siger schreef:HenkM schreef:Als, een grote als, mijn veronderstelling aangaande het motief is zoals ik denk dat het was, dan sta ik achter mijn standpunt.
Ik kom er toch nog eens op terug Henk.
Je hebt geen aanwijzingen voor je boude veronderstelling. En ze is volledig in strijd is met mijn ethiek als atheïst en materialist.
Je lijkt wel mensen gelijk te geven die beweren dat ongelovigen immoreel zijn, waardoor het hele plaatje omgekeerd wordt. Zeer pijnlijk.
Jij hebt geen aanwijzingen voor het tegendeel, siger. (en ik blijf er (ook) bij dat dit off topic is.
Jij zegt dat ik immoreel ben? Want ik ben atheïst. (hoezeer ik dat woord ook verafschuw)
Ik zeg dat het vasthouden aan egoïstische principes (want het gaat jou blijkbaar helemaal niet om de kinderen zelf) immoreler is. Denk even aan het verdriet om iemand, een naaste, die overlijdt.
Wat, denk je, is dat verdriet nu eigenlijk? Juist ja ... van de achterblijvers. De doden zelf hebben nergens meer last van. Of verdriet over.
Ik ging nog een heel verhaal schrijven over mijn 'verdediging', maar ik besef dat zo iets nutteloos is.
Als je ziende blind wil zijn ... soit ....
With or without religion good people will do good things and evil people will do evil.
For good people to do evil things that takes religion. (Steven Weinberg)
"Gods are fragile beings; they may be killed by a whiff of science or a dose of common sense - Richard Dawkins