Sadistische jongeren vermoorden honden

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Sadistische jongeren vermoorden honden

Berichtdoor PietV. » 10 mei 2012 22:24

Dit filmpje kreeg ik te zien van mijn zoon. Hij was zo geschokt en ik dus ook na de beelden. Dat religie mensen het ergste laat doen is bekend. De geschiedenisboeken staan er vol van. Maar deze kant had ik zelf liever niet gezien. Echter toch is het aan de kaak stellen van misstanden een prioriteit van dit forum.

bron

Vanuit enkele dorpen en steden in Israel komen alarmerende berichten: jongeren scheppen er plezier in om levende honden in brand te steken. De politie grijpt niet in vanwege een "gebrek aan bewijs".
Salam al-Huzeil trok naar de politie om deze praktijken aan te geven, maar kreeg geen gehoor: er waren geen bewijzen van deze daden. Dus trok de jongeman zelf de straat op en zorgde voor bewijs: hij filmde hoe een jonge hond overgoten werd met brandversnellers waarna het beestje een gruwelijk einde stierf. Met dit materiaal ging hij terug naar de politie, maar tot dusver deden de instanties niets om het fenomeen te stoppen.
De jongeren gaan bijzonder ver: een andere variant is het ophangen van honden of ze een poot af te snijden zodat ze kreupel zijn.
Volgens de islam mag je geen hond houden en zijn de trouwe mensenvrienden onrein. Wie toch een hond zou houden, riskeert dat 'zijn goede daden elke dag afnemen' en dat 'engelen zijn huis niet zullen betreden', volgens de islamitische profeten.
De video die Salam al-Huzeil kon maken, is beschikbaar op het internet, maar gevoelige zielen denken best twee keer na vooraleer de beelden te bekijken. (KA)
UPDATE: na de vele reacties willen we graag even verduidelijken dat deze beelden verschrikkelijk zijn, dus bezint eer ge begint. Maar ze negeren, betekent het sluiten van de ogen voor de harde realiteit. Wij keuren elke vorm van dierenmishandeling af, dat is de reden waarom we er ook over berichten.
PietV.
Moderator

Re: Sadistische jongeren vermoorden honden

Berichtdoor a.r. » 10 mei 2012 22:38

In navolging van een tekst van Sytze kort geleden:

1e reactie: Opsluiten, sleutel weggooien! Ik heb het filmpje deels bekeken, kon het niet uitzien. Volkomen respectloos! Dit is niet meer op te voeden, totaal verknipt!
2e reactie: De politie heeft boter op hun hoofd!
3e reactie: Het filmpje dateert van bijna een jaar geleden, is er iets veranderd inmiddels?

Ik laat het hier maar bij. :( :( :(
a.r.

Berichtdoor Samante » 10 mei 2012 22:39

Ik ga het filmpje niet kijken. Het is vreselijk dat mensen zich tegenover dieren als monsters gedragen.
Samante

Berichtdoor Jagang » 11 mei 2012 02:18

Ik heb het bekeken, maar wilde dat ik het niet gedaan had. Gatverdamme! :(
Ik kan me niets voorstellen bij de pijn van levend verbranden. Ugh!
Als religie geen keuze is, moet het net als andere kwetsbaarheden worden beschermd.
In dat geval hebben we meer ziekenhuizen nodig om religieuze mensen tegen elkaar te beschermen.

-Moi-
Jagang
Superposter

Berichtdoor Destinesia » 11 mei 2012 02:45

Ik kijk het ook niet. Dierenleed daar kan ik niet zo goed tegen. Dat is wel vreemd want tegelijkertijd verbaas ik me over mezelf dat ik vorige maand gewoon redelijk gevoelloos heb kunnen kijken op YouTube naar verschillende filmpjes van Apache helicopters die vanuit de lucht (duidelijk zichtbaar met de warmtekijkers van dit luchtmonster) Taliban soldaten in een safehouse van grote afstand letterlijk wegvaagden waarbij je de buitenste nog niet geraakte strijders naar alle kanten zag wegduiken en tevergeefs in grote paniek alle kanten uitrennen om vervolgens alsnog te worden weggevaagd. Je kunt niet vluchten voor zo'n Apache. Daarna waren alleen nog maar witte vlekken van uitééngereten mensen in het schootsgebied zichtbaar. Natuurlijk deed het me wel wat (in de zin van gefascineerd kijken en me verbazen over luttele seconden tussen leven en een héél snelle dood in een vuurzee van enorme kogels met elk de kracht van een handgranaat) maar het deed me veel minder. Bij het aanzien van een dier in grote pijn voel ik meer verdriet en walging. Ergens kan dat niet goed zijn. Toch? :?
Destinesia

Berichtdoor doctorwho » 11 mei 2012 08:01

Ik kijk ook niet, maar mensen die dit doen zouden m.i. even goed kampbeulen of sadistische soortgnoot-moordenaars zijn als ze de gelegenheid krijgen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
doctorwho
Moderator

Berichtdoor The Prophet » 11 mei 2012 10:14

Ik kijk liever niet naar dit soort filmpjes, maar ik vraag me een paar dingen af.

Om te beginnen:
"Vanuit enkele dorpen en steden in Israel komen alarmerende berichten: jongeren scheppen er plezier in om levende honden in brand te steken."

Ik weet dat er moslims in Israel wonen, maar ik vind het opvallend dat hier een connectie wordt gelegd tussen honden martelen en de islam. Is die connectie er wel? Volgens mij is het onder moslims niet gebruikelijk om honden te martelen, ook al is de islam dan niet dol op honden.

Trappen we hier niet in een anti-moslimval van Israelische makelij? "Enkele dorpen en steden" klinkt rijkelijk vaag, net als "jongeren". Hoeveel jongeren, welke dorpen en steden? Wijdverbreid of incidenten? Hoe vaak komt zoiets voor? Verder is het een blog waar dit vandaan komt, ik zie geen echt betrouwbare bron of verwijzing. En hoe weten we dat het hier om moslims gaat?

Kritisch denken, mensen. Waar komt dit vandaan en waarom wordt dit verspreid? Sadisme komt ook onder niet-moslims voor, waarom wordt dit zo gretig aan de islam gekoppeld?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
The Prophet
Diehard

Berichtdoor PietV. » 11 mei 2012 10:29

The Prophet schreef:Ik kijk liever niet naar dit soort filmpjes, maar ik vraag me een paar dingen af.

Om te beginnen:
"Vanuit enkele dorpen en steden in Israel komen alarmerende berichten: jongeren scheppen er plezier in om levende honden in brand te steken."

Ik weet dat er moslims in Israel wonen, maar ik vind het opvallend dat hier een connectie wordt gelegd tussen honden martelen en de islam. Is die connectie er wel? Volgens mij is het onder moslims niet gebruikelijk om honden te martelen, ook al is de islam dan niet dol op honden.

Trappen we hier niet in een anti-moslimval van Israelische makelij? "Enkele dorpen en steden" klinkt rijkelijk vaag, net als "jongeren". Hoeveel jongeren, welke dorpen en steden? Wijdverbreid of incidenten? Hoe vaak komt zoiets voor? Verder is het een blog waar dit vandaan komt, ik zie geen echt betrouwbare bron of verwijzing. En hoe weten we dat het hier om moslims gaat?

Kritisch denken, mensen. Waar komt dit vandaan en waarom wordt dit verspreid? Sadisme komt ook onder niet-moslims voor, waarom wordt dit zo gretig aan de islam gekoppeld?

Het circuleert en het is dus een dankbare taak om het uit te zoeken. Hoe wat, waar. Een paar jaar geleden speelde iets soortgelijks zich af in Servië (?). De dader is gepakt. Als het een onjuiste voorstelling van zaken geeft en de verkeerde doelgroep wordt aangewezen. Dan kan het een reden te meer zijn om de komende tijd rond te kijken waar de achtergrond van dit soort filmpjes vandaan komt. Dat er sprake is van een lugubere vorm van dierenmishandeling dat spreekt voor zich.
PietV.
Moderator

Berichtdoor The Prophet » 11 mei 2012 10:59

PietV. schreef:Dat er sprake is van een lugubere vorm van dierenmishandeling dat spreekt voor zich.

Uiteraard, dat is ook niet het punt. Ik krijg sterk de indruk dat dit soort dingen alleen gepost worden om bepaalde bevolkingsgroepen in een kwaad daglicht te zetten. Dubieuze of ontbrekende bronvermelding is vaak een teken aan de wand.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
The Prophet
Diehard

Berichtdoor PietV. » 11 mei 2012 11:06

The Prophet schreef:
Uiteraard, dat is ook niet het punt. Ik krijg sterk de indruk dat dit soort dingen alleen gepost worden om bepaalde bevolkingsgroepen in een kwaad daglicht te zetten. Dubieuze of ontbrekende bronvermelding is vaak een teken aan de wand.

Dat is het lastigste van internet. Hele schoolklassen laten elkaar dit filmpje zien. Het intrigeert en de vraag die ik mij nu dus ook stel. Of het te achterhalen valt. Ik ga denk ik een paar mailtjes sturen naar de betere nieuwssites in Israël en Merip. Of zij dit verhaal kennen en of het overeenkomt met de werkelijkheid. Of voor een deel is ingekleurd.
PietV.
Moderator

Berichtdoor petals » 11 mei 2012 11:33

honden zijn niet toegestaan als huisdier maar je mag binnen de islam echt niet dieren gaan martelen. Ik vind dit ook een beetje vreemd. Des te gruwelijker, ik durf die filmpjes ook echt niet te kijken.
petals
Unstoppable!

Berichtdoor elle » 11 mei 2012 11:46

PietV. schreef:Dit filmpje kreeg ik te zien van mijn zoon. Hij was zo geschokt en ik dus ook na de beelden. Dat religie mensen het ergste laat doen is bekend. De geschiedenisboeken staan er vol van. Maar deze kant had ik zelf liever niet gezien. Echter toch is het aan de kaak stellen van misstanden een prioriteit van dit forum.

Mijn innerlijke stem zegt om niet te kijken, omdat ik weet dat ik de beelden dan niet meer kwijtraak.
En off-topic, ik weet het, maar..

Hoe komt het dat de ene mens lacht of
onverschillig de schouders ophaalt
bij het zien lijden van een onschuldig
en weerloos dier?
Hoe komt het dat de andere mens huilt
en pijnlijk getroffen is
bij het zien
van dezelfde gebeurtenis?

Nog iets dichter bij:

Hoe komt het toch
dat wij zonder schuldgevoel
en een pijnlijk hart
een mals stuk vlees verorberen
vlees waarvan we zouden kunnen weten
dat het vlees is van weerloze
en onschuldige dieren
die speciaal gekweekt worden
om door ons mensen
wreed te worden geslacht
en te worden opgegeten
na een ellendig bestaan?

Het menselijk geslacht waarvan ik deel uitmaak vervult mij steeds meer met verbazing en soms ook met ontzetting, vanwege het bovenstaande.
Non sum qualis eram
elle
Unstoppable!

Berichtdoor PietV. » 11 mei 2012 11:49

petals schreef:honden zijn niet toegestaan als huisdier maar je mag binnen de islam echt niet dieren gaan martelen. Ik vind dit ook een beetje vreemd. Des te gruwelijker, ik durf die filmpjes ook echt niet te kijken.

Ik raad het ook af om ze te bekijken. Op sommige sites zit een embed versie. Hier dus niet. Maar hoe zit het met dierenbescherming in islamitische landen. Zijn moslims überhaupt te porren voor diervriendelijkheid. Want daar weet ik weinig van af.
PietV.
Moderator

Berichtdoor a.r. » 11 mei 2012 12:00

elle schreef:
PietV. schreef:Dit filmpje kreeg ik te zien van mijn zoon. Hij was zo geschokt en ik dus ook na de beelden. Dat religie mensen het ergste laat doen is bekend. De geschiedenisboeken staan er vol van. Maar deze kant had ik zelf liever niet gezien. Echter toch is het aan de kaak stellen van misstanden een prioriteit van dit forum.

Mijn innerlijke stem zegt om niet te kijken, omdat ik weet dat ik de beelden dan niet meer kwijtraak.
En off-topic, ik weet het, maar..

Hoe komt het dat de ene mens lacht of
onverschillig de schouders ophaalt
bij het zien lijden van een onschuldig
en weerloos dier?
Hoe komt het dat de andere mens huilt
en pijnlijk getroffen is
bij het zien
van dezelfde gebeurtenis?

Nog iets dichter bij:

Hoe komt het toch
dat wij zonder schuldgevoel
en een pijnlijk hart
een mals stuk vlees verorberen
vlees waarvan we zouden kunnen weten
dat het vlees is van weerloze
en onschuldige dieren
die speciaal gekweekt worden
om door ons mensen
wreed te worden geslacht
en te worden opgegeten
na een ellendig bestaan?

Het menselijk geslacht waarvan ik deel uitmaak vervult mij steeds meer met verbazing en soms ook met ontzetting, vanwege het bovenstaande.

Mooi geschreven Elle. Ik deel die verbazing met je. We gaan maar zeer kleine stapjes vooruit...en vaak ook twee passen voorwaarts, drie achteruit. Ik kreeg gisteren een filmpje onder ogen dat ik bewust niet geplaatst heb over hoe varkens en hun biggen in Amerika gruwelijk mishandeld en doodgeslagen worden. Ik denk aan slavernij, aan vrouwendiscriminatie, aan onreinheid, aan de mens als gods evenbeeld en alle andere leven dat daarom minder is. En dan weet ik iig deels waar het weg komt. :(
a.r.

Berichtdoor Vilaine » 11 mei 2012 13:03

Zover ik weet is dit niet bepaald islamitisch. Petals gaf het al aan. Honden mogen gehouden worden als werkdier. Niet als huisdier.
Ik heb nooit de afkeer van speciaal honden en varkens begrepen.
Beide dieren zijn "haram" en mogen niet gegeten worden. Contact moet worden vermeden en na contact dient een wassing verricht te worden. Ik dacht, dat het daar bij bleef.

Ook roofdieren zijn haram, zo ook de leeuw en adelaar. Toch worden ze gebruikt in (islamitische) vlaggen. (Zoals hier bijvoorbeeld).

Ik kom eigenlijk nergens tegen, dat je haram dieren ook moet haten en doden of dat je er niet naar mag kijken. Het zou volgens mij een belediging zijn van Allah's schepping.

Het lijken me jongens, die kennelijk niet door hun ouders en opvoeders gecorrigeerd worden. En volgens mij zo opgroeien voor galg en rad.

En ook ik heb het filmpje niet bekeken.
Wie zich afvraagt wat de zin van het leven is, heeft geen zin in het leven.
Vilaine
Diehard

Volgende

Keer terug naar Maatschappijkritiek