de uitdrukking 'achterlijke kokosnoten' zit dicht in de buurt van schuttingtaal. Ook is driemaal 'achterlijk' voorbij laten in een korte bijdrage bijna een belediging van je lezers, die namelijk meteen de eerste keer dat je die term gebruikt al begrijpen welke overtuiging je toegedaan bent. En om na het horen dat één orthodoxe man een vrouw geen hand wil geven de conclusie te trekken dat daarmee een heel land achterlijk is en je geen enkele Israeli of Islamiet een hand wil geven komt in de buurt van discriminatie of racisme.
Graag de volgende keer eerst wat stoom uit de ketel laten gaan voordat je reageert en bij iedere bijdrage in het hoofd houden dat we op dit forum intelligente bijdragen meer op prijs stellen dan emotionele woedeuitbarstingen.

Met alle respect maar vind ik dat dit absoluut geen schuttingtaal is. "Achterlijk" is hier gebruikt in de vorm van "achtergebleven in de tijd "en dat kokosnoot tot de schuttingtaal behoort verbaast mij helemaal.

Cactus, commentaar op moderatie per PB aan de betreffende moderator.
Lees verder de regels en met name E4 en A2
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Future World
Jin
Site Admin

Berichtdoor lost and not found yet! » 25 mei 2012 22:47

Cactus schreef:
Lanfy schreef:Duidelijk nog nooit een Israeli ontmoet of in Israel geweest!

Oh je vergist je hoor!
Heb wel degelijk Israelis ontmoet en er zakelijk mee gewerkt.
Zelfs handen mee geschud. Dat was allemaal 100% zakelijk.
Gelukkig ben ik nog nooit in Israel geweest.
Ik zou daar in no time persona non grata zijn.

Dus je blijft bij je eerdere mening? Waar ik op reageerde? Als 1 Israeli dit doet dan zijn het allemaal "klootzakken" om maar een woord te gebruiken? En waarom zou jij daar meteen "persona non grata" zijn? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar! En uit je reactie blijkt wel dat je nog nooit in Israel bent geweest! Als dat wel zo was had je je mening drastisch bijgesteld! But......correct me, if I'm wrong!
Morality is doing right, no matter what you are told! Religion is doing what you are told, no matter what is right!
lost and not found yet!
Diehard

Berichtdoor Samsa » 25 mei 2012 23:01

Bij deze stort ik 5 euro in het virtueel fonds om Cactus een 7-daagse vakantie in Israël aan te bieden. Zo'n vlucht kost wel 400 euro dus we hebben nog een weg te gaan, maar wellicht dat hij me nog genoeg kan frustreren om meer geld te doneren. Hotels lijkt me niet verstandig dus het wordt een weekje coach surfen bij allerhande Israëlische burgers, kan hij gelijk wat opiniepeilen.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Samsa
Diehard

Berichtdoor lost and not found yet! » 25 mei 2012 23:05

appelfflap schreef:
lost and not found yet! schreef:
Volgens Joods Actueel gaat de minister te kort door de bocht.

hetzelfde soort uitleg hanteren de taliban als ze vergoeilijken waarom ze hun vrouwen dwingen met een gordijn over hun kop rond te lopen.
daar is het ook scheiding, respect voor de vrouw en gelijkaardige onzin.

Ik reageerde alleen op een relativerende manier op Cactus! Natuurlijk ben ik het met je eens Appelflap! Maar om op basis van een incident een heel land af te kraken, dat gaat me te ver! En Cactus geeft dat zelf ook al aan, met de uitspraak: hij/zij is er nog nooit geweest! Op welke basis vel je dan een oordeel? Dus....Cactus, wat deugt er niet aan de Israelisch die hier buiten staan? Nogmaals, ben benieuwd!
Morality is doing right, no matter what you are told! Religion is doing what you are told, no matter what is right!
lost and not found yet!
Diehard

Berichtdoor lost and not found yet! » 25 mei 2012 23:08

Samsa schreef:Bij deze stort ik 5 euro in het virtueel fonds om Cactus een 7-daagse vakantie in Israël aan te bieden. Zo'n vlucht kost wel 400 euro dus we hebben nog een weg te gaan, maar wellicht dat hij me nog genoeg kan frustreren om meer geld te doneren. Hotels lijkt me niet verstandig dus het wordt een weekje coach surfen bij allerhande Israëlische burgers, kan hij gelijk wat opiniepeilen.

Haha...dat zou gaaf zijn! Ik kan hem/haar zat leuke adressen aanbevelen! En ja....ook in de bezette gebieden, waar ik al 18 jaar welkom ben! En dan heb je het "verhaal" ook uit eerste hand! Echt verhelderend!
lost and not found yet!
Diehard

Berichtdoor lost and not found yet! » 25 mei 2012 23:16

Samsa schreef:Bij deze stort ik 5 euro in het virtueel fonds om Cactus een 7-daagse vakantie in Israël aan te bieden. Zo'n vlucht kost wel 400 euro dus we hebben nog een weg te gaan, maar wellicht dat hij me nog genoeg kan frustreren om meer geld te doneren. Hotels lijkt me niet verstandig dus het wordt een weekje coach surfen bij allerhande Israëlische burgers, kan hij gelijk wat opiniepeilen.

By the way...dat gaat hem/haar niet lukken! Volgens eigen zeggen al "persona non grata"! Waar dat op gebaseerd is wacht ik rustig af!

PS, als je in Israel tot "persona non grata" verklaard bent of wordt, EN je bent er nog nooit geweest, hoe is dat eigenlijk mogelijk? Nieuwsgierig!!!! Ik dan!
lost and not found yet!
Diehard

Berichtdoor Cactus » 26 mei 2012 11:49

lost and not found yet! schreef: Dus je blijft bij je eerdere mening? Waar ik op reageerde? Als 1 Israeli dit doet dan zijn het allemaal "klootzakken" om maar een woord te gebruiken? En waarom zou jij daar meteen "persona non grata" zijn? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar! En uit je reactie blijkt wel dat je nog nooit in Israel bent geweest! Als dat wel zo was had je je mening drastisch bijgesteld! But......correct me, if I'm wrong!

Ik blijf bij mijn mening en dat geldt evenzo voor Islamieten. Als een diplomaat (!) weigert een vrouw ( minister van een ander land) de hand te schudden dan is die persoon vertegenwoordiger van zijn land en geen individu!
Ik heb dat woord (kl**tzak) dat jij daar neerzet nooit gebruikt want dat mag ik hier niet.
Ik zou in Israël nooit mijn keiharde kritiek binnenboord kunnen houden als ik die verrekte kolonisten zou ontmoeten. Ik heb interviews met die fanatiekelingen op de TV gezien en ik zal maar niet neerzetten hoe ik reageerde. Nee, ik ben nooit in Israel geweest en heb er ook geen enkele behoefte aan. Ik kan je wel vertellen dat toen ik voor het eerst in Houston (VS) was als jonge koopvaardijer ik demonstratief in de bussen in het gereserveerde "zwarte" deel ging zitten uit protest tegen discriminatie.
Ik zag wel de boze blikken van de blanke Amerikanen en de verwonderde blikken van de gekleurde reizigers. Misschien maakt dit voorbeeld duidelijk hoe ik over discriminatie denk en over onderdrukking van minderheden.
Cactus
Diehard

Berichtdoor Cactus » 26 mei 2012 12:06

lanfy schreef:Ik reageerde alleen op een relativerende manier op Cactus! Natuurlijk ben ik het met je eens Appelflap! Maar om op basis van een incident een heel land af te kraken, dat gaat me te ver! En Cactus geeft dat zelf ook al aan, met de uitspraak: hij/zij is er nog nooit geweest! Op welke basis vel je dan een oordeel? Dus....Cactus, wat deugt er niet aan de Israelisch die hier buiten staan? Nogmaals, ben benieuwd!

Ik heb een goede kennis in Israel die getrouwd is met een Israelische Palestijn. Van haar hoor ik ook uit eerste hand hoe er wordt omgegaan met deze Israeliers. Gewoon tweede rangs burgers! Ook hoor ik hoe het daar toegaat bij de checkpoints en op de doku "Checkpoint" (VPRO Tegenlicht) heb ik kunnen aanschouwen hoe Palestijnen daar behandeld worden. Gewoon beestachtig en 1 Vopo noemde de palestijnen gewoon beesten. Zo werden ze ook behandeld. Onnodig wachten in koud en smerig weer. Opzettelijk een pasje bij het teruggeven laten vallen in de modder zodat de bejaarde Palestijn het moest oprapen. Lekker volkje daar!
Er wordt hier ook vaak kritiek gegeven op toestanden in veel landen waar nog nooit iemand is geweest. Dus waarom zou ik dat niet mogen betr. Israel waarvan op de TV toch redelijk veel te zien is?
Ik maak een uitzondering voor Israliers van goede wil zoals die van Gush Shalom en dergelijke groeperingen.Die diplomaat die weigerde om een lid van de regering van een EU land de hand te schudden vertegenwoordigt het regiem in Israel en dat vertegenwoordigt het grootste deel van de Israelische bevolking. Ik hoop dat dit duidelijk is.
Cactus
Diehard

Berichtdoor Cactus » 26 mei 2012 12:10

Al kan ik 1st class daarheen en in een ***** Hotel dan zal ik dat never nooit doen. Koop maar een ijsje voor je 5 euro!
Cactus
Diehard

Berichtdoor HenkM » 26 mei 2012 12:34

Cactus schreef:Die diplomaat die weigerde om een lid van de regering van een EU land de hand te schudden vertegenwoordigt het regiem in Israel en dat vertegenwoordigt het grootste deel van de Israelische bevolking. Ik hoop dat dit duidelijk is.

Dit is wat ik bedoelde.
Dan wil ik ook nog wel het EU-deel negeren, voor het moment.
Maar men komt op bezoek, bijna altijd voor handelsdoeleinden, men spreekt met de regering (als verlengstuk van het staatshoofd) en feitelijk wordt het volk en staatshoofd beledigd.

Het feit dat dit altijd maar wordt geaccepteerd, net als alle andere onwelvallige uitingen, maakt ons slappelingen in hun ogen. Maar daar kom ik later op terug.
With or without religion good people will do good things and evil people will do evil.
For good people to do evil things that takes religion. (Steven Weinberg)
"Gods are fragile beings; they may be killed by a whiff of science or a dose of common sense - Richard Dawkins
HenkM
Diehard

Berichtdoor appelfflap » 26 mei 2012 16:05

lost and not found yet! schreef:[Maar om op basis van een incident een heel land af te kraken,

mja

hiert heeft men er nochtans geen enkel probleem mee om op basis van 1 incident of uitspraken van 1 idioot (lees: fundimoslim) 2 miljard mensen af te kraken en in hetzelfde vakje te duwen :)
2 maten en gewichten hé
appelfflap
Diehard

Berichtdoor Vilaine » 26 mei 2012 16:25

Het is lastig. Toen de moslims hier pas waren, was handen schudden geen probleem. Ook toen de vrouwen overkwamen niet. De mannen zorgden ervoor, dat de vrouwen zich min of meer aanpasten. Later werd dat anders. In het begin voelde het weigeren van hand als een belediging. Zo was ik opgevoed. Weigeren van een hand betekende minachting. Ik raakte er aan gewend. De meeste vrouwen legden, als ik hun de hand toestak. de hand op het hart en maakten een lichte buiging.
Het ging wel eens mis. Soms beantwoorde en vrouw, die mij meestal begroette met de hand op het hart, mij toch met een handdruk. Beseffend dat we even de etiquette vergeten waren schoten we allebei in de lach.
Iets anders wat mij ingeprent was: Je moest bij een gesprek je gesprekspartner in de ogen kijken. Keek je weg, dan had je iets te verbergen, was je achterbaks. Wie kent niet de meester/juffrouw waar je op het matje moest komen en waar je bedremmeld naar je voeten staarde en dan de reprimande kreeg: Kijk me aan!
In de Islam is het juist onbeschoft je gesprekspartner aan te kijken, met name vrouwen t.o.v. mannen.
Ik heb een hekel aan te praten met mensen die een spiegelende zonnebril op hebben. Ik kan de ogen niet zien. Ik kan me dan ook nog steeds niet verzetten tegen de irritatie die ik voel als ik tegen een vrouw in boerka praat, of nog erger, tegen haar praat via haar man. Ik mis dan ook de lichaamstaal, die ik erg belangrijk vind.
Ik probeer het te rationaliseren, maar voel me toch altijd wat geminacht.

Wie moet zich nu aanpassen aan wie? Ik aan de moslima, die zich beledigd c.q. aangerand voelt als ik haar in de ogen kijk of de de moslima aan mij, die zich geminacht voelt als ze mij niet wil aankijken.
Wie zich afvraagt wat de zin van het leven is, heeft geen zin in het leven.
Vilaine
Diehard

VorigeVolgende

Keer terug naar Actualiteit.